R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 04. Jan 2020 20:46

Ak pouzivas rozum bez toho, aby si mu poskytol dostupne informacie, tak je to problem. V zakone o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie v paragrafe 62 odsek 6 stoji: "Ministerstvo vyčiarkne zo zoznamu osobu, ktorá opakovane alebo hrubo porušila svoje povinnosti v priebehu posudzovania vplyvov na životné prostredie alebo v súvislosti s ním, ak v zámere, správe o hodnotení činnosti alebo odbornom posudku uviedla nepravdivé alebo neúplné údaje." https://www.epi.sk/zz/2006-24

To ze sutaz vygeneruje niekedy nizsiu cenu a inokedy vyssiu je prirodzene a nemoze byt dovodom na spochybnovanie odhadov. To ako keby sme zatracovali predpovede pocasia, lebo niekedy nevyjdu. Nevyjdu, ale je to to najlepsie, co je k dispozicii.

Ja som pri porovnani dvoch severo-juznych trasovani porovnaval odhad s odhadom v rovnakej faze EIA (spravy o hodnoteni), nie odhad so skutocnostou alebo odhady v roznych fazach. Aj datumovo sa tieto spravy lisili len o zanedbatelnych 7 mesiacov. Tieto odhady su v sucasnosti to najpresnejsie a najaktualnejsie, co mame, zohladnujuce poslednu cenovu uroven. Naopak, ty si neodpovedal ani na jednu moju otazku o svojej kompetencii na cenove odhady, aby si nas presvedcil, ze si v tejto problematike doveryhodny.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 05. Jan 2020 13:07

Ak pouzivas rozum bez toho, aby si mu poskytol dostupne informacie, tak je to problem. V zakone o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie v paragrafe 62 odsek 6 stoji: "Ministerstvo vyčiarkne zo zoznamu osobu, ktorá opakovane alebo hrubo porušila svoje povinnosti v priebehu posudzovania vplyvov na životné prostredie alebo v súvislosti s ním, ak v zámere, správe o hodnotení činnosti alebo odbornom posudku uviedla nepravdivé alebo neúplné údaje." https://www.epi.sk/zz/2006-24
to vsak treba najskor dokazat. a to je dost problem. kolkym nieco take dokazali a kolkych vyciarkli? neviem o nikom.

To ze sutaz vygeneruje niekedy nizsiu cenu a inokedy vyssiu je prirodzene a nemoze byt dovodom na spochybnovanie odhadov. To ako keby sme zatracovali predpovede pocasia, lebo niekedy nevyjdu. Nevyjdu, ale je to to najlepsie, co je k dispozicii.
nesuhlasim. ked su rozdiely velke tak take odhady su nam nanic. aj predpoved je nanic ked ma byt 20 stupnov ale je len 9. lenze predpoved pocasia je na pretras ale do EIA sa ohladom cien napise kadeco a nikomu sa nic nestane.

Ja som pri porovnani dvoch severo-juznych trasovani porovnaval odhad s odhadom v rovnakej faze EIA (spravy o hodnoteni), nie odhad so skutocnostou alebo odhady v roznych fazach. Aj datumovo sa tieto spravy lisili len o zanedbatelnych 7 mesiacov. Tieto odhady su v sucasnosti to najpresnejsie a najaktualnejsie, co mame, zohladnujuce poslednu cenovu uroven. Naopak, ty si neodpovedal ani na jednu moju otazku o svojej kompetencii na cenove odhady, aby si nas presvedcil, ze si v tejto problematike doveryhodny.
nesuhlasim. co je blizsie realite ako realita sama ? odhad treba porovnavat s realitou a nie odhady medzi sebou. ja nemam takuto peciatku ale to snad neznamena ze musim slepo suhlasit s dokumentami ktore napisal niekto s peciatkou.

uz pochopte aj Vladosom a spol ze na tejto ceste by ste mali nizsie intenzity a celkovo nizsi vyznam ako na R8 alebo R9 blahej pamate ktore tu chce kazdy rusit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 05. Jan 2020 13:33

ráno som tu dal príspevok. netvrdím, že bol priamo k téme, ale tu niekto môže osočovať expertov a moderátor má takú drzosť, že príspevok (oba) zmaže, tak že nie je ani v koši. moderátor sa tu tvári ako boh a zneužíva to ak ide o jeho preferované úseky, kde intenzity nie sú ani na cestu prvej triedy niekto na RC.
@aquila, do kedy toto mieniš tolerovať???

@devil, rád by som vedel ako si naložil k frostbite, ktorý tú urážal skúseného diskutéra. aha, nič, lebo si na jeho strane...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 05. Jan 2020 14:03

niektore prispevky som presunul sem z temy I/66...prelistoval si to alebo zase robis zo seba obet ? ak sa ti nieco naozaj zmazalo tak ti to zmazal niekto iny. frostbite neuraza o nic menej ako vy urazate jeho. by som povedal ze on skor nadava nds a zsr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 05. Jan 2020 14:26

ach to upratovanie. chápem...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jan 2020 15:59

devil napísal:uz pochopte aj Vladosom a spol ze na tejto ceste by ste mali nizsie intenzity a celkovo nizsi vyznam ako na R8 alebo R9 blahej pamate ktore tu chce kazdy rusit.


A ty uz pochop (staci sam, lebo neviem o nikom, kto by tvrdil opak, ak existuje, nech sa ozve), co tu od zaciatku tvrdim, ze trasovanie severo-juzneho prepojenia Slovenska by bolo lacnejsie na Sturovo popri Hrone, ako na Sahy cez Krupinsku pahorkatinu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 05. Jan 2020 16:45

ked chces silou mocou postavit najlacnejsie riesenie tak dobre vies ze vyhra prepojenie R2-21, uz len preto lebo je ovela kratsie. ja som toho nazoru ze rozdiely vcene 76-66 su celkovo male tie co su su do velkej miery sposobene narocnostou okolo ZV. to myslim ze tu nevyriesime, obchvat KA sa pri vsetkej snahe tak rychlo nezacne. okrem toho si myslim ze tak dlha hranica ako madarska sa ma riesit viacerymi cestami prvej dokonca aj druhej triedy. nie je mozne sustredit desiatky az stovky km na jednu trasu aby sme si odfajkli "splnenu" ulohu a ze to lepsie vyzera na mape a niekomu chyba severojuzna R-ka stredom. sanca ze sa take nieco postavi je mizerna este vela rokov. alternativa na sturovo sa tu riesi vyse 10 rokov...a pravidelne ked madari nieco postavia. ze oni to stavaju lebo to fakt potrebuju na dostupnost BP sa samozrejme prilis nezdoraznuje.

pozri sa ktore jednotky na madarsku hranicu vyhovuju a ktore menej a zistis ze I/76 potrebuje investovat snad najviac, niektore su ovela kratsie, niektore su sice dlhe ale maju lepsie sirkove parametre. dokonca II/509 je lepsia cesta a kludne by som ju preklasifikoval na jednotku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jan 2020 17:59

Ja nechcem silou mocou postavit najlacnejsie riesenie, uprednostnujem to, na ktorom sa dohodneme s madarskymi susedmi. Ak sa dohodneme na drahsich Sahach, budem to akceptovat rovnako ako keby sme sa dohodli na lacnejsom Sturove.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod nevo83 » 05. Jan 2020 18:39

chcem sa laicky spytat a preco to nemoze byt spojenie cez LC/ Siatorska Bukovinka ? neprerabali tam Hun cestu na 2+2 ?
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 05. Jan 2020 19:03

a ja uprednostnujem nulovy variant a lokalne prelozky na I/66 a v sirsom kontexte aj I/64. a to nadlho. dokonca aj v pripade ak bude Rka po ostrihom ci retsag.

2+2 je po salgotarjan. dalej uz nie. ak naozaj bude nova cesta po hranicu tak to bude treba riesit zatial nie
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jan 2020 19:15

nevo83 napísal:chcem sa laicky spytat a preco to nemoze byt spojenie cez LC/ Siatorska Bukovinka ? neprerabali tam Hun cestu na 2+2 ?

Moze to byt aj cez Siatorsku Bukovinku, aj cez Komarno, Utvar hodnoty za peniaze pise vo svojom navrhu metodiky, ze juzna R3 ma rozne alternativne varianty trasovania a ze "trasovanie a technické riešenie severojužného prepojenia je potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky pre zohľadnenie presunu tranzitnej dopravy.... a prioritne realizovať efektívnejší koridor"

Ale najdolezitejsie je dohodnut sa s Madarmi a tahat rychlostne cesty z oboch stran do rovnakeho bodu, v opacnom pripade sa zhorsi navratnost investicie v oboch krajinach.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

R3 Južná časť (Levice-Štúrovo vs. Krupina-Šahy vs. ???)

Odoslaťod KN.SK » 05. Jan 2020 21:47

Teraz v Maďarsku uvažujú nad rozšírením ciest č. 13 a 81 na 2x2 medzi M7 a M1, vlastne v trase dávnejšie plánovanej a potom zrušenej M81, len nie ako D alebo RC (nemá viesť ani po hranice SR; niekde pri Komárne). Majú mnoho variácií v ponuke. No veľmi nepredpokladám, že ak by bola na našej strane plánovaná nejaká nová RC alebo len rozšírenie terajšej I/64 i s obchvatmi obcí, že by išli do prepojenia oboch ponad Dunaj, mostom.
Možno bude len pri plánoch, hoci pre to hovorí i rozšírenie-dobudovanie M15 a trochu i nový most. Možno sa pomaly diaľková nákladná doprava čiastočne presunie na železnicu, ktorá má už teraz z časti elektrifikované trate, keďže sa hlavne v EÚ brojí proti nafťákom.
O. T. Včera som videl na c. č. 13 veľa oprotiidúcich áut (hlavne GB, RO, BG, ale i SRB, D a B). Bola upchatá M1 (i) v okolí 85. km smerom na Győr. Obchádzali tú zápchu po nej, nepredpokladám, že by si skracovali cestu (domov) na Balkán, skôr opačne šli.
1222
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

R3 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2020 22:59

Na základe jednotlivých hodnotení popísaných v štúdií realizovateľnosti sa preukázalo, že v blízkej budúcnosti nie je opodstatnená výstavba rýchlostného ťahu R3 v úseku R1 – hranica SR/Maďarsko.
Preto neodporúčame v plánovacom období (t.j. v horizonte zhruba 20 rokov) na realizáciu “Rýchlostnej cesty R3 Zvolen – Šahy“ žiaden z navrhovaných koridorov, vzhľadom na to, že ani jeden zo skúmaných koridorov nedosahuje podmienky ekonomickej efektívnosti.
Na základe vyššie uvedeného v záveroch tejto správy odporúčame realizovať v najbližšej dobe len nevyhnutné investície na cestách I/76 a I/66 ako aj úpravu bodových závad v mestách Krupina, Šahy, Levice.
Úseky ovplyvnenej siete budú kapacitne vyhovovať aj po roku 2040.

Odporúčané investície:
obchvat Krupiny - rok 2020; 79,8 mil. eur
obchvat Dobrej Nivy - rok 2030; 52,2 mil. eur
Šahy - rok 2020; 74 tisíc eur (odstránenie bodových závad)
III/6613 - ZO Zvolen - 2030; 3,2 mil. eur
Kalná nad Hronom - 2040; 870 tisíc eur

Na základe Multikriteriálnej analýzy (príloha C.6) bolo stanovené výsledné poradie preferencií posudzovaných variantov následovné:
1. Koridor 1: Hr. Beňadik – Šarovce – Štúrovo; investičné náklady: 1,18 mld. eur (plný), 821 mil. eur (polprofil)
2. Koridor 3: Čaradice– Levice – Šahy; investičné náklady: 919 mil. eur (plný), 597 mil. eur (polprofil)
3. Koridor 4: Hr. Beňadik– Šarovce – Šahy; investičné náklady: 1,25 mld. eur (plný), 830 mil. eur (polprofil)
4. Koridor 2: Zvolen – Šahy; investičné náklady: 2,27 mld. eur (plný), 1,5 mld. eur (polprofil)

Koridor 1 vykazuje najlepšie (avšak stále nedostatočné!) hodnotenie v rámci technicko-ekonomických kritérií a dopravných efektov. V ostatných kritériách je porovnateľný s ostatnými koridormi.
Koridor 2 je možno považovať za alternatívu s namenšími implementačnými rizikami (najmä vďaka súladu s ÚPN), z ostatných hľadísk je však najhoršou voľbou.
Koridor 3 má najväčšie výhody z hľadiska komplexnosti výstavby a environmentálnych vplyvov, avšak z hľadiska dopravných efektov je výrazne najslabšou alternatívou.
Koridor 4 možno považovať za „priemerný“ vo všetkých kritériách hodnotenia.

V prípade realizácie Koridoru 1 odporúčame:
Začiatok úseku situovať do križovatky Čaradice (bez narušenie integrity ÚEV Hodrušská hornatina (SKUEV0263) a zníženia investičných nákladov koridoru o 31,2 mil. €)
Lokálne pretrasovanie (vedenie mimo ÚEV Kamenínske slaniská, vrátane cesty I/76).
Výstavbu v kategórií komunikácie R 11,5/100

Potom sa aktualizoval dopravný model a najlepšie vyšiel variant Čaradice - Levice - Šahy, avšak štúdia neodporúča v súčasnosti realizáciu ani jedného z variantov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod okorec » 10. Feb 2020 21:23

Wow! To je celkom jednoznačný výsledok... Čakal som, že to výjde, že stačí zatiaľ riešiť bodové závady a že Zvolen - Šahy bude najdrahšia možnosť, ale až taký veľký rozdiel som nečakal.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 10. Feb 2020 22:39

Viacerí sme to čakali :) Čakal som, že sa hneď ozve kapitán dobrej nivy a nič. Veď najpreferovanejšia je fuj fuj fuj a tá posledná je vraj TOP, nakoľko je používaná stovky rokov...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 11. Feb 2020 09:05

a ja som ocakaval ze obcasny lucencan zacne veci chapat ale opat nic....najdolezitejsia je info ze nie je opodstatnena vystavba komplet R3, to je pravda.

inac absolutne nerealne cisla, vyse 20 mil/km pre poloprofil ked plne profily sa stavaju za polovicnu cenu. bud to extremne predrazuju tunely pri ZV alebo je to cele zle. v odporucanych investiciach chyba obchvat sahy...zrejme umysel aby nebolo postavene prepojenie na hranici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 11. Feb 2020 13:17

tak mi to prosím vysvetli... len prosím nie kaleráby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 11. Feb 2020 13:25

skor mne treba vysvetlit co tam stoji 20 mil/km poloprofilu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Feb 2020 14:00

Lebo to neni rovina? A ani "len" pahorkatina ako si pisal minule?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod metelesku.blesku » 11. Feb 2020 14:23

...a 10% trasy vedenej v tuneloch.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 11. Feb 2020 15:37

ktore su hned na zaciatku pri ZV namiesto toho aby trasa viedla popri ostrej luke.

Lebo to neni rovina? A ani "len" pahorkatina ako si pisal minule?
a co to teda je, nieco podobne ako ZA-RK ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Feb 2020 16:03

Nieco medzi "rovinou" juznej R2 a ZA-RK :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 11. Feb 2020 16:27

ale ovela blizsie k tej rovine juznej R2. potom sa opytam, severna R4 je co ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Feb 2020 16:53

Rovnaka narocnost na vystavbu. Potrebne naklady na vystavbu r4 mi pridu poddhodnotene. Bolo to vidno aj pri Ladomirova - Hunkovce, kde bolo extremne navysenie... A to sa este neaktualizovali vsetky useky.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod jarino » 11. Feb 2020 18:59

Úsek 1 Šárovce – Štúrovo štátna hranica, obsahuje alternatívy 1A, 1B
Úsek 2 Hronský Beňadik (Čaradice) – Šárovce, obsahuje alternatívy 2A, 2B
Úsek 3 Semerovce – Šahy štátna hranica, obsahuje alternatívy 3A, 3B, 3C
Úsek 4 Zvolen – Semerovce, obsahuje alternatívy 4A, 4B
Úsek 5 Šárovce (Čaradice) – Semerovce, obsahuje alternatívy 5A, 5B

Úsek 5A (Šárovce – Semerovce) je špecifický v tom, že tvorí peáž rýchlostnej cesty R3 a rýchlostnej cesty R7. Z hľadiska metodiky CBA je otvorený problém, do ktorej investície (rýchlostnej cesty) ho zahrnúť. Je potrebné povedať, že ak z jednej rýchlostnej cesty započítame výnosy, tak do tej istej musíme započítať aj náklady. Vzhľadom k tomu, že pre rýchlostnú cestu R7 v danom úseku nie sú zatiaľ známe termíny výstavby a vieme, že jej výstavba nie je naliehavá, stanovili sme, že náklady aj výnosy budú započítavané do rýchlostnej cesty R3.

Investičné náklady jednotlivých alternatív úsekov R3:
Úsek 1A -> 645. 89 mil. eur plný profil; 421.28 mil. eur polprofil
Úsek 1B -> 587.78 mil. eur plný profil; 449.60 mil. eur polprofil
Úsek 2A -> 543.68 mil. eur plný profil; 357.24 mil. eur polprofil
Úsek 2B -> 573.19 mil. eur plný profil; 371.47 mil. eur polprofil
Úsek 3A -> 263.89 mil. eur plný profil; 179.11 mil. eur polprofil
Úsek 3B -> 307.66 mil. eur plný profil; 201.69 mil. eur polprofil
Úsek 3C -> 381.169 mil. eur plný profil; 259.33 mil. eur polprofil
Úsek 4A -> 2.004 mld. eur plný profil; 1.327 mld. eur polprofil
Úsek 4B -> 1.965 mld. eur plný profil; 1.321 mld. eur polprofil
Úsek 5A -> 371.16 mil. eur plný profil; 257.46 mil. eur polprofil
Úsek 5B -> 611.99 mil. eur plný profil; 396.11 mil. eur polprofil
Úsek 5A1 -> 52.22mil. eur plný profil; 31.903 mil. eur polprofil

Celkovo je pre úsek 1 vhodnejšia alternatíva 1B, pre úsek 2 je vhodnejšia alternatíva 2B, pre úsek 3 je najvhodnejšia alternatíva 3B a pre úsek 4 je vhodnejšia alternatíva 4B.
Koridor 1 je zostavený z úsekov 1B a 2B
Koridor 2 je zostavený z úsekov 3B a 4B
Koridor 3 je zostavený z úsekov 3B a 5B
Koridor 4 je zostavený z úsekov 3B, 5A a 2B

Dĺžka úseku 1B (križovatka Šarovce -> R3xR7 - hranica SR/MR -> most ponad Dunaj) je 42,624 km. Trasa je vedená z veľkej časti južným Slovenskom, ktoré z pohľadu konfigurácie terénu je možné považovať za rovinaté.
Návrh trasy rešpektuje zastavané územia a nie sú nutné demolácie nehnuteľností.

Dĺžka úseku 2B (križovatka Hronský Beňadik - križovatka Šarovce -> R3xR7) je 30,080 km.
Trasa je vedená z veľkej časti v údolnej rieky Hron, ktoré z pohľadu konfigurácie terénu je možné považovať za rovinaté, začiatok trasy je vedený v členitejšom území horského charakteru.

Dĺžka úseku 3B (Semerovce - hranica SR/MR pri obci Tešmák) je 13,749 km.
Návrh trasy rešpektuje zastavané územia a nie sú nutné demolácie nehnuteľností.
Trasa je vedená v údolnej nive riek Ipeľ a Krupinica a jej inundačnom území. Územie z pohľadu konfigurácie terénu je rovinaté.
Úsek 3B vstupuje do ochranného pásma minerálnych vôd III. stupňa pri meste Dudince a obci Slatina.. Prechádza ním v dĺžke 3,118 km. Závažný je stret s OP I. stupňa pre minerálne vody v Slatine (dĺžka stretu 1,140 km).

Dĺžka úseku 4B (križovatka Budča - križovatka Semerovce) je 57,102 km.
Návrh trasy rešpektuje zastavané územia a nie sú nutné demolácie nehnuteľností.
Územie z pohľadu konfigurácie terénu je pahorkovitého charakteru.

Dĺžka úseku 5B (Čaradice - Semerovce) je 39,848 km.
Návrh trasy rešpektuje zastavané územia a nie sú nutné demolácie nehnuteľností.
Územie je z pohľadu konfigurácie terénu pahorkovitého charakteru.

V úseku 5A je v smere západ - východ – uvažovaná rýchlostná cesta R7 Bratislava – Lučenec (technická štúdia vypracovaná Dopravoprojektom, Bratislava, 2005). Začiatok úseku je v križovatke Šarovce , kde sa križuje úsekmi 1A resp. 1B.
Návrh smerových a výškových parametrov jednotlivých trás rýchlostnej cesty R3 preberá riešenie trasy rýchlostnej cesty R7 trasa 5A so smerovým vedením severne od obcí Zbrojníky a Demandice. V miestach vzájomných križovaní s R3 sú navrhnuté mimoúrovňové križovatky. Koniec úseku je v križovatke Semerovce.
Trasa je vedená z veľkej časti južným Slovenskom, ktoré z pohľadu konfigurácie terénu je možné považovať za rovinaté. Dĺžka trasy je 17,080km medzi križovatkou Šarovce kde sa križuje s úsekom 2B a križovatkou Semerovce. Dĺžka trasy medzi križovatkou Šarovce, kde sa križuje s úsekom 2A a križovatkou Semerovce je 19,649km.

Sumár mostov:

Úsek 1B
V tomto variante je 45 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 312 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 488 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 274 m
Most na rýchlostnej ceste cez Dunaj dl. 872m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl.< 50 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 1367 m
Mosty na cestách mimo diaľnice dĺ. 55 m

Úsek 2B
V tomto variante je 37 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 236 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 485 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 1156 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 739 m
Mosty na cestách mimo rýchlostnú cestu dĺ. 135 m

Úsek 3B
V tomto variante je 26 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 218 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 193 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 966 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 451 m
Mosty na cestách mimo rýchlostnú cestu dĺ. 95 m

Úsek 4B
V tomto variante je 91 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 326 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 148 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 10475 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl.< 50 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 1467 m
Mosty na cestách mimo rýchlostnú cestu dĺ. 606 m

Úsek 5A
V tomto variante je 22 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 160 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 158 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 1478 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl.< 50 m dĺ. 123 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 1628 m

Úsek 5B
V tomto variante je 33 mostných objektov.
Mosty na rýchlostnej ceste dl. < 50 m dĺ. 213 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. 50-100 m dĺ. 60 m
Mosty na rýchlostnej ceste dl. > 100 m dĺ. 427 m
Mosty nad rýchlostnou cestou dl. > 50 m dĺ. 872 m

Sumár zárubných a oporných múrov:

Úsek 1B
Zárubné múry
Oporné múry dl´. 840 m

Úsek 2B
Zárubné múry
Oporné múry dĺ. 1200 m

Úsek 3B
Zárubné múry dĺ. 2400 m
Zárubné múry - obkladné dĺ. 1225 m
Oporné múry dĺ. 750 m

Úsek 4B

Zárubné múry dĺ. 1880 m
Zárubné múry - kotvené dĺ. 5560 m
Oporné múry dl´. 3760 m

Úsek 5A
Zárubné múry dĺ. 1340 m
Oporné múry

Úsek 5B
Zárubné múry
Oporné múry dl´. 265 m

Tunely
Tunely zabezpečujú mimoúrovňové vedenie pozemnej komunikácie . Tunel Hanišberg úseku 4A a tunely B1, B2 úseku 2B sú zaradené podľa ich celkovej dĺžky ako stredné (300 až 3000m). Tunel A3 – Baba úseku 4A, 4B je zaradený podľa jeho celkovej dĺžky ako dlhý (viac ako 3000m). Z hľadiska spôsobu výstavby sú razené a vo všetkých prípadoch sú v portálových úsekoch hĺbené.

Tunel Hanišberg je navrhovaný na kategóriu 2T - 7,5 a návrhovú rýchlosť 100 km/hod.. Portálové oblasti sú umiestnené na nestabilných svahoch v zosuvných územiach a budú vyžadovať použitie nákladných technických riešení pre stabilizáciu svahov stavebných jám. Dĺžka južnej tunelovej rúry a severnej tunelovej rúry je 2 832 m.
Tunel sa nachádza medzi mestom Krupina (severne) a obcou Babiná a prechádza masívom ohraničujúcim zo západnej strany potok Krupinica a smerovo je orientovaný severojužne.
Pre prípady výskytu väčších sústredených prítokov vody do tunelových rúr je potrebné uvažovať s ich zachytením a separovaným odvedením využiť na vodárenské účely.

Tunel Baba je navrhovaný na kategóriu 2T - 7,5 a návrhovú rýchlosť 100 km/hod. . Smerové vedenie trasy tunela rešpektuje pásma hygienickej ochrany vodných zdrojov. Portálové oblasti sú umiestnené na nestabilných svahoch v zosuvných územiach a budú vyžadovať použitie nákladných technických riešení pre stabilizáciu svahov stavebných jám. Dĺžka južnej tunelovej rúry a severnej tunelovej rúry je 3 834 m.
Tunel sa nachádza medzi obcou Brezina a križovatkou Budča pred mestom Zvolen. Prechádza masívom pohoria Javorie medzi vrchmi Vápenná a Pokorenná a smerovo je orientovaný severojužne.

Tunel B 1 je navrhovaný na kategóriu 2T - 7,5 a návrhovú rýchlosť 100 km/hod. . Portálové oblasti sú umiestnené na nestabilných svahoch v zosuvných územiach a budú vyžadovať použitie nákladných technických riešení pre stabilizáciu svahov stavebných jám. Dĺžka južnej tunelovej rúry a severnej tunelovej rúry je 670 m. Výška nadložia je 25 m.
Tunel B 2 je navrhovaný na kategóriu 2T - 7,5 a návrhovú rýchlosť 100 km/hod. . Portálové oblasti sú umiestnené na nestabilných svahoch v zosuvných územiach a budú vyžadovať použitie nákladných technických riešení pre stabilizáciu svahov stavebných jám. Dĺžka južnej tunelovej rúry a severnej tunelovej rúry je 570 m.
Oba tunely sú polohovo umiestnené tesne za seba, preto prechádzajú rovnakým územím. Tunely sa nachádzajú pred koncom navrhovanej rýchlostnej cesty R3, pred obcou Hronský Beňadik. Prechádzajú masívom pohoria lemujúceho rieku Hron z východnej strany a severným portálom tunela B2 sa dokonca tesne približujú k jej korytu. Smerovo sú orientované severojužne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.