R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
33
40%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
50
60%
 
Celkový počet hlasov : 83

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Dendik » 20. Sep 2019 10:21

devil napísal: vela miest trpi ND ale zase kolko z nich ich ma priamo cez hlavne namestie.


Prešov
Dendik
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 368
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 20. Sep 2019 11:10

tak PO urcite nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 20. Sep 2019 19:09

Dendik napísal:
devil napísal: vela miest trpi ND ale zase kolko z nich ich ma priamo cez hlavne namestie.


Prešov


To sa tak na teba podoba. A kolko NA denne tranzituje cez Presov cez hlavne namestie?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Yoggy52 » 25. Sep 2019 00:18

Argument typu ved tranzit jazdi 100m od namestia neobstoji... V presove vyrazny tranzit cez hlavne namestie ani vobec nejazdil, mozno tak za joza z viedne...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod EmBe » 28. Dec 2019 17:47

EIA: Rýchlostná cesta R3 Zvolen – Šahy

Dňa 11. 10. 2019 bolo na MŽP SR od navrhovateľa Národná diaľničná spoločnosť, a. s., Dúbravská cesta 14, 841 04 Bratislava listom č. 5277/84348/30601/2019 zo dňa 12. 09. 2019 doručené späť vzatie návrhu na začatie procesu posudzovania vplyvov navrhovanej činnosti a žiadosť o zastavenie konania.
Na základe uvedených skutočností MŽP SR zastavuje proces posudzovania vplyvov navrhovanej činnosti „Rýchlostná cesta R3 Zvolen – Šahy“ na životné prostredie.

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... volen-sahy
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1231
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 28. Dec 2019 22:20

Ešte stále je pre devila super arpi?
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 28. Dec 2019 23:04

hadam vies ze budu prelozky ako jednotky. tam treba len mala EIA alebo ani ta nie. dobre rano.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 28. Dec 2019 23:10

Skutočne budú?
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 28. Dec 2019 23:13

raz urcite ale zrusena EIA na kompletnu R3 to nijak neovplyvni.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 28. Dec 2019 23:15

aha, raz... no to je smutné že 30 rokov nemylíme na jednotky...
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod devil » 03. Jan 2020 09:32

ale hlavne ze medzi C11,5 a R11,5 je velky rozdiel :lol: :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2020 11:10

Skor to hovori o tom, ze je rozdiel v cenach za taketo cesty medzi strednou R3 a juznou R3, ked jednotkova cena obchvatu Krupiny je vyrazne vyssia ako jednotkova cena obchvatu Hornej Stubne. Cast rozdielu sa da vysvetlit tym, ze obchvat Hornej Stubne uz skoro 10 rokov stoji, ale zvysok asi narocnostou terenu Krupinskej planiny. Tiez je to potvrdenie, ze trasovanie juznej casti severo-juzneho prepojenia Slovenska by bolo vyhodnejsie popri Hrone od Hronskeho Benadika na Sturovo, kde sa Hron vlieva do Dunaja, lebo popri rieke je potrebne prekonavat mensie prevysenia. Tym ale nespochybnujem potrebu obchvatu Krupiny, na ktory mesto caka uz vyse 20 rokov.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod eric987 » 03. Jan 2020 11:28

devil napísal:ale hlavne ze medzi C11,5 a R11,5 je velky rozdiel :lol: :lol:

Je velky rozdiel. Kvôli značke cesta pre motorové vozidla sa na R11,5 nemôžu beztrestne motať traktory a cyklisti takze plynulosť je zvyčajne kdesi inde.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod devil » 03. Jan 2020 12:31

obchvat KA nie je reprezentativna vzorka juznej R3. pri krupine je krupinska planina z jednej strany a stiavnicke vrchy z druhej, hned za KA sa dolina rozsiruje a severnejsie je pliesovska kotlina.

inac neviem ci len nepremenovali cestu z R a C aby rychlejsie presla cez EIU a nechali tam vsetky objekty bez optimalizacie. tak ci tak ocakavam vyrazne nizsiu konecnu cenu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2020 13:10

Krupina je asi priemerna vzorka juznej R3, ani najlahsia ako pri Sahach ani najtazsia ako niekolkokilometrove tunely Baba pri vsetkych variantoch resp. Hanisberg pri cervenom variante. Stredom juznej R3 prechadza rozvodie Hrona a Ipla, kde pramenia ich klukate pritoky s vacsim sklonom, takze teren je tam vyrazne narocnejsi ako popri pokojnom a sirokom dolnom toku Hrona, ktory ma od Hronskeho Benadika po Sturovo sklon len priblizne 1 vyskovy meter na 1 km toku. Peknu reliefnu mapu Slovenska ma SHMU, kde sa da vidiet zrejmy rozdiel v reliefe medzi trasovanim na Sahy a na Sturovo: http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=meteo_inca_base
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod mapman » 03. Jan 2020 13:53

mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 74
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 170 00

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod devil » 03. Jan 2020 16:53

https://www.youtube.com/watch?v=5i7tNXaBSUk
video zacina od siah, po zvolen trva asi 6 min. zvolen je jednozacne najtazsia cast. dalej skoro po KA bezproblemov cez pliesovsku kotlinu, potom KA a dalej znacnu cast videa clonia stromy takze obrazok z devicia
https://www.google.com/maps/@48.3163581 ... 312!8i6656
hont. nemce
https://www.google.com/maps/@48.291031, ... 312!8i6656
hont. tesare
https://www.google.com/maps/@48.2361254 ... 312!8i6656
dalej uz dobre viditelne polia az po sahy. klukate pritoky pramenia v kopcoch a nie na trase cesty.

zrovna sahy potrebuju mosty cez rieky a potoky. na druhej strane popri hrone zrejme bude musiet byt nasyp.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2020 17:45

Poznam tu existujucu cestu, ale planovana rychlostna cesta bude mat lepsie parametre a velka cast useku bude trasovana mimo existujucej cesty 1/66. Ten zvlneny relief vyzadujuci mnozstvo nasypov a zarezov hadam nechces porovnavat s rovinou popri Hrone. Okrem toho tam bude potrebnych vela mostov a tunel/y. Podla tohto zdroja https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -madarsko/ tam bude 108 mostov, co je pri dlzke 70 km most kazdych 650 metrov. Pre porovnanie: stavba na rovine Dunajska Luzna - Holice ma 17 km a 12 mostov, co znamena ze juzna R3 ma dvojnasobny pocet mostov na 1 km rychlostnej cesty. https://www.d4r7.com/sk/useky/luzna-hol ... zna-holice
Tieto cisla podporuju co tvrdim od zaciatku a sice ze trasovanie juznej casti severo-juzneho prepojenia Slovenska by bolo vyhodnejsie popri Hrone od Hronskeho Benadika na Sturovo.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod devil » 03. Jan 2020 19:42

cesta bude mat parametre podla projektu. mozu naprojektovat zbytocne mosty a popri hrone moze byt nasyp ako pri pstrusi. alebo siroke udolie na kysuciach kde sa planuje cesta za 30 mega/km. mierne zvlneny teren je porovnatelny s rovinou pri rieke lebo mierne vlny moze cesta veselo kopirovat bez toho aby sa to priecilo normam. to je tak 50-60 km z celkovych 70 km. krupina sa musi riesit tak ci tak a ZV v buducnosti tiez. kolko aut na vyjazde ZV ide az do madarska a kolko z nich by islo popri hrone....500 alebo 1000 aut ??

naozaj povazujes za realne cislo tych 13 mil. za km ked obchvat sale s mostom cez vah ma stat 5 mil./km. ja urcite nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2020 21:32

Nie som rozpotar, ale 12 mil. eur za km sa mi nezda nerealne, kedze na obchvate dlhom 5,7 km je 11 mostov v celkovej dlzke 650 metrov, 10 preloziek, uprav a novostavieb ciest, 17 preloziek elektrickych vedeni, protihlukove steny, uprava potoka atd. Mnozstvo stavebnych objektov a vysoka cena potvrdzuje moje presvedcenie, ze teren je narocny, Krupina je byvale banske mesto v Krupinskej pahorkatine a nie mesto na Podunajskej nizine ako Sala.

Mozes pisat o dietnejsom projektovani, ale rozdiely medzi rovinou a pahorkatinou sa tym uplne nezmazu.

A ak neveris mne, pozrime sa na cisla a fakty (na fakty sa rad odvolavas):

Este pred zastavenim pred 2 mesiacmi bola na enviroportali zverejnena 287 stranova Sprava o hodnoteni vplyvov na zivotne prostredie pre rychlostnu cestu R3 Zvolen-Sahy z roku 2018 https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 8b6d13af2c , kde sa na str. 39 odhaduju naklady na priemerne 2,5 miliardy (!) eur v zavislosti od variantu, co je v priemere 36 mil. eur na 1 km rychlostnej cesty v plnom profile v kategorii R24,5/120.

Pre rychlostnu cestu Hronsky Benadik - Sturovo expertiza nie je k dispozicii, ale s velkou pravdepodobnostou bude nizsia ako napr. cerstvo posudeny usek R3 Mosovce - Horna Stubna v Turcianskej kotline, kde v 362 stranovej sprave o hodnoteni z roku 2019 na str. 23 v najdrahsom zelenom modifikovanom variante vychadza cena 167 mil. eur pri dlzke variantu 11 km, tzn. 15 mil. eur za 1 km rychlostnej cesty tiez v plnom profile v rovnakej kategorii R24,5/120. https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 58bc82565d

Aplikujuc tuto expertiznu cenu na cca 75 km usek Hronsky Benadik - Sturovo sa dostaneme k cislu 1,125 mld. eur + pripocitajme k tomu polovicu noveho stvorpruhoveho mosta cez Dunaj (druha polovica bude lezat na madarskom uzemi, takze je zaplatia oni) - dobry odhad je cela cena tzn. 91 mil. eur za dokoncovany dvojpruhovy most v Komarne a vyjde nam cena 1,216 mld. eur, co je uspora viac ako 50% resp. 1,3 mld eur oproti variantu cez Sahy. Skutocny rozdiel bude pravdepodobne ovela vyssi, kedze Turcianska kotlina ma narocnejsi relief ako Dolne Pohronie.

Ak obhajujes juznu trasu BA-KE nizsimi nakladmi pri nizsej intenzite na ukor severnej trasy BA-KE, dufam, ze budes konzistentny a podporis lacnejsie riesenie aj v pripade severo-juzneho spojenia.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod Vlados » 03. Jan 2020 22:46

rastislav, devil sa už vyjadril, že preložky budú jednotky. Pre dané intenzitiy budú tie preložky OK desiatky rokov, takže by sme ma mali smelo zamerať na RC Hronský Beňadik - Šúrovo, ako sme to tu viacerí písali a podporiť Maďarov pri ich trasovaní RD na Ostrihom + most cez Dunaj.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod devil » 04. Jan 2020 13:46

takze usetrene peniaze navrhujes vyhodit von oknom na tah ktory nikto nepotrebuje. bravo. ked som ukazal mapu madarskych intenzit kde usek vac-retsag ma porovnatelne intenzity s cestou na ostrihom nastalo niekolkotyzdnove az mesacne trapne mlcanie, po case ked sa na to akoze "zabudlo" zase zacinate. takze este raz, vac-retsag ma intenzity od 10 do 15 aut denne, a bude sa musiet riesit za par rokov, kym na nase 3-5 tisicove intenzity nepotrebujeme suvislu cestu este vela rokov a mozno vobec. inac trasa M2 je trosku porovnatelna s D3...vysoke intenzity na jej casti a totalne mizerne na hranici. takze snad budete mat rovnaky meter.

v EIA su sialene cisla 15 km na km RC na rovine, a 36 mil na km na akoze pahorkatine. to su totalne nezmysly. tunel soroska v poloprofile ma stat 144 mil cize nejakych 33 mil za km. 650 metrov mostov nie je nieco cez 10 percent co je podpriemer to maju prave lahke useky R2 konkretne mytna-tomasovce kde plny profil s vytendrovanou cenou je do 10 mil za km. prelozky, upravy su uplne bezne zalezitosti kazdej cesty v novej trase. realna cena obchvatu KA mi vychadza na asi 7 mil za km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod mb1000 » 04. Jan 2020 18:00

devil napísal:popri hrone moze byt nasyp ako pri pstrusi


ak bude RC v koridore I/76 tak mohutne nasypy netreba, cesta je mimo zaplavoveho uzemia a v idealnej rovine
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 389
Obrázky: 256
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

Odoslaťod rastislav5 » 04. Jan 2020 18:01

devil napísal:takze usetrene peniaze navrhujes vyhodit von oknom na tah ktory nikto nepotrebuje. bravo. ked som ukazal mapu madarskych intenzit kde usek vac-retsag ma porovnatelne intenzity s cestou na ostrihom nastalo niekolkotyzdnove az mesacne trapne mlcanie, po case ked sa na to akoze "zabudlo" zase zacinate. takze este raz, vac-retsag ma intenzity od 10 do 15 aut denne, a bude sa musiet riesit za par rokov, kym na nase 3-5 tisicove intenzity nepotrebujeme suvislu cestu este vela rokov a mozno vobec. inac trasa M2 je trosku porovnatelna s D3...vysoke intenzity na jej casti a totalne mizerne na hranici. takze snad budete mat rovnaky meter.

v EIA su sialene cisla 15 km na km RC na rovine, a 36 mil na km na akoze pahorkatine. to su totalne nezmysly. tunel soroska v poloprofile ma stat 144 mil cize nejakych 33 mil za km. 650 metrov mostov nie je nieco cez 10 percent co je podpriemer to maju prave lahke useky R2 konkretne mytna-tomasovce kde plny profil s vytendrovanou cenou je do 10 mil za km. prelozky, upravy su uplne bezne zalezitosti kazdej cesty v novej trase. realna cena obchvatu KA mi vychadza na asi 7 mil za km.

Takze ked fakty nevyhovuju, treba ich prekrutit tak, aby podporovali Tvoje potreby a spochybnit zdroj (EIA).

Ale ak spochybnujes cisla v EIA, presvedc nas, ze Tvojim odhadom mame verit viac:

Aku mas vlastne kvalifikaciu, na to, aby si odhadoval ceny liniovych dopravnych stavieb? Si projektant? Si odborne sposobila osoba, mas peciatku odbornej sposobilosti? Ake su Tvoje overitelne referencie v odhadovani cien? Kolko rokov sa uz venujes odhadovaniu cien? Cital si vobec podklady, na zaklade ktorych sa robil odhad? (Napr. technicku studiu a studiu realizovatelnosti?) Mas za sebou odborne sposobily riesitelsky kolektiv, ktory po tebe Tvoje odhady aj skontroluje a odstrani pripadne chyby? Aku cenovu databazu jednotkovych cien pouzivas (napr. Cenekon)? Kolko stavebnych objektov obsahuju useky, o ktorych debatujeme a ktorych ceny si spocital, aby si dostal vyslednu cenu? Cenove odhady v spravach EIA vstupuju nenulovou vahou do multikriterialneho hodnotenia, na zaklade ktorych sa vyberaju konecne varianty. Ak su podla teba cenove odhady "totalne nezmysly", chces povedat, ze vyber variantu je chybny? Ak si o tom presvedceny, preco neupozornis na chybu alebo podvod NDS, ktora za Spravu o hodnoteni zaplatila napr. Dopravoprojektu 43 tis. eur?

Pokial na tieto otazky uspokojivo neodpovies, nemam dovod Ti verit viac ako etablovanym firmam na trhu so zverejnenou strukturou konecnych uzivatelov vyhod. Je jednoduche v diskusiach beztrestne pisat svoje pocity a cisla ktore Ti vyhovuju a skryvat sa za anonymitu internetu.

Netvrdim, ze cenove odhady v EIA su presne na euro, konecnu cenu vygeneruje sutaz, a jej vysledky budu zavisiet od napr. od poctu a zlozenia ucastnikov alebo od konjunktury alebo krizy na stavebnom trhu, ale tieto firmy pouzivaju aktualne podklady a metodiku, ktora je k dispozicii a v pripade, ze urobia velku chybu riskuju, ze sa to obrati proti nim, lebo nie su anonymne. Od roku 2017 sa zaviedli sankcie voci spracovavatelom dokumentacie EIA, ktori by statne urady umyselne klamali. Kto sa uchyli k podvodu, bude vyskrtnuty zo zoznamu odborne sposobilych osob. Cely zakon o EIA sa pravidelne zosuladuje so smernicami EU a EU kontroluje jeho dodrziavanie, kedze vystupy EIA su casto podkladmi pre cerpanie eurofondov. Ty svojimi odhadmi v diskusii neriskujes absolutne nic, nikto nevie, kto si, takze tomu aj zodpoveda dovera v Tvoje odhady.

A ak by aj bola v odhadoch firiem Envigeo a Doprastav systemova chyba sposobena napr. chybami v slovenskej cenovej databaze, tak takato chyba sa pri porovnavani dvoch usekov ciastocne eliminuje. Zly umysel Dopravoprojektu v v odhade ceny nevidim, naopak, vysledkom EIA bolo vypustenie troj-kilometroveho tunela Hanisberg, co sa podpisalo na znizeni celkovej ceny. Envigeo sice odporuca najdrahsi variant, ale len preto, ze vsetky lacnejsie su environmentalne nepriechodne. Mojim cielom Ti bolo zverejnenymi faktami tretich stran ukazat, ze trasovanie juznej casti severo-juzneho prepojenia Slovenska by bolo vyhodnejsie popri Hrone od Hronskeho Benadika na Sturovo ako Zvolen-Sahy. O kolko milionov ci miliard eur to bude, ukaze samozrejme nakoniec sutaz.
Pre buducnost juznej R3 je ale velkym vykricnikom, ze najpodrobnejsi a najcerstvejsi odhad ceny za jej kompletne dokoncenie je 2,5 mld. eur, co je orientacne dvojnasobna cena oproti trasovaniu na Sturovo.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 04. Jan 2020 19:29

ja len pouzivam svoj rozum, nevedel som ze to je problem. ani ten co to pisal nic neriskoval, hodil tam mozno nejaku hodnotu z nejakej tabulky a nemusi ho trapit ze kvoli tomu sa usek bude povazovat za nenavratny. mame uz zodpovednost voci unii ale voci konkretnym ludom v konkretnom regione asi nie je ziadna zodpovednost. R2 mytna-tomasovce bol povodny cenovy odhad z dokumentacie na ponuku 205 mil., znizenim nakladov upravou jednotkovych cien sme sa dostali na 168 mil., sutaz vygenerovala cenu 128 mil. inac povedane z 15 mil./km sme sa dostali na 9,5 mil./km. teraz fakt mam verit sume 13,5 mil/km z toho co si uviedol ?? EIA nie je pokrocila faza pripravy do EIA pre preberaju udaje z technickej studie....sam dobre vies kolko ukonov este nasleduje.
https://www.mfsr.sk/sk/financie/hodnota ... ektov.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.