R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod sergej » 10. Sep 2007 21:41

Charakteristika úseku

Rýchlostná cesta R3 a cesta I/59 od km 0,000 po mimoúrovňovú križovatku v km 0,940 sú vedené v súbehu. Od tejto križovatky sa rýchlostná cesta R3 odkláňa od cesty I/59 a v km 3,226 sa napája na pripravovaný úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota. Vzhľadom k členitému reliéfu s miestami na malom úseku pomerne veľkou vertikálnou členitosťou je technické riešenie jednotlivých úsekov trasy náročné.

Dĺžka: 3226 m

EIA: 27.12.2005
DÚR: 10.07.2006

Financovanie
Štátna expertíza: 1.903.833.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Mosty:

Na úseku budú vybudované 4 mostné objekty, z toho:
- 2 mosty na rýchlostnej ceste
- 2 na vetvách križovatiek

Križovatky:

Počet križovatiek: 1
Mimoúrovňová križovatka.

Termíny výstavby:

podľa EIA: 2008-2010
podľa NDS: 2014-2016
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod kain » 22. Júl 2008 17:08

Neviete kedy sa ma ta vystavba zacat?pls
kain
 

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod aquila » 24. Okt 2014 12:53

z EIA rok 2005

Územné vedenie trasy

Trasa je vedené v súbehu so súčasnou cestou I/59, ktorá bude po vybudovaní rýchlostnej komunikácie R3 (ďalej len „R3“) tvoriť súbežnú komunikáciu v úseku Dolný Kubín, časť Kňažia -Oravský Podzámok, časť Široká. Odklon trasy od terajšej I/59 je v km cca 0,900 -1,500, kde sa trasa R3 z dôvodu zabezpečenia plynulého oblúku odkláňa od terajšej I/59. Súbežná komunikácia zostáva v polohe súčasnej cesty I/59 s tým, že cca v km 0,750 -1,100 staničenia R3 a v km 2,000 -2,200 staničenia R3 bude preložená do novej polohy v súbehu s navrhovanou R3.

Základné technické parametre

Posudzovaná cesta R3 je v celom hodnotenom úseku Dolný Kubín -Oravský Podzámok navrhnutá podľa STN 73 61 01 ako rýchlostná dvojpruhová komunikácia kategórie RC 11,5/80.
Základné údaje
Kategória cesty R 11 ,5/80
Dĺžka trasy 3,35450 km
Križovatky úrovňové 0
Križovatky mimoúrovňové
km 1,04122 ; 1,54014 ; 2,65827 3
Mostné objekty 2
Podchod pre peších 1

Výškové vedenie

Návrh výškového vedenia trasy R3 v hodnotenom úseku je s minimálnym pozdĺžnym sklonom 0,38 % a max. pozdĺžnym sklonom 4,27 %. Výškové zakružovacie oblúky sú o polomeroch R = 4 000 m - 10 000 m.

Križovatky
V rámci stavby R3 v úseku Dolný Kubín -časť Kňažia, Oravský Podzámok - časť Široká km 0,000 - 3,35450 sú navrhnuté dve križovatky, ktoré tvoria prepojenie ciest R3 a terajšej I/59.
Križovatka v km 0,000 - časť Kňažia a v km 1,041 (staničenie R3) zabezpečuje dopravné napojenie časti Kňažia na navrhovanú R3 v smere do a z Oravského Podzámku. Navrhované dopravné riešenie je podmienené jestvujúcimi prírodnými danosťami a priestorovými možnosťami v riešenom území. Navrhovaná križovatka v km 1,041 zabezpečí aj dopravné napojenie Oravských ferozliatinových závodov na R 3 a cestu I/59.
Napojenie obce Medzibrodie nad Oravou na cestu I/59 v rámci výstavby R3 v križovatke v km 1,041 (požadované obcou Medzibrodie nad Oravou) nebolo akceptované z dôvodu malej intenzity dopravy a nedostatočnej ekonomickej efektívnosti tohto napojenia. Prípadná realizácia je možná iba v rámci rekonštrukcie cesty III/059217.

Prekládka cesty I/59 súbežnej komunikácie

Súčasná cesta I/59 bude v hodnotenom úseku R3 tvoriť súbežnú obslužnú komunikáciu R3. Jej trasa zostáva z väčšej časti v súčasnej polohe. Preložka cesty I/59 do novej polohy je navrhovaná v dvoch úsekoch (staničenie v km komunikácie R3):
- km 0,750 -1,1 00 -dĺžka 350 m
- km 2,000 -2,200 –dĺžka 200 m.
Preložka bude realizovaná ako cesta I. triedy kategórie C 9,50/60.

Mostné objekty

V trase R3 sú navrhnuté tri mostné objekty, a to:
• Most na mimoúrovňovej križovatke R3 nad cestou I/59 v km 1,041 - jednoporový most na R3, premosťujúci križovatku z cesty I/59 -kategórie C 9,5/60. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených krajných oporách. Dĺžka premostenia je15 m.
• Most nad prístupovou cestou na skládku TKO v km 1,540 - jednoporový mostný objekt na R3, premosťujúci prístupovú cestu na TKO šírky 6,0 m. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12 m.
• Most nad prístupovou cestou k vodojemu OFZ v km 2,658 - jednoporový most na R3 premosťujúci prístupovú cestu k vodojemu, šírka komunikácie 6,0 m. Nosná konštrukcia bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12m

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... y-podzamok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Andrej » 24. Okt 2014 13:07

Myslim, ze trasovanie uz bolo mierne upravene a usek ciastocne skrateny po najdlhsiu zakrutu pred Knazou, kde bude MUK s I/59, z dovodu zmeny trasy obchvatu DK. Nikde som nenasiel, ci nove trasovanie pojde priblizne na urovni sucasnej I/59 v znacne obmedzenych podmienkach, alebo vystupa jednoduchsim terenom s posunom trasy na zapad a vybezok kopca prejde zarezom.
Kazdopadne pokial nova trasa obchvatu DK nema UR, nemoze ist do vystavby ani tento, velmi potrebny usek.
http://www.ndsas.sk/useky-oravsky-podza ... 44364s310c
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod rado » 24. Okt 2014 13:53

Áno ak sa dobre pamätám úsek mal končiť v tej ostrej zákrute kde je obmedzenie na 40km/h za dažďa, po súčasnej I/59 to vychádza nejakých 2,4 km. Viď https://www.google.sk/maps/dir/49.25110 ... ,13z?hl=en

Trasovanie si nespomínam, ale zdalo sa mi že malo ísť premostením ponad spodný okraj skládky a nie úplne kopírovať I/59?
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod ANDi » 24. Okt 2014 15:48

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod eric987 » 19. Aug 2016 21:36

Na enviroportali sa objavil ZNC "Oravský Podzámok - Dolný Kubín, juh", v skutocnosti ma ist o Dolny Kubin - Sever : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -kubin-juh

*dlzka useku 1.921 m
*kategoria R24,5/100 (80)
*1 most o dlzke 242,35 m (cez byv. skladku)

MUK Dolny Kubin, sever ma byt sucastou obchvatu Dk; rata sa vsak s tunelovym obchvatom.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Lorenc » 23. Aug 2016 07:54

Odporucaju poloprofil. I ked to nieje definitivne. DK sever- DK juh v tuneloch asi tiez podla intenzit, ktore tam uviedli do 2040. 2020- 7965, 2030- 9110, 2040- 10253 aut za 24 hodin podla studie AMberg 2015. Predpokladany rast intenzit mi pride velmi skromny. Az podhodnoteny.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod aquila » 23. Aug 2016 08:30

inak v tomto pripade je dost velka skoda, ze neprehodili MUK k tomuto mini useku, kedze je to ozaj kratky usek a vlastne by velmi pomohol, kedze v temer celom useku je dost uzka a k tomu ako bonus plna ciara, cize keby urobili toto predlzenie po MUK dolny kubin sever, tak by sa zase trosku zlepsila situacia a nemuselo by to by ani tak drahe kludne by to zvladla aj sama NDSka .. aj ked tym cenam za necele 2 km bez MUK a len s kratkym mostom dost nechapem ..

- predpokladaná cena stavby variantu V3: 26 894 000,- €
- predpokladaná cena stavby variantu V4 kombinovaný: 28 594 000,- €

len by ten kruhac mohli urobit aj spriebeznmi vetvami, ktore by zabezpecili ze najazd na tuto cast R3 ako aj zjazd z R3 by isiel mimo samotneho kruhaca, a na vela rokov je to poriesene ..

to kedy by sa urobil tunelovy obchvat DK by uz bolo v pohode aj do 2040 ..

34525
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod juancarlos » 23. Aug 2016 09:42

Lorenc napísal:Odporucaju poloprofil. I ked to nieje definitivne. DK sever- DK juh v tuneloch asi tiez podla intenzit, ktore tam uviedli do 2040. 2020- 7965, 2030- 9110, 2040- 10253 aut za 24 hodin podla studie AMberg 2015. Predpokladany rast intenzit mi pride velmi skromny. Az podhodnoteny.

Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.

http://nasaorava.sme.sk/c/8141951/polia ... nicou.html
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Lorenc » 23. Aug 2016 13:58

Ked spravime my poloprofil ts-dk. Spravia aj poliaci rabka-chyzne polo. Potom si nato zvyknu uz v polsce.
Je to tak aquila v podstate bude stacit dokoncit len dk sever-ts. Cez kubin az po D1 v Likavke je v podstate plynula doprava az na nejaku 50 okolo dk juh. Do 2019 by to mohlo na orave fungovat bez problemov keby tie miniuseky dali do stavby naraz.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod BoroZA » 23. Aug 2016 15:31

juancarlos napísal:Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.


Absolútny súhlas, no vysvetli to niektorým tunajším hejterom akýchkoľvek kysuckých a oravských infraštruktúrnych projektov... :lol:
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod eric987 » 23. Aug 2016 19:59

juancarlos napísal:Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.

No hej a nema tam byt rovno znizena MPR ? :D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod devil » 24. Aug 2016 14:14

skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod rado » 24. Aug 2016 14:22

devil napísal:skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe. :lol:

OT: Myslím, že tu sú väčším problémom než kamionisti vodiči osobných áut z PL, tiahnuci v piatok večer z Viedne domov a v nedeľu späť, podobne ako slováci dochádzajúci do BA. Ale v prvom rade myslím, že "neznalosť neospravedlňuje" a už len tá súvislá čiara a značka A21 musí dostatočne upozorniť, že nie som na plnoprofilovej diaľnici.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod juancarlos » 24. Aug 2016 15:24

devil napísal:skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe. :lol:

Myslím, že mám západnú Európu scestovanú celkom slušne a tých polprofilov (okrem niektorých tunelov) by som zrátal na jednej ruke. A ak si si nevšimol dal som tam aj iný návrh. Ale šak šme še pobavili.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod devil » 24. Aug 2016 16:10

vsimol som si a je to OK. tiez som pisal ze poloprofil by som nepovazoval za RC. je to tak aby sa dalo vykazavat viac postavenych RC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2016 21:08

Nechápem ako bude úsek napojený na I/59. Mohli ho ešte potiaknuť 250m a napojiť cez rampu 1+1 (plnánovanej MÚK) na OK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod aquila » 27. Aug 2016 07:15

to je prave problem, ze pocitaju, ze pojde najprv tunel vratane tej MUK .. pritom opacne to ma viac logiku .. teda ze teraz urobia aj MUK a nie naopak..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Vlados » 27. Aug 2016 08:55

Nesledujem R3, bol som v tom, že prednosť má pokračovanie od Tvrdošínu.
1. ak už niekedy tam budeme budovať tunelový usek tak už nebudeme mať na tento 1 921 m úsek, čo stojí toľko čo MÚK?
2. sme schopní až tak nesúvislo budovať RC?
3. to necháme dočasne tak krkolomne zchádzať dopravu naI/69?
4. aj keby sme nikdy tunelový ochvat DK nerobili tak tento 2 km úsek by mal prínos... aj politické body
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Outererror » 27. Feb 2019 18:32

Neviem, myslím si, že tento úsek je tak povediac zbytočný. Dolný Kubín má celkom slušne urobenú "preložku", ktorá neprechádza cez stred mesta. Plus tento úsek je veľmi nákladný (dva tunely o dĺžke okolo 4km). R3 je potrebná primárne na Hornej Orave, kde prechádza cez úzke dedinky. Myslím si, že Slovensko má mnoho viac potrebných úsekov D a RK.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod rado » 30. Jún 2020 12:20

INEKO na novom mapovom portáli (http://doprava.ineko.sk/mapa/cesty) pre tento úsek uvádza toto:

INEKO napísal:Pôvodne plánované riešenie s tunelmi v dĺžke až 4,5 km okolo Dolného Kubína bolo stiahnuté, nová štúdia NDS z roku 2019 predkladá na ďalšie posúdenie nové riešenia s výrazne rozdielnymi parametrami. Tunelový Variant 1 s obchvatom Dolného Kubína a skrátením tunelov na 2 km, avšak za cenu prudkých stúpaní až do 7 % a bez významnej redukcie nákladov - odhad stavebných nákladov prevyšuje 260 miliónov eur. Mestský Variant 2 využíva jestvujúci obchvat centra mesta (s doplnením protihlukových stien), na ktorý v južnej časti nadväzuje nový obchvat časti Medzihradné a Vyšného Kubína, v severnej časti tento variant umožňuje doplniť napojenie z/do priemyselnej zóny Mokraď. Odhad stavebných nákladov je cca 100 miliónov eur, dopravné využitie pre dopravu z/do Dolného Kubína by bolo väčšie (2 napojenia hneď pri meste) a tranzitujúce vozidlá by pri ňom prekonávali o 100 m menšie prevýšenie než pri tunelovom variante. Na tomto portáli/mape sú prezentované údaje za menej nákladný a skôr realizovateľný mestský Variant 2, konkrétne subvariant 2a.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod jarino » 30. Júl 2022 23:37

Zámer EIA zaslaný na MŽP SR.
Proces EIA sa zabezpečuje spolu so stavbou R3 Dolný Kubín, juh - diaľnica D1
Ďalšia príprava pozastavená.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2022 08:59

toto je taka skoda, ze tieto jednoduche useky sa neposunu dalej. keby bola suvisla R3 alebo idealne normalna prelozka jednicky od DK az po hranicu, tak by to vyrazne pomohlo, pritom by to ani drahe nebolo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Odoslaťod Lorenc » 03. Aug 2022 08:04

sa s tym kaslu. keby sa urobili zvysne useky Oravskej R3 tak je to urcite návratný projekt.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Ďalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.