Stránka 39 z 40

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 16:16
od devil
zoznam vacsich obci a miest na trase R3 tvrdosin, nizna, dlha, sedliacka dubova a na juhu dobra niva, krupina, terany, hrkovce, sahy. to su len tie najdlhsie cize uplny minimalizmus, dalsich asi 10 su prietahy cca. 500 metrov a menej a nepocital som ani RK. a z tohto minimalistickeho zoznamu sa ide stavat 1 usek. :roll:

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 19:26
od rastislav5
A to si este zabudol najvacsie mesto na R3, ktore ma dokopy viac obyvatelov ako vsetky co si vymenoval: Martin, ktory spolu s blizkymi Kostanmi nad Turcom tiez potrebuje polprofilovy obchvat

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 21:22
od Sentilj
Martin ten obchvat potrebuje, vzhľadom na terén sa oplatí už plnoprofil, ale na rozdiel od Oravy nejde terajším prieťahom ťažká doprava 3-4 m od obývačiek a súvislej obytnej zástavby :) Navheje 90% obchvatu 2+2

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 22:12
od Maxx787
zom zabudol si podbiel kde je 40tka, krivu, tiez DK kde je cast s cestou pod oknami domov a to len na severnej casti.
MT na 2+2 jednoznacne podpora, tam ak ked by len 30% dopravy preslo na R3 tak ma vyse 10k

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 18:59
od devil
viewtopic.php?f=35&t=24252

protesty pokracuju. dufam ze dovtedy kym ich nezacnu brat vazne.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 19:15
od Yoggy52
Dojde aj minister, ktory plni plan na 120%? :)

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 13:40
od IceFox
Myslel som si, že sever už nemá právo nič staviať :D
Teraz takéto... čo s R2? :D

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 07:40
od devil
a to, ze sa tendruje 4,4 km. Ja som za to, aby sa severna R3 zrusila a stavali sa obchvaty I.triedy na Orave, ale realne stavali, nie 4 km za 10 rokov.
A na juznej R3 by sa mali tiez stavat obchvaty I.triedy a nie desatrocia cakat na R3.


11.30 Sobolová hovorí o R3 a obchvate Krupiny. Hovorí, že je ukážková spolupráca samosprávy R3 Zvolen - Šahy. Máme hotovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie pre obchvat Krupiny.

Budeme sa riešiť EIA na celú R3, ale zároveň sme nechceli oddialiť obchvat Krupiny, pretože sme po dohode s ministerstvom dopravy riešili tamojší obchvat ako preložku križovatky ako 1/66.
sice nezrozumitelne vyjadrenie ale mozno to naozaj bude prelozka ako jednotka a potom v buducnosti moze byt sucast R3.
viewtopic.php?f=35&t=24488

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 22:00
od Jano1
devil napísal:mozno to naozaj bude prelozka ako jednotka a potom v buducnosti moze byt sucast R3.

Podla mna by to tak bolo spravne, stavat obchvaty I.triedy tam kde najma kvoli intenzitam nema zmysel stavat suvislu RC.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2019 14:30
od devil
viewtopic.php?f=35&t=24540&p=224547

cize pri EIA staci staci zistovacie konanie a netreba povinne hodnotenie. to je dobra sprava.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2019 16:30
od rastislav5
Neviem ci sa to tu uz objavilo: usek R3 Mosovce-Horna Stubna bude obchadzat mesto Turcianske Teplice zo zapadu. Citujem zo Spravy o hodnoteni z enviroportalu: "Prijateľným variantom na realizáciu R3 Mošovce – Horná Štubňa je „zelený variant, 2. úprava“, ktorý v predloženej podobe významne neovplyvní žiaden z predmetov ochrany dotknutých území sústavy Natura 2000"
https://www.enviroportal.sk/sk__%20SK/e ... rna-stubna

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 18:41
od Tomas PO
ved tam polprofil uz predsa je, ci..?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:00
od rastislav5
Tu ide o Spravu o hodnoteni na plny profil, takze nic urgentne, dalej citujem z materialov:

"Výstavbou rýchlostnej cesty R3 dôjde k výraznému zlepšeniu dopravno-prevádzkových podmienok pre tranzitnú dopravu, vytvoria sa podmienky k podstatnému odľahčeniu dopravy na ceste I/65, ako aj ostatných priľahlých cestách, čo významne prispeje k zníženiu súčasných negatívnych vplyvov na životné prostredie v dotknutých obciach. Súčasne budú rešpektované opatrenia na minimalizáciu a elimináciu negatívnych účinkov stavby na životné prostredie.
...
Čo sa kapacity týka, cesta I/65 má v súčasnosti rezervy v kapacite predovšetkým z toho dôvodu, že pre smer Martin – Prievidza je využívaná cesta II/519, ktorá spája Nitrianske Pravno a cestu I/65 pri obci Príbovce. Dopravne získa posudzovaný úsek na význame až po zrealizovaní prepojenia cesty I/65, resp. budúcej rýchlostnej cesty R3 cez Ráztočno na cestu I/50, resp. R2. Po sprevádzkovaní rýchlostnej cesty R3, táto prevezme aj časť dopravy z cesty I/59 cez Donovaly.
...
Podľa stanoviska NDS, a.s., využitie pôvodnej cesty I/65 pre koridor rýchlostnej cesty R3 v úseku Mošovce – Horná Štubňa nie je vhodné z dôvodov: nevyhovujúce smerové a výškové pomery cesty, nevyhovujúca konštrukcia vozovky, nevyhovujúca nosnosť existujúcich mostných objektov, odpojenie všetkých súčasných cestných pripojení na cestu I/65, posúdenie nových emisných a hlukových pomerov, v zmysle cestného zákona musí byť súbežná komunikácia pre vozidlá, ktoré nemôžu použiť rýchlostnú cestu, ale i obchádzková trasa v prípade plánovanej či neplánovanej výluky rýchlostnej cesty, nahradenie zabratej cesty I/65 vybudovaním novej cesty v kat. C 9,5, alebo pretriedením časti existujúcej cestnej siete II. a III. triedy (nevýhody: presun dopravy cez obce, opakované križovanie so železnicou a pod.). Variant rozšírenia cesty I/65 je nepriechodný aj pre mesto Turčianske Teplice."

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:05
od Tomas PO
ach to planovanie... :(

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:06
od okorec
Je to jedno, lebo v najbližšej dekáde sa to stavať nebude. A ani to nemá zmysel. V Turci je potrebný iba úsek MT-Rakovo a potrebné je vyriešiť Kremnické Bane (buď R3/R2 cez Ráztočno alebo preložku jednotky) a na 20 rokov nič iné netreba.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:09
od Tomas PO
alebo vymenit povrch na I/65, vyriesit zopar krizovatiek, doplnit zvodidla a mame 100km/h R ku napojenu na hornu stubnu.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2020 12:01
od okorec
Ani to netreba. Tých pár km sa dá prejsť aj 90. Križovatka za Diviakmi má luxusné odbočovacie pruhy a pri Tepliciach je MUK. Jedine ak tak prerobiť križovatku na Šturec s nadväzujúcou zákrutou do kopca.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2020 11:52
od metelesku.blesku
Vymeniť povrch treba iba za Hornou Štubňou smerom na Turček (aj po výstavbe prepojenia medzi I/65 a I/50 to je nutné, lebo tá cesta je úplne rozpadnutá) a narovnať to esíško pri motoreste Šturec. I keď okolo Turčeka len výmena povrchu nepomôže, lebo tam sa tá cesta zosúva a treba ju prekopať kompletne.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 14:51
od lostrail
S tym Sturcom suhlasim. Ved to je inak pekna hanba, ked odbocka do Turcianskych a v podstate lesnej osady, je luxusna mimourovnova krizovatka a krizenie ciest nadregionalneho vyznamu je urovnove a este aj dost nebezpecne. Sturec ma byt jednoznacne MUK.
Tiez suhlasim s tym, ze keby sa cez Turiec postavila kvalitna jednotka, pricom sa vyriesi Turcek, Kremnicke Bane a Kremnica, pridaju sa MUK, predbiehacie pruhy a na dlhych rovnych usekoch by to mohlo byt ako v Madarsku, kde je na 1+1+1 mozne na urcitych vymedzenych usekoch predbiehat aj v protismere, nic viac by tam nebolo treba. Od Sturca na sever MUK: Sturec, Pribovce, vjazd do TR od Martina (stretavaju sa tam hned tri smery), Karlova (zdruzit do nej vsetky existujuce krizenia v blizkosti), dve z krizovatiek pri Mosovciach uplne zrusit a odbocenia na ostatnych upravit tak, aby boli co najmenej kolizne (niektore zakazat, pricom chybajuce odbocenia bude suplovat druha krizovatka), takisto zrusit napojenie od Socoviec, resp. pripojit ho este k III/2154, t.j. vytvorit "obchvat" Laskara, Rakovo nechat napojene uz len cez Pribovce (zrusit samostatne napojenie), obchvat Kostian nad Turcom s MUK Drazkovce napojit na planovany obchvat MT. Od Sturca dole novy obchvat Turceka, Kremnickych Bani a Kremnice, pricom MUK s napojenim na existujucu cestu by vznikla pri napojeni od Skleneho a potom pred Hornou Vsou, kam by tiez bolo mozne stiahnut existujuce napojenia z dediny (juzne napojenie napr. vytvorit len ako pripajaci pruh s moznostou pokracovat len smerom na ZH, eventualne moznost odbocenia vlavo do dediny z hlavnej cesty so samostatnym, dostatocne dlhym odbocovacim pruhom). Keby sme chceli byt luxusni, mohla by sa vybudovat este jedna MUK pri stolni Milan. Krizovatky na okrajoch Dolnej Vsi vyriesit ako jednosmerne (severna len smerom hore / zo smeru hore, dolu zasa opacne), stredovu zrusit a miestnu komunikaciu viest mimourovnovo popod cestu, posledna MUK v Bartosovej lehotke, riesena absolutne minimalisticky, napr. podjazdom z cesty III. triedy a vetvami od severu / na juh (ak by sa take riesenie extremne predrazilo kvoli prelozke potoka, asanacii objektov a dalsim veciam, tu by bolo mozne krizovatku zrusit a napojit ju inde, pripadne osadit CSS fungujucu so snimacom na dopyt a urcenym minimalnym casovym intervalom v preferovanom smere). Na vychodnej strane podobnymi vetvami od juhu / na sever. Krizovatky v Starej Kremnicke riesene ako v Dolnej Vsi.

A mozeme vycislit, kolko by sa takymto riesenim usetrilo oproti plnoprofilovej RC.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 15:25
od Kvík
Znie to veľmi rozumne. Len si myslím, že v dlhodobom horizonte niekde bude treba postaviť ešte jednu severojužnú RC medzi Považím a údolím Torysy.

A tu mi ako jediná schodná možnosť pripadá práve Turiec/Handlová alebo Kremnica. V porovnaní s Donovalmi je to určite jednoduchšie, a ďalej na východ je všetko totálna šialenosť, aspoň kým nebudeme schopní raziť ~20 km tunely za zlomky dnešných cien. Mýlim sa?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 15:34
od lostrail
Dialnicne napojenia predsa budu existovat v podobe D3/D1 na zapade a R4/D1 na Vychode. Ked sa podobnym sposobom ako Turiec vyriesi aj hlavny tah zo Zvolena na Sahy, tie intenzity sa prerozdelia medzi existujuce horske priechody. Napriklad Donovaly by bolo mozne podstatne vylepsit v existujucej trase, vybudovat tam kvalitne strediska udrzby na kazdej strane a hned ako by zacalo snezit, nastupila by technika, aby sa usek udrzal prejazdny aj pre kamiony. Z Turca sa da pokracovat zasa na Benadik, Kalnu Nad Hronom a Komarno, co je podla mna strasne podcenovany tah ci uz vodicmi alebo uradmi. Ak by sa toto vylepsilo podobne ako Turiec, urcite by to stiahlo velku cast dopravy. Dnes su tie cesty hlavne dost zmatocne (hlavne tahy vedu inak a tento smer vedie prevazne bocnymi cestami).

A ak by sa mala cez Turiec stavat plnoprofilova RC, niekde bude musiet aj pokracovat, takze bud na Zvolen alebo spominany Benadik - Komarno. Ak by to nebodaj vyslo aj z hladiska navratnosti, potom by sme konecne mali prevziat model Mxx od Madarov. Taka M86 je paradna cesta, ale je na nej vidno, ze oproti plnohodnotnej dialnici sa na nej vyrazne usetrilo. MPR 110 km/h, odstavne plosky asfalt, zvysok odstavneho pruhu makadam a pohoda.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2020 22:06
od 110mat110
Kvík napísal:Znie to veľmi rozumne. Len si myslím, že v dlhodobom horizonte niekde bude treba postaviť ešte jednu severojužnú RC medzi Považím a údolím Torysy.

A tu mi ako jediná schodná možnosť pripadá práve Turiec/Handlová alebo Kremnica. V porovnaní s Donovalmi je to určite jednoduchšie, a ďalej na východ je všetko totálna šialenosť, aspoň kým nebudeme schopní raziť ~20 km tunely za zlomky dnešných cien. Mýlim sa?


Ako chces ist od vahu k toryse severo-juznym smerom?

Este sa zabuda na II/519 tej ceste by sa tiez zisiel upgrade. Naposledy ma waze z prievidze do Popradu radsej poslalo cez Zilinu a strecno! Idealne nejakou jednotkou cca okolo Sklenneho ak sa tamad da ist.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2020 23:15
od pa3ck
Kvík zrejme myslel severo južné spojenie v oblasti, ktorá je z východu ohraničená Torysou a zo západu Váhom

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2020 05:58
od Vceliak
pa3ck napísal:z východu ohraničená Torysou a zo západu Váhom

To je predsa R4-ka !

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 13:13
od jarino
Obchvat Šiah: Spracováva sa technická štúdia.
Mošovce - Horná Štubňa: dodaná Správa EIA