Stránka 12 z 13

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 15:51
od devil
je to uplne porovnatelne. myslim od LV cez santovku a demandice po h. semerovce cize asi 25 km su same kopce. trochu menej cez jur nad hronom. kopce idu priecne, vyhnut sa im neda. cez KA je problematicky usek babina-KA. inac je to udolie kde sa cesta v pohode zmesti. v podstate tych 15-20 okolo KA je zrovna najtazsi usek celej juznej R3. v prospech KA hovori ze je najkratsi variant a bez direktivneho zakazu tranzitu odial ND nedostane nikto.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:28
od rastislav5
Ak sa bavime o tejto teme (R3 Juzna cast), tak variant cez Krupinu je najdlhsi: Zvolen-Sahy 71 km, Hronsky Benadik - Sahy 53 km, Hronsky Benadik - Sarovce - Sahy 65 km, z toho 17 km po R7. Ja som za vsetky prepojenia s Madarskom, cez Krupinu, cez Sturovo aj cez Lucenec, kde je to len par km, lebo to pomoze zaostavajucemu juznemu Slovensku.

R3 Južná časť Hronský Beňadik - Levice - Štúrovo vs. Šahy -

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 21:33
od KN.SK
Pri Štúrove by bolo nutné postaviť ďalší dlhý dunajský most a to dosť blízko tomu, čo sa má konečne stavať pri "Komárnach". Preto asi budú výhľadovo výhodnejšie tie Šahy. Ešte sa uvidí, aké budú okolo tohto šachy. :wink:

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 22:14
od rastislav5
Od Komarna na zapad je najblizsi hranicny priechod v 40 km vzdialenom Medvedove. Od Siah na vychod je najblizsi hranicny priechod pre nakladnu dopravu v 30 km vzdialenych Slovenskych Darmotach. Medzi Komarnom a Sahami, ktore su vzdialene od seba 90 km nie je ziadny hranicny priechod pre nakladnu dopravu. Podla vyssie uvedenych vzdialenosti by tam vychadzal aspon jeden a mozno aj dva hranicne priechody pre nakladnu dopravu vzhladom na to, ze by islo o hranicne priechody najblizsie k Budapesti. V Sturove by sa tak mohli zabit 2 muchy jednou ranou - aj hranicny priechod pre nakladnu dopravu, aj most pre rychlostnu cestu. Aj Sturovo aj Ostrihom maju priemyselne parky, ktore by mohli lepsie spolupracovat. Napr. by sa v Sturove mohli usadit dodavatelia pre Ostrihomske Suzuki. Vzdialenost medzi Sturovom a Ostrihomom je pritom rovnaka ako medzi Zilinou a Teplickou na Vahom, kde sidli Kia. Terajsie riesenie kompou pripomina 19 storocie.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 14:46
od devil
uz aj to posun vpred, 20 rokov dozadu tam bola kompa pre OA a nebol ziadny most. kompa riesi aspon cezhranicnu prepravu pre sturovo a blizke okolie. inac to co pises je pravda. problem je ale na nasej strane lebo R3 sice netreba vela rokov ale ak bude most cez dunaj tak treba v tom istom case dobudovat prelozky smerom na zeliezovce. aj na polskej hranici mame upravenu cestu pri mnisku a pokial viem ND tam napriek tomu nie je pustena. a ja si myslim ze nie su vola ani financie na tak dlhu prelozku. a myslim si to preto lebo nie je vola dobudovat ani oravske prelozky ani prelozky na I/64, I/51 atd. nejake osamele obchvaty sa daju vybojovat ale to je asi tak vsetko. preto je rozumne investovat do prelozky KA, nasledne siah a nie zbytocne tlacit na most cez dunaj. ten bude v KN a mosty cez dunaj sa nestavaju kazdych 5 ba ani 10 rokov.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2017 23:47
od Jano1
Pravdepodobne bude madarska dialnica do blizkosti Sturova skor ako madarska dialnica ku Saham.
https://i.img.ie/00J.jpg

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2017 14:17
od devil
to by bolo zaujimave ale co bude s lokalkou ostrihom-BP tam ani cestu nerozsiria ?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2017 22:36
od rastislav5
Aj ked R11 nie je dialnica, ale len rychlostna cesta, odlahci vsak lokalku minimalne o dopravu medzi Ostrihomom a juhozapadnou a juznou Budapestou, aj ked zobrazeny konecny variant R11 obchadza Zsambek zo zapadu, co je dlhsi variant ako doteraz uvazovany. Tiez tranzit Ostrihom - M5, M6 a M7 bude asi stiahnuty na R11 (aj ked ten tranzit asi nie je velky, pojde najma o tranzit pre Suzuki v Ostrihome). Ak sa v dohladnom case zacne stavat aj M10 spolu s dokoncenim obchvatu Budapesti, lokalku nebude treba rozsirovat.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2017 13:34
od devil
no ale toto je vraj alternativa k obchvatu BP. ja tvrdim tolko ze ostrihom na maly tranzit tak mi unika potreba RC a vidim potrebu nejakej kapacitnej cesty prvej triedy pre lokalku. a suzuki by som riesil cez sturovo po zeleznici.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2017 15:11
od rastislav5
Minimalne v lete to bude najrychlejsia cesta k moru do Chorvatska (s vynimkou Istrie) pre takmer cele stredne Slovensko plus Prievidzu.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2017 18:31
od devil
to mal byt argument ?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 00:05
od Vlados
R11 nie je ani len rýchlostná cesta, ale jednotka 2+2.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 08:12
od rastislav5
devil napísal:to mal byt argument ?

To je fakt.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 08:28
od rastislav5
Vlados napísal:R11 nie je ani len rýchlostná cesta, ale jednotka 2+2.

Aj nam by taka stacila od Benadika do Sturova. Je to ovela velkorysejsie riesenie ako u nas planovany obchvat Krupiny v polprofile, na ktory cakame uz 20 rokov.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 23:43
od okorec
koncom roka som viackrat isiel trasu Hronsky Benadik - Sturovo a je to uplne v pohode cesta.. malo premavky, da sa dobre predbiehat, opravene povrchy, nic jej nechyba.. samozrejme, ak by sme tam presunuli tranzit, tak je to uplne o inom

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2017 09:57
od doktorandfei
Hľa,


R3 Zvolen - Šahy, vypracovanie správy o hodnotení stavby; DSZ, DÚR, Oznámenie 8a, DSP, DP, AD, KD stavby R3 Krupina - obchvat; DSZ, DÚR, Oznámenie 8a stavby R3 Šahy - obchvat

https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/354342

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 22:55
od EmBe
Takže to vypadá, že levický variant padol a nakoniec to pôjde cez KA, s tým, že medzi prvými úsekmi by mal byť obchvat KA?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 16:07
od rastislav5
Zaujal ma komentar na https://myzvolen.sme.sk/diskusie/320692 ... y-tah.html :
Nuž ...
,,, je prinajmenšom zaujímavé, prečo nebola zverejnená štúdia realizovateľnosti R3 - túto má ministerstvo dopravy k dispozícii snáď dva roky. V nej sú "spracované" údaje o trasovaní R3. O tom, kadiaľ by mala viesť, rozhoduje mnoho faktorov - vyjadruje sa to "koeficientom". Výsledok však ukázal najvýhodnejšiu variantu zo Štúrova na Hronský Beňadik (tzv. pohronská os, najzaostalejšia oblasť nitrianskeho samosprávneho kraja, s najvyššou mierou nezamestnanosti, s najvyšším úbytkom počtu obyvateľov, atď.) a nie cez Krupinu. Toto však nie je v "súlade" so záujmami "veľkej politiky", tak sa "maďarom" stavať nič nebude. Ak sa to nepostavilo za pomoci peňazí EU (kohézny fond končí v roku 2020), tak sa to postaví z peňazí SR ?! Navyše, nadväzovať by predsa takáto cesta mala na cestu v Maďarsku ,v okolí Šiah - tam to ale nepôjde, lebo sa nenašiel "bod" (aj kvôli pohoriu chráneného územia "Borzsony"). Toľko o "projektoch" a "hodnotách za peniaze".
cult23 15.09.2017 1:08

O existencii tej studie sme tu pred 2 rokmi diskutovali, ale zverejnena nebola. Vie niekto viac?

Na prve pocutie moze byt v hranicnej oblasti so Sahami problem, pretoze na slovenskej strane je vychodne od Siah Natura 2000 CHVU Poiplie a UEV Aluvium Ipla (aj v Madarsku je problem cez Ipoly-Volgy). Zapadne od Siah je to na Slovensku OK, ale v Madarsku to mieri rovno do Natura 2000 Borzsony.
V Madarsku je situacia z pohladu Natura 2000 v tejto oblasti dost komplikovana, prakticky suvisle uzemie Natura 2000 sa tiahne od Ostrihomu az po Balazske Darmoty (najprv Borzsony, potom Ipoly-Volgy).

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 16:59
od expwy
Prečo neboli pred 2 rokmi zverejnené štúdie realizovateľnosti na jednotlivé ťahy RC? Jednoduchá odpoveď:
Lebo hovoria to, čo v tejto krajine nikto nechce počuť ani vidieť. A to, že žiadnu južnú R3 do roku 2040 netreba a že treba len urobiť obchvat Krupiny ako preložku cesty I. triedy a vyriešiť bodovú závadu v Šahach.

V podstate to iste ako na R2 Lučenec - Košice. Ťah zatiaľ riešiť prelozkami bodových závad.
Veď všetci si pamatame ten humbuk, keď sa potajomky verejnosti povedala pravda a na stránkach NDS sa objavili reálne termíny dokončenia diaľnic. Škoda že sa vtedy nepovedalo aj to B, že to iste sa dá dosiahnuť aj prelozkami a úpravami existujucich jednotiek. Ale v princípe výsledok by bol ten istý. Fanatizmus a zaslepenosť lokalpatriotov do diaľnic a všadeprítomná politika zastiera zdravý úsudok a odbornosť.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 17:20
od devil
sahy sa tiez daju vyriesit len obchvatom, cesta ide cez hlavne namestie. to nie je ako par domov pri ceste. potom tu mame dalsie obce npr dobra niva a atd....vsetko cez stred dediny.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 17:59
od rastislav5
Na enviroportali sa da najst dost materialov k teme, mozno poskytnu vysvetlenie.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 17:59
od rastislav5
Trochu som sa zvrtal do dokumentov na Enviroportali "R1 prepojenie statna hranica SR/MR" http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nica-sr-mr a vysledok je aj podla tychto dostupnych dokumentov jasny:

Podla dokumentu D_Natura 2000_Hodnotenie_vplyvov je krizovanie hranice zapadne od Siah (variant 3A/C) https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=34101 environmentalne nepriechodne s vyznamnym negativnym vplyvom (-2) na lokality SPA Ipoly Volgye, SCI Borzsony a SCI Ipoly Volgye.
Podla dokumentu C_Zaznam_prac_rokovanie_SR_MR je krizovanie hranice vychodne od Siah (variant 3B/C1) neprijatelne, lebo vytvara novy dopravny koridor v menej dotknutom uzemi vplyvom antropogennej cinnosti a zabera vacsie plochy lokalit Natura 2000.

Takze vsetky varianty su nepriechodne (vratane variantu 3C).

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 19:11
od ANDi
Takze z pohladu ochrany prirody Sahy nie, Sturovo ano?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 20:09
od rastislav5
Vyzera to tak. Podla uz uvadzaneho dokumentu D_Natura 2000_Hodnotenie_vplyvov na slovenskej strane cez Sturovo problem nie je, usek 1A nesposobi narusenie integrity ziadnej lokality Natura 2000, usek 1B je realizovatelny s podmienkou lokalneho pretrasovania (mimo UEV Kameninske slaniska http://www.sopsr.sk/natura/index.php?p= ... =SKUEV0066 ). Na madarskej strane je to zlozitejsie, ale riesitelne: rychlostna cesta M10 zasiahne SCI Pilis es Visegradi hegyseg http://natura2000.eea.europa.eu/Natura2 ... =HUDI20039 , vzhladom k rozlohe SCI je pravdepodobne, ze vplyv bude stanoveny ako mierne negativny (-1), co este znamena environmentalne priechodny. Ak by sa tam ale zistil vzacny biotop, potom by muselo dojst k pretrasovaniu cesty (napr. tunelovym vedenim).

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 21:02
od rastislav5
Z dokumentov na enviroportali vyplyva, ze Sahy blokuju Madari, na slovenskej strane environmentalny problem nie je. Keby madari chceli, riesenie na madarskej strane by verim nasli. Ale oni hovoria, ze novy koridor nechcu, ze chcu stary koridor s existujucim hranicnym priechodom, taketo trasovanie je ale pre NATURA 2000 vyznamne negativne.
Ale ja sa Orbanovi ani necudujem. Ked sa pozriem na mapu madarskej mensiny na Slovensku https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 2011_2.png , tak trasovanim na Sturovo miesto na Sahy si spristupni a priblizi ovela vacsi pocet slovenskych Madarov, ktori mozu pracovat, studovat, prip. sa neskor aj prestahovat do Madarska, ktore sa nielen demograficky zmensuje, ale pri nezamestnanosti 4,3% podla Eurostatu potrebuje dalsiu pracovnu silu (Orban je najtvrdsi odporca migracie, tak nizku porodnost moze kompenzovat slovenskymi Madarmi). Ved napr. z Levic by to do Budapesti bolo po novej rychloceste menej ako 100 km, takze by sa dalo aj denne dochadzat.