Stránka 1 z 2

R3 - Donovaly - variant "F" - vypracovanie štúdie

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 10:55
od Čavo
Vedel by niekto odhadnúť, koľko by stálo vypracovanie štúdie variantu F. Neviem čo všetko k tomu patrí. Predpokladám, nejaké zememeračské práce, práce geologické, či ešte možno iné.

Pre názornosť vkladám aj obrázok od kaviaristu z iného príspevku:
Obrázok

Zaujíma ma časť od Uľanky po Liptovkú Osadu, keďže ostatné už určite urobené boli.

Možno by sa oplatilo (ak to bude rozumná suma) urobiť nejakú zbierku a možnosť dozvedieť sa či je to reálne a koľko by takéto riešenie stálo peňazí.

Ja by som neprispel

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 11:01
od Diaľničiar
ani 1 sk. Ale keď sa tá štúdia bude robiť, tak to zaplatím zo svojich daní. :roll:

Re: Ja by som neprispel

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 11:30
od Čavo
Diaľničiar napísal:ani 1 sk. Ale keď sa tá štúdia bude robiť, tak to zaplatím zo svojich daní. :roll:


Zvažoval som či tam mám dať to hlasovanie a teraz si začínam byť istý, že tam nemá čo hľadať. Neodpovedali ste na tú dôležitejšiu otázku (netvrdím, že to musíte vedieť, ale asi by ste k takýmto informáciám mohli byť najbližšie.).

A nepochopil som ako by ste to mali zaplatiť vo svojich daniach, keby to bola súkromná iniciatíva. To mi uniklo.

Samozrejme, že keby to malo byť okolo milióna Sk, tak to sa asi nikdy nenazbiera. Keby to malo byť okolo 100 tisíc, už by to mohlo byť reálnejšie. Keďže nemám predstavu koľko taká vec stojí tak som sa opýtal.

Vďaka.

Dobre, ja budem presnejší.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 11:46
od Diaľničiar
Ale podotýkam, je to len môj odhad.

Záleží akú štúdiu by ste si chceli dať spraviť. Na čo by mala byť zameraná. No minimálne by mala byť zameraná na všetky už doteraz spravené štúdie na ďalších trasách, t.j. od zaťaženia ŽP, ekonomický prínos pre región, odhadované náklady na výstavbu, časová dĺžka výstavby, geodetické a geologické práce, ich odhady, možné financovanie výstavby, ...

Okrem toho, aby to MDPT a NDS vzali vážne, museli by te ich s tým osloviť a oni by vám buď vybrali nejakú firmu (ktorá robí takéto štúdie pre dané inštitúcie) alebo by to nechali na vás.

Odhadujem, že na tomto úseku by to ten milión stálo, možno aj 2. Je to náročný hornatý úsek (predpokladom je aj výstavba tunela), obklopený NP a konkurujú mu iné trasy, preto by tá štúdia, ak ju aj chcete mať kvalitnú, mala obsahovať v podstate všetko a mala by byť skutočne zameraná na všetky aspekty.

Ten tvoj odhad, 100 tis.sk, by nebolo ani na platy pre tých, ktorí by túto štúdiu robili.

Štúdia milióny, výstavba úseku niekoľko mld.sk.

A k tým daniam, keby to bola súkromná zbierka, tak je to ok. To som si zle prečítal. :roll:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 11:17
od JG
Napriklad:
Diaľnica D4, križovatka Jarovce na diaľnici D2 - križovatka Senec na diaľnici D1, vypracovanie technickej štúdie.
3 milióny Sk bez DPH.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 11:37
od Andrej
Na stránke SSC sú uvedené predpokladané ceny za vypracovanie technických štúdií rôznych úsekov
http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=510

Nie som síce odborník, ale podľa mňa len techn.štúdia R3 BB-RK popod Veľký Šturec vyjde min. 10 mil. Sk vzhľadom na náročnosť terénu.
Inak, čo sa týka tohoto variantu, som si istý, že popod Veľký Šturec musí mať tunel min. 4-5 km, pretože tesne pred Motyčkami začína veľké stúpanie (okolo 12%) a takisto aj za Liptovským Revúcim na miestnej ceste. Ale stále sa mi tento variant javí ako najvhodnejší pre daný úsek.

úvahy o zmysle

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 14:40
od feroslav
Ja sa na jednej strane teším, že to niekoho napadlo a že má toľko zmyslu pre obetavosť pre dobrú vec, že chce vynaložiť vlastné prostriedky na štúdiu. Na druhej strane si však treba uvedomiť, že keď si babka zmrzlinárka len tak vie uliať 15 miliónov na niečo, čo neexistuje, aký zmysel má konkurovať nejakým vedeckým prístupom. Na tú čriedu funguje len a len právo silnejšieho. Že žiadna OFICIALNA štúdia neexistuje, to nie je náhoda. Som presvedčený, že nejaké štúdie už niekomu driemu v šuflíku.

Preto som toho názoru, že ak chcete vivatov prinútiť prijsť s farbou von, buďte aktívni, píšte babke zmrzlinárke, vyburcujte známych, poslancov, lobistov a uložte im, nech do toho rýpu a že podľa toho ich budete podporovať a voliť.

Diaľničný kríž E571 a E77 je optimálnou konfiguráciou diaľničnej siete Slovenskej republiky, ktorá je riešením dvojakej optimizačnej úlohy: minimizuje celkové náklady a zároveň maximizuje agregovanú globálnu priepustnosť cestnej siete. Každé priblíženie sa optimu ušetrí prostriedky daňovým poplatníkom. Každé vzdialenie sa tejto konfigurácii naopak systém predraží a urobí menej efektívnym. Dosť bolo bližšie naokolo, už jedno veľké bližšie naokolo stačilo.

Re: úvahy o zmysle

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 15:12
od Diaľničiar
feroslav napísal:Ja sa na jednej strane teším, že to niekoho napadlo a že má toľko zmyslu pre obetavosť pre dobrú vec, že chce vynaložiť vlastné prostriedky na štúdiu. Na druhej strane si však treba uvedomiť, že keď si babka zmrzlinárka len tak vie uliať 15 miliónov na niečo, čo neexistuje, aký zmysel má konkurovať nejakým vedeckým prístupom. Na tú čriedu funguje len a len právo silnejšieho. Že žiadna OFICIALNA štúdia neexistuje, to nie je náhoda. Som presvedčený, že nejaké štúdie už niekomu driemu v šuflíku.

Preto som toho názoru, že ak chcete vivatov prinútiť prijsť s farbou von, buďte aktívni, píšte babke zmrzlinárke, vyburcujte známych, poslancov, lobistov a uložte im, nech do toho rýpu a že podľa toho ich budete podporovať a voliť.

Diaľničný kríž E571 a E77 je optimálnou konfiguráciou diaľničnej siete Slovenskej republiky, ktorá je riešením dvojakej optimizačnej úlohy: minimizuje celkové náklady a zároveň maximizuje agregovanú globálnu priepustnosť cestnej siete. Každé priblíženie sa optimu ušetrí prostriedky daňovým poplatníkom. Každé vzdialenie sa tejto konfigurácii naopak systém predraží a urobí menej efektívnym. Dosť bolo bližšie naokolo, už jedno veľké bližšie naokolo stačilo.


Feroslav, ty môžeš burcovať koho chceš, R4 nepôjde cez SP, ale cez SK, ale najskôr po r. 2020. Takže toto ťa trápiť až tak nemusí. Optimálna konfigurácia SR je D1 a na ňu napojené D3+R5, R6, R1, R3, R4. R2 je úplne nepodstatná, aj pre SMK, pretože tí presadzujú trasu BA-DS-NZ.

Ja by som na takýto zámer nedal tiež ani 1 sk.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2005 12:53
od Scotty
Na to sú tu dane. A štát, teda my, ale priamo by som to nepodporil a to najmä preto, že taká kvalitná štúdia by stála aj 10 mil. sk a to by sa nevyzbieralo. Ja v tej oblasti nebývam, necestujem tadiaľ, do Tatier budem vždy cestovať z BA po D1. Študujem v ZA, takže ja by som na to skutočne nedal peniaze. Ak už na niečo mám dať peniaze, tak na nejaký lepší účel, napr. na Tatry a podobne. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 19:31
od Caesar
Spraviť kvalitnú štúdiu by stálo 10-20 mil. SKK, nejakú komplexnú aj 1 mi. EUR, aj keď nie som odborníkom na robenie štúdií, toto je ešte stredná cena hlbšej komplexnejšej štúdie.

Zámer je to pekný, ... občania zložme sa, lebo štát na toto nemá. :shock: :oops:

Lenže takto nefunguje, štát si necháva robiť rôzne štúdie a až bude aktuálna aj priama výstavba RC R3 na úseku medzi R1 a D1, tak sa spravia rôzne štúdie, aj za 100 mil. SKK.

Ja osobne by som neprispel ani 1 SKK. A úprimne, aj keby som dal povedzme 1 000 SKK, tak je to nič. Muselo by sa nájsť ešte ďalších 40 000 takých ako ja. 8)

mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 20:23
od Lorenc
a keby sa zatlacilo na mesto ruzomberok? hadam by peniaze zohnali! :-)

Re: mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 20:25
od Caesar
Lorenc napísal:a keby sa zatlacilo na mesto ruzomberok? hadam by peniaze zohnali! :-)


Hahaha, to je fakt vtip. Veď RK už teraz "ťaží" z D1 a nemá záujem o nejakú R3, pretože rozvoj RK závisí len od D1. 8)

Re: mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2005 13:27
od feroslav
Caesar napísal:
Lorenc napísal:a keby sa zatlacilo na mesto ruzomberok? hadam by peniaze zohnali! :-)

Hahaha, to je fakt vtip. Veď RK už teraz "ťaží" z D1 a nemá záujem o nejakú R3, pretože rozvoj RK závisí len od D1. 8)

Omyl. Rozvoj Ruzomberka zavisi viac od cesty do Banskej Bystrice a Budapesti. Na podtatranskej dialnici je Ruzomberok jednou z mnohych odbociek. Vdaka R3 by sa stalo mesto krizovatkou vyznamu D1/D3 a protivahou Bystrice. Ak by sa trasa pod Donovalmi dokoncila pred megatunelmi, Ruzomberok by sa stal jednym z najdolezitejsich miest na Slovensku.

Je mozne sa opravnene nazdavat, ze k tomu nedojde presne z tych dovodov.

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2005 14:20
od aquila
feroslav, ako bez urazky ty na com ficis ? ako RK ma svoj vyzanam to nepopieram, ale ako by sa stal jednym z najvyznamnejsich miest na slovensku ? :roll:

to ze by sa tam krizovala R3 a D1 je sice fajn, ale na to by potreboval kopu dalsich veci. ach jaj, ty si vazne mimo ako tak sledujem.

D1-R3

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 13:28
od fh
-----------------------------

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 14:34
od kaviarista
najvacsou tragediou tejto krajiny je, ze takito stihomamom trpiaci a nenavistou opantani loklapatriotcici ako stropkovsky zmrzlinar rozhoduju o niekolkomiliardovych investiciach. ved naco argumenty , stacia aj vlastne dojmy.

a zverit potom takymto trulom rozhodovacie pravomoci - no hotove kocurkovo.

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 14:41
od aquila
kaviarista, kazdy je do istej miery lokalpatriotista :wink:

tak isto by bolo mozne zhodnotit plus minus kazdeho :wink:

resp co potom s takym feroslavom ? :lol: to by bolo uz mega.. a inak so stihomatom by som bol docela opatrny .. :roll:

btw. najvacsou tragediou by som povazaoval to, ze na klucovych miestach su ludia, ktory nemaju jednak na to odborne znalosti a ked ich nemaju sa obycajne obklopia ludmi, ktory ich maj obycajne este menej :roll:

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 14:44
od Caesar
Že vás to stále baví:

RK, BB, ... Pozorovateľ, feroslav, kaviarista, ...

BB-RK sa stavať nebude v najbližších 30 rokoch. 8)

Re: mesto

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 14:45
od Caesar
feroslav napísal:
Caesar napísal:
Lorenc napísal:a keby sa zatlacilo na mesto ruzomberok? hadam by peniaze zohnali! :-)

Hahaha, to je fakt vtip. Veď RK už teraz "ťaží" z D1 a nemá záujem o nejakú R3, pretože rozvoj RK závisí len od D1. 8)

Omyl. Rozvoj Ruzomberka zavisi viac od cesty do Banskej Bystrice a Budapesti. Na podtatranskej dialnici je Ruzomberok jednou z mnohych odbociek. Vdaka R3 by sa stalo mesto krizovatkou vyznamu D1/D3 a protivahou Bystrice. Ak by sa trasa pod Donovalmi dokoncila pred megatunelmi, Ruzomberok by sa stal jednym z najdolezitejsich miest na Slovensku.

Je mozne sa opravnene nazdavat, ze k tomu nedojde presne z tych dovodov.


Feroslav, k vám len jednu poznámku:

Mýlite sa vy. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 15:51
od kaviarista
aquila,
zdravy lokalpatriotizmus je napr. to, ked niekde v zahranici odporucis niekomu znamemu pri navsteve Slovenska prave ten svoj rodny kraj.
Ak vsak riadis urcite konkretne uzemie a sedis na rozhodovacej stolicke na ktoru ta deleguju uplne vsetci clenovia z toho daneho uzemia, tam musi ist akykolvek naznak lokalpatriotizmu nabok. Je to hnusny , odporny, nemoralny a zdegenerovany pristup. Tam by mali bez debaty rozhodovat len a len odborne argumenty. To, ze sa tak v tejto zkorumpovanej krajine nedeje este neznamena, ze je to spravne.

Toto, co vladne uz dlhsiu dobu medzi mestami Stropkov a Svidnik alebo ZA a BB urcite nie je zdrava rivalita.

Caesar, prave preto o tom tolko diskutujem, ze je to velmi zle, ked sa na R3 nebude najblizsich 30 rokov nic stavat. Ak to bolo zle rozhodnutie, treba ho pod tiahou argumentov zmenit :)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 15:59
od Caesar
Ja si nemyslím, že je zlé rozhodnutie, že sa nebude stavať spojenie BB-RK ako RC. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 16:40
od kaviarista
Caesar,

ci tie slovenske megatunely (HP-Ivachnova) budu stat 100 mld. alebo spolu s usekom Jelenec-Lipt.Osada 112 mld. , to uz by bolo de facto jedno a efekt by bol multiplikacny. Stacil by tunel pod V.Sturcom , ostatne useky R3 by sa mohli zacat stavat az po dokonceni D1 o tych 30 rokov :)

To nebudú žiadne megatunely

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 17:54
od Caesar
kaviarista napísal:Caesar,

ci tie slovenske megatunely (HP-Ivachnova) budu stat 100 mld. alebo spolu s usekom Jelenec-Lipt.Osada 112 mld. , to uz by bolo de facto jedno a efekt by bol multiplikacny. Stacil by tunel pod V.Sturcom , ostatne useky R3 by sa mohli zacat stavat az po dokonceni D1 o tych 30 rokov :)


Ja nie som minister. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 21:12
od Dialniciar
Neprispel, stavať by sa mal variant D.

A jednoznačne BB-RK, aspoň opraviť existujúcu cestu a postaviť 1-2 cestné tunely po tom, čo sa dokončí D1 po RK.

A potom treba realizovať DK-MT-BB.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 10:36
od Caesar
Dy napísal:Neprispel, stavať by sa mal variant D.

A jednoznačne BB-RK, aspoň opraviť existujúcu cestu a postaviť 1-2 cestné tunely po tom, čo sa dokončí D1 po RK.

A potom treba realizovať DK-MT-BB.


Ale len za predpokladu dostatočných finančných zdrojov. 8)