Stránka 2 z 4

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2009 18:16
od zoom
zoom napísal: Nehovorím, že MÚK Podbiel bola zbytočná. Skor som reagoval nato, čo si písal. Že MÚK v Nižnej a v Dlhej nič neporiešia!

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2009 18:21
od Andrej
zoom napísal:
sergej napísal:Hovorim 7 az 8 km od MUK Podbiel, nie z Podbiela.
Však ale keď sa zruší, tak ti bude tých 7-8km od MÚK Podbiel na nič chápeš. Potom už ide o to, že 5 km ku MÚK v Nižnej neni moc, či?

Co je lepsie? Rychly pristup pre par tisic obyvatelov Niznej a velmi zly pristup pre niekolko desiatok tisic turistov mesacne, alebo radsej zabezpecit tych turistov a Nizna bude mat stale pohodlne napojenie na R3 cez Tvrdosin? Okrem toho, cena MUK Nizna 30-40 mil. € (su to vlastne 2 mimourovnove krizovatky + most cez Oravu), cena MUK Podbiel cca 10-20 mil. €.

Ale uz som prisiel na to, preco to takto naplanovali. Typicke blbe slovenske riesenie :arrow: useky sa budu stavat jednotlivo - obchvat Tvrdosina (kvoli tomu bude treba MUK Nizna), H.Lehota-Kriva (kvoli tomu MUK Kriva) a az nakoniec Kriva-Tvrdosin.

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2009 18:58
od sergej
Stale sme v stadiu, kedy sa tie poduseky mozu upravit tak, aby sa delili v Podbieli. Pripadne sa mozu jednoducho stavat naraz, aj tak je to jeden usek rozdeleny na poduseky.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2009 11:29
od sergej
Križovatku do Podbiela vrátili :arrow:
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12006

Padlo tam definitívne rozhodnutie, že zostanú všetky tri križovatky. Projektanti nám predložili aj technickú dokumentáciu, kde bola zapracovaná opäť aj križovatka v Podbieli.“

Sme to my bohatá krajina...

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2009 11:40
od aquila
och.. tak mohli aspon MUK dlha vypustit .. resp vypustit krivu a nechat dlhu ..

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2010 10:56
od sergej
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie (DSP), dokumentácie na ponuku (DP) a výkon autorského dozoru (AD) pre stavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná nad Oravou

Predpokladaná hodnota zákazky: 1 200 000,0000 EUR bez DPH

Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom: 15. 3. 2010
Spoplatnenie súťažných podkladov: Áno, cena: 20,0000 EUR

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť a otváranie obálok: 8. 4. 2010

//note: temu bude potrebne rozdelit na patricne useky

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2010 19:17
od rado
Obyvatelia Dubovej by obchvat stavali už zajtra
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=13233

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 15:35
od sergej
Poza Bielu skalu povedú dva tunely :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=13295

Trošku zmätočný článok, ale podstatná info je, že obchvat Podbiela sa má podľa informácií starostu stavať na plný profil. Všetky info v článku beriem s rezervou.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 19:11
od st09
Informácie v článku sú skutočne málo dôveryhodné. Ale ak sa skutočne presadilo v Podbieli tunelové riešenie za Bielou skalou, tak potom je to významná inšpirácia aj pre dolnokubínčanov - vyplatí sa odmietať zlé riešenia aj za cenu odkladu výstavby. Čo je to 5- 8 rokov oproti 100 ročnej životnosti RC?

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2010 16:52
od i15
dalsou stavbou na R3 bude obchvat Tvrdosina:

viewtopic.php?f=35&t=13833

Bratislavská firma Geoconsult, spol. s r.o. vypracuje pre stavbu 5,2-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná nad Oravou dokumentácie pre stavebné povolenie a na ponuku. Zároveň bude v súvislosti s touto stavbou vykonávať autorský dozor. Za poskytnutie uvedených služieb spoločnosť dostane 964,48 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty. Zákazku Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. získala vo verejnej súťaži s piatimi doručenými ponukami, keď začiatočná predpokladaná hodnota predstavovala 1,2 mil. eur bez dane. Príslušnú zmluvu podpísali diaľničiari s vybraným dodávateľom 6. júla.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2010 16:19
od sergej
Stavebný úrad vydá územné rozhodnutie k ďalšej etape R3 :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=14007

Časový harmonogram zostáva po ostatnom stretnutí taký, ako ho stanovili začiatkom minulého roka. Do začiatku roku 2015 by mala byť kompletne ukončená celá rýchlostná cesta od Trstenej až po Oravský Podzámok.

Už v jeseni otvorí Národná diaľničná spoločnosť obchvat Trstenej, o rok by mala začať stavba úseku od Tvrdošína do Nižnej, pol roka nato je naplánovaný začiatok výstavby úseku od Sedliackej Dubovej po Dlhú nad Oravou.

„Iba okolo Podbiela povedie cesta v plnom diaľničnom profile, s dvomi tunelmi cez Bielu skalu. „Myslím si, že tento úsek sa bude robiť súbežne s ďalšími dvomi, pretože práce na tuneloch potrvajú dlhšie," hovorí Domiňák. „Tu sa budú stretať obidve trasy, preto by mal byť tento úsek po ich dokončení pripravený na spojenie."

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2010 23:09
od LubosG
Zaujímavé, že tie tunely pri Podbieli majú byť na plný profil a taká D1-ka možno "dostane" niektoré tunely (úseky) len v profile polovičnom :roll: . Ale asi túto info treba brať v aktuálnej situácii troška s rezervou, nie žeby som tomuto regiónu neprial kvalitnú cestu, no výstavba ciest v SR je momentálne tvrdým orieškom pre vládu čo sa priorít týka a ako sa uvádza aj v tom celom článku, nepatrí táto RC ani do hl. priorít súčasnej vlády, peňazí je málo, takže uvidíme čo sa v najbližších štyroch rokoch reálne na "oravskej" R3-ke postaví, rozostavia.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2010 14:50
od Andrej
Ak chcu setrit, nech vypustia MUK Nizna, tym usetria aj 30 mil. €.
Z hladiska prejazdnosti by najviac pomohol asi usek Nizna-Dlha, cize obchvat Podbiela. Avsak neverim, ze sa v dohladnej dobe zacne na severnej vetve R3 stavat tak narocny usek v plnom profile.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2010 16:20
od duro_z_dediny
andrej napísal:.
Ak chcu setrit, nech vypustia MUK Nizna, tym usetria aj 30 mil. €.


A doplniť úsek od Nižnej až po Dlhú do jedného stavebného balíka - aby nikoho ani náhodou nenapadlo žiadať túto MÚK. Nižná môže v smere od JZ schádzať pri Podbieli a v smere od SV v Tvrdošíne. Jediná nevýhoda je zvýšené zaťaženie Podbiela.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 11:51
od a.b
Podľa expertízy je kilometer obchvatu Tvrdošína štvornásobne drahší, ako bola cena, za ktorú sa realizoval obchvat Trstenej. Terén je o niečo náročnejší, ale až o toľko? Veď obchvat Oravského Podzámku, ktorý je takmer celý na mostoch, násypoch a v zárezoch bol na kilometer zhruba o polovicu lacnejší.
Či tá cena je za plný profil?

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 12:02
od Andrej
Ano, dalsie useky na R3 sa uz planuju stavat na plny profil, preto aj ta cena. Zaroven obchvat Tvrdosina je de facto samy most / hlboky zarez a taktiez obsahuje aj velmi drahy privadzac Nizna.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 21:41
od duro_z_dediny
Andrej napísal:Ano, dalsie useky na R3 sa uz planuju stavat na plny profil, preto aj ta cena. Zaroven obchvat Tvrdosina je de facto samy most / hlboky zarez a taktiez obsahuje aj velmi drahy privadzac Nizna.


Trošku ma prekvapuje ten plný profil, tu sa píše http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=13295 , že plný profil má byť len pri Podbieli a to kvôli tunelom. Mosty a zárezy sedia, na fotkách je vidno aj zosuvy. Náčrt na fotografiách som sa snažil vykonať podľa iného náčrtu, čo nakreslil mirkobb gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=4430

Foto aj s náčrtmi pre lepšiu predstavu :
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9713
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9712
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9711
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9710
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9709
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9708

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 22:31
od Andrej
Hm, teraz si ma zneistil :-) , ale st.expertiza je myslim na plny profil, preto ta cena.
Vdaka za skvele nahlady na trasu.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2011 11:52
od duro_z_dediny
Neviem presne, ako to s úsekmi Rosina myslel tu viewtopic.php?f=35&t=14849, ale, podľa môjho názoru, treba úsek od Hornej Lehoty po Tvrdošín, plánovaný ako 3 úseky preformovať na 2 so stredom pri MÚK Podbiel. Pravdepodobne vypustiť MÚK Nižná a zrejme aj MÚK Dlhá. Nech je to hospodárne. Čas následne ukáže, kde bude nutné dostavať aspoň diétne výjazdy či nájazdy.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2011 20:43
od rado
Neviem či to tu už niekde bolo, ale na stránke Nižnej sa objavili vizualizácie úseku R3 okolo Nižnej, vrátane odpočívadla Tvrdošín a MÚK Nižná. Tieto sú zrejme z dokumentácie pre stavebné povolenie.
:arrow: http://www.nizna.sk/index.php?str=r3

Je tam vidieť ako pred MÚK Nižná v smere na DK prechádza R3 do plného profilu, ale tiež vidno, že mosty ponad R3 v úseku smerom od Nižnej na Tvrdošín (kde je R3 v polprofile) sú našťastie stavané tak, aby sa pod ne zmestil plný profil.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2011 21:31
od Andrej
Tento usek ma myslim aj najväcsiu sancu dostat sa do planu vystavby D a RC so zac.vystavby uz buduci rok - aby sa mohlo povedat, ze aj na R3 sa nieco vybudovalo.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2011 21:55
od aquila
ta MUK nizna mi tam osobne vadi a najma to ze zase kruhac na ceste prvej triedy ..

skoda, ze tie useky ozaj nepodelili trosku inak .. lebo tunel na R3 tak skoro nebude ..

ono by to pritom stacilo riesit aj ako D3 pri cadci .. polprofil

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2011 22:45
od Tomas PO
tak skutocne, KO tam nemusel byt, ved premostenie cesty prvej triedy tam je.

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2011 18:35
od duro_z_dediny
Andrej napísal:Tento usek ma myslim aj najväcsiu sancu dostat sa do planu vystavby D a RC so zac.vystavby uz buduci rok - aby sa mohlo povedat, ze aj na R3 sa nieco vybudovalo.


aquila napísal:ta MUK nizna mi tam osobne vadi a najma to ze zase kruhac na ceste prvej triedy ..

skoda, ze tie useky ozaj nepodelili trosku inak .. lebo tunel na R3 tak skoro nebude ..

ono by to pritom stacilo riesit aj ako D3 pri cadci .. polprofil


Rado, vďaka za odkaz na vizualizáciu. Ak si dané snímky pozorne prezriete, tak ako je teraz navrhnuté ukončenie úseku - je to v podstate iba obchvat Tvrdošína (včítane miestnych častí Krásna Hôrka a Medvedzie). Všetok tranzit pôjde cez Nižnú v oboch smeroch, tak ako doteraz. Prečo by mal byť okolo Nižnej plný profil (dopravný prúd od Námestova ?), keď v Hornej Lehote je polprofil, ale prosím - ak je to príprava na tunely pod Bielou skalou , (majú byť 2 - každý pre jeden smer). No a na tie som naozaj zvedavý :shock:... OT - ak tu budú tunely, skôr ako na Soroške ... :roll:

Re: R3 Horná Lehota - Trstená

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2011 19:32
od Andrej
Ano, nasledujuci usek smerom na DK sa planuje budovat v plnom profile, preto zrejme aj zaver useku s MUK je naprojektovany v plnom profile.
A urcite je realnejsi tunel pod Bielou skalou ako Soroska - jednak je Soroska asi 9 krat dlhsia a jednak sa neda postavit za 1 volebne obdobie ;-)