Stránka 5 z 15

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2019 16:22
od rastislav5
Dalsie minus pre Nizkotatransky variant severo-juzneho prepojenia: Napojenie vyhladovej R1 na D1 bude zrejme v Ivachnovej https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 95#p217695 , co znamena plus dalsich cca 10 zbytocnych kilometrov.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2019 16:45
od Ister
Pravda

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2019 16:29
od rastislav5
Najnovsia mapa, co ma byt v Madarsku postavene do roku 2022 (svetlomodrou farbou): https://i.imgur.com/KakeOGc.png Madari budu mat kompletne severo juzne prepojenie od hranic z Chorvatskom (M6 - koridor 5c) az po Ostrihom na hraniciach zo Slovenskom (M100)

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 08:45
od Jano1
^^^ Tak snad do 2030 bude planovany novy most pri Sturove realitou.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 09:33
od Jano1
Trasovanie noveho mosta pri Sturove v uzemnom plane
http://web.sturovo.sk/mesto/uzemny_plan/c3_doprava.jpg

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 21:27
od Vlados
v územnom pláne mohli preložiť/narovnať železnicu

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 22:28
od Yoggy52
Hmm, ktoru trat by mali narovnat? Trat 152 ma obluk kvoli stanici... Ale mozno jedek obluk by sa dal eliminovat, ale z pohladu hodnoty za peniaze je to maximalny nezmysel :) (da sa povedat ze len kozmeticka uprava)

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 23:00
od Vlados
ubudlo by jedno križovanie so železnicou a aj vlaky by prichádzať kúsok rýchlejšie, či to na juhu nie je vhodné?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 01:01
od Yoggy52
Kto tu spomina juh akoze :lol:

VY obyvatelia juhu mate najake komplexy?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 07:05
od Vlados
od teba som nikdy nevidel pozitívny príspevok k juhu.

ako keby Ružinov nebol na juhu...

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 14:11
od Yoggy52
Vlados napísal:ako keby Ružinov nebol na juhu...

Bratislavu ako juh neberiem :wink:

Vlados napísal:od teba som nikdy nevidel pozitívny príspevok k juhu.


A preco asi? Pretoze vacsinou sa vymyslaju same nepotrebne blbosti, kde by stacila obycajna prelozka cesty s prizmurenim oka na naslednu lahku upravu na RC. (rozumej zmenenie urovnovej krizovatky na mimourovnovu) Plati to uplne pre vsetky RC. Stavat by sa malo prednostne tam, kde je to potrebne a nie skryvat sa za regionalny rozvoj a diskriminaciu.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 15:23
od devil
vsade sa vymyslaju nepotrebne blbosti, rozdiel je v tom ze na severe niektore aj zrealizuju.

spat k teme. ak ma niekto cely clanok moze ho vlozit do mt.

https://myzvolen.sme.sk/c/22096630/nech ... ref=tembox

Prioritou je podľa diaľničiarov obchvat Krupiny, ktorý sa má začať v roku 2022, a hneď po ňom obchvat Šiah. Dobrá Niva chce byť v prvej etape; zároveň s výstavbou obchvatu Krupiny.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 20:53
od rastislav5
Aj keby sa juzna R3 skrtla, tak minimalne Krupinu, Sahy a Dobru Nivu treba vyriesit, podobne ako dalsie obchvaty na R3 vratane obchvatov na Orave alebo obchvatu Kostian nad Turcom. Bohuzial slubom dialniciarov sa neda verit. Podla tohto clanku spred 22 rokov (!) Krupina uz vtedy ziadala obchvat https://www.sme.sk/c/2067623/krupina-po ... chvat.html a v tom case jej slubovali zacat s vystavbou v roku 2005.
Tymto tempom pridu Sahy na rad v roku 2030 a Dobra Niva v roku 2040.

Nerozumiem tomu meskaniu, kedze Teraz-Hid je vo vlade, kamiony idu okresnym mestom Krupina cez hlavne namestie a ide o core TEN-T koridor.

Jediny dovod, co ma napada, preco sa nasi dialniciari do obchvatov nehrnu, je ze Madari svoju M2 az k nasim hraniciam stavat zatial neplanuju a viac rozvijaju trasovanie cez Ostrihom/Sturovo, kde hovoria o novom moste cez Dunaj v roku 2033 http://szimon.hu/ujabb-autoshid-a-dunakanyarban/

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 09:44
od Kvík
Miestne reálie vôbec nepoznám, ale pohľad na mapu aj do Google Earth a sem do fóra hovorí úplne jasne:
  • problém je výlučne tranzit, miestna doprava potrebu RC nevygeneruje ani náhodou v žiadnom mysliteľnom časovom horizonte,
  • terén na juh od Zvolena je nevhodný, zato popri dolnom toku Hrona je úplná rovina.
Preto mi je záhadou, prečo sa vlastne niekedy uvažovalo o RC cez Krupinu. Aj predĺženie na Poľsko je opäť omnoho zmysluplnejšie cez ZH, Turiec a DK, než cez Donovaly. No a posledný klinec sú tie maďarské plány, po tomto mi krupinský variant už vôbec nedáva zmysel.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 10:55
od devil
v madarskom plane je nie je ziadne cezhranicne prepojenie cez ostrihom. proste nie je. a tam to bez toho nemoze fungovat. urobit nejake pri sahach nie je problem tak ako sa urobilo pri milhosti. na mape je obchvat salgotarjanu - to je siroko-daleko jedina cesta ktora je dotiahnuta na hranicu. dokonca je tam nieco na medvedov takze by sa patrilo opravit aj betonku na nasej strane.

cela ZV-sahy ide cez EIA a 2 obchvaty (dufajme aj treti pri d.n.) pojdu potom dalej s pripravou. cim hlasnejsie budu kricat a organizovat akcie tym skor to bude. inac sa neda. popri hrone je nevhodna cesta takze most by bol hotova katastrofa pre tie dediny, dobrych niv by tam bolo niekolko....to nie je o tom co je dobre pre turiec. ked bude aspon taka cesta popri hrone ako na I/65 na turci tak mozno....

Jediny dovod, co ma napada, preco sa nasi dialniciari do obchvatov nehrnu, je ze Madari svoju M2 az k nasim hraniciam stavat zatial neplanuju a viac rozvijaju trasovanie cez Ostrihom/Sturovo, kde hovoria o novom moste cez Dunaj v roku 2033 http://szimon.hu/ujabb-autoshid-a-dunakanyarban/


to je pekne, napojil by ostrihom na M2 to by mohlo byt namiesto M10.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 11:56
od Vlados
Pre tranzit je nevhodná aj I/66 aj I/67. Na maďarskej strane už nedostane podpora pre I/66. Na našej strane je viac osídlená I/67. Nemali by sme trvadohlavo presadzovať RS do neperspektívnej doliny. Ničím sa to nelíši od Skalitého.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 13:17
od Roman12
Možno sa konečne aj u nás niekto kompetentný zamyslí nad tým, že by bolo asi vhodnejšie ťahať tranzit z PL do HU cez turiec, potom R1, križovatkou niekde pri Hr. Beňadiku, Levice, a popri Hrone do Štúrova, s križovatkou s R7 niekde pri Želiezovciach a riešiť to komplexne s maďarskou stranou o napojení na ich dialnicu

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 15:01
od devil
u nas to zaujima lobistov. a potom ludi kt. musia znasat kamiony. v tomto pripade sa ale ich zaujmy rozchadzaju lebo lobisti chcu pritiahnut RC co najblizsie k sebe. ze kolko ludi to zasiahne im je jedno.

Pre tranzit je nevhodná aj I/66 aj I/67. Na maďarskej strane už nedostane podpora pre I/66. Na našej strane je viac osídlená I/67. Nemali by sme trvadohlavo presadzovať RS do neperspektívnej doliny. Ničím sa to nelíši od Skalitého.


najskor si vyjasni o com pises lebo I/67 je niekde uplne inde. :wink:

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 15:43
od richie
no boze .. tak sa trochu pomylil a prehodil poradie cisel .. 67 vs 76 ..maly preklep ..

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 20:10
od Jano1
devil napísal:v madarskom plane je nie je ziadne cezhranicne prepojenie cez ostrihom. proste nie je. a tam to bez toho nemoze fungovat.


Ak postavia v Madarsku dialnicu, ktora bude koncit priblizne 3,5 km od statnej hranice, od miesta planovaneho mosta, tak to bude cele o vzajomnej dohode kedy sa bude realizovat planovany novy most Sturovo - Ostrihom, ktory moze byt ako cesta I.triedy, teda 2-pruhovy.
Na tej mapke http://szimon.hu/wp-content/uploads/2019/01/102-nyugat.jpg je aj vyhladove pokracovanie prave k planovanemu novemu mostu Sturovo - Ostrihom. Myslis, ze si planuju dialnicu a rezervuju uzemie s umyslom, ze to bude koncit 700 metrov od ich brehu Dunaja? Da sa ocakavat, ze tych poslednych cca 3,5 km budu stavat az spolu s mostom cez Dunaj.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2019 18:13
od devil
stale to nechapete. v tomto pripade nestaci len most ale treba primeranu cestu ktorou I/76 nie je. nemozete pustit kamiony na tak nevyhovujucu cestu. takze to ze nie je most pre ND je spravne. madari si postavia cestu a mozno aj dve. na juhu to samozrejme netreba, staci az na turci....

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2019 18:20
od Vlados
primeraná nie je ani I/76, ani I/66, ani I/71, ani I/64, ani žiadna iná na blízku. pre napojenie na Budapesť je najvhodnejšia I/76, pre najhustejšie osídlenie I/64.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 10:27
od devil
to nie je pravda. pre BP je najvhodnejsia I/66 lebo je technicky lepsia ako I/76. C9,5 a od dudiniec C11,5 a ma aspon zopar obchvatov a kvaziobchvatov dedin. napaja sa na I/2. I/2 je lepsia ako I/10 aj ked si pred tym zakryvate oci.
plus vedie na vychodnu stranu BP cize pesti (vyborne spojenie M2-M0, viac obyvatelov.....). I/64 je prilis daleko.

madari budu mat cestu na ostrihom ale nepojde priamo, maju M2 a az na 2 dediny vybornu I/2. a maju 2+2 na I/21 a budu mat obchvat salgotarjanu. veci sa robili dlhodobo a postupne. povedzme si pravdu ze my nemame vyriesene skoro nic lebo toto spojenie sa tesi najvacsiemu nezaujmu....ktovie preco.

najvyssie okamzite naklady si ziadaju rozsiahle prelozky I/76 + novy most cez dunaj. I/66 potrebuje zopar obchvatov a nie RC. z toho dobra a niva a krupina vyriesi 30-35 km zo 70. potom je tam zopar mensich dedin, nastastie dudince a h. nemce ide cesta po okraji az nakoniec su sahy. I/71 je C9,5 cize slusny parameter a su tam prietahy asi 2 dedin cize toto je najlacnejsie. ale je tiez dost mimo. najpriechodnejsie riesenie s najlepsim okamzitym efektom su kratke obchvaty I/66 a I/71.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 14:14
od rastislav5
Toto nie je pravda:
devil napísal: v madarskom plane je nie je ziadne cezhranicne prepojenie cez ostrihom. proste nie je.

Je to mozno Tvoje zelanie, ale odporucam si fakty pred pisanim do fora overit. Uvadzam odkazy, ze v madarskom plane cezhranicne prepojenie cez Ostrihom proste JE:

V Zakone o uzemnom planovani z roku 2018, ktory nadobudol ucinnost tento rok je v prilohe 4.1 v sekcii Dialnice v riadku 5 je uvedena dialnica M10 Budapest - Esztergom - (Szlovakia), dalej v riadku 8 dialnica M100 Bicske tersege (M1) - Kesztolc (M10) a v prilohe 4.2 v sekcii Mosty v prvom riadku je uvedeny most na M10 Esztergom - (Szlovakia)
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800139.TV

Uzemny plan Komarnansko-Ostrihomskej zupy - zmeny a doplnky z roku 2011: pozri mapy medzi stranami 23 a 24 dokumentu a stranami 34 a 35 dokumentu http://www.terport.hu/webfm_send/4105 a mnohokrat v texte

Dialnica M11 (neskor premenovana na R11 a najnovsie na M100) ako sucast spojenia koridoru Vc konciaceho na madarskej M6 pri meste Ercsi a Ziliny bola zaradena do Madarskeho narodneho uzemneho planu este v roku 2008 a so zamerom zaradit tuto os medzi TEN-T koridory. https://www.szeretgom.hu/content/34853- ... ntent34853 . Uz vtedy bol predstaveny aj navrh noveho dialnicneho mosta Esztergom - Sturovo https://www.szeretgom.hu/content/27606- ... -duna-hid-

V roku 2012 bola podpisana Dohoda medzi vladou Slovenska a vladou Madarska o dopravnom charaktere ciest prechadzajucich cez spolocnu hranicu https://www.noveaspi.sk/products/lawText/1/77533/1/2 V jej prilohe v riadku 18 je uvedeny novy dunajsky most medzi Sturovom a Ostrihomom aj s polohou definovanou cislami hranicnych znakov https://rokovania.gov.sk/download.dat?i ... 080AF293C5

Tieto madarske plany nachadzaju odozvu aj v slovenskych planoch:

V uzemnom plane mesta Sturovo - mapa medzi stranami 64 a 65 http://web.sturovo.sk/mesto/uzemny_plan ... o-text.pdf . V texte sa o.i. pise:
"Rozvoj územia je ovplyvnený návrhom dopravného koridoru (preložka štátnej cesty I/76) s vyústením v Ostrihome vyplývajúci z potrieb mesta
a potvrdený nadradenou dokumentáciou ÚPN VÚC NR, ktorý je súčasne výhľadovou rezervou koridoru pre realizáciu rýchlostnej komunikácie R3."

Clanok o zaradeni M11 (v sucasnosti M100) do madarskych planov v sturovskych novinach: http://web.sturovo.sk/mes_noviny/2008_02.pdf

V uzemnom plane Nitrianskeho kraja - zmenach a doplnkoch sa v bode 7.23 uvadza:
"Cesta I/76 (Hronský Beňadik, od R1) – Štúrovo: rezervovať koridor pre nové vedenie trasy cesty s možnosťou jej postupného vybudovania podľa dopravného zaťaženia na 4-pruhovú cestu a s možnosťou dobudovania vo výhľade na rýchlostnú komunikáciu v závislosti na intenzite medzinárodnej dopravy s križovatkou na navrhovanej trase rýchlostnej cesty R7 a s obchvatom Štúrova po západnej strane s novým hraničným priechodom a premostením Dunaja"

Sutaz z minuleho roka https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/379080 na studia realizovatelnosti na najvhodnejsi buduci rozvoj trasy I/76 Hronsky Benadik (krizovatka s R1) - Zeliezovce vyhral Amberg a bude hotova v oktobri toho roku.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 15:29
od Vlados
devil to všetko určite vie len hrá že nevie nakoľko preferuje trasu cez rodnú viesku...