devil napísal:je velmi subjektivne, ze "ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv"
Potom odporucam precitat si 42 stranovu Metodiku hodnotenia vyznamnosti vplyvov planov a projektov na uzemia Natura 2000
http://www.enviroportal.sk/uploads/file ... 2.2017.pdfdevil napísal:cast kamenny most - sarovce su obce tak blizko seba ze vyse 30 km musi byt nova suvisla cesta. po troch km mimochodom uzkej cesty je nana a hned sturovo. do dvoch km su obce od kalnej po m. kozmalovce asi 10 km. toto vsetko dokopy je mozno aj 50 km uplne nevhodnej I/76
50 km polprofilu v jednom z najlahsich terenov na rovine popri toku Hrona vyjde lacnejsie ako vystavba spolu 6,8 km tunelov potrebnych na useku Zvolen - Sahy, z ktorych kazdy bude potrebovat minimalne unikovu ruru.
A nezabudajme, ze usek Zvolen - Sahy je tazsi (preto su tam aj tunely) a tiez vedie cez obce s potrebou obchvatov a tych je dost na to, aby sa to tiez riesilo uplne novou suvislou cestou, lebo su od seba vzdialene priemerne 5 km (okrem Krupiny a Siah aj Dobra Niva, Rakovec, Hontianske Nemce, Domaniky, Pirovske, Hontianske Tesare, Patkos, Terany, Dudince, Hokovce, Horne Semerovce, Hrkovce a mozno aj dalsie) a tie obchvaty lacnejsie ako v Sturovskom variante urcite nebudu.
Zda sa, ze sa tu porovnavaju jablka s hruskami. Samozrejme, ze Sturovsky variant je drahsi ako jednotlive obchvaty obci, ale ako celok je Sturovsky variant vyrazne lacnejsi ako variant cez Sahy. Varianty su podobne dlhe (v predchadzajucom prispevku som sa preklepol, Hronsky Benadik - Sturovo meria len 72 km, nie 79 ako som uviedol), ale Sturovsky variant je lahsi.
devil napísal:pre madarsko bude nutne postavit aj M10, prud aut do BP ich k tomu donuti. R11 nevyriesi dostupnost severnej casti BP az po vac.
Som rad, ze si to spomenul, lebo to len nasobi vyznamnost prepojenia Ostrihomu a Sturova dialnicnym mostom. Totiz Ostrihom bude jedinym hranicnym priechodom medzi Slovenskom a Madarskom, do ktoreho budu smerovat az dve stvorpruhove komunikacie: R11 a M10 - tzn. spolu 4 pruhy tam a 4 spat (za co moze blizkost Budapesti ako hlavneho mesta Madarska a byvaleho Uhorska). A zrazu by tieto pruhy mali ustit do mesta Ostrihom a dalej pokracovat mostom Marie Valerie s jednym pruhom tam a jednym spat a s obmedzenim nosnosti 3.5 tony a kompou pre nakladne vozidla? Ved sme v Europskej unii, tu sa ten novy most priam ziada.