Moderátor: Moderátori
KN.SK napísal:Šahy - LV-ZH(-TR-MT) ..........ÁNO
Pomôže:rastislav5 napísal:mozno s prekladom pomoze KN.SK:
Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat. Olyannyira, hogy mi is kezdjük egyre kedvezőtlenebbnek tekinteni a Vác és Ipolyság közötti terepviszonyokat – ki tudja, talán még az is elképzelhető, hogy Szendehely-Katalinpuszta lakói egy szép reggel nem fognak arra ébredni, hogy gigantikus viadukt feszül a falu felett. Salgótarján és térsége nem annyira fényes jövőképének pedig nyilván jót tenne az alternatív útirány, de nem várhatjuk el az útépítőktől, hogy területfejlesztési kérdésekkel foglalkozanak az aszfalt helyett.
devil napísal: po bukovinku ak pocitam ze po LC R2 bude tak ci tak chyba asi 25 km a na druhej strane k 2+2 asi len 15 km ale tazsom terene. ziadna "okamzita" investicia nie je potrebna lebo cesta je schodna pre NA. to je dobry motiv pre Sk mat "novy" koridor ktory je z velkej casti hotovy....
devil napísal:sturovo je najhorsi variant preto lebo je este aj drahy.
Ked je tam natura 2000, tak sa tam nemoze stavat?
devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo...
Aj keby sme sa na to pozerali len slovenskou optikou (co je dost zuzeny pohlad kedze sme v EU), tak variant Sturovo bude lacnejsi: Usek Hronsky - Benadik - Sturovo sice meria 79 km, co je o 13% viac ako Zvolen-Sahy s dlzkou 70 km, ale teren na Sahy zostava tazsi a hlavne z dlzky tunelov na Slovensku vela neubudne - stale bude potrebne vyrazit tunely Baba a Hanisberg s dlzkou spolu 6,8 km, naopak zo 700 metroveho noveho hranicneho mosta cez Dunaj budeme musiet zaplatit len polovicu, co je odhadujem 3 krat lacnejsie ako tie 2 tunely.
ak to nejde cez moje rodisko tak je to bližšie na okolo
Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov.
devil napísal:Vlados napísal:devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo...
ak to nejde cez moje rodisko tak je to bližšie na okolo
presne tak, ak to nejde cez tvoje rodisko, je to blizsie naokolo.
Ľadevil napísal:•••ved nikto netvrdil ze ho zmenili.Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov.
Írni és olvasni megértéssel, oké!ja i nie ja, no ktosi od susedov napísal:Pomôže:Slušne poprosil Rastislav napísal:mozno s prekladom pomoze KN.SK:
Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat.•••
Hľa [asi ten ich diskusný portál]: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148589452&t=9013571
Z „Výstavby diaľnic“ [asi nejaký portál, nehľadal som ho] sa dozvedáme, že so Slovenskom máme rozdielny pohľad na severné pokračovanie M2, presnejšie Maďarsko chce (vzájomné) prepojenie medzi obcou Rétság a Šahami — pretože medzinárodný koridor (doslovne: chodba) na „papieri“ prechádza obcou Rétság, naproti tomu Slovensko „pokukuje“ čoraz viac na (smerovanie) ZV – LC – Šalgov-Tarjany
•••
Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov.
devil napísal:je velmi subjektivne, ze "ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv"
devil napísal:cast kamenny most - sarovce su obce tak blizko seba ze vyse 30 km musi byt nova suvisla cesta. po troch km mimochodom uzkej cesty je nana a hned sturovo. do dvoch km su obce od kalnej po m. kozmalovce asi 10 km. toto vsetko dokopy je mozno aj 50 km uplne nevhodnej I/76
devil napísal:pre madarsko bude nutne postavit aj M10, prud aut do BP ich k tomu donuti. R11 nevyriesi dostupnost severnej casti BP az po vac.
Potom odporucam precitat si 42 stranovu Metodiku hodnotenia vyznamnosti vplyvov planov a projektov na uzemia Natura 2000
50 km polprofilu v jednom z najlahsich terenov na rovine popri toku Hrona vyjde lacnejsie ako vystavba spolu 6,8 km tunelov potrebnych na useku Zvolen - Sahy, z ktorych kazdy bude potrebovat minimalne unikovu ruru.
A nezabudajme, ze usek Zvolen - Sahy je tazsi (preto su tam aj tunely) a tiez vedie cez obce s potrebou obchvatov a tych je dost na to, aby sa to tiez riesilo uplne novou suvislou cestou, lebo su od seba vzdialene priemerne 5 km (okrem Krupiny a Siah aj Dobra Niva, Rakovec, Hontianske Nemce, Domaniky, Pirovske, Hontianske Tesare, Patkos, Terany, Dudince, Hokovce, Horne Semerovce, Hrkovce a mozno aj dalsie) a tie obchvaty lacnejsie ako v Sturovskom variante urcite nebudu.
6,8 km tunelov
tom. Totiz Ostrihom bude jedinym hranicnym priechodom medzi Slovenskom a Madarskom, do ktoreho budu smerovat az dve stvorpruhove komunikacie: R11 a M10
devil, je limitovaný rozpočet. uvažuj v jeho intenciách. čokovek nad rámec je populizmus. ak sa to nedá o rok tak sa to možno dá o dva-tri alebo niečo iné odsunúť či redukovať, alternatívne redukovať to čo sa nedá...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.