Stránka 8 z 15

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 11:27
od devil
viewtopic.php?f=35&t=24205

„V Komárne sa stavia za európske peniaze nový most cez Dunaj medzi Slovenskom a Maďarskom, avšak na slovenskej strane je vlastne odrezaný od cesty, ktorá vedie ako hlavný ťah na juh. Oblasť od Nitry po Komárno je najhustejšie obývaná, pritom sa preferuje ťah zo Zvolena na Šahy, čiže cez oblasť, ktorá nie je ani zďaleka tak husto osídlená,“ vymenoval Belica. Zároveň ide o hlavný ťah na juh, teda ďalej smerom na Balkán.

kazdy veri tomu comu chce verit. realita sa ale da odkontrolovat. tah NR-KN je uz dost daleko a preto nie je konkurencia pre sahy. je ale fajn ze kraj sa spravnu preferenciu bez ohladu ci pojde o RC alebo jednotku. NR-KN je nosna trasa kraja v smere sever-juh a ma napojenie na M1.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 11:35
od Vlados
Štúrovo aj Komárno sú vhodnejšie miesto S-J prepojenia než Šahy.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 13:00
od devil
komarno nikdy neodlahci sahy a sturovo len ciastocne. cize fixne naklady s pochybnym prinosom.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 13:38
od fh
KN.SK napísal:
fh napísal:Medzinárodné diaľničné spojenie z juhu na Poľsko pôjde cez BP, Štúrovo, Žiar, Martin, Kysuce hore na Katovicko a ďalšie aglomerácie.
Vážne(?) alebo skôr ...... :wink:
1035


Ťah z KN na NR je takisto len otázkou času, uvidíme akého dlhého.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 17:12
od rastislav5
Ak porovname Komarno, Sahy a Sturovo, tak do blizkosti Sturova planuju z madarskej strany dokoncit severo-juznu rychlostnu komunikaciu najskor - o 3 roky. Ak Madari nepolavia vo svojom tempe vystavby, neskor pravdepodobne vybuduju aj rychlostne komunikacie Sahy-Vac a Komarno-Szekesfehervar, ale podla sucasnych planov ma prednost smer Sturovo. To je jednym z dovodov, preco aj Ersek spolu s Madarmi planuju novy most v Sturove. Druhym vyznamnym dovodom je, ze Komarno a Sahy uz maju mosty pre nakladnu dopravu ale Sturovo este nie, tam je len uzky most pre osobnu dopravu ustiaci blizko centier miest Sturovo a Ostrihom.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 22:11
od KN.SK
rastislav5 napísal:Druhym vyznamnym dovodom je, ze Komarno a Sahy uz maju mosty pre nakladnu dopravu ale Sturovo este nie, tam je len uzky most pre osobnu dopravu ustiaci blizko centier miest Sturovo a Ostrihom.
Komárno ešte nemá most pre nákladnú dopravu ponad Dunaj. Má taký istý/úzky most ako je v Štúrove. A rovnako ústia do stredu miest. :wink:
1038

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2019 06:11
od rastislav5
Jasne, ale o rok bude mat, takze hranicny priechod v Sturove zostane jediny bez moznosti nakladnej dopravy, iba s kompou.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2019 14:33
od devil
lenze komarno aj sahy maju cestu ktora je sposobila pre nakladnu dopravu a sturovo nie. je dost drsna predstava trasy madarskej RC, nakladneho mosta a slovenskej cesty akoze prvej triedy I/75 a cesty II. triedy na NZ.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2019 14:55
od Vlados
takže niet vhodnejšieho miesta kde umiestniť RC - Šurovo-HB. snáď do 30 rokov bude kompletne postavená.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2019 13:10
od rastislav5
Ak postavia novy most cez Dunaj v Sturove, ako slubuje minister dopravy, tak sa postupne dobuduje aj lepsia cesta do Hronskeho Benadika. Teren popri Hrone patri k najlahsim a teda cesta bude patrit k najlacnejsim. Uvidime, aky bude vysledok studie uskutocnitelnosti na najvhodnejsie riesenie trasy I/76 Hronsky Benadik-Zeliezovce, ktory by mal vitazny Amberg dorucit o 4 mesiace https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:SK:HTML

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 08:14
od rastislav5
Neviete niekdo, ci tie desiatky tisic sprav z Kocnerovej Threemy https://dennikn.sk/minuta/1558216/ su niekde zverejnene? Alebo ich zatial dostali len novinari https://dennikn.sk/1554070/preco-zverej ... u-threemu/ ?
Zaujimalo by ma to v suvislosti so severo-juznym trasovanim. Totiz Kocner je rodak z Ruzomberka a jeho podnikatelske aktivity na Donovaloch su zname: rozbehol tam vystavbu apartmanovych domov, prevadzkuje najvacsie hotelove komplexy, pritiahol tam "vyznamnych" ludi ako napr. Basternak alebo byvaly minister dopravy Pociatek, chcel stavat golfove ihrisko atd:
https://www1.pluska.sk/spravy/z-domova/ ... nak-kocner
https://mybystrica.sme.sk/c/20939985/un ... aloch.html
https://www.cas.sk/clanok/818877/kocner ... e-ihrisko/

Som zvedavy, ci Kocner nemal velky zaujem, aby mu popri jeho snobskom hniezdocku na Donovaloch nechodili turecke kamiony. Kocner mal mimoriadne schopnosti a prostriedky ovplyvnovat politikov, sudcov, prokuratorov, dokonca ako byvaly novinar aj verejnu mienku (kdo vie, ci aj na tomto fore nie su nejaki jeho priaznivci podobni Datlovi https://domov.sme.sk/c/22191580/kocner- ... testy.html )

Mozno sa medzi tymi desiatkami tisic jeho desifrovanych sprav docitame nieco aj o pozadi pretlacania draheho a neekologickeho trasovania rychlostnej cesty krizom cez Narodny park Nizke Tatry a chranene uzemie Natura 2000.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 09:49
od fh
Keby boli zverejnené na spôsob spisu Gorila, zrejme by už koloval po internete link. Ľudia ako Kočnerom či Kollár (vlekár) či ďalší "investori" známi zo Smotánky môžu mať záujem na kvalitnejšom cestnom prepojení na Donovaly. Ale akým spôsobom to asi ani Threema neprezradí. O takých veciach sa mohol baviť Kočner s inými ľuďmi a inde, Zsuzsu o tom asi nepísal ju mal na inú oblasť.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 11:49
od Lorenc
Mocensky vplyv Kocnera sa precenuje. Dobre si napisal. Nema niekto celu treemu Kocnera? Nema.
Kvoli ucelovosti biju kazdeho o kom pisal. Kocnerov vplyv v oblasti rk-donovaly je podla mna nulovy. Viem ze raz mal clanok a bol vyfoteny v rk novinach, ale v uplne inej suvislosti. V roku 2004 cca. V rk som nebadal ziadne ekonomicke aktivity len ho tu maju za ... co urobil s Korytnicou.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 12:01
od rastislav5
fh napísal:Keby boli zverejnené na spôsob spisu Gorila, zrejme by už koloval po internete link. Ľudia ako Kočnerom či Kollár (vlekár) či ďalší "investori" známi zo Smotánky môžu mať záujem na kvalitnejšom cestnom prepojení na Donovaly. Ale akým spôsobom to asi ani Threema neprezradí. O takých veciach sa mohol baviť Kočner s inými ľuďmi a inde, Zsuzsu o tom asi nepísal ju mal na inú oblasť.

Nemusi to byt komunikacia so Zsuzsovou, pisal si aj s vysokopostavenymim politikmi, napr. so statnou tajomnickou Ministerstva spravodlivosti Jankovskou, s ktorou si Kocner vymenil vyse tisic sprav https://slovensko.hnonline.sk/1994795-j ... isic-sprav
Kocner si preukazatelne pisal aj so statnym tajomnikom Ministerstva dopravy Stromcekom https://www.cas.sk/clanok/838760/zlomil ... nikatelom/

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 12:24
od Loe
Historicky to bolo s R1 takto:

Uznesením vlády SR č.162/2001, z 21. februára 2001 vláda:

1. vypustila z plánov výstavby diaľnicu D65 v trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica tým že zrušila uznesenie vlády SR č.415 z 9.6.1998 (To bol aj koniec diaľnic D18 a D61)
2. schválila Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest (mimochodom R7 a R8 ešte nefigurujú ani v tomto projekte)
3. Nový projekt určil trasu R1 v smere Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica

Uznesením vlády SR č.406 z 9. júna 2010 vláda schválila doplnok č.1 k Novému projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorým bola trasa R1 doplnená o úsek Banská Bystrica - Slovenská Ľupča - Ružomberok.

Z materiálu vyberám:

Najvyššie intenzity dopravy, dopravné výkony osobnej a nákladnej cestnej dopravy sú na Slovensku v najväčšej miere koncentrované okrem koridoru Bratislava – Trnava – Žilina – Košice v koridore Trnava – Nitra – Banská Bystrica. Vzhľadom na vysoké podiely tranzitnej dopravy medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom bola študovaná k ceste I. triedy alternatívna trasa nadregionálneho významu, umožňujúca spojenie predmetných ťažísk osídlenia, ktoré plnia funkciu gravitačných centier dopravných regiónov. Na zabezpečenie efektívnej obsluhy Slovenska bola definovaná trasa rýchlostnej cesty R1 v homogénnom ťahu Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica - Slovenská Ľupča – Ružomberok . (...) Navrhované riešenie zabezpečí požadované technické a kapacitné parametre, dopravný komfort cestnej komunikácie, plynulosť a bezpečnosť premávky, a tým aj všeobecný rozvoj území predovšetkým stredného a severného Slovenska. Navrhovaná trasa prevezme úlohu hlavného tranzitného ťahu nielen v dotknutom území, ale čiastočne aj vo vzťahu k tranzitnej doprave sever – juh a východ - západ, čím odľahčí vysoko zaťažené ťahy ciest I/66 a I/59, ktoré budú využívané prioritne pre zdrojovú a cieľovú dopravu. (...) Vedením rýchlostnej cesty R3 v trase TEN-T cez Turiec sa uspokoja požiadavky na prepravu medzi významnými atrakčnými oblasťami (Budapešť - Katovice) a predĺžením trasy rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice po diaľnicu D1 (Ružomberok) sa uspokoja požiadavky na prepravu vo vzťahu Budapešť - Krakov. Tiež sa umožní priame prepojenie regiónu Horehronie na nadradenú cestnú sieť medzinárodného a celoštátneho významu. Vytvoria sa podmienky prepojenia východného Slovenska (Poprad, Kežmarok, Bardejov, Prešov) s dôležitým dopravno-gravitačným centrom celoslovenského významu, Banská Bystrica – Zvolen, ako aj s juhom stredného Slovenska.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 13:25
od Jano1
Vzhľadom na vysoké podiely tranzitnej dopravy medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom bola študovaná k ceste I. triedy alternatívna trasa nadregionálneho významu,


Mozno vysoky podiel ale nizke hodnoty. Minimum NA cez Donovaly hovori o tranzite (cast z toho je tranzit) a v roku 2010 to bolo 1743 NA/24h. Pre porovnanie na hranici vo Svrcinovci bolo v roku 2010 4940 NA/24h.

Hlavnym dovodom, ze R1 bola predlzena do RK bola aktivita kanditata na primatora BB vo funkcii Ministra dopravy. Tak ako vznikla na papieri R8, R9 tak isto vznikla aj R1 BB-RK.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 13:54
od fh
Lorenc napísal:Mocensky vplyv Kocnera sa precenuje. .


Ten či si dáva lustrovať na polícii cez syna majiteľa SBS prokurátorov, novinárov je nebezpečný a štát je ovládaný mafiánmi. Bohužiaľ. A Norbert B. z Nitry si chodí po slobode a vypovedať ide kedy on chce, lebo všetko vie dopredu. A zariadi sa aj stiahnutie príkazu prokuratúra na jeho zadržanie. A bývalý šéf polície ktorý je s ním rodina si vypisuje konšpirácie na FB a Fico ich má za kamaratov. Je to normálne? Toto už patrí do vlákna o politike.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 15:17
od IceFox
Lorenc napísal:Mocensky vplyv Kocnera sa precenuje.

To je po vzore "argumentu", že end-to-end šifrovaná komunikácia sa dá odpočúvať, tak prečo by písal také veci?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 19:06
od Lorenc
R1 tka vychádza z hladania dopravného koridoru este za mladych cias Franza Jozefa I. https://sk.wikipedia.org/wiki/Železničná_trať_Ružomberok_–_Korytnica Takze nejaky paduch kocner by sa aj mohol snazit. Jedina stopa ponom na Dolnom Liptove je zruinovana Korytnica.

Mocensky vplyv Kocnera. Urobil desat veci takmer nic nerobil so statom. Vsetko to pocudnil svojou este cudnejsou povahou. Potom si to akoze zehlil cez nejake statne organy. Obycajny motak, ktory chcel mat vzdy pravdu. Novinári bili do jeho obchodov, ktore boli o par miliónikoch tak ho vyprovokovali. A tým mu dávali zbytočný priestor.
Na dialniciach sa deju ovela vacsie zlociny ekonomicke a nato sa novinari nezameriavaju.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2019 11:43
od jarino
NDS plánuje vyhlásiť súťaž na vypracovanie komplexnej CBA, ktorá porovná benefity R3 a R1 a navrhne opatrenia pre ostávajúci ťah.
Účelom bude výber najvhodnejšieho koridoru z hľadiska priechodnosti záujmovým územím s možnosťou technického, funkčného, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho, celospoločensky prijateľného riešenia v požadovaných parametroch a určenie, ktorý z nich je realizovateľnejší a financovateľnejší.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2019 13:47
od fh
Lorenc napísal:R1 tka vychádza z hladania dopravného koridoru este za mladych cias Franza Jozefa I. https://sk.wikipedia.org/wiki/Železničná_trať_Ružomberok_–_Korytnica Takze nejaky paduch kocner by sa aj mohol snazit. Jedina stopa ponom na Dolnom Liptove je zruinovana Korytnica.

Mocensky vplyv Kocnera. Urobil desat veci takmer nic nerobil so statom. Vsetko to pocudnil svojou este cudnejsou povahou. Potom si to akoze zehlil cez nejake statne organy. Obycajny motak, ktory chcel mat vzdy pravdu. Novinári bili do jeho obchodov, ktore boli o par miliónikoch tak ho vyprovokovali. A tým mu dávali zbytočný priestor.
Na dialniciach sa deju ovela vacsie zlociny ekonomicke a nato sa novinari nezameriavaju.


Neviem či si zmenil názor keď je už známa komunikácia Kočnera a vplyv na najvyšších poschodiach súdnej, vládnej a parlamentnej úrovni. A prepojenia cez Bödöra na ďalšie zložky vrcholovej policajnej štruktúry. Ak vieš o takomto niečom pri diaľniciach, sem s tým.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2019 11:11
od Jano1
jarino napísal:NDS plánuje vyhlásiť súťaž na vypracovanie komplexnej CBA, ktorá porovná benefity R3 a R1 a navrhne opatrenia pre ostávajúci ťah.
Účelom bude výber najvhodnejšieho koridoru z hľadiska priechodnosti záujmovým územím s možnosťou technického, funkčného, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho, celospoločensky prijateľného riešenia v požadovaných parametroch a určenie, ktorý z nich je realizovateľnejší a financovateľnejší.


Zamer je jasny, urobit studiu, kde budu pouzite udaje zo scitania 2015, ako posledne oficialne dostupne, kde bolo na rozmlatenej betonke iba 5 tisic v/24h, pretoze keby to robili o 1,5 roka neskor, tak by museli pouzit pre I/65 uplne ine intenzity, a to ma zasadny vplyv na hodnotenie.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2019 22:13
od Lorenc
fh napísal: Neviem či si zmenil názor keď je už známa komunikácia Kočnera a vplyv na najvyšších poschodiach súdnej, vládnej a parlamentnej úrovni. A prepojenia cez Bödöra na ďalšie zložky vrcholovej policajnej štruktúry. Ak vieš o takomto niečom pri diaľniciach, sem s tým.


Nezmenil stále to netreba prehanat. Jedna sa o jeden biznis jedneho cloveka. Mediálny showmen. Takyto ludia vyzivuju novinarov aby sa citili doleziti.
A otravuju tym cely narod.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2019 09:03
od fh
Mňa tým neotravujú novinári, mňa otravuje mentálne nastavenie ľudí v čele štátu ktorí to kryjú.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 14:39
od rastislav5
Dalsi clanok o novom nakladnom moste medzi Sturovom a Ostrihomom. https://ujszo.com/regio/uj-dunai-teherhid-epulhet
Rokuje sa o nom uz na medzivladnej urovni a diskutuje sa o moznostiach jeho financovania.