Stránka 38 z 40

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 13:18
od bzzi
Samozrejme, že situácia asi nebude taká kritická, predpokladám, že väčšina úsekov bude v polovičnom profile, to nemusí byť až taký lievik. Ale keď sa pozriem na mapu, tak vidím niekoľko dôvodov na stavbu práve úseku okolo Kubína:
https://mapy.cz/zakladni?x=19.3670959&y=49.2405731&z=12&l=0
1. cesta prechádza stredom Kubína - to nie je dôvod na obchvat?
2. z juhu sa v Kubíne zbiehajú dve cesty (z Kraľovian a Ružomberku) do jednej cesty. Na severe taktiež, v Oravskom Podzámku sa zbiehajú 2 cesty do jednej (z Námestova a Tvrdošína). Ak v tomto úseku nebudú intenzity, tak v ostatných musia byť ešte nižšie.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 17:10
od Maxx787
ono ked su intenzity okolo 7500 v/24h na polprofile tak uz sa ukazuje ako vyuzivany (nie vytazeny). nad 11 000 v/24h je uz plny profil vyuzivany. beriem cca 40% kapacity
cesta prvej triedy ma o nieco nuzsiu kapacitu kvoli moznosti urovnovych npojeni a tiez vacsej hustoty napojeni na cety nizsieho radu tam sa ukazuje ze I tr. 11,5 m ma kapacitu okolo 16 000 v/24h
R3 vs 1/59 s prelozkami su akurat teraz na pomedzi toho kde cesta by bola vytazena ale rychlostna cesta sa este len blizi ku vyuzitelnosti. (tie intenzity 6000-7000 mi pridu trochu primale vzhladom na to co vidim ked tadial idem.)

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 18:21
od Jano1
bzzi napísal:1. cesta prechádza stredom Kubína - to nie je dôvod na obchvat?

Cesta I/59 prechadzajuca cez DK ma nadstandardne parametre. Skoro v celej dlzke ide mimo zastavaneho uzemia a prevazne je doprava riesena mimourovnovo.
Problem je iba 500 m usek:
https://www.google.sk/maps/dir/49.1971323,19.304317/49.2016,19.3027276/@49.1993063,19.3042471,744m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
kde su urovnove krizovatky a ide cesta pomedzi domy, ale ziadna zavratna intenzita tam nie je, 8973 v./24h. z toho len 1471 nakladnych.
Pre porovnanie Radola: 5126 nakladnych/24h.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 00:36
od rado
Jano1 napísal:Cesta I/59 prechadzajuca cez DK ma nadstandardne parametre. Skoro v celej dlzke ide mimo zastavaneho uzemia a prevazne je doprava riesena mimourovnovo.
Problem je iba 500 m usek:
https://www.google.sk/maps/dir/49.1971323,19.304317/49.2016,19.3027276/@49.1993063,19.3042471,744m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
kde su urovnove krizovatky a ide cesta pomedzi domy, ale ziadna zavratna intenzita tam nie je, 8973 v./24h. z toho len 1471 nakladnych.
Pre porovnanie Radola: 5126 nakladnych/24h.

Ako som spomínal, I/59 nie je v DK problém, ale I/70. Tam je intenzita väčšia (hneď za MÚK s I/59 12510/24h z toho 1327 nákladných) a je tu preťažená okružná križovatka, a niekoľko ďalších križovatiek. Za súbehom I/59 a I/70 smerom na PL je potom 10745/24h z toho 2228 nákladných.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 20:13
od Maxx787
ono DK riesit je aj pre mna teraz nepodstatne, ovela dolezitejsie je aby nakladna doprava neprechazdala intravilanom TS a 5tich obci kde je teraz klukata a uzka cesta. ci to poriesia polprofilom R3 alebo prelozkou cesty je tiez nie velmi dolezite, aj ked ja by som sa R3-ke potesil z toho dovodu, ze by bol mozny ovela lepsi ekonomicky rozvoj celej oblasti :-)

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2017 09:07
od Lorenc
úsek Variant plný profil poloprofil úspora

R3 Tvrdošín I VARIANT V1 808 428 540 499 687 340 -38,2%
R3 Tvrdošín I VARIANT V2 781 132 862 483 740 122 -38,1%
R3 Tvrdošín II VARIANT V3 525 591 145 320 349 148 -39,0%
R3 Tvrdošín II VARIANT V1 355 194 215 218 338 238 -38,5%
R3 Tvrdošín II VARIANT V4 312 024 849 174 956 631 -43,9%
R3 Tvrdošín III VARIANT V3 301 841 921 199 349 196 -34,0%
R3 Tvrdošín III VARIANT V7a 412 389 651 266 647 645 -35,3%
R3 Tvrdošín III VARIANT V5a 383 618 159 292 267 868 -23,8%
R3 Tvrdošín III VARIANT V8 353 486 796 237 657 309 -32,8%
´
Dĺžka úsekov je nedefinovaná Tvrdošín...

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2017 11:18
od Maxx787
co su to za useky? obchvat TS predpokladam ze nie vzhladom na to ze tam je uz aj SP
zeby useky od Niznej do Or. Podzamku?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 17:02
od plš
Tá iniciatíva vyzerá ako Érsekov ťah.
Rozdelenie županov medzi vládu aj opozíciu je zasa ťah v prospech Fica. Opozícia bude rozčesnutá na dva tábory, buď stavať dialnice za zrušenia dlhovej brzdy resp. trvať na dodržaní dlhovej brzdy, aby Smer nemohol kradnúť. Všetko vyrieši tlak občanov, čo zoberú županov útokom. Keď sa opoziční župani nepoddajú pôjdu z úradov preč a opozícia fatálne prehrá ukazujúce sa parlamentné voľby.
Individuá ako Sulík, Matovič, Hlina ešte stále oslavujú... Piane hlavy nič si nevšímajú...
Má to však háčik. Érsek musí pripraviť spústu TD do výstavby, ktorej niet a vytrvale nasrdenému Slovensku neustále vysvetľovať, kde je problém.
V tej iniciatíve bude dostatok Gašparovičových "ujov, keďže tvrdia=klamú, že nikto nevie v akom štádiu je príprava na jednotlivých úsekoch, stačí otvoriť len web ndsas.sk
https://ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb
viď - čas prípravy stavieb
- tabuľku k jednotlivým úsekom
Tuším na Slovensku najbližšie bude veselo...

Čítajte viac:
http://mybystrica.sme.sk#ixzz4y2qpuhjD
https://www.aktuality.sk/clanok/537884/ ... a-peticia/
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... repojenie/

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 00:58
od svaco
Neviem prečo tu stále spominate dlhovú brzdu, kedže tá je dôležitá až od dlhu myslím 55 percent a momentálne sme na 52 tuším (viem že o rok možmo môžme byť vyššie, ale robme s číslami, ktoré sú dnes jasné) a tým pádom ma Kažimír cca 3 percentá HDP k dobru, čo je momentálne viac peňazí ako je pripravených úsekov. Takže ak noví župani nie sú tupci, tak sa nenechajú vtlačiť do nejakej debilnej Ficovej pasce, že opozícia niečo blokuje, keďže priestor na míňanie je voľný, ale ťažko niečo postavíte, ak to nemáte pripravené. Resp. Fico chce hodiť hnev za cesty na opozíciu (neraz už použil takýto trik) ale pritom problém je v súčasnom personálnom rozvrate v NDS a MD a síce, že pravdepodobne nestíhajú pripraviť úseky, aby sa mohli tendrovať.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 12:40
od zoom
Čo ma župa spoločné s D/RC?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 13:07
od Maxx787
politicky tlak. to je asi vsetko, ale tiez ako aquila pisal niekolko krat moze zupa koordinovat viacere pripomienkovania a uzemne plany koordinovat s jednotlivymi dotknutymi obcami a mestami v danej oblasti.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 18:54
od aquila
moznosti co ma kraj je viacero, ale temer ziadne sa na slovenku nevyuzivaju.

od takych zasadnych ako zmena uzemneho planu kraja, ktory je potom zavazny pre obec (teda ako etrem, keby mal niekto gule, by vysrtol nezmysel s menom R1 od ruzomberka po BB)
alebo ze zmeni trasovanie a duplicitu tras, vid napriklad tiez "revolucia" v podobe D3 a vyhodenie napriklad paralernu I/11 k D3.

a co sa tyka R3 moze kraj rovnako urychlyt proces tym, ze zacne s vykupom pozemkov na vlastne triko a potom ich obratom preda NDSke, statu. v konecnom dosledku zero-sum game pre kraj, ale o tom neni ani chyru ani slychu.

dalsia vec je priprava preloziek ciest II a III triedy, ktore maju zmysel a ziadat o patricne eurofondy. tiez dost nezvykly jav, kedze kraje sa zmohli zatial max na rekonstrukciu ciest, ale ziadne nove nerobili.

a samozrejme doterajsi system, po stranickej linii sa chodit vykvavat a nic realne nerobit.

samosprava ma velmi mocne nastroje na brzdenie, ale aj urychlenie vystavby. napriklad co brani kraji celu R3 vyhodit a nechat to len na prelozky cesty prvej triedy ? v podstate od DK az po hranicu sa plny profil neplanuje aj tak nikde a ani intenzity tam nie su na plny profil.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 19:06
od Maxx787
prelozka I/59 sa velmi inak neda trasovat ako R3, sice daju sa zoskrtat nejake mosty alebo MUK a tak.
uplne by na zaciatok stacilo keby rozumne rekonstruovali existujucu I/59 ze by sa zrusili tie dve 40tky co tam strasia.
a hlavne aby sme nemali havarijne mosty. uz len to keby urobili sudruhovia tak by to bolo lepsie ako teraz.
dovtedy aj tie intenzity vyskocia alebo sa ukaze opodstatnenot D3 aky ma vplyv na oravu.
a potom by sa mohlo uvazovat ze ci obchvaty obci ako Itr. alebo RC.
ale teraz sa asi bude tlacit na Itr. aby sa robila reko+vedenie mimo intravilan. ja suhlasim, hadam sa skratia cakacie doby aj tymto.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 19:23
od aquila
ja som myslel tak, ze by sa R3 zrusi a v jej koridore bude I/59 s tym, ze ked by sa nemuselo prihliadat ku konfiguracii 2+2, tak by mala paradoxne I/59 lepsie obluky a parametre.

zaroven moze kraj realne zhodnotit ze zeleznica co ide od kralovian je uplne o nicom a nech urobia luxusnu cyklo cestu spajajuca Vah a polsko. to by bol taky boost pre turistiku, ze az.

co sa tyka dvojok, napriklad IIjka z podbiela k zubercu by sa mohla dat dokopy, na to, ze je to zdroj turistickeho ruchu ..

inak tusim len mesto skalica aktivne participovalo na obchvate co bola cesta II triedy .. aj s vykupom pozemkov, aj upravou uzemneho planu. a cuduj sa svete aj ked je to IIjka, tak ten obchvat postavili a dokonca to bolo o to narocnejsie, ze tam bola cezhranicna spolupraca a napojili to cesi na MUK na I/55 ..

trencin pre jednicku tiez tusim skupoval pozemky pod privadzac/obvhat ..

ale u nas je fakt problem mantra dialnic .. kde ad absurdnum je to dovedene na D3, kde to uz je bohuzial nezvratne.

nicmenej, terajsia zupanka je z oravy, tak snad sa konecne stoci focus z vecne ukrivdenych kysuc aj na oravu a liptov.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 19:53
od Mawerick81
ty by si bol asi chory, keby si v kazdom vlakne nespominal D3 a kysuce,, niekto z tohto regiona ta zneuzival? alebo ti urobil nejaku celozivotnu ujmu? Fakt sa nemame odtrhnut od SR aby si mal kludnejsi spanok?

PS: no k tej zeleznici,, je to tragedia,, ale dost vela ludi to vyuziva na cestu do prace..
PS2: zupanka ktora nieje clenom strany a vlady moze chciet aj lesteny mramor na oravu,, vlada, MD, NDS a vlastne ktokolvek urobi co chce..

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 20:12
od Maxx787
no tak co sa zeleznice tyka tak je vyuzivana a bola by este viac keby priemerna rychlost vlaku medzi niznou a kralovanmi nebola 30 km/h (co mam spocitane)
pricom alternativna doprava autobus ma zo Zubrohlavy do kralovian priemernu 42,86 km/h
ina vetva trasy ale aj tak je to porovnatelne pretoze aj trstena kralovany je to podobne casovo/rychlostne.
teda ak by sa zeleznica zlepsila v parametroch tak aby vlak bol konkurencie schopny s autobusom tak by to bolo fajn.
no v trase R3 tahat i/59 by mala lepsie obluky ako 1+1 ale nebolo by to potom velmi rozdiel v cene... no nic. mne by sa napr pacil este obchvat TS severny ako prelozka IIky a terajsia dvojka by presla ako IIIka.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 16:58
od devil
ja som myslel tak, ze by sa R3 zrusi a v jej koridore bude I/59 s tym, ze ked by sa nemuselo prihliadat ku konfiguracii 2+2, tak by mala paradoxne I/59 lepsie obluky a parametre.


myslim ze len v minimalnej miere by to zlepsilo sirkove vedenie a vyskove ani to nie. nemyslim si ze nejaky obluk 400-500 metrov by sa dal urobit na 800 metrov len preto ze sa uvolni priestor pre druhy profil cize par metrov sirky. ale mozno sa mylim, nech napise kto sa niecim takym zaobera.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 17:02
od aquila
mozes mat ine sledovanie vrstvevnic a miestami aj iny polohu kompletne, kde by to na sirku 9,5 luxusne stacilo, ale na 24,5 tam proste nedas ...

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 18:11
od devil
mozes a nemusis. tvrdit naisto to nemozes. 11,5 je bohuzial prakticky "uzakonene" pri E tahoch v trasach D/RC. bezne su aj mimo nich. ale ked na orave chceme mat prehladnu cestu a nie husekovu drahu s plnymi ciarami tak zarezy, mosty treba. to nie je ako rovina okolo tornale.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 21:57
od aquila
ano na Eckovych trasa je to podla normy len C11,5 .. ale ono tych jedniciek mimo Eckoh tras az tak moc neni a ani tam sa nepouziva norma C9,5

uz som to spomenul v inom vlakne, ze v rakusku maju na B/L cestach (ekvivalent nasich jedniciek) profil velmi podobny nasim C9,5 a to pri vsetkych novostavbach a aj rekonstrukciach.

konkretne pri obchvate Sale I/75, co neni Eckovky koridor a mohol tam kludne byt paramter C9,5

viewtopic.php?f=8&t=839&p=201652#p201652

v rakusku v pripade sirky vozoky 11,5 je tam 2+1 profil (striedavy) , co sa u nas vobec nepouziva ...

38556

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2018 00:55
od Yoggy52
Lorenc napísal:Koľko rokov sa naťahuje len miniúsečka na výstavbu TS-Nižná ? Toto je úloha politikov. Oravci sú dosť húževnatý podnikať, prirodzená pomoc zo stranu štátu je na mieste. .


Co tu este za perly neprecitam :lol: Akoze po postaveni kratkeho useku, bude fronta na zivnostnenskom a kazdy zacne podnikat? :lol: je zaujimave, ze v takom polsku to ide, kazdy sa snazi podnikat aj bez D/RC, len na slovensku kazdy caka na dialnicu :lol:

Neviem ci tu mam zas vytahovat juzansku kartu, ale tak na 100% to stale plati uz asi 200rokov :wink:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2018 10:09
od zoom
Devil, ešte raz a naposledy..vysvetliš mi vplyv d/rc na region Oravy?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2018 10:30
od devil
opat: nerozumiem otazke. ktorej d/rc ?

Yoggy52 aj polsku su regionalne rozdiely aj ked to znie neuveritelne. okrem toho polsko ide skor cestou podpory vlastnych malych podnikatelov, kym Sk dotuje velkych zahranicnych na. kt. je totalne zavisle.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2018 18:07
od Maxx787
zoom asi mysli akejkolvek :-D a mna by to tiez zaujimalo, lebo sa priklanam k tomu ze infrastruktura je potrebna na podnikanie ale je to len jeden zo zoznamu lokalizacnych faktorov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 11:34
od Lorenc
No keby som si odmyslel dialnicu medzi Ivachnovou a LM tak neviem ako by ten Liptov po 1/18 fungoval.
Postaviť poriadnu cestu, ktorá nepôjde cez dediny a mestá od Trstenej po DK by bol veľký benefit pre malých podnikateľov. Skrátil by sa čas cestovania medzi sídlami. Znížili by sa emisie, hluk a zvýšila by sa bezpečnosť. Tiež je tento úsek časťou E77, čo po výraznom zlepšení parametrov len boostuje prirozdený rozvoj v nadregionalnom kontexte.

Niesom isto etatista, ale to to je úloha politikov, ktorý zlyhaváju už pár rokov v dostavbe R3. Jedine za Figela sa zlepšili parametre aspoň DK-RK.