Stránka 8 z 12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2018 11:27
od rastislav5
Lorenc napísal:
Na Donovaly bude vždy nutné ísť po I/59.


Ale po R1 z Múk Korytnica to bude rýchlejšie ako 1/59 cez Jakub.

R1 ma 3 úseky, ktoré sú potrebne či sú tam oligarchovia, alebo nie. Fáza projektov na DSP je rozbehnutá na BB-SL a RKjuh-1/18. V 2020 by mohli tendrovať a 2021 stavať. Potom bude chýbať len 34km medzi RK juh- SL.
R3 MT-Rakovo je si myslím tiež potrebný minimálne pre účinnosť úseku D1 Dubná skala Turany. Ale podobne ako u R1 sú v Turci úseky, ktoré by mohli byť degradované na cesty 1 triedy. A riešiť to rozšírením súčasných ciest. Škoda projektovať. Rakovo-T.Teplice len rozšíriť na 4 pruh 1 tku a je. A postupne ju premenovať na R.


Ako navrhujes degradovat R3 Rakovo- Turcianske Teplice (s cim asi vsetci suhlasime), odporucam degradovat aj R1 a prestat snivat o MUK Korytnica situovanej v chranenom uzemi NATURA 2000. Na R3 v sucasnosti na dlhe roky staci vybudovat len polprofil Martin - Rakovo, podobne ako na R1 staci vybudovat severo-juzny obchvat Ruzomberka. Vsetko ostatne je nadstandard a nefer k ostatnym regionom Slovenska.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2018 11:47
od Lorenc
To sme už dávno splatili. Ružomberské fabriky ako textilka, ktorá fungovala 100 rokov a investičnou výstavbou vystavala niekoľko ďalších závodov napr. v Leviciach, aj na Orave. Papierne dtto 130 rokov funguju nepretržite a počet zamestnancov oboch fabrík osciloval medzi 1-5tisic. Do národného hospodárstva sme za tie roky odviedli toľko, že popri R1 tke by mala už dávno viesť aj železnica do BB. A to hovorím len o Ružomberku. Hádam aj BB ZV a Pobrezová ma nejaký podiel.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2018 11:55
od jarino
Jasné, a do Liptovskej Osady medzinárodné letisko napojené na vodný koridor Hron - Váh. RK a BB nie sú o nič horšie ako ostatné slovenské dediny.
Predĺženie R1 netreba. R3 tiež nie. Jedine ak by sa nevedelo ako minúť peniaze z KF, tak obchvat Martina by bol kandidát. Inak aj ten stačí mať hotový v roku 2030. Rakovo - Turčianske Teplice je po novom pekná široká cesta. Ešte by to chcelo za 20 miliónov obchvat Kremnických baní a je to dosť dobré.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2018 12:02
od aquila
myslim, ze kremnicke bane by vyslo mozno aj menej ako 20 mio, ak by sa to urobilo podla nacrtu. len teraz tam kvoli havarijnemu stavu velku cast opravili, cize to sa tak skoro urcite nepohne

36630

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2018 17:54
od rastislav5
Lorenc napísal:Do národného hospodárstva sme za tie roky odviedli toľko, že popri R1 tke by mala už dávno viesť aj železnica do BB. A to hovorím len o Ružomberku.

Pred casom si mal triezvejsi nazor:
Lorenc napísal: Štvorprúdovka cez Donovaly je dnes neunosná utópia nielen ekonomicky. Ale aj z hľadiska rovnomerného investovania do infraštruktúry.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 67#p212067

aquila napísal:myslim, ze kremnicke bane by vyslo mozno aj menej ako 20 mio, ak by sa to urobilo podla nacrtu. len teraz tam kvoli havarijnemu stavu velku cast opravili, cize to sa tak skoro urcite nepohne

Kremnicke bane su v pohode a este vydrzia. Maju druhy pruh pre pomale vozidla pri intenzitach 6500 (z toho 1400 nakladna doprava). Su obce s nasobnymi intenzitami, ktore treba riesit skor: Komarno 21800 (z toho 2200 nakladna doprava), Prievidza 18300 (z toho 1200 nakladna doprava) atd. A ano, aj Kostany nad Turcom uprostred useku R3 Martin-Rakovo s intenzitou 18900 s vysokou nakladnou dopravou 3400.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2018 09:51
od Jano1
Kremnicke bane su v pohode a este vydrzia. Maju druhy pruh pre pomale vozidla


Si si isty, ze cez Kremnicke Bane je pruh pre pomale vozidla?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2018 15:49
od rastislav5
Dakujem za upozornenie, zle som si precital aquilov prispevok a pisal som o Kremnici. Kremnicke Bane samozrejme nemaju pruh pre pomale vozidla, ale aj tie este vydrzia. V susednej dedine Turcek je semafor, ktory pusta striedavo smery v jednom pruhu kvoli prepadnutej krajnici v druhom pruhu a na tomto semafore sa zatial zapchy netvoria.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2018 23:10
od Vlados
Lebo ešte nie všetci vodiči zistil že úsek cez Turiec je už takmer dokončený. Aj keby teraz to ešte nebol problém tak než to postavíme tak určite bude. Jednoduché veci/lacné riešenia odkladáme až za zložité a drahé.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2019 20:09
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24268
Úsek cesty R3 od Mošoviec do Hornej Štubne má po novom tri varianty

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2020 07:20
od John Lox
Martin - Rakovo vie sa uz ktora varianta by sa stavala ?
Taktiez Rakovo - Mošovce je uz rozhodnute trasovanie, vie niekto nieco o tejto casti R3 ?

D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 15:39
od devil
v BB oddeluje R1 oddeluje najvacsie sidlisko v BB sasova a dalsie mč. vo ZV oddeluje I/16 motovu a sekier. a mohli by sme pokracovat dalsimi okresnymi mestami.

devil prosím Ťa prečo riešiš centrum MT v sekcii Bi Po??: Kedy už konečne všetci prispievatelia dostanú rozum a budú riešiť jednotlivé problémi v danných sekciach??:
lebo obchvat MT sa spomina tak predpokladam ze to je vase "zeliezko" co povazujete za dolezitejsi usek oproti tomuto.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 15:56
od pohodak
obchvat MT budu logicky preferovat ludia z okolia MT, z celostatneho hladiska ma samozrejme vacsi vyznam pokracovanie D1 (zatial bez tunela dargov)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 16:11
od IceFox
a)
Pozrime sa na zastavanosť v BB okolo R1:
https://www.google.sk/maps/@48.7471123, ... !1e3?hl=sk
a na zastavanosť v MT okolo obchvatu:
https://www.google.sk/maps/@49.0764811, ... !1e3?hl=sk
(btw. pri MT som ešte zabudol na Priekopu, kt. je oddelená I/18)
Však také podobné
b) Podľa tvojej logiky teda ide R1 okrajom BB?
Mne ide len o to, čo devil definuje ako "centrum" a "okraj".

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 16:35
od okorec
Sorry Pacho, skúsim to presunúť sem.

devil napísal:lebo obchvat MT sa spomina tak predpokladam ze to je vase "zeliezko" co povazujete za dolezitejsi usek oproti tomuto.


Asi len nepochopenie sa. Ja osobne ani jednému z týchto úsekov neprikladám vyššiu prioritu. Dokonca som to písal aj v tej téme, kde táto diskusia začala o 3 strany dozadu:
okorec napísal:...(po dostavbe D1 ZA-RK, D3 a ostatného rozostavaného) by som otvoril všetky tie vedľajšie fronty (D1 za KE, R2 na BN, R2 od ZH, R2 ZV, R2 za LC, R3 MT, R4 za PO) a nech sa stavia postupne podľa toho, čo bude pripravené...

Čiže ani jeden z týchto úsekov nekladiem principálne nad druhý. Nech ide skôr ten, ktorý bude skôr pripravený.

jarino napísal:A R3 projekčne pripraviť ako zálohový projekt v prípade prúseru čerpania eurofondov.


Súhlasím. Ale toto malo byť už dnes pripravené, keďže to nie je stavba v zložitom teréne, dala by sa realizovať v prípade potreby aj ako polprofil a intenzity dopravy sú dostatočné na to, aby sme si nemuseli trhať vlasy, že kvôli vlastnej neschopnosti staviame niečo, čo až tak netreba. Len to by sme nemohli mať tých pár rokov Hrnčiarovcov na meste, ktorí R3 blokovali... :?

MuelMI napísal:Namiesto moralizovania, by si mne aj ostatným diskutérom vysvetliť, prečo je moja úvaha nesprávna.


OK. Ani jednu križovatku nie je možné vypustiť. To je úplne nerealistická úvaha a keby si poznal miestnu situáciu, tak ťa niečo také ani nenapadne. Naopak, križovatku na Bystričku bude potrebné prerobiť a keďže rozšírenie I/65D na 2+2 nie je reálne, tak tam nemôže byť semafor a bude tam kruháč. A bude to relatívne malý kruháč, keďže je tam málo miesta. (ak chcete nájdem plány) A tu budú všetci skákať meter dvadsať, že ďalší kruháč na jednotke. A ten kruháč predĺži poobedné zápchy od križovatky v Košťanoch niekde po križovatku s Robotníckou (cca 4 km). A nie je to z rozmaru, ale preto, že ten feeding z bočných ciest nie je až taký malý, ako tu devil písal, ale až na križovatku pri Záturčí je na všetkých križovatkách dosť vysoký a tá jediná nesvetelná križovatka na Bystričku je teda hodne problematická.
Čo sa týka zelenej vlny tak je to síce super, ale v bežnej dennej premávke od 7:00 do 18:00 je hustota už tak vysoká, že zelenú vlnu nestíhaš. Dôsledkom potom je to, že autá a hlavne kamióny chodia na červenú, aby ju skúsili dobehnúť. Policajti to denne kontrolujú a pokutujú a napriek tomu sa to nezlepšuje a autá vchádzajúce z bočných ciest sú bežne zvalcované kamiónom. Čiže čo? Predĺžiť intervaly na semaforoch medzi prepínaním zelenej a zhoršiť tak priechodnosť?

IceFox napísal:Nazvať cestu, ktorá "oddeľuje" centrum od sídlisk Podháj a Záturčie ako cestu "na okraji mesta" je zaujímavá úvaha. Ešte keď z toho obchvatu sa dostaneš do 5 min. do centra.


+ Stráne a priemyselnú zónu od teplárne po bývalé ZŤS.. A tých 5 min si myslel peši alebo autom, keď z toho 4 minúty stojíš na rampách? :) Bo napríklad Robotnícka ulica od vlakovej stanice až po samotnú križovatku s I/65D sa dá považovať za širšie centrum, kde sú rôzne obchody a kaviarne (a to ešte majú developeri s týmto priestorom veľké plány). Takisto priestor od OC Tulip po Tesco, čo leží priamo pri I/65D síce nie je "historické" centrum, ale dnes má môžno väčší centrálny vplyv ako samotná pešia zóna.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 16:51
od devil
ano, je vacsia zastavanost je pri I/65 ale stale je to podobne. na ZV si nejak zabudol s tym ze tam je prakticky vsetko 1+1.
https://www.google.sk/maps/@48.5698914, ... !1e3?hl=sk

Čo sa týka zelenej vlny tak je to síce super, ale v bežnej dennej premávke od 7:00 do 18:00 je hustota už tak vysoká, že zelenú vlnu nestíhaš. Dôsledkom potom je to, že autá a hlavne kamióny chodia na červenú, aby ju skúsili dobehnúť. Policajti to denne kontrolujú a pokutujú a napriek tomu sa to nezlepšuje a autá vchádzajúce z bočných ciest sú bežne zvalcované kamiónom. Čiže čo? Predĺžiť intervaly na semaforoch medzi prepínaním zelenej a zhoršiť tak priechodnosť?
ano stane sa. mam skusenosti z niekolkych miest ale neexistuje zeby som mal 5 z 5 cervenu. a to ani v BA.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 17:05
od okorec
Koľko máš v ZV semaforov na trase? (Zase aby bolo jasné, nevravím že R2 ZV netreba)

A jasné, dá sa prejsť na max 2-3 červené vždy. Ale vysvetli to poľským a tureckým kamionistom že to nestojí za to, aby zvalcovali na červenú iné auto.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 17:28
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=25020&p=232720#p232720
Envirorezort odobril výstavbu úseku R3 Mošovce - Horná Štubňa

45339

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 17:31
od okorec
Tam okrem križovatky I/65 s I/14 s napojením na obchvat H. Štubne netreba dlho dlho riešiť nič.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 18:50
od aquila
ten zeleny variant mi pride hrozne pritiahnuty za vlasy. ani neriesi napojenie na horsky priechod..

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 21:11
od okorec
Aj je! Špekulujú a nebudú mať nič... Ja by som to z druhej strany vzal tak, že nechcete mať nič? Tak vyriešime križovatku 65x14 a vy si snívajte o zelenom variante kľudne do roku 2050. Postavil by som tam niečo takéto a na celú R3 Rakovo - Horná Štubňa by som dlhé roky zabudol.

45337

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 21:57
od asdfr
V roku 2016 bola robena studia krizovatky ciest I/65D a III/2144 - cesta na bystricku. Robilo sa krizovatkove scitanie. Pocitali to vo stvrtok a boli dva intervali scitania vozidiel. Intervali boli od 6:00 - 10:00 a 13:00 - 17:00. Za tych 8 hodin vstupilo do tej krizovatky 12 807 vozidiel. Pocet vozidiel vyhodnocovali po 15 minut, aj najviac vozidiel za tych 15 minut mali v intervale 15:45 - 16:00 a to bolo 520 vozidiel.

Tu je cela ta studia.
https://www.turieconline.sk/download/20 ... sprava.pdf

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 22:07
od Vlados
okorec napísal:Aj je! Špekulujú a nebudú mať nič... Ja by som to z druhej strany vzal tak, že nechcete mať nič? Tak vyriešime križovatku 65x14 a vy si snívajte o zelenom variante kľudne do roku 2050. Postavil by som tam niečo takéto a na celú R3 Rakovo - Horná Štubňa by som dlhé roky zabudol.
45337

Presne tak, snívame v oblakoch a potom sme prekvapení, že takmer všade všetko "mešká". Aktuálne je tam kvalitná jednotka a sú desiatky miest kde je situácia podstatne. Plánujme s nadhľadom, no budujme postupne.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 12:39
od metelesku.blesku
A kde je problém so zeleným variantom, keď sa na ňom zhodli všetci dotknutí a zúčastnení (okrem Slávika)? Výjazd z R3 k I/14 je tam riešený MÚK a napojením kruhovým objazdom na I/65 pri motoreste Šturec.
Ako áno, je to dlhšie o 2,7 km, ale zas to negatívne neovplyvňuje miestne obyvateľstvo (na rozdiel od modrého var.), zasahuje to do menšieho počtu rôznych eko/bio-topov a pod. sociálne istoty a pozitíva do budúcna.

K ďalším úsekom R3 zaznelo od zástupcu NDS na verejnom prerokovaní 17.7.2019 toto: „Nasledujúci úsek Horná Štubňa – Ráztočno je predmetom Technických štúdií a potom posudzovania vplyvov na životné prostredie. Pre úsek Martin – Rakovo máme spracovaný zámer a budeme takisto robiť Správu o hodnotení. V úseku Rakovo – Mošovce súčasná cesta I/65 vyhovuje podmienkam rýchlostnej cesty. V tejto problematike komunikujeme s ministerstvom, či je vhodné robiť 2 dopravné koridory. Uvažujeme, že tento úsek by bol vedený v jednom koridore, pričom okolité obce by boli poprepájané obslužnými komunikáciami.“

Čiže riešia hlavne obchvaty miest a tunel do Ráztočna (peáž s R2 namiesto R3 cez Kremnicu), ak som správne pochopil a do stredu, teda úseku rekonštruovanej I/65 sa nehrnú. Čo je na tom divné?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 14:52
od devil
Koľko máš v ZV semaforov na trase? (Zase aby bolo jasné, nevravím že R2 ZV netreba)
prakticky ziadny lebo aj ten co je byva vypnuty. ale priklad bol ze obchvat centra oddeluje mestke casti a to je vo ZV. navyse cesta je az na kusok 1+1 cize 1 auto dokaze zablokovat jeden smer.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 14:54
od okorec
Čo konkrétne sú problémy modrého variantu? Bol by predsa lacnejší.