Stránka 4 z 15

R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2018 15:08
od Vlados
devil napísal:v trase I/64 by ten koridor uplne stratil zmysel (MT-ZH-ZM-NR-NZ-KN-BP), to uz rovno mohli napojit cez R1 na D1...takze asi preto to tak nenavrhli.

pozri vyššie. písal som cez Prievidzu. riešme primárne naše potreby...

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2018 16:40
od rastislav5
Mapa R11 z Madarska do blizkosti Sturova: https://nif.hu/app/uploads/2015/10/102- ... 8x1082.jpg

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2018 17:50
od devil
Čiže prioritne ide o napojenie na M1

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2018 18:14
od rastislav5
Zatial k M1, ale blizko (16 km) k M0. Tu je mapa aj s poznamkou, ze ide o koridor Vc, lebo R11 (alebo M100 ako pisem na inom mieste) bude v buducnosti dalej pokracovat k M7 a M6: http://roads.attus.hu/road_plans/m100_e ... bicske.jpg

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2018 13:27
od KN.SK
rastislav5 napísal:...Aj Nitriansky samospravny kraj, do ktoreho patri aj Komarno aj Sturovo uprednostnuje Sturovo z "hospodarskych a socialnych dovodov" http://hidaszokertegyesulet.hu/resources/pdf/ev00023/prg00347_FarkasI_Plan_rozvoja_dopr_infrastr_NSK_KE.pdf
Autorom tejto PDF "štúdie" je Ing. Iván Farkas, politická príslušnosť: SMK-MKP; volebný obvod: Štúrovo; kandidoval za: Strana maďarskej komunity - Magyar Közösség Pártja; funkcie: člen Rady Nitrianskeho samosprávneho kraja a člen Komisie regionálneho rozvoja a územného plánovania. Zdroj: https://www.unsk.sk/Zobraz/Obsah/10082 (narodil sa v Nitre).
Jeho spolustraník a bývalý predseda Pál Csáky je obyvateľom Levíc (narodil sa ale v Šahách).
Potom možno i toto implikuje (⇒) jeho lobovanie za toto trasovanie R3 cez "volebný obvod" (neviem, či i NSK je rovnakého názoru na trasovanie).

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2018 14:41
od rastislav5
Dakujem.
V kapitole Zasady a regulativy verejneho dopravneho vybavenia v dokumente Vseobecne zavazne nariadenie NSK c.6/2015 https://www.unsk.sk/Files/ShowFile/24393 , tzn. v dokumente, ktory schvalilo zastupitelstvo NSK a ktory nadobudol ucinnost 25.11.2015, sa pise:

7.23. Cesta I/76 (Hronský Beňadik, od R1) – Štúrovo: rezervovať koridor pre nové vedenie trasy cesty s možnosťou jej postupného vybudovania podľa dopravného zaťaženia na 4-pruhovú cestu a s možnosťou dobudovania vo výhľade na rýchlostnú komunikáciu v
závislosti na intenzite medzinárodnej dopravy s križovatkou na navrhovanej trase rýchlostnej cesty R7 a s
7.23.1. obchvatom Štúrova po západnej strane s novým hraničným priechodom a premostením Dunaja,
7.23.2. obchvatom obcí Kamenný Most, Kamenín, Bíňa, Čata, Pohronský Ruskov, Hronovce, Želiezovce a Šarovce,
7.23.3. obchvatom obcí Nový Tekov, Veľké a Malé Kozmálovce.
7.24. Cesta I/76: obchvat Kalnej nad Hronom s mimoúrovňovým križovaním železničnej trate č. 150 s výhľadom zapojenia do novej trasy cesty I/76.
7.25. Rezervovať koridor pre preložku cesty I/76 v meste Želiezovce s rezervovaním koridoru pre jej pripojenie na novo navrhovanú trasu cesty I/76.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 14:49
od ibdjambo123
Keď bude ďalší rýchlostný prejazd do HU pri LC a dostavia sa R7 v oblasti s príslušnou križovatkou, tak Šahy nie je racionálne stavať (zvlášť ak nie je reciprocita z HU), stačí Štúrovo

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 20:36
od babar
ibdjambo123 napísal:Keď bude ďalší rýchlostný prejazd do HU pri LC a dostavia sa R7 v oblasti s príslušnou križovatkou, tak Šahy nie je racionálne stavať (zvlášť ak nie je reciprocita z HU), stačí Štúrovo


Zavidim Ti Tvoj optimizmus, R do madarska z LC a R7 pri LC nebude ak nie nikdy tak urcite nie v nejakom realnom case a tom som Lucencan! Ale ian s Tebou samozrejme suhlasim ;-)

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 12:05
od devil
niektoi stale nechapete ze

1) nejde o ziadny rychlostny prejazd kym na to nebudu intenzity a to este velmi dlho nebudu.
2) tranzit nebude ochotny robit obchadzky lebo niekto si mysli ze do koridoru by malo byt zapojene dalsie okresne mesto.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 16:56
od rastislav5
ibdjambo123 napísal:Keď bude ďalší rýchlostný prejazd do HU pri LC a dostavia sa R7 v oblasti s príslušnou križovatkou, tak Šahy nie je racionálne stavať (zvlášť ak nie je reciprocita z HU), stačí Štúrovo

Suhlasim. Sahy maju z tychto troch priechodov najtazsi teren a po dostavani madarskej R11 po Ostrihom bude prave cez Sahy chybat najdlhsi usek rychlostnej cesty. Uvidime, ku ktoremu variantu sa priklonia Madari, to bude asi najpodstatnejsie pre rozhodovanie.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 18:05
od Yoggy52
devil napísal:niektoi stale nechapete ze

1) nejde o ziadny rychlostny prejazd kym na to nebudu intenzity a to este velmi dlho nebudu.
2) tranzit nebude ochotny robit obchadzky lebo niekto si mysli ze do koridoru by malo byt zapojene dalsie okresne mesto.


Ved ked tam zakazes TIR, tak tamadial nebudu chodit a budu chodit kadial len chces :lol: (pokial to pre nich uz nebude zaujimavejsie cez BA) A co sa tyka tranzitu OA, tak ti vacsinou hladia na najrychlejsiu trasu a nie na najkratsiu.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 19:57
od devil
Nebude rýchlejšia trasa aspoň nie výrazne. Aj Bukovinka aj Štúrovo majú výrazne nedostatky ktoré nechcete vidieť. Zákaz kamiónov beriem ako n nevydarený vtip.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 20:21
od Vlados
vo Švajčiarsku sa nad takým zákazom nikto nevzrušuje

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 14:06
od rastislav5
Lorenc napísal:Lebo je len 20km od Slovenskej hranice kde by mohla pokračovať cca v trase bývalej železnice do Trstenej v úplne jednoduchom teréne... Isto Poliaci nebudú uvažovať s postavením S7 z Rabky do Chyzneho 33km poloprofilu v ťažkom teréne...
Keby boli dohody medzi Poľskou a slovenskou stranou na E77 už by bola štvorpruhová diaľnica v Suchej Hore.
https://www.google.com/maps/dir/49.3675 ... m2!4m1!3e0

Suhlasim, ze tento variant prepojenia Slovenska a Polska je realnejsi a lacnejsi ako cez horsky priechod Przelecz Spytkowicka 709 m.n.m., ale jeho dosledkom je, ze pridava k severo-juznemu spojeniu dalsich 15 km navyse kvoli obchadzke cez Nowy Targ. https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=38910 . A toto este viac favorizuje Turciansky variant severo-juzneho spojenia pred Nizkotatranskym variantom.
A nezabudnime ani na navrhovany vychodny obchvat Ruzomberka, ktory ma ustit v MUK Ivachnova, co je dalsich 10 kilometrov navyse na trase sever-juh. https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=35487
Aj preto Poliaci nad takymto trasovanim ale ani nad ziadnym inym trasovanim ich rychlostnej cesty k nasej Trstenej neuvazuju a snazia sa vybudovat rychlostne prepojenie na nasu D3 nielen od Katowic cez Bialsko-Bialu prostrednictvom S1, ale aj od Krakowa cez Bialsko-Bialu prostrednictvom S52 http://ssc.siskom.waw.pl/

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 02:59
od Jano1
^^^ Je to tak ako pises.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2018 11:08
od rastislav5
Podla madarskeho ministra zahranicnych veci "V zapadnej casti Europy predstavuje priemerna vzdialenost medzi dvoma bodmi, kde sa daju prekrocit hranice a prejst z jednej krajiny do druhej, okolo 2,5 az 3 km. V strednej Europe je to 30 az 40 km. Problemom je tiez chybajuca infrastruktura smerujuca zo severu smerom na juh. V nasom regione je to aj z historickych dovodov. Vsetko smeruje z vychodu na zapad, ci uz energeticke trasy, zeleznice alebo dialnice. Infrastruktura zo severu na juh je skutocne na nizkej urovni. My by sme to radi zmenili." https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... i-v-europe (video) . Z tohto pohladu by mali dalsie mosty nielen na Dunaji a dalsie cesty medzi krajinami strednej Europy smerujuce zo severu na juh pribudat.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2018 23:44
od lostrail
Ten clanok je hodny monitoringu tlace.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 06:02
od rastislav5
Suhlasim, ale ja som cerpal som z videa k clanku, lebo clanok mam zamknuty.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 11:24
od rastislav5
V novom roku dobre spravy pre Turciansky variant severo-juzneho spojenia prichadzaju z Madarska:

- R11 do Ostrihomu bola premenovana na M100 a preklasifikovana na plnohodnotnu rychlostnu cestu
- Madari kvoli nakladom a environmentalnym problemom pravdepodobne odsunu vystavbu zapadnej casti obchvatu Budapesti M0 na neskor a nahradia ho lacnejsiou a menej do prirody zasahujucou obchadzkou "blizsie naokolo" pouzitim M10 a M100, ako to bolo zadefinovane v cerstvom vladnom dokumente
- argumentuje sa aj Viednou, ktora ma tiez na zapade hory a chranene uzemia a podobne rieseny obchvat
- obchvat Budapesti tak nebude mat tvar kruhu, ale elipsy a jeho najblizsia cast bude vzdialena od hranice Slovenska len 13 km (!) pri Kesztolci (kde az do druhej svetovej vojny bola vacsina obyvatelov slovenska a stale vela obyvatelov hovori po slovensky)
- takze z Kesztolca pri Ostrihome bude mozne ist jednak na juhovychod pouzitim M10 smerom k Dunaju do severnej a vychodnej Budapesti, ale aj na juh pouzitim M100 a M1 do juznej a zapadnej Budapesti
- vladny dokument spomina aj most cez Dunaj na M10 pri Ostrihome
- v clanku nizsie sa hovori aj o predlzeni M100 az k M5 cez Martonvasar (tzn aj ku koridoru Vc cez Bosnu k moru) - zaznacene aj v mapach ako nova cesta zatial v nedialnicnych parametroch
- M100 by sa mohla zacat stavat buduci rok
- M10 uz ma environmentalne povolenie
- v clanku sa tiez hovori, ze M100+M10 je jednoduchsia a lacnejsia alternativa spojenia so Slovenskom ako cez chraneny horsky teren severne od Vacu
https://g7.hu/allam/20190106/esztergom- ... ati-resze/
https://index.hu/gazdasag/2019/01/06/m0 ... ektor_nif/
https://magyarkozlony.hu/hivatalos-lapo ... 6/letoltes

Pre Budapest to asi nie je idealne riesenie (kratsi obchvat by bol asi prinosnejsi), ale pre Slovensko je velmi vyhovujuce.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 13:42
od Vlados
aj my máme v aktuálnej trase chránený horský terén. možno raz príde k tomu, že presunieme E77 západnejšie - Štúrovo, H. Beňadik, Žiar n/H., T. Teplice, Martin... táto trasa by si nevyžadovala 10+km tunelov.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 18:27
od KN.SK
D1 - HC - NR - NZ - KN - M1 . . . . . . . trocha prihriatie si lokálpolievočky a už asi sci-fi.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 22:13
od rastislav5
Budem Ta citovat:
KN.SK napísal: Problém je, že v Maďarsku už (teraz) neplánujú pod Komárnom žiadnu D/RC (M alebo R), ktorá by sa pripojila k M1. M81, ktorá mala ísť od Komáromu (KN-R64 — M81) k M7 - pri Székesfehérvári (SzFV) sa na ňu pripájala, vyňali z plánov.

Na druhej strane - ide o lahky teren a ked intenzity aj kvoli Jaguaru porastu, od Nitry na obidve strany budu musiet pribudat obchvaty a dalsie pruhy

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 22:22
od fh
KN.SK napísal:D1 - HC - NR - NZ - KN - M1 . . . . . . . trocha prihriatie si lokálpolievočky a už asi sci-fi.


Myslím že by bola najvyťaženejsia z tých troch možností. Nevýhoda je že je viac na západe, ale aj tak najlepšia varianta.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2019 19:55
od rastislav5
Podla tohto clanku Madarsko neplanuje trasovat dialnicu z Budapesti na Slovensko cez Vac, ale cez Ostrihom:
"A beruházás nyomán 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest-Vác szakaszon, azonban ezzel várhatóan le is zárul majd az M2-es út meglehetősen zaklatott, rengeteg kiépítési ütemtől hemzsegő és megroggyanó hídfőktől kísért története, mert az észak felé, Szlovákiába tartó autópálya nem ezen a nyomvonalon, hanem a Duna túlpartján, Esztergom térségében fog megépülni"

http://iho.hu/hir/oldalcsere-az-m2-es-uton-190119

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 00:35
od KN.SK
No treba dať zarobiť eseročke kamoša Mészárosa:
Obrázok
https://www.ceginformacio.hu/cr9310988310
https://444.hu/tag/meszaros-es-meszaros:
Orbán Viktor jobbkezének cégei szinte mindig drágább ajánlatokkal nyerik a közbeszerzéseket, mint amennyiért eredetileg kiírják. Érdekes versenystratégia az állam részéről./Firmy pravej ruky Viktora Orbána (L.M.) takmer vždy s drahšími ponukami vyhrávajú VO, než na akú boli pôvodne vypísané. Zaujímavá konkurenčná stratégia zo strany štátu.