R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
32
39%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
50
61%
 
Celkový počet hlasov : 82

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 24. Aug 2019 23:38

devil napísal:akym intravilanom vrutok preboha:

Takym, ze namiesto 5 km posles auta 10 km trasou, teda o skoro 5 km viac a namiesto 5 minut 8 minut, k tomu vsetkemu 6,7 km cez MT (od znacky po znacku), Cize na to aby si skratil prejazd mestami z 9 km na 6,7 km prejdes 4,7 km navyse, tomu hovorim uspora. Pritom stale 3 km cez MT po 1+1, mimo MT po 1+1 s intenzitou 18874 v/24h a samozrejme cez Kostany nad Turcom, kde to byva cim dalej tym viac v spicke upchate.


Cize z 10km prejazdu obcami si to dokazal skratit prejazd obcami na zhruba 7,5 km za cenu predlzenia trasy o 4.7 km a predlzenia casu o 3 minuty. Bravooo! :lol: Lenze tak takmer nikto jazdit nebude.

https://www.google.com/maps/dir/49.1348483,18.8917514/49.0926559,18.9233738/@49.1221764,18.9141443,13.25z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.9176476!2d49.1064622!3s0x4714f8abf7096ae3:0xee9f933e6f995dcd!1m0!3e0
https://www.google.com/maps/dir/49.1348483,18.8917514/49.0926559,18.9233738/@49.1156181,18.8980967,14z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.9554398!2d49.1035956!3s0x4714ff60c1546f93:0x358dcceabc4c7e64!1m0!3e0

devil napísal:nikto nebude rozsirovat 9,5 na 11,5 metrov.ja sa bavim o vyhladom 4pruhu v buducnosti.


A to uz preco? Vysvetli mi naco by tam bol 4-pruh? Pre 8-9 tisic aut 4 pruh netreba.

To bol iny devil co napisal nedavno:
to by boli vlastne 2 poloprofily cize 2 smerovo nerozdelene cesty s kapacitou 15-20k cize spolu 30-40k


Teda na Kysuciach tvrdis, ze cesta I/11 ma kapacitu 15-20 tisic a zrazu na juznej R3 treba 4-pruh, ked tam je intenzita 8-9 tisic?

devil napísal:to je ten isty pripad ako pri obchvate PO kde intenzity na ceste v velkym podielom lokalky nie su smerodajne pre buduce intenzity na obchvate.


Stale si zjavne neuvedomujes, ze ja uvadzam intenzitu na I/65 mimo mesta na 1+1 18874 v/24h, teda zrejme v sucasnosti uz okolo 20 tisic, tym je kapacita 1+1 s urovnovymi krizovatkami bezpochyby naplnena. Takze aj ked by sa na obchvat presunulo len 50% z hodnoty na hranici mesta, co je v pripade, ze sa ten vstup v meste nevetvi na viac smerov (teda pre niektory smer je obchvat nepouzitelny), prejde na obchvat zhruba 9,5 tisic v/24h, co je podstatne viac ako je priemer vychodnej R2 a zhruba 2,5-krat viac ako priemer pre juznu R3.

devil napísal:na R4 sa postavil obchvat svidnika v poloprofile v case ked nikto neriesil suvislu R4-S19.

Lebo minister to mal kusok od garaze.

devil napísal:take intenzity by boli aj okolo siah, to by bola asi jedna tretina aut ktore idu cez mesto.

Nevymyslaj nezmysly. Intenzitu na obchvate neurcuje intenzita v meste. Intenzitu na obchvate urcuje minimalna intenzita na jeho zaciatku alebo konci(resp. v mieste napojenia). Ak je to blizko mesta tak je to bezne len 50-60%, ak je ten zaciatok koniec dalej od mesta tak to moze byt 70 - 80% a vynimocne v pripade velmi zlej cesty, velmi zleho horskeho priechodu az okolo 90%.

Na vstupe do Siah v mieste prepojenia I/66 a R3 bola 2015 intenzita 4228 v/24h, teda z toho zhruba 50%-60% by islo na obchvat.

devil napísal: uz aj na severnej R3, strednej R3 sa postavil nejaky ten obchvat, aj na zapadnej R2 aj nejaky zarodok R6

Len pri Tvojej garazi stale nic. To je smutne. Vidis, ani minister z juhu s tym nic neurobil.

Na tej zapadnej R2 je intenzita okolo 5 tisic, na R6 5-9 tisic. Nic podobne sa na obchvate KA alebo Siah neda v sucasnosti dosiahnut. Takze mame same useky R3,R4 s intenzitami 3-4 tisic, teda najnizsimi intenzitami na sieti D/RC, okrem 1 vynimky na Orave s intenzitou 6 tisic.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 11:48

Takym, ze namiesto 5 km posles auta 10 km trasou, teda o skoro 5 km viac a namiesto 5 minut 8 minut, k tomu vsetkemu 6,7 km cez MT (od znacky po znacku), Cize na to aby si skratil prejazd mestami z 9 km na 6,7 km prejdes 4,7 km navyse, tomu hovorim uspora. Pritom stale 3 km cez MT po 1+1, mimo MT po 1+1 s intenzitou 18874 v/24h a samozrejme cez Kostany nad Turcom, kde to byva cim dalej tym viac v spicke upchate.

ano, obchvat niekedy sposobi predlzenie trasy. 18874 aut je akurat na vyjazde z MT co je na okraji jeho intravilanu a nie na hlavnom namesti, ked nevidis rozdiel tak skoda s tebou debatovat. tam treba rozsirit cestu a nie vymyslat obchvaty.

A to uz preco? Vysvetli mi naco by tam bol 4-pruh? Pre 8-9 tisic aut 4 pruh netreba.

Teda na Kysuciach tvrdis, ze cesta I/11 ma kapacitu 15-20 tisic a zrazu na juznej R3 treba 4-pruh, ked tam je intenzita 8-9 tisic?

tam zatial netreba robit vobec nic. to vsetko je otazka buducnosti.

Stale si zjavne neuvedomujes, ze ja uvadzam intenzitu na I/65 mimo mesta na 1+1 18874 v/24h, teda zrejme v sucasnosti uz okolo 20 tisic, tym je kapacita 1+1 s urovnovymi krizovatkami bezpochyby naplnena. Takze aj ked by sa na obchvat presunulo len 50% z hodnoty na hranici mesta, co je v pripade, ze sa ten vstup v meste nevetvi na viac smerov (teda pre niektory smer je obchvat nepouzitelny), prejde na obchvat zhruba 9,5 tisic v/24h, co je podstatne viac ako je priemer vychodnej R2 a zhruba 2,5-krat viac ako priemer pre juznu R3.

za kostanmi intenzita klesa na 14k a za pribovcami je to uz len 5k. v priebehu 5-10 km intenzity brutalne klesaju.

Nevymyslaj nezmysly. Intenzitu na obchvate neurcuje intenzita v meste. Intenzitu na obchvate urcuje minimalna intenzita na jeho zaciatku alebo konci(resp. v mieste napojenia). Ak je to blizko mesta tak je to bezne len 50-60%, ak je ten zaciatok koniec dalej od mesta tak to moze byt 70 - 80% a vynimocne v pripade velmi zlej cesty, velmi zleho horskeho priechodu az okolo 90%.

cim je mense mesto/obec tym je mensi/ciel dopravy. v sahach ci krupine je urcite vyssie percento aut ktore prejde na obchvat ako v MT alebo PO kde smeruje ovela viac ludi do prace, za nakupmi za zabavou atd. dokonca do vacsieho mesta smeruje viac nakladnej dopravy na zasobovanie obchodnych centier, na stavby, na odvoz vyrobkov a dovoz materialu do fabrik.

60 percent z tych 4.200 je asi 2.500. len ND je asi 1.500 kamionov. v meste ziadny velky zdroj/ciel nemaju. priemyselna zona je na severnom okraji. auta chodia aj do madarska aj z inakadial ako sahy....ale je jedno ci na obchvate bude 2.000 aut alebo 3.000 aut. presadzujes obchvaty kvoli okrajom dediny alebo tam kde kvoli nestastnej krizovatke je semafor pritom okolo cesty mas par domov, zeleznicnu trat a predajcu aut ako v kostanoch. :lol: v sahach kde je popri ceste mestsky park, mestsky urad, plno obchodov, kostol, skoly proste centrum ale tam obchvat netreba. uz som to raz napisal ale budem to stale opakovat aj 1000 kamionov cez centrum je vacsi dovod na obchvat ako 5000 kanionov cez okraj alebo priemyselne zony.

Na tej zapadnej R2 je intenzita okolo 5 tisic, na R6 5-9 tisic. Nic podobne sa na obchvate KA alebo Siah neda v sucasnosti dosiahnut. Takze mame same useky R3,R4 s intenzitami 3-4 tisic, teda najnizsimi intenzitami na sieti D/RC, okrem 1 vynimky na Orave s intenzitou 6 tisic.

horna stubna, trstena, svidnik... zapadna R2 ma 2 obchvaty z toho ZH ma intenzitu 3.444 aut. same okrem....proti hornej stubni si tusim neprotestoval lebo ide v trase tvojej strednej R3. na severnu frfles lebo preferujes D3. zapadna R2 tiez posluzi ako argument....ale ze odkial je argument ze 3.000 je malo nevedno....to je taky JPP argument. mne npr. ovela viac vadi ked sa postavi D26,5 v velkym odstavnym pruhom, deliacim pasom ci nebodaj zbytocnym tunelom pre 10-15.000 aut.

Len pri Tvojej garazi stale nic. To je smutne. Vidis, ani minister z juhu s tym nic neurobil.

rozbehla sa EIA a bolo povedane ze v dalsich stupnoch pripravy sa budu prednostne riesit krupina/sahy. pre KA sa pripravuju DUR a dalsie dokumenty. chyba bola ze doteraz ludia a samospravy cakali ze sa to bude riesit aj bez potreby natlaku ako v civilizovanej krajine, ale uz pochopili ze bez toho to nepojde.

a vies co nestaraj sa o moju garaz ked z tvojej by si tahal dialnicu do kazdej horskej doliny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 25. Aug 2019 13:49

devil napísal:ano, obchvat niekedy sposobi predlzenie trasy.

Obchvat moze predlzit trasu, ale musi to byt obchvat a nie, ze zostane 3/4 dlzky z povodnej dlzky veducej cez mesta stale cez mesto a pritom sa trasa predlzi o skoro 5 km, to je neakceptovatelne a preto vsetci smer TR jazdia cez Vrutky. Si mozes pisat co chces, jednoducho to nefunguje, ludia to neakceptuju.

devil napísal: 18874 aut je akurat na vyjazde z MT co je na okraji jeho intravilanu

Nie, 18874 je v susednej obci, v Kostanoch nad Turcom.

devil napísal:za kostanmi intenzita klesa na 14k a za pribovcami je to uz len 5k. v priebehu 5-10 km intenzity brutalne klesaju.


5 tisic bolo na starej betonke, lebo to velke mnozstvo vozidiel obchadzalo, preto bolo na ceste III.triedy viac voz. ako na mnohych usekoch v trase juznej R3. Obchvat MT sa ma napajat na I/65 tesne za Pribovcami, cize aj cast dopravy smerujucej na II/519 vyuzije obchvat. Je realne ratat ze 70% z tych 14233 v/24h prejde na obchvat, teda 9,5-10 tisic.

devil napísal: v sahach ci krupine je urcite vyssie percento aut ktore prejde na obchvat ako v MT alebo PO


Co je to ovela vyssie? O 10%? Stale ide o mesto, ktore ma skoro vzdy gravitacny efekt na dopravu z okolitych obci. Rozdiel v pripade obce to moze byt 20 vynimocne 30%, ale v pripade stredne mesto/male mesto je to obvykle len 10%. PO je 1,5 krat vacsi ako MT a navyse krajske mesto, takze v PO je gravitacny efekt o par percent vacsi ako v MT. PO na vstupe 45-50%, ale MT na vstupe 50%.

Ty si snad myslis, ze na ten obchvat Krupiny z 5 tisic na vstupe dostanes na obchvat 5 tisic, nie dostanes tam 3 tisic.

devil napísal:60 percent z tych 4.200 je asi 2.500. len ND je asi 1.500 kamionov. v meste ziadny velky zdroj/ciel nemaju. priemyselna zona je na severnom okraji.


V ziadnom pripade nie je na vstupe Siah 1500 kamionov. Je tam 1378 nakladnych aut, v beznom zlozeni su riadne kamiony (cize NA s navesom alebo privesom) okolo 1/2 poctu NA. Cize cast z tych NA konci este pred mestom v priemyselnej zone a bezpochyby obchvat nevyuziju.

devil napísal:v sahach kde je popri ceste mestsky park,

To mam zahradu podstatne vacsiu ako je cely mestsky park v Sahach. :lol:

Podstane je to, ze obchvat by odklonil len 20%, maximalne 25% dopravy z centra, pretoze vyrazne prevazuje vnutromestska a cielova doprava nad tranzitom. V Ziari mali velke oci ako im treba obchvat R2 a vysledok v centre maju 16707 v/24h a na obchvate 3444 v/24h, teda obchvat odobral z centra len 17% dopravy.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2019 14:44

a vies co nestaraj sa o moju garaz ked z tvojej by si tahal dialnicu do kazdej horskej doliny.

je len a len dobre, že sa niekto stará o každú garáž. nie je dôvod na žiadnu výminku, ani keď ide o moderátora tohto fóra. dovolím si napísať, že DrX. má scestný pohľad na svet, ale to čo by on rád má ďaleko väčšie rácio nez devilove požiadavky. sú 100vky obcí, ktoré majú väčšie problémy ako Šahy, Kapušany, Dobrá Niva...
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 15:04

Obchvat moze predlzit trasu, ale musi to byt obchvat a nie, ze zostane 3/4 dlzky z povodnej dlzky veducej cez mesta stale cez mesto a pritom sa trasa predlzi o skoro 5 km, to je neakceptovatelne a preto vsetci smer TR jazdia cez Vrutky. Si mozes pisat co chces, jednoducho to nefunguje, ludia to neakceptuju.

D1 pokial viem obchadza vrutky a cela trasa prechadza mimo centra MT. ked to neakceptuju tak to je ich rozhodnutie. z velkej casti ide o lokalku ktorej sa jednoducho neoplati kupovat dialnicnu znamku, thats the true story....D1, I/65 mimo centra aj R3....kolko obchvatov by si este chcel... :arrow:

Nie, 18874 je v susednej obci, v Kostanoch nad Turcom.

5 tisic bolo na starej betonke, lebo to velke mnozstvo vozidiel obchadzalo, preto bolo na ceste III.triedy viac voz. ako na mnohych usekoch v trase juznej R3. Obchvat MT sa ma napajat na I/65 tesne za Pribovcami, cize aj cast dopravy smerujucej na II/519 vyuzije obchvat. Je realne ratat ze 70% z tych 14233 v/24h prejde na obchvat, teda 9,5-10 tisic.co je tesnej

70 percent si vycucal z prsta. smerovy prieskum v PO ukazal ze asi tretina aut na vstupe do mesta pojde na obchvat.

Co je to ovela vyssie? O 10%? Stale ide o mesto, ktore ma skoro vzdy gravitacny efekt na dopravu z okolitych obci. Rozdiel v pripade obce to moze byt 20 vynimocne 30%, ale v pripade stredne mesto/male mesto je to obvykle len 10%. PO je 1,5 krat vacsi ako MT a navyse krajske mesto, takze v PO je gravitacny efekt o par percent vacsi ako v MT. PO na vstupe 45-50%, ale MT na vstupe 50%.

sahy maju 7.400 obyvatelov a nie su ani len okresne mesto. a MT ma 55.000 obyvatelov. rozdiel je mnohonasobny cize do MT smeruje daleko viac aut co do mnozstva aj percenta ako do siah. este aj svidnik je vacsie mesto ako sahy....

V ziadnom pripade nie je na vstupe Siah 1500 kamionov. Je tam 1378 nakladnych aut, v beznom zlozeni su riadne kamiony (cize NA s navesom alebo privesom) okolo 1/2 poctu NA. Cize cast z tych NA konci este pred mestom v priemyselnej zone a bezpochyby obchvat nevyuziju.

pred mestom 1378, v meste 1643 a 1443 . tabula mesta je este pred priemyselnou zonou, v tej casti bude aj pripojka na obchvat cize ND moze byt bez problemov odklonena na obchvat.

To mam zahradu podstatne vacsiu ako je cely mestsky park v Sahach. :lol:

a urcite nemas problem keby cez tvoju zahradu chodia kamiony.... :wink:

sú 100vky obcí, ktoré majú väčšie problémy ako Šahy, Kapušany, Dobrá Niva...

uz aj dobra niva je dobra len aby sem naklusal a taral....do daj ktore a preco ? ale keby som zacal riesit tie obce tak by bolo zase zle naco taky luxus....esteze si z lucenca alebo aspon to tvrdis...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 15:05

Obchvat moze predlzit trasu, ale musi to byt obchvat a nie, ze zostane 3/4 dlzky z povodnej dlzky veducej cez mesta stale cez mesto a pritom sa trasa predlzi o skoro 5 km, to je neakceptovatelne a preto vsetci smer TR jazdia cez Vrutky. Si mozes pisat co chces, jednoducho to nefunguje, ludia to neakceptuju.

D1 pokial viem obchadza vrutky a cela trasa prechadza mimo centra MT. ked to neakceptuju tak to je ich rozhodnutie. z velkej casti ide o lokalku ktorej sa jednoducho neoplati kupovat dialnicnu znamku, thats the true story....D1, I/65 mimo centra aj R3....kolko obchvatov by si este chcel... :arrow:

Nie, 18874 je v susednej obci, v Kostanoch nad Turcom.

5 tisic bolo na starej betonke, lebo to velke mnozstvo vozidiel obchadzalo, preto bolo na ceste III.triedy viac voz. ako na mnohych usekoch v trase juznej R3. Obchvat MT sa ma napajat na I/65 tesne za Pribovcami, cize aj cast dopravy smerujucej na II/519 vyuzije obchvat. Je realne ratat ze 70% z tych 14233 v/24h prejde na obchvat, teda 9,5-10 tisic.co je tesnej

70 percent si vycucal z prsta. smerovy prieskum v PO ukazal ze asi tretina aut na vstupe do mesta pojde na obchvat.

Co je to ovela vyssie? O 10%? Stale ide o mesto, ktore ma skoro vzdy gravitacny efekt na dopravu z okolitych obci. Rozdiel v pripade obce to moze byt 20 vynimocne 30%, ale v pripade stredne mesto/male mesto je to obvykle len 10%. PO je 1,5 krat vacsi ako MT a navyse krajske mesto, takze v PO je gravitacny efekt o par percent vacsi ako v MT. PO na vstupe 45-50%, ale MT na vstupe 50%.

sahy maju 7.400 obyvatelov a nie su ani len okresne mesto. a MT ma 55.000 obyvatelov. rozdiel je mnohonasobny cize do MT smeruje daleko viac aut co do mnozstva aj percenta ako do siah. este aj svidnik je vacsie mesto ako sahy....

V ziadnom pripade nie je na vstupe Siah 1500 kamionov. Je tam 1378 nakladnych aut, v beznom zlozeni su riadne kamiony (cize NA s navesom alebo privesom) okolo 1/2 poctu NA. Cize cast z tych NA konci este pred mestom v priemyselnej zone a bezpochyby obchvat nevyuziju.

pred mestom 1378, v meste 1643 a 1443 . tabula mesta je este pred priemyselnou zonou, v tej casti bude aj pripojka na obchvat cize ND moze byt bez problemov odklonena na obchvat.

To mam zahradu podstatne vacsiu ako je cely mestsky park v Sahach. :lol:

a urcite nemas problem keby cez tvoju zahradu chodia kamiony.... :wink:

sú 100vky obcí, ktoré majú väčšie problémy ako Šahy, Kapušany, Dobrá Niva...

uz aj dobra niva je dobra len aby sem naklusal a taral....no daj ktore a preco ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2019 16:03

odpoviem na oba príspevky naraz
devil napísal:uz aj dobra niva je dobra len aby sem naklusal a taral....do daj ktore a preco ? ale keby som zacal riesit tie obce tak by bolo zase zle naco taky luxus....esteze si z lucenca alebo aspon to tvrdis...
devil napísal:uz aj dobra niva je dobra len aby sem naklusal a taral....no daj ktore a preco ?

všade tam kde sú vyššie intenzity dopravy a nemajú popri hlavnej ceste chodník. pohyb v obci/meste bez chodníka je o život. nikdy som netvrdil že pochádzam z Lučenca.
devil napísal:
Na R4 aj madarska strana deklarovala, ze chce zacat stavat pokracovanie v kratkom obdobi. Kym na M2 v blizkosti hranice ziadne casove plany neexistuju. Pokial viem, tak pri Sahach je problem s chranenymi uzemiami uz pri hranici.

to je pravda ale to je na politickom rozhodnuti. kazdopadne trosku som hladal a podla tohto vlastne cely obchvat siah sa da postavit aj s napojenim na jestvujuci prechod.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=42612

takže v prípade južnej R3 by nebol problém, že za hranicami žiadna RC nepokračuje, ale v trasách kde susedia stavajú RC a jedná sa o diaľkovú trasu tak tam budeme spochybňovať zmysel RC hoc aj v polprofile.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod fh » 25. Aug 2019 16:27

Vlados napísal:takže v prípade južnej R3 by nebol problém, že za hranicami žiadna RC nepokračuje, ale v trasách kde susedia stavajú RC a jedná sa o diaľkovú trasu tak tam budeme spochybňovať zmysel RC hoc aj v polprofile.


Podľa tohoto pravidla ktoré môžme nazvať pravidlo devilovej garáže to možné je a aj veľmi žiadúce.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 25. Aug 2019 16:40

devil napísal:70 percent si vycucal z prsta. smerovy prieskum v PO ukazal ze asi tretina aut na vstupe do mesta pojde na obchvat.


Nemusis sa tvarit az tak natvrdly. Planovana krizovatka pri Pribovciach R3xI/65 nie je vstup do mesta, teda patri do oblasti 70-80% presmerovanie.

Na vstupe do PO od Kapusian bola 2015 intenzita 22341 v/24h. Kedze tvrdis, ze tretina pojde na obchvat, ides tu teda tvrdit, ze vies najst relevantne odhady intenzity pre II.etapu obchvatu, ktore tvrdia, ze tam bude intenzita len 7,4 tisic v/24h?

devil napísal:sahy maju 7.400 obyvatelov a nie su ani len okresne mesto. a MT ma 55.000 obyvatelov. rozdiel je mnohonasobny cize do MT smeruje daleko viac aut co do mnozstva aj percenta ako do siah. este aj svidnik je vacsie mesto ako sahy....

Tak si pozri Banovce, kde sa z 12 tisic na vstupe presmerovalo 5 tisic na obchvat, teda okolo 7 tisic ide do mesta, ZH, kde do ZH smeruje 5497 do mesta a na obchvat 3444 v/24h, Svidnik kde 3567 ide na obchvat a 3636 smeruje do mesta, Trstena kde od Tvrdosina ide do mesta 5451 a na obchvat 3219 v/24h, Tornala 4007 na obchvat a 2877 v/24h smeruje do mesta. Cize zavisi od ostatnych ciest, ale obvykle 40-60% a ked som dal pre Sahy ako maximim 60% tak sa Ti to samozrejme mali.

Ale samozrejme Sahy budu neopakovatelna vynimka a pojde tam na obchvat minimalne 100% zo vstupu do mesta. :lol:

devil napísal:pred mestom 1378, v meste 1643 a 1443 . tabula mesta je este pred priemyselnou zonou, v tej casti bude aj pripojka na obchvat cize ND moze byt bez problemov odklonena na obchvat.

Pred mestom je pred mestom a v meste je v meste. Uz si niekedy pocul, ze existuje aj lokalna nakladna doprava v meste? A to je to navysenie aj v Sahach a urcite je vacsie ako rozdiel na vstupe a v meste, pretoze nejaka ND skonci aj na okraji mesta alebo ide aj z I/66 na III/1566 ako bezne zasobovanie ci ine dodavky napr. stavebnych materialov.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 17:39

všade tam kde sú vyššie intenzity dopravy a nemajú popri hlavnej ceste chodník. pohyb v obci/meste bez chodníka je o život. nikdy som netvrdil že pochádzam z Lučenca.

este ze si priznas ze nepochadzas z LC, je to citit s tvojich prispevkov....inac to vobec nie je take jednoduche. mna najviac zaujima co je pri ceste, ako blizko ku ceste ci na oboch stranach cesty, v akej dlzke atd.... mozes mat aj chodnik a napriek tomu blizko domy ktore maju trhliny....podla mojich skusenosti vacsinou chodniky su. ale vidim ze to je tvoje vsemozne riesenie...chodnik... :lol:

takže v prípade južnej R3 by nebol problém, že za hranicami žiadna RC nepokračuje, ale v trasách kde susedia stavajú RC a jedná sa o diaľkovú trasu tak tam budeme spochybňovať zmysel RC hoc aj v polprofile.

este raz, momentalne v sturove neexistuje prechod pre ND ani sa nestavia a tak skoro nebude. R11 je cesta pre suzuki na ktorej snivate vase sny o velkom dialnicnom prepojeni sever-juh. ze na 70 km mate intenzity 3.000 vas netrapi. juzna R3 netreba a dlho nebude treba. obchvat siah....treba tak ci tak lebo cez centrum vedie tranzitna trasa.

Tak si pozri Banovce, kde sa z 12 tisic na vstupe presmerovalo 5 tisic na obchvat, teda okolo 7 tisic ide do mesta, ZH, kde do ZH smeruje 5497 do mesta a na obchvat 3444 v/24h, Svidnik kde 3567 ide na obchvat a 3636 smeruje do mesta, Trstena kde od Tvrdosina ide do mesta 5451 a na obchvat 3219 v/24h, Tornala 4007 na obchvat a 2877 v/24h smeruje do mesta. Cize zavisi od ostatnych ciest, ale obvykle 40-60% a ked som dal pre Sahy ako maximim 60% tak sa Ti to samozrejme mali.

a nie je to jedno ci 2 alebo 3 tisic. ty stanovujes kriteria ?? tak si pozri hodnotu za peniaze a hodnotenie obchvatu tvrdosin kde pisu ze aj pri presmerovani 55 percent planovanej dopravy (6,5k) je projekt rentabilny cize asi 3,5k, uvazovalo sa s cenou okolo 15 mil/km ktora v tendri este klesla. podla INEKO je cena obchvatu sahy nizsia ako tvrdosina cize je vysoko pravdepodobne ze projekt je este rentabilnejsi aj pri este nizsej intenzite ako 3,5. tak ci tak bude vypracovane hodnotenie (to sa nerobi iba pri zilinskych cestach) pri aktualnych cenach aj intenzitach. to uz budu ceny aj intenzity pre 2020+.

Pred mestom je pred mestom a v meste je v meste. Uz si niekedy pocul, ze existuje aj lokalna nakladna doprava v meste? A to je to navysenie aj v Sahach a urcite je vacsie ako rozdiel na vstupe a v meste, pretoze nejaka ND skonci aj na okraji mesta alebo ide aj z I/66 na III/1566 ako bezne zasobovanie ci ine dodavky napr. stavebnych materialov.

viem si to predstavit ze znacna cast ND 2.700 aut vo vrutkach ide do MT. obchody v centre maleho mesta sa obsluhuju dodavkami. cela cast priemyselnej zony je mozne na KO pri lidl otocit a poslat na obchvat. drviva vacsina ND prejde na obchvat.

Podľa tohoto pravidla ktoré môžme nazvať pravidlo devilovej garáže to možné je a aj veľmi žiadúce.

mozno tak ziaduce ako pravidlo povazskobystrickej objektivnosti a inteligencie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2019 18:06

máme stovky km vedúce cez obce kde je intenzita 3-5 tisíc a nevšimol som si tam také trápe obhajovanie potreby obchvatov. v Dobrej Nive majú okrem chodníkov a riloge, niekde po oboch stranách cesty, https://www.instantstreetview.com/@48.4 ... ,-3.86p,1z https://www.instantstreetview.com/@48.4 ... ,-5.47p,1z ten zelený domo na tom nie je najlepšie https://www.instantstreetview.com/@48.4 ... -16.69p,1z ale takých sú na Slovensku tisíce. budeme objektívny a povedzme aj tu aj tu aj tu treba riešiť cesty, nie len v Dobrej Nive lebo je v trase R3. ak južnú R3 netreba a dlho nebude treba tak prečo ju tu stále vyťahuješ?
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod fh » 25. Aug 2019 18:13

devil tvoja "objektívnosť" je tu už dlho známa tak sa nečuduj že ti ju tu členovia fóra pripomínajú. K tvojej inteligencii sa je škoda vyjadrovať, keď niekto zámerne zavádza a potom je urazený že si to iní všimli, moc jej asi nemá, čo je presne tvoj prípad. No a môžeš začať zbabelo mazať ako je tvojim zvykom. Že si tu za prekrúcača v pozícii moderátora je aj tak dostatočne známe.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 18:18

no ano prevazne clenovia fora kt. tu rusim ich debatu o potrebe ciest im blizkych a co si myslia ze vsetko je len o nich.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 18:23

Vlados, ze si nevsimol tak to je velmi zle. tak kuk do galerie co som tam vlozil. ty si uz niekedy nieco navrhol ??....okrem trapnych chodnikov si preukazatelne klamal ohladom urychlenej vystavby svrcinovec-skalite.

ak južnú R3 netreba a dlho nebude treba tak prečo ju tu stále vyťahuješ?

nemozem za to ze nevies citat s porozumenim.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod fh » 25. Aug 2019 18:38

devil napísal:no ano prevazne clenovia fora kt. tu rusim ich debatu o potrebe ciest im blizkych a co si myslia ze vsetko je len o nich.

To píšeš o sebe zase. Ako moderátor si tu odmietaný.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 25. Aug 2019 18:41

mas aj nieco k danej teme alebo len opakovane frfles?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2019 22:56

devil napísal:Vlados, ze si nevsimol tak to je velmi zle. tak kuk do galerie co som tam vlozil. ty si uz niekedy nieco navrhol ??....okrem trapnych chodnikov si preukazatelne klamal ohladom urychlenej vystavby svrcinovec-skalite.

Obcí s bližšie umiestnenými domami k ceste s porovnatenými intenzitami sú stovky. Tu vedie cesta celom priamo, takže pred Nivou je aspoń 100 miest, ktoré by sa mali riešiť prioritne. Nie je podstatné či situácia je na trase R3, akéjkovek ceste I./II./III. triedy.
Uvítal som by link na obrázok v galérii. Ako administrátor by sa takéto veci mal robiť vzorovo a pritom si takmer jediný čo má problém pri citácii textu uviesť autora. Trápne, ako sa snazíš odiesť pozornosť. Každý zbehlý vie, že sme pre čerpanie skracovali výstavbu úseku a každé skrátenie výstavby znamená navýšenie ceny. Nemá zmysel s tebou diskutovať, ani poukazovať za manipulácie aké tu robíš.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 26. Aug 2019 11:38

je to podstatne. cesty II. III. patria VUC a tie na to nemaju. obrazok som daval do regionalnych rozdielov este si to tam aj komentoval...ano ten...je tam kopa tahov. len to tu funguje tak ze vzdy je aspon 100 inych miest a nakoniec vzdy treba najskor a naprioritnejsie dejeden a detri. lebo onee....koridor a onee...intenzita. a na cestach funguje "planovanie" typu tam je o tisic aut viac alebo menej. ze ake auta tam chodia, kolko je skutocny tranzit, kolko je tranzit len o 2 okresy, nejake parametre a nejaka hodnota za peniaze aby sme nerobili prioritne cesty tam kde to nema ziadny zmysel tak to neexistuje.

akurat Jano1 ti to skratenie stavby vyvratil. a vyvratil aj tvoje infantilne teorie a cene plneho a polovicneho profilu tunely, dalsi prispievatel ti cez nebezpecnost parametra 11,5 vyvratil dalsie nezmysly o tvojich oblubenych poloprofiloch. nemas zakladne logicke myslenie Vlados, si totalne mimo. a nie som ziadny administrator, ale moderator co mozes byt kludne aj ty. ak nechces byt tak nekibicuj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2019 13:25

obyvateľom je šum a fuk, kto je správcom cesty. aktuálne X rokov rastú VÚC príjmy, tak by sa mohli rozhýbať a riešiť niečo viac ako len rekonštrukcie. chápem, že X desiatok rokov sa flákali rekonštrukcie, tak tu je veľký investičný dlh pri rekonštrukciách...
x-krát som uvádzal toto ako "môj" polprofil. vie niekto uviesť štatistiku nehodovosti na obchvate Oždian, aby sme mohli usúdiť či je to nebezpečné?
sorry, pán moderátor.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod okorec » 26. Aug 2019 20:36

Či to bude Štúrovo alebo Šahy, je na dohode s Maďarmi. Pre mňa osobne by bolo lepšie na Šahy, ale nie som sebecký uj a tak poviem aj to B, že pre SR by to asi bolo lepšie na Štúrovo. Každopádne Beňadik - Levice vs. Zvolen - Krupina je nezávislé na dohadovaní s Maďarmi, a tam je to jasne v prospech Levíc.

K nezmyslom a zavádzaniu, čo tu popísal jeden moderátor ohľadom dopravnej situácie v Turci, sa radšej nejdem vyjadrovať. Aj tak to nepomôže.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 880
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 12. Sep 2019 14:34

toto som nasiel: citat zo spravy o hodnoteni, str. 108:
http://www.budca.sk/download_file_f.php?id=1065983

Na priechode sa realizuje značný podiel ťažkej nákladnej tranzitnej dopravy. Diaľkový medzinárodný hraničný priechod Šahy plní funkciu najmä pre dopravu zdrojovú-cieľovú na Slovensko (66% dopravy). Aj keď treba uviesť, že 34% dopravy je doprava cez Slovensko tranzitná – čo určite patrí k najvyšším podielom tranzitnej dopravy (Svrčinovec má napr. 24% tranzitu). Prihraničný pohyb tvorí pomerne malý podiel dopravy (25% dopravy).
intenzita na hranici asi 9.500 aut z toho asi 1.500 kamionov. ...a tie ktore idu do/z priemyselnej zony na severe mesta bude mozne odklonit z centra cize takmer vsetky by isli na obchvat. vyzera to tak ze tych 3.000+ aut by nebol problem a pri prijatelnych nakladoch by to cez HZP preslo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 12. Sep 2019 20:55

devil napísal:intenzita na hranici asi 9.500 aut z toho asi 1.500 kamionov.


Intenzitu na hranici u nas nepozname. To co uvadzas je usek v meste, teda vratane vnutromestskej dopravy.

Podla scitania v Madarsku bola na km 73-78 (to by mal byt prihranicny usek) cesty cislo 2 intenzita 1737, po prepocitani "na napravy" 2749. Na 20 km pri hranici maju prepocitane intenzity 2,6-4,7 tisic. Samozrejme ina metodika scitania, ale nic take, ze 9 tisic na hranici nehrozi.

Pre porovnanie madarska M15 intenzita 10909, po prepocitani "na napravy" 18312 a na nasej D2 13046 v/24h pri hranici.
Madarska cesta c. 150 intenzita 11222, po prepocitani "na napravy" 11696 a nasa cesta c.2 11282 v/24h.

Teda ich prepocitanu intenzitu vyrazne navysuju kamiony, co sa v nasej metodike takto neuplatnuje/neprejavuje.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 13. Sep 2019 08:24

odkial su tie udaje z madarska ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 14. Sep 2019 15:16

z pdf suboru, ktory zacina takto
"AZ ORSZÁGOS KÖZUTAK
. ÉVRE VONATKOZÓ KERESZTMETSZETI FORGALMA
ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT ÁTLAGOS NAPI FORGALMA
ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZATOK (országos és
kezelőnkénti bontás
II., javított kiadás
BUDAPEST
2016. november
ail: ÚTHÁLÓZAT bontás)"

ale link na internete neviem, mozno najdes cez google
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 14. Sep 2019 20:56

dakujem, google mi vyhodil link

https://internet.kozut.hu/kozerdeku-ada ... szamlalas/

dostupne su aj udaje z 2018. na km 77-78 je zvyraznene cislo 3.538 a vedla 2.152. cize ak je tam prepocet na napravy potom podiel ND je znacny.

Intenzitu na hranici u nas nepozname. To co uvadzas je usek v meste, teda vratane vnutromestskej dopravy.

isteze je to v meste ale mesto konci fakticky na hranici. samozrejme ze velka cast hranicu neprekracuje. z tych 9.500 je pocet NA 1.443 co je 200 NA menej ako cez centrum cize rozdiel je maly. tych 200 aut je zrejme dane prerozdelenim z cesty II/527. kedze tam neexistuje ziadny velky zdroj/ciel ND tak takmer cela ide cez hranicu a prejde na buduci obchvat. ze kolko prejde OA tazko povedat ze ci to bude len 1.000 aut alebo viac..., hlavny benefit bude ze centrum sa odlahci od vyse 1.000 NA, to myslim ze sa neda odopriet.

vela miest trpi ND ale zase kolko z nich ich ma priamo cez hlavne namestie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.