R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
32
39%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
50
61%
 
Celkový počet hlasov : 82

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 25. Feb 2019 10:17

Sutaz na studiu realizovatelnosti - navrh najvhodnejsieho riesenia trasy I/76 v useku Hronsky Benadik (krizovatka s R1) - Zeliezovce (co je vacsina chybajuceho useku Hronsky - Benadik - Sturovo) vyhlasenu minuly rok https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/379080 , vyhral pred dvoma tyzdnami Amberg https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=603&doc=3881634 .

Podla poziadaviek na vypracovanie studie pojde o minimalne 2 varianty + nulovy variant na navrh najvhodnejsieho buduceho rozvoja trasy. Dorucenie vysledkov studie podla zmluvy je o 8 mesiacov (9.10.2019)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2019 10:46

vo vlákne je anketa. síce stará, ale zišla by sa pridať možnosť Štúrovo - Hronský Beňadik - Žiar nad Hronom. (nakoľko moderátor je zaťažený Šahmi, tak sa nič nepridá ;) )
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 25. Feb 2019 11:08

Moze byt, ale mala by to byt nova anketa, lebo niektori, co uz hlasovali, by si mozno vybrali doplnenu moznost, ktora vtedy nebola k dispozicii (a teraz uz hlasovat nemozu).

Inak hlasovat sa da aj vo vlakne R3 vs. E77 https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811 , kde 72% hlasujucich uprednostnuje Sturovo pred Sahami.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Feb 2019 11:32

Územie na juh od Lučenca bude mať priame napojenie na R2. Sčítanie z roku 2015 hovorí o intenzitách 1800 áut/24h. Teda podobne ako devilove nenávidené Skalité.

To jasne ukazuje na nepotrebnosť rýchlostného prepojenia v tejto trase. Kde na rozdiel od Skalitého sa nepredpokladá masívny presun dopravy po dobudovaní ťahu na opačnej strane(tj zo Svrčinovca na Skalité po dobudovaní S1), keď dokocna R21 na Maďarskej strane stojí v celkom slušnej dĺžke.


R3 bude mat napojenie vyriesene uz len vdaka obchvatu siah

„Po obídení mesta Šahy sa napojíme na maďarskú diaľnicu, o spojnici sme už s maďarskou stranou rokovali,“ povedal Peter Muránsky z Národnej diaľničnej spoločnosti.
viewtopic.php?f=35&t=23943

az na to ze skalite uz ma vybudovanu velku cast S1 a ma hned vedla konkurencny svrcinovec. 21-ka sa postupne buduje a R2 zatial konci len pri krivani. to ze nejake VUD ZA a pod predpokladaju narasty dopravy na skalitom a inde nie je ich nazor alebo tvoj nazor na kt. mas pravo....zatial mozeme konstatovat ze nepotrebna dialnica je akurat cez skalite.

myslim okrem ineho aj dva dvojrurove tunely na obchvate Wegierskej Gorky, ake nebude mat Soroska este desiatky rokov ak vobec https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28173/Og ... za-Milowka


to v globale nic nemeni na tom ze cez skalite suvisla 4pruhova komunikacia nevedie ani nebude viest vela rokov. a nic to nemeni na fakte ze madarska hranica je vybavena prechodmi pre ND uspokojivo aj teraz a ze podmienky sa budu dalej zlepsovat aj bez sturova.

opat Ta upozornujem, ze Tvoja zosmiesnujuca komunikacia nepatri na toto forum. Ako moderator by si to mohol vediet. Tesim sa na dalsie Tvoje slusne prispevky.


no nehovor, daj si vyraz "mokry/e" do vyhladavania a uvidis kto vsetko ho pouziva...o.i. BoroZA, fh, i Vlados...a nevsimol som si ze by si voci tomu protestoval, mozno len opat dvojaky meter lebo naco by si protestoval voci prispievatelom s kt. suhlasis....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 25. Feb 2019 11:49

V pravidlach pre pouzivanie fora je uvedene: "nebudete odosielať žiadne urážlivé, obscénne, vulgárne, ohováracie, nenávistné, výhražné, sexuálne orientované príspevky". Ty ako moderator by si mal byt vzorom.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod KN.SK » 25. Feb 2019 13:03

rastislav5 napísal:Moze byt, ale mala by to byt nova anketa, lebo niektori, co uz hlasovali, by si mozno vybrali doplnenu moznost, ktora vtedy nebola k dispozicii (a teraz uz hlasovat nemozu).
Inak hlasovat sa da aj vo vlakne R3 vs. E77 https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811 , kde 72% hlasujucich uprednostnuje Sturovo pred Sahami.
I tam sú len 2 možnosti, preto som tam
toto napísal:Hlasujem za možnosť 3: ••• - MT - TR - HA - ZH - HB - LV - (R3xR7) - SH - št. hr. SK/H ••• lebo → ••• M2 - BP - •••) a úspora 1 dlhého dunajského mosta.
(Ani Štúrovo [ST] - LV - ZH - TR - MT nie je zlé riešenie, ak by bola M10 alebo M11, čo nemožno povedať o Via KA, hoci s M2, ale tu by bol obtiažny terén a väčšia dĺžka oproti riešeniu 3. A načo si, s prepáčením, ešte viac doondiť, zohyzdiť krajinu.) (https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811&view=viewpoll#p161120)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1616
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 06. Mar 2019 23:24

ak platí toto:
devil napísal:poliaci na kt. sa tak rad odvolavate stavaju dialnice a stavaju ich aj pre regionalny rozvoj (tak ako vsade vo vyspelej europe). a to su suvisle tahy a stovky km.

tak prečo musí R3 ísť cez riedko osídlené územie na Šahy a nie na hustejšie osídlené na Štúrovo či ešte hustejšie na Komárno?
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod fh » 07. Mar 2019 07:33

Lebo to to nie je BB kraj.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 07. Mar 2019 09:20

lebo v jednom pripade je obchadza nekceptovatelna a v druhom neviem ci je signifikantny rozdiel v hustote obyvatelov. potretie LV inklinuju k NR a postvrte pest ma vacsi potencial ako budin.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 09:36

prečo tu motáš Pešť?
devil napísal:poliaci na kt. sa tak rad odvolavate stavaju dialnice a stavaju ich aj pre regionalny rozvoj (tak ako vsade vo vyspelej europe). a to su suvisle tahy a stovky km.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 07. Mar 2019 09:47

lebo pri tak velkom meste uz ani to nie je jedno odkial don prichadzas....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 10:06

no veď nie je. tam kde žije viac obyvatelov je väčšia pravdepodobnosť vyššej intenzity.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Outererror » 07. Mar 2019 17:06

Pôvodne bolo smerom na Šahy z Maďarska M2 a na Štúrovo M100. Čo som ale počul tak M100 už ani neplánujú ani robiť. Takže tam je to absolútne jedno. A plus Budapest má okruh M0, s ktorým sa vieš pohode vyhnúť intraviliánu Budapešti a dostať sa aj do Budína či Pešti.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 124
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 19:12
Bydlisko: Orava

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Aug 2019 16:18

devil napísal:toto je prezentacia a nie platny zoznam planovanych D/RC.


Si naozaj trapny.

Dokument/zakon predlozeny ministerstvom narodneho rozvoja (cez translator, snad to spravne prelozil):

Súčasti diaľnic a hlavných ciest vnútroštátnej cestnej siete a hlavných ciest vymedzujúcich priestorovú štruktúru hlavného mesta
4. M10: Budapest térsége (M0) - Esztergom - (Szlovákia)
7. R11: Zsámbék (M1) – Esztergom – (Szlovákia)

https://www.parlament.hu/irom40/07401/07401.pdf
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Aug 2019 17:08

tie D/RC budú tvoriť okruh takže devil správne na SK území nenavrhuje ani "nadradenú" cestu I. triedy :wink:
Dobrá Niva je najskôr kľučové miesto medzi Budapešťou a Varšavou. nezachytil som či má byť tadiaľ vedená aj plánovaná VRT HU-SK-PL a odbočka na CZ :roll:
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Aug 2019 17:13

8. M2 Budapest (M0) -Vác -Rétság -Hont -(Szlovákia)
9. R21 M3 Hatvan térsége–Salgótarján–Somoskőújfalu-(Szlovákia)

cize Vlados opat raz zavadzal "pritom maďari už neplánujú v pokračovaní M2..."

Na trase juznej R3 je az na 22 km intenzita len 3,2-3,8 tisic v./24h, na dalsich 12 km 4,1-4,2 tisic v./24h, na dalsich 10 km 5049 v./24h, teda z 70 km I/66 ZV-hranica az na skoro 2/3 je smiesna intenzita 3-5 tisic v/24h. Okrem lokalky v Krupine a Sahach je vobec zmysluplna intenzita 8-9 tisic iba na 14 km, teda len na 20% trasy.


na trase sturovo-h. benadik su intenzity od 2 tisic do 3,5 tisic aut okrem asi 6 km h. benadik-tlmace (odbocka na II/564 ku LV) so 4-7,7 tisic autami. na ZV-KA su intenzity 5-8,8 tisic, dalej 4-6,7 po h. nemce. to uz je polovica cesty ZV-sahy.

a imho, orientacna mapka madarskych intenzit roku 2016. jednozacne vidiet ze intenzita na vac-retsag je na jednej urovni s intenzitou BP-ostrihom cize 10-15.000 aut. kapacitne vyuzitie je tiez velmi podobne pritom na retsag je velka cast cesty 2+1. pri tychto intenzitach na Sk sa bezne stavaju D/RC len zopar diskuterov si "odhlasovalo" ze za vacom nic nie je a nic netreba. :lol:

ale mame tu dalsie zaujimavosti. kedze poloprofil na vac je vyuzity na 104% a udava sa intenzita je medzi 20-30k znamena ze pre poloprofil sa uvazuje kapacita nad 20k. kapacita cesty 3 je vyuzita len asi na tretinu (intenzita 5-10k) cize kapacita okolo 20k ale aaj tak sa stavia M30....ale tiez dialnica M1 s intenzitou nad 60k ma este stale 10-15 % rezervu.

https://img.index.hu/imgfrm/4/2/7/6/BIG_0014834276.jpg
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Aug 2019 17:36

devil napísal:cize Vlados opat raz zavadzal "pritom maďari už neplánujú v pokračovaní M2..."


Pokracovanie M2 maju v zozname, ale termin nie je jasny a je mozne, ze z environmentalnych dovodov bude pokracovanie zrusene.

devil napísal:na trase sturovo-h. benadik su intenzity od 2 tisic do 3,5 tisic aut okrem asi 6 km h. benadik-tlmace (odbocka na II/564 ku LV) so 4-7,7 tisic autami.


Nie je tam planovana ziadna D/RC, takze aky mas problem, ze tam je nizka intenzita?

Zato na skoro 2/3 v trase juznej R3 (konkretne 44 km) je intenzita 3-5 tisic v./24h a to je na zamyslenie ci tam ma byt RC, zvlast ak nie je jasne ci na Madarskej strane bude nejaka D/RC v blizkosti hranice, aj ked zatial v zozname figuruje.

Je vsak preukazane, ze vystavba D/RC do blizkosti hranice pri Sturove od Budapesti (ako R11) je prioritou a je plan zacat stavat najneskor v roku 2022 podla Ministerstva narodneho rozvoja.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 22. Aug 2019 17:36

do 2024 neplánujú ani pokračovanie M2 ani prípravu pokračovania M2. ukáž dokument kde píšu o pokračovaní, či už do alebo po 2024.

ak maďarom postačuje polprofil pre 20 000. tak prečo my musíme stavať plný profil Mýtna-Tomášovce pre 6-8 000?
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 23. Aug 2019 08:42

presne pre to iste ako stavat severnu D1 pre 8-10 alebo 13.000 aut. alebo M30 pre 5-10.000 aut. regionalny rozvoj a/alebo sa verilo ze sa to raz aspon priblizi 20k.

do 2024 neplánujú ani pokračovanie M2 ani prípravu pokračovania M2. ukáž dokument kde píšu o pokračovaní, či už do alebo po 2024.


je sucastou zoznamu. to ze kedy sa bude stavat nevedno. my tiez mame akurat prehlasenia ministerstva ze co sa bude stavat za 1-2 max. 3 roky. tie datumy na nds snad neberies vazne. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 23. Aug 2019 08:55

Je vsak preukazane, ze vystavba D/RC do blizkosti hranice pri Sturove od Budapesti (ako R11) je prioritou a je plan zacat stavat najneskor v roku 2022 podla Ministerstva narodneho rozvoja.

samotna BP je do 50 km od hranice. tu cestu chcelo suzuki, takto to dopadne ak do ciest kafre niekto koho nema. most v sturove sa ale stavat v 2022 urcite nebude. samotna R11 nie je dovod ani len na prelozky I/76.

na ZV-sahy obchvat sahy = napojenie na I/2. bez velkych mostov. obchvat KA bude tak ci tak tiez. aj usek od ZV kde uz teraz je 8.800 aut sa v buducnosti bude musiet riesit. a to preve najtazsie useky. cize porovnajme kolko bude stat zvysok asi 55 km oproti 70 km. okolo dudiniec ci h. nemiec je lahky teren kym popri hrone to bez vacsieho nasypu asi nepojde.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jonathan » 23. Aug 2019 09:28

Trasa na Zvolen sice nema most cez Dunaj, ale ma dva velke tunely. Baba 4080m a Hanisberg 2800m. Obidva su este na useku Zvolen-Krupina, cize usek, ktory sa skor ci neskor bude musiet riesit. Myslim si, ze cena tychto dvoch tunelov je vacsia ako cena mosta cez Dunaj.

Trasa na Hronsky Benadik ma uske miesto iba v úseku Hronsky Benadik-Tlmace. Tam je to uzke, mozno by si to vyziadalo aj nejaky zarez, alebo tunel. Ale potom sa moze trasa od Hrona oddialit k Leviciam a k Hronu sa vratit az pred Sturovom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 21
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 23. Aug 2019 20:29

devil napísal:most v sturove sa ale stavat v 2022 urcite nebude. samotna R11 nie je dovod ani len na prelozky I/76.

Vsak to tu ani nikto netvrdi. Ale je pravdepodobne, ze sprevadzkovana madarska R11 zvysi intenzity na I/76, o kolko to bude nejdem odhadovat.

devil napísal:na ZV-sahy obchvat sahy = napojenie na I/2.

Napojenie na I/2 existuje a obchvat Sahy je planovany pre napojenie na M2, ktora v blizkosti hranice neexistuje a dlho existovat nebude. Ak by bol v roku 2015 obchvat Siah v prevadzke tak by mal smiesne intenzity okolo 2 tisic v/24h. Nemali by sme sa radsej venovat obchvatom, kde bude po sprevadzkovani intenzita aspon 5 tisic? Mame takych naozaj vela a myslim si, ze su dolezitejsie.

devil napísal:aj usek od ZV kde uz teraz je 8.800 aut sa v buducnosti bude musiet riesit.


Tak ako napisal Jonathan 2 pomerne dlhe tunely. Teda casom sa moze pristupit k rekonstrukcii tych vytazenejsich 14 km, ktorych sucastou je aj obchvat Dobrej Nivy. Mame mnozstvo ciest kde su intenzity cez 10 tisic a bol by uspech keby sa aspon zrekonstruovali, pripadne postavili obchvaty a nie vymyslat tam RC.

Je zaujimave, ze nepripustas mozmost potreby obchvatu MT, kde mimo mesta su intenzity 14-19 tisic, ale intenzity 3-5 tisic chces riesit paralelnou RC.

Juzna R3 nie je vyznamna ani z vnutrostatneho ani medzinarodneho hladiska, aby tam bolo surne nieco mimo tych 2 obchvatov (KA,Niva) robit, pretoze na skoro 2/3 trasy su intenzity 3-5 tisic.

Jonathan napísal: Myslim si, ze cena tychto dvoch tunelov je vacsia ako cena mosta cez Dunaj.

..., z ktoreho SR zaplati len polovicu (aj to zrejme cez EU fondy). Na most v Komarne ide zo statneho rozpoctu SR 8 mil.E a z fondov EU 47,6 mil.E.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/445230-zacinaju-stavat-most-komarno-komarom-vacsinu-zaplati-unia/
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 24. Aug 2019 12:32

Vsak to tu ani nikto netvrdi. Ale je pravdepodobne, ze sprevadzkovana madarska R11 zvysi intenzity na I/76, o kolko to bude nejdem odhadovat.

presne tak. predpokladam ze v obdobi letnej turistickej sezony to bude vyborna skratka ale to je asi tak vsetko.

Napojenie na I/2 existuje a obchvat Sahy je planovany pre napojenie na M2, ktora v blizkosti hranice neexistuje a dlho existovat nebude. Ak by bol v roku 2015 obchvat Siah v prevadzke tak by mal smiesne intenzity okolo 2 tisic v/24h. Nemali by sme sa radsej venovat obchvatom, kde bude po sprevadzkovani intenzita aspon 5 tisic? Mame takych naozaj vela a myslim si, ze su dolezitejsie.

nasa prihranicna R4 sa tiez musela nejako napojit tak madari postavili kratke napojenie a bolo vybavene. obchvaty sa stavaju na odbremenenie obci a miest. v sahach tak ako v KA ide cela doprava rovno cez hlavne namestie. kamiony nemaju co robit na hlavnom namesti uprostred parku. to si uz videl niekde ? mnohe mesta maju kvaziobchvaty cez obchodne a priemyselne zony alebo aspon ciastocne odklonene z centra.

Tak ako napisal Jonathan 2 pomerne dlhe tunely. Teda casom sa moze pristupit k rekonstrukcii tych vytazenejsich 14 km, ktorych sucastou je aj obchvat Dobrej Nivy. Mame mnozstvo ciest kde su intenzity cez 10 tisic a bol by uspech keby sa aspon zrekonstruovali, pripadne postavili obchvaty a nie vymyslat tam RC.Je zaujimave, ze nepripustas mozmost potreby obchvatu MT, kde mimo mesta su intenzity 14-19 tisic, ale intenzity 3-5 tisic chces riesit paralelnou RC.

myslim ze rozsirovat cestu cez neresnicku dolinu je tazko priechodne. to uz je scasti intravilan zvolena pri neresnickom potoku a kupalisku. tam nie su intenzity 3-5 tisic. v MT existuje kus cesty ako 2+2 ktora kapacitne nadlho staci. zvysok nelezi v uzkom "kanone" a pri kupalisku ako vo ZV, tam ani len kratka peaz E58 a E77 nie je cela 2+2.

zaujimave je skor to ze v ZA, PO...ale aj v dalsich treba vsade velke obchvaty zato vo ZV co je medzinarodna krizovatka minimalne na urovni krajskych miest by ste tahali vsetko cez mesto, popripade presuvali potok a rubali skalu.

Juzna R3 nie je vyznamna ani z vnutrostatneho ani medzinarodneho hladiska, aby tam bolo surne nieco mimo tych 2 obchvatov (KA,Niva) robit, pretoze na skoro 2/3 trasy su intenzity 3-5 tisic.

o nic menej vyznamna ako R6 alebo R4, skor naopak a ked susedia planuju RC tak preco nie aj my. alebo potom un block zrusit juznu R3 aj severnu R4 aj R6 a odovodnit susedom preco nechceme RC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 24. Aug 2019 16:08

devil napísal:nasa prihranicna R4 sa tiez musela nejako napojit tak madari postavili kratke napojenie a bolo vybavene.


Na R4 aj madarska strana deklarovala, ze chce zacat stavat pokracovanie v kratkom obdobi. Kym na M2 v blizkosti hranice ziadne casove plany neexistuju. Pokial viem, tak pri Sahach je problem s chranenymi uzemiami uz pri hranici.

devil napísal:v sahach tak ako v KA ide cela doprava rovno cez hlavne namestie.

Cize treba postavit zapadny obchvat v dlzke 2 km, kde bude jazdit 2 tisic v/24h, tym nebude tranzit jazdit cez centrum, ale na to netreba ziadnu RC.

devil napísal:myslim ze rozsirovat cestu cez neresnicku dolinu je tazko priechodne. to uz je scasti intravilan zvolena pri neresnickom potoku a kupalisku. tam nie su intenzity 3-5 tisic.


Ukaz miesto kde sa to neda rozsirit, aj na C11,5 vratane odbocovacich pruhov. Zrazu intravilan, ale pre vyse 20 tisic v/24h v Radoli, Budatinskej Lehote treba rozsirit na stvorpruh popri domoch.

devil napísal:v MT existuje kus cesty ako 2+2 ktora kapacitne nadlho staci.

Dookola ta ista pesnicka? R3 MT obchvat ma prebrat dopravu v smere ZA-TR aj TR-Turany a samozrejme opacne. V smere ZA-TR to ide intravilanom Vrutok a MT 9 km, ale 4 pruh je z toho len 3.7 km. A okrem toho ten obchvat by vyriesil aj Kostany nad Turcom. TR-ZA bude o 2 km dlhsia po obchvate,ale co je lepsie ist o zhruba 10% dlhsou trasou po D/RC, alebo ist 10 km v 2 mestach + obci (spolu vyse 10 km medzi znackami zaciatok/koniec obce).

Tvarit sa, ze 2+2 nadlho kapacitne staci a ignorovat, ze na I/65 bolo v r.2015 na 1+1 18874 v/24h sa Ti zda samozrejme uplne v poriadku.

devil napísal:zaujimave je skor to ze v ZA, PO...ale aj v dalsich treba vsade velke obchvaty zato vo ZV co je medzinarodna krizovatka minimalne na urovni krajskych miest by ste tahali vsetko cez mesto


To uz je naozaj chore. ZV ma uz davno odklonenu dopravu ZH-BB, R2 by stat chcel stavat, ale obce na trase/pri trase tomu brania. Tym by sa vyriesili aj smery ZH-DT, BB-DT. V ZA boli v roku 2015 na hlavnych tahoch intenzity 26-38 tisic a to chces porovnavat s intenzitou 8-9 tisic???


devil napísal:o nic menej vyznamna ako R6 alebo R4, skor naopak a ked susedia planuju RC tak preco nie aj my. alebo potom un block zrusit juznu R3 aj severnu R4 aj R6 a odovodnit susedom preco nechceme RC.


Dookola nechapes zasadny rozdiel. R6 je na dlho vychladena a pritom CR deklaruje snahu postupne stavat useky smerujuce k nasej R6 zatial je termin rok 2030, kym nebudu blizko hranice, nemusime tam nic robit, teda R6 ostava len na papieri. Severna R4 sa nestavia, stavia sa I.etapa obchvatu PO, kde nie su ocakavane intenzity 2-3 tisic ako je to v pripade KA a Siah, ale niekolkonasobne vyssie. Polsko deklaruje, ze chce stavat Via Karpatia, ale ci sa k nasej hranici dostanu skor ako o 10 rokov neviem, avsak rok 2030 je realny. Na druhej strane najdi nejaky oficialny termin, kde by madarske ministarstvo/vlada deklarovala vystavbu M2 blizko hranice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 24. Aug 2019 18:12

Na R4 aj madarska strana deklarovala, ze chce zacat stavat pokracovanie v kratkom obdobi. Kym na M2 v blizkosti hranice ziadne casove plany neexistuju. Pokial viem, tak pri Sahach je problem s chranenymi uzemiami uz pri hranici.


to je pravda ale to je na politickom rozhodnuti. kazdopadne trosku som hladal a podla tohto vlastne cely obchvat siah sa da postavit aj s napojenim na jestvujuci prechod.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=42612

Cize treba postavit zapadny obchvat v dlzke 2 km, kde bude jazdit 2 tisic v/24h, tym nebude tranzit jazdit cez centrum, ale na to netreba ziadnu RC.

je uplne jedno ako sa bude volat. a neviem preco si myslis ze je v tom rozdiel. tunely tam netreba myslim ze ani velke mosty. sirkovy parameter cize 11,5 metrov je ten isty.

Ukaz miesto kde sa to neda rozsirit, aj na C11,5 vratane odbocovacich pruhov. Zrazu intravilan, ale pre vyse 20 tisic v/24h v Radoli, Budatinskej Lehote treba rozsirit na stvorpruh popri domoch.

nikto nebude rozsirovat 9,5 na 11,5 metrov. ja sa bavim o vyhladom 4pruhu v buducnosti. a to cez rekreacnu oblast v meste nepovolia.

Dookola ta ista pesnicka? R3 MT obchvat ma prebrat dopravu v smere ZA-TR aj TR-Turany a samozrejme opacne. V smere ZA-TR to ide intravilanom Vrutok a MT 9 km, ale 4 pruh je z toho len 3.7 km. A okrem toho ten obchvat by vyriesil aj Kostany nad Turcom. TR-ZA bude o 2 km dlhsia po obchvate,ale co je lepsie ist o zhruba 10% dlhsou trasou po D/RC, alebo ist 10 km v 2 mestach + obci (spolu vyse 10 km medzi znackami zaciatok/koniec obce). Tvarit sa, ze 2+2 nadlho kapacitne staci a ignorovat, ze na I/65 bolo v r.2015 na 1+1 18874 v/24h sa Ti zda samozrejme uplne v poriadku.


akym intravilanom vrutok preboha:
https://www.google.com/maps/dir/49.1396 ... 64!1m0!3e0

kostany nad turcom "prietah":
https://www.google.com/maps/@49.0282491 ... 312!8i6656
sahy prietah:
https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=3

to je ten isty pripad ako pri obchvate PO kde intenzity na ceste v velkym podielom lokalky nie su smerodajne pre buduce intenzity na obchvate.

To uz je naozaj chore. ZV ma uz davno odklonenu dopravu ZH-BB, R2 by stat chcel stavat, ale obce na trase/pri trase tomu brania. Tym by sa vyriesili aj smery ZH-DT, BB-DT. V ZA boli v roku 2015 na hlavnych tahoch intenzity 26-38 tisic a to chces porovnavat s intenzitou 8-9 tisic???


detto, vid vyssie. ZA ma zatial obchvat strazov-brodno s intenzitami okolo 6 tisic aut.

Dookola nechapes zasadny rozdiel. R6 je na dlho vychladena a pritom CR deklaruje snahu postupne stavat useky smerujuce k nasej R6 zatial je termin rok 2030, kym nebudu blizko hranice, nemusime tam nic robit, teda R6 ostava len na papieri. Severna R4 sa nestavia, stavia sa I.etapa obchvatu PO, kde nie su ocakavane intenzity 2-3 tisic ako je to v pripade KA a Siah, ale niekolkonasobne vyssie. Polsko deklaruje, ze chce stavat Via Karpatia, ale ci sa k nasej hranici dostanu skor ako o 10 rokov neviem, avsak rok 2030 je realny. Na druhej strane najdi nejaky oficialny termin, kde by madarske ministarstvo/vlada deklarovala vystavbu M2 blizko hranice.


vsetky 3 tahy su dlho vychladene. na vystavbu 2-3 obchvatov nepotrebujeme ani len ramcovy termin nikoho. na R4 sa postavil obchvat svidnika v poloprofile v case ked nikto neriesil suvislu R4-S19. :wink: po vyse 10 rokoch tam jazdi 3,5 tisic ale nikto nespochybnuje jeho vyznam. take intenzity by boli aj okolo siah, to by bola asi jedna tretina aut ktore idu cez mesto. uz aj na severnej R3, strednej R3 sa postavil nejaky ten obchvat, aj na zapadnej R2 aj nejaky zarodok R6....len na juznej R3 vobec nic za 30 rokov. s tym treba nieco robit, napriek tomu ze niekomu extremne nevyhovuje...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.