R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 16:45

Turiec by mal v prvom rade na 100% lobovat za dokoncenie Visnoveho, nasledne Turany-Hubova, az potom rozmyslat o obchvate MT, aj ked je to pomerne lacna stavba a tiez suhlasim, ze bohate postaci 1/2 profil. Dovtedy môze bez nahlenia bezat priprava. Darmo pôjdem cez cely Turiec 100 km/h, ked sa na oboch smeroch cez Fatry zdrzim hodinu a viac.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 18:15

okorec napísal:Obchvat MT až za Košťany? Určite áno, v polprofile. Na súčasnom obchvate to už dnes býva na semaforoch upchaté a bude to len horšie. dokonca mú na obchvat pribudnúť ďalší výjazd (semafor?).
Terén to nie je nie je náročný a po oprave betónky by sa dalo dať celý ťah cez Turiec od D1 až za Hornú Štubňu na 100 km/h (+ zníženia 2-3 lokálne zníženia rýchlosti).

Je problem mesta, ze si necha zahustovat obchvat obchodnymi centrami.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 18:23

Tomas, tranzitna doprava nema co robit v meste. Existujuci obchvat prechadza vylucne intravilanom, takze sa neda hovorit o obchvate, skôr o prietahu. Ale ako som pisal vyssie, obchvat nech sa stavia az po napojeni Turca na dialnicnu siet.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 18:49

Prietah, to je aj NK v Presove. Ak mesto, pripadne iny spravca komunikacie povoli vselijake odbocenia a pripajania, tak je funkcia prietahu ta-tam.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 19:01

Pravda, avsak aj PO bude mat obchvat, dokonca v dvoch smeroch a verim, ze skôr, ako MT.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 19:19

Pravdou ale je to, ze najma tunelova D1ka by zatial vobec nebola potrebna, ak by sa zabezpecila plynula 70ka na prietahu mestom. Podobne ako Brodno.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 20:16

70-ka kde ? V ZA mas takmer v celom useku 70-80. Faktom je, ze kvôli chybajucemu tunelu obchadza Strecno kazdy, kto môze a nielen Turiec, ale prakticky cely sever a vychod je tak odrezany od dialnicnej siete.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 20:21

No v PO. Ak by NK + navazujuce useky boli na 70, tak tunel za niekolko miliard v PO zatial netreba.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod JaNY » 05. Nov 2011 21:31

Andrej napísal:Tomas, tranzitna doprava nema co robit v meste. Existujuci obchvat prechadza vylucne intravilanom, takze sa neda hovorit o obchvate, skôr o prietahu. Ale ako som pisal vyssie, obchvat nech sa stavia az po napojeni Turca na dialnicnu siet.

Ono neni iste ci ten novo planovany obchvat po case nebude tiez v meste. Po vybudovani tunela a potiahnuti R3 na Ziar, teda zhruba o 10 r. moze turiecka kotlina ekonomicky velmi ozit. MT ma oproti inym mestam okolo Vahu dost miesta na to aby sa rozrastal.
Ale tak ako pise Tomas, Spravy si daju stavebne zahustit planovane tereny na obchvaty a potom za 15 r. je problem.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod okorec » 05. Nov 2011 22:10

JaNY, tak ako pises, Turiec ma do buducna velmi dobru perspektivu. Siroka rozlahla kotlina priam predurcena na urbanizaciu. s dostatkom vodnych zdrojov, chranena co vsetkych stran horami, ale na druhej strane, dostupna cez relativne nizko polozene horske prechody z juhu a cez meandre Vahu na severe. Co sa tyka priemyselneho rozvoja, tak je v Turci mnoho inzinierov odchovanych na Vyvoji a tiez technickych robotnikov zo ZTS (a samozrejme ich potomstvo, ktore ide vacsinou v slapajach svojich rodicov).
Preto by bol hriech tahat S-J spojenie uzkymi neobyvanymi dolinami v Nizkych Tatrach.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod LubosG » 06. Nov 2011 09:01

Určite by sa mal ako prvý na tejto časti R3 riešiť ako prvý obchvat mesta MT (v tom sa asi viac-menej všetci zhodneme), a tak ako poznamenal okorec, potiahnuť to až za obec Košťany n/Turcom, aj keď týmto by sa kilometrovo obchvat natiahol značne, keďže tam "zavadzajú" ešte obce Žabokreky - ak bude vedený po východnej strane, alebo Turčiansky Peter - ak by nová cesta pokračovala západne od týchto obcí, resp. by sa možno dala "vopchať" medzi tieto dve obce (Košťany a Turč. Peter). A tým by, tak ako už napísal okorec v predchádzajúcom príspevku, vznikol pomerne súvislý ťah od D1 až za Hornú Štubňu, no a potom by mohol nasledovať úsek s tunelom Sklené smer Handlová a ďalej PD a ZH (ešte asi hodne ďaleká budúcnosť) :wink: .
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod okorec » 06. Nov 2011 13:33

Medzi Košťany a Turč. Peter by som to určite nepchal. Medzi tými dedinami je doslova pár metrov a to je rieka Turiec, ktorá je od Martina po Moškovec prírodnou rezerváciou. Takže to je nepriechodné aj z enviro hľadiska. To už vidím reálnejšie potiahnuť to o tých pár km viac až ku Príbovciam.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod johhan » 13. Nov 2011 23:52

úsek bol rozdelený na 2 časti R3 Martin - Rakovo a R3 Rakovo - Horná Štubňa - prvý úsek by sa mal urýchliť a druhý oneskoriť
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod okorec » 14. Nov 2011 01:24

Dobrá správa. Až mi je ľúto, že sa v marci možno všetko pomení zase.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Arctic » 18. Nov 2011 17:37

Arctic
diskutujúci
 
Príspevky: 65
Obrázky: 13
Založený: 23. Dec 2010 10:03

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod janso » 03. Apr 2013 08:06

LubosG napísal:Určite by sa mal ako prvý na tejto časti R3 riešiť ako prvý obchvat mesta MT (v tom sa asi viac-menej všetci zhodneme), a tak ako poznamenal okorec, potiahnuť to až za obec Košťany n/Turcom, aj keď týmto by sa kilometrovo obchvat natiahol značne, keďže tam "zavadzajú" ešte obce Žabokreky - ak bude vedený po východnej strane, alebo Turčiansky Peter - ak by nová cesta pokračovala západne od týchto obcí, resp. by sa možno dala "vopchať" medzi tieto dve obce (Košťany a Turč. Peter). A tým by, tak ako už napísal okorec v predchádzajúcom príspevku, vznikol pomerne súvislý ťah od D1 až za Hornú Štubňu, no a potom by mohol nasledovať úsek s tunelom Sklené smer Handlová a ďalej PD a ZH (ešte asi hodne ďaleká budúcnosť) :wink: .


vyssie spominany obchvat je ten, ktory sa spomina v nasledujucom clanku?? : viewtopic.php?f=35&t=18069
janso
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 12
Založený: 10. Dec 2011 18:04

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod FANUSIK » 10. Okt 2013 19:41

Aj preto by podľa odborníkov mal štát zvážiť tiež iné možnosti. Konkrétne namiesto tejto cesty postaviť autostrádu cez Turiec, a tým pohodlne prepojiť sever Slovenska s juhom.Tak toto je vazne na UVAZENIE.... :)
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod ANDi » 21. Dec 2014 21:08

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Mayllo » 21. Jan 2015 21:07

Hľadajú najlepšie riešenie pre rýchlostnú cestu :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=20078
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 15:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod black1 » 22. Jan 2015 05:51

tak a tato studia rozhodne o tom ze R3 nepojde cez kremnicke bane? alebo je uz jasne ze pojde cez kremnicu
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod ecce » 22. Jan 2015 07:07

Z tych signalov, co davala NDS, tak som mal pocit, ze sa skor priklanali aj oni k Ziaru. A pokial si pamatam, tak aj mesto Kremnica bolo proti R3 danou trasou.

Ale je mozne, ze to rozhodnutie bude suvisiet aj s trasovanim v juznej casti R3.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 10:45

Variant cez Kremnicu ma hned niekolko nevyhod. Nielenze neriesi napojenie na Hornu Nitru, ale vyznamne zasahuje aj do intravilanu Bartosovej Lehotky, a to vsetko pri velmi chabych parametroch (napr. velmi dlhe max. povolene stupanie na RC 6%, prudke zakruty na estakade napr. pri Starej Kremnicke) a tiez problemy s tym, ze ide o byvale banske uzemie. Samozrejme niektore nevyhody sa daju eliminovat novymi alebo dlhsimi tunelmi (napr.predlzit tunel Certov vrch s vyustenim juzneho portalu este pred Bart.Lehotkou), ale tym sa straca jedina vyhoda tohto variantu - nizsia cena.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Maxx787 » 22. Jan 2015 11:07

neviem aka nizsia cena, ked postavim spojku R3/R2 (ak keby to cele mal byt tunel) tak tych 15 km vyjde vzdy lacnejsie ako 40 (??) km do sasovskeho podhradia... pritom pre tranzit to bude aj tak rychlejsie a v podtate je to vyustenie na R123 iba o 10 km dalej.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 11:35

Tazko to hodnotit, kedze R2 by zrejme nebola v tomto useku potrebna este cele desatrocia - t.j. treba pocitat aj s cenou useku Handlova-ZH, ktora bude este velmi vysoka. Aj ked predpokladam, ze vsetko sa bude realizovat v 1/2 profile.

Co je skoda, ze studia realizovatelnosti bude pocitat este s intenzitami pred realizaciou opatreni, ktore celu I/65 vyznamne zatraktivnia - usek v Kremnici, prietah Martinom a kompletna reko betonky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

Odoslaťod cargobull » 12. Máj 2015 13:11

http://ziar.dnes24.sk/dobra-sprava-pre- ... obu-205245

Už v septembri by mala byť spracovaná štúdia realizovateľnosti plánovanej rýchlostnej cesty R3, na úseku od Martina po Hornú Štubňu.
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.