Stránka 14 z 15

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2021 18:42
od rastislav5
zvR7 napísal: Ak sa ale rozhodne v strede pre somarinu R1 RK-BB tak všetko ide do koša na dekády...

presne, dufam ze somarina neprejde a zabrania tureckym, polskym a dalsim kamionom krizovat nas Narodny park Nizke Tatry.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2021 19:30
od Vlados
devil napísal:
viac, len neviem kde. Zvolen západ - Kriváň viaceré zbytočné násypy, Kriváň - Mýtna najdlhšia estakáda na Slovensku, Mýtna-Tomášovce napr. zbytočne dlhý násyp pred Mýtnou, zbytočný zárez pri Uderinej - I/16 vedie po povrchu a nie je problém.
kolko tunelov a ake dlhe mosty mas na D1/D3 ? x-nasobne....tie su akoze v pohode.... ako aj sirka 26,5 ... preco nestaci 24,5 ??

sú tam zbytočne dlhé, rovnako aj aj R2. v prípade Pribiny a D4/R7 sme videli že sa to dá. ja práve s 26,5 nemám problém, je to ideálny rozmer na polprofil (2+1).

devil napísal:
ak je suma X tak sme za ňu schopní postaviť Y km plných profilov a 1,5*Y km polprofilov.
akurat ze to takto nie vzdy plati. obchvat tvrdosina v poloprofile je este trochu drahsi na kilometer ako mytna-tomasovce v plnom profile.

ale stále platí, že obchvat Tvrdošína v plnom profile by bol drahší ako polprofil, detto Mýtna-Tomášovce v polprofile by bola lacnejšia oproti plnému profilu. niekde je terén náročnejší, niekde menej ale to neznamená že v menej náročnom musíme dorovnávať cenu zbytočným prepychom. napr. ani v zdravotníctve ten zdravší pacient nechodí na prehliadky/ošetrenie do "hotela" a ten chorľavejší do "maštale"... aby na oboch boli náklady +- rovnaké.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2021 11:01
od devil
26,5 je o 2 metre viac ako 24,5. ale je ta ista sirka jazdneho pruhu. ziadny prakticky prinos oproti 24,5 akurat zemne prace a material navyse.

este nieco k tym mostom...podla INEKO je dlzka mostov mytna-tomasovce 12 percent dlzky a ziadny tunel. pre porovnanie lahsi usek severnej D1 janovce-jablonov mosty a tunel 23 percent dlzky. narocny usek hp-ll tunely+mosty az 65 percent dlzky. mytna-tomasovce je porovnatelna s jednoduchymi usekmi zapadnej D1. tu postavili za 5-10 mil/km. cena 10 mil/km po 25 rokoch je vyborna.

http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... e-jablonov
http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... vska-lucka
http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... -chocholna

niekde je terén náročnejší, niekde menej ale to neznamená že v menej náročnom musíme dorovnávať cenu zbytočným prepychom
nesuhlasim. menej narocnejsi teren dava moznost postavit ovela lepsiu cestu. za tie iste peniaze viac muziky. R3 na orave za 10 mil/km je sama plna ciara co teda nie je bohvie co.....

napr. ani v zdravotníctve ten zdravší pacient nechodí na prehliadky/ošetrenie do "hotela" a ten chorľavejší do "maštale"... aby na oboch boli náklady +- rovnaké.
cize potom budme radsej vsetci v "mastali".....OMG :roll:

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2021 10:04
od Centurion96
Aj na prvý pohľad zbytočný zárez, nemusí byť zbytočný. Odhliadnuc od špekulácie, ako by vynechanie zárezu ovplyvnilo profil cesty, je tu aj praktické hľadisko. Materiál odobratý zo zárezu sa môže použiť na inom úseku, kde je to nutné. Vynechaním zárezu by sa musel dodatočný materiál kúpiť, čo je nielen finančný ale i technický problém.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2021 06:48
od exec
posledných pár dní vidno pri benzínke v Príbovciach ľudí s kamerami, ktorí natáčajú dopravu. Je možné že merajú intenzity kvôli tej štúdií R1 vs. R3?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2021 19:47
od John Lox
Tiež som si to všimol. R3 v úseku MT- Rakovo sa začína opäť pretriasat kôli plánovanej investícií ,,Lidl skladom,, v Rakove a neúnosnej dopravnej situácii v smere na juh od MT. Tuším prebieha aj petícia pre urýchlenie výstavby. Podľa mňa má táto cesta šancu jedine ak zatlačí EÚ na koridor TEN-T CORE

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2021 06:50
od exec

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2021 20:30
od okorec
Podľa mňa tá šanca taká márna nie je. Keď budú výsledky sčítania dopravy, tak to bude iný výtlak. To bude priam svietiť.. A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2021 06:49
od exec
trochu konšpirácie - myslíte že by Lidl išiel stavať gigantický sklad bez toho aby mal potvrdené že Martin-Rakovo bude v najbližšom čase na stole? Neviem si predstaviť že by to išli postaviť na takom mieste bez vyriešenej dopravy, keďže Košťany sú každý deň medzi 5:30-8:00 a 14:30-17:00 totálne skolabované. Hlavne keď medzi MT a Sučanmi je na takýto sklad miesta až až, a infraštruktúra je tam viac menej hotová

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2021 07:47
od jarino
okorec napísal:A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.

Pre začiatok budú musieť aktualizovať EIA.
Záverečnému stanovisku z 2011 vypršala platnosť pred dvoma rokmi.
Nechcem byť zlý, ale nemám pocit, žeby UR a SP bolo na programe dňa.
VO na vypracovanie správy o hodnotení vplyvov na ŽP, DUR, DSZ atď. bolo zrušené.
Podľa mňa to skôr ako 2030 nebude.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2021 08:41
od cPalo
Zelená celkom rýchlo ani neznamená skôr ako v 2030 :D

R3 MT- Rakovo

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2021 10:26
od John Lox
https://www.trend.sk/spravy/lidl-planuj ... ke-centrum

Pozemky už majú podľa katastra kúpené. Uvidíme sčítanie veľa napovie o budúcnosti R3.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2021 11:22
od rastislav5
jarino napísal:
okorec napísal:A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.

Pre začiatok budú musieť aktualizovať EIA.
Záverečnému stanovisku z 2011 vypršala platnosť pred dvoma rokmi.
Nechcem byť zlý, ale nemám pocit, žeby UR a SP bolo na programe dňa.
VO na vypracovanie správy o hodnotení vplyvov na ŽP, DUR, DSZ atď. bolo zrušené.
Podľa mňa to skôr ako 2030 nebude.


Novu EIA uz robia 5 rokov (od roku 2016!) https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... tin-rakovo

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2022 19:01
od EmBe
Je niečo nové ohľadom štúdie R1 vs. R3? Už je to snáď 1,5-2 roky, čo sa začala štúdia riešiť.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2022 21:06
od Lorenc
Zatial geografický ústav vydal dokument kde sa sa porovnáva časová dostupnosť a interakčný potenciál.
R1 tam vychádza lepšie. Roky som sa to snažil dokázať intuitívne :-) Je tam tým pádom priestor aj pre železnicu ako som spomínal.
Mi dajú ban na fóre. :-)

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 10:52
od Lorenc
Posielam výňatok zo štúdie. Samozrejme rieši len časť problému...

7. Záver
Z predloženej analýzy vyplýva, že celkový prínos variantu VR1 v porovnaní s prínosom variantu VR3
by bol z pohľadu časovej dostupnosti za všetkých skúmaných okolností väčší o 9,5 až 54,8 %. Výsledok
z pohľadu interakčného potenciálu závisí od voľby hodnoty parametra α v mocninovej funkcii
interakčného modelu: v prípade hodnoty α = -1,5 (zvolenej na základe doterajších poznatkov
z literatúry) by bol takmer za všetkých skúmaných okolností (s jedinou výnimkou) väčší o 0,3 až 17,7 %.
Z pohľadu časovej dostupnosti tvorí podiel obyvateľov (resp. iných entít), pre ktorých by prínos VR1
bol väčší ako prínos VR3, 63,4 až 78,6 % z celkového počtu obyvateľov (resp. iných entít) záujmového
územia. Z pohľadu interakčného potenciálu tvorí podiel obyvateľov (resp. iných entít), pre ktorých
by prínos VR1 bol väčší ako prínos VR3, 62,7 až 76,6 % z celkového počtu obyvateľov (resp. iných
entít) záujmového územia.

Keďže kompletizácia R2 v jej východnej časti je očakávaná len v ďalekej budúcnosti, severojužné
diaľničné prepojenie ciest D1 a R1 v priestore stredného Slovenska vytvára aspoň pre časť
západovýchodného diaľničného prepojenia dve alternatívy v úseku medzi križovatkami Trnava na
západe a Martin alebo Ivachnová na východe. Vzhľadom na tvar a priestorovú štruktúru osídlenia
Slovenska je už teraz toto zatiaľ neúplné západovýchodné diaľničné prepojenie veľmi intenzívne
využívané a akékoľvek úzke hrdlo na ňom má negatívny vplyv na dopravu s dôsledkami prinajmenšom
celoštátneho významu.

Chýbajúci úsek D1 Turany – Hubová je, a aj po vybudovaní občasne bude (pri najmenšom v obdobiach
jeho údržby), jedným z najkritickejších úzkych hrdiel. Voľba spomedzi variantov VR1 a VR3 je v tomto
zmysle zároveň voľbou, či tento úsek bude úzkym hrdlom na jedinom západovýchodnom diaľničnom
prepojení (v prípade realizácie VR3) alebo len na jednom z dvoch alternatívnych západovýchodných
diaľničných prepojení (v prípade realizácie VR1) v priestore stredného Slovenska.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 20:34
od Vlados
A kde sú zohľadnené stavebné a prevádzkové náklady?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 21:26
od Lorenc
Na to bude celková štúdia od MINDOP zrejme. Toto je určitý podklad, ktorý si objednalo mesto preto, že ZSK oponuje vôbec zakresliť R1 do ÚPN aj keď to je to usmernené nadradenými koncepciami.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 22:09
od Vlados
ktoré mesto? BB?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2022 05:53
od Lorenc
Rk. Bb to v upn ma po hranicu kraja.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2022 11:55
od Vlados
RK... škoda reči. robia všetko aby ich R3 neobišla, nech to stojí čo to stojí.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2023 22:23
od rastislav5
Tento rok by mala byť hotová štúdia severojužného prepojenia Slovenska
viewtopic.php?p=253357#p253357

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 17:48
od devil
intenzita 2015 zo severu na juh

18874 (kostany nad turcom), 14233 (pribovce), 5557, 5098, 5441, 8162, 8427, 6310 z toho 1447 NA (x s I/14), 4021 z toho 1335 NA (R3 horna stubna), 4018, 4781, 6267, 7666 z toho 1468 NA (sasovske p.)

3007 z toho 494 NA (sturec), 2515, 4077

9074, 7784, (donovaly) 8140 z toho 1405 NA, 9503, 13204 (pred BB)

certovica 3355, 3421, 3294 z toho 568 NA, 3280, 2226, 3686

intenzita 2022 zo severu na juh

23226 (kostany nad turcom), 19192 (pribovce), 11338, 9641, 8887, 11627, 10742, 8156 z toho 2557 NA (x s I/14), 6179 z toho 2387 NA (R3 horna stubna), 5193, 5164, 6855, 8878, 9653 z toho 2631 NA (sasovske p.)

2641 z toho 450 NA (sturec), 2898, 3778

10789, 7918, (donovaly) 8310 z toho 1778 NA, 8913, 9771, 14203 (pred BB)

certovica 6100, 5535, 5480 z toho 714 NA, 4970, 5305, 4536, 5833

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2023 08:52
od VojtoTT
Na Čertovici nárast takmer o 100%....vidno, že rekonštrukcie z minulého roka boli opodstanené

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2023 20:32
od DrX
Myslim, ze z dlhodobeho hladiska by fakt bolo rozumnejsie mat R1 po Brezno/Podbrezovu, kde sa vetvi na 3 jednotky, lebo v smere juhozapad-severovychod je jednoducho vacsia premavka nez v smere sever-juh. A R3 Martin-ZiarNH potom obsluzi sever-juh aj z D3 aj zo severnej R3.