R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 08. Nov 2018 22:35

Myslim, ze kompromis typu Kde je viac ako 10 tisic tak postavit plny, kde je okolo 6, tak upravit jednotku, je celkom prijatelny. (Co sa tyka R2 a R4) Realne by sa postavil plny profil ZV- LC a PO - Lipniky. Len peniaze za Sorosku, by dokazali zrekonstruovat celu R2 a R4 do stavu kde by sa dost dhlych rokoch nemuseli robit ziadne upravy parametrov :)
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 618
Obrázky: 7
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ondrejko_t » 09. Nov 2018 08:46

DrX napísal:Cize je jasne, ze vobec nemate paru ake to podlozie je, lebo ziaden realny prieskum sa nespravil. Ale uz vyvadzate zavery o tom, ake je hrozne. Pritom nikto neuviedol ani len to, ze kolko percent tej trasy je v nejakom banskom uzemi. A pre tu cast, kde to podlozie neiste je, sa normalne spravia prieskumne vrty, a uz sa vie, ake je podlozie a kde ho treba spevnit.


ja viem, ze si svoj nazor za vych. obchvat ci Juznu D1 nikdy nepustis. nechaj si ho, spokojne za neho bojuj, pis a balastuj. ja som zas za sever a tiez si to nepustim.
ale uz ked napises nejaky "argument", tak skus dat taky, ktory aj bude argumentom.
tzn. tak ako ty reagujes ze clovek nema paru ake tam je podlozie a uz vravi ze je jake je to hrozne, tak nemas ani Ty paru, ake tam je podlozie, ale uz vies, ze usek je rovinaty a preto to bude stat 50mio €. aky je medzi tym rozdiel???

ako sam vravis, nikto nevie, kde a ake rizika su. ale rovnako, ako by si MOOOZNO usetril 200mio, tak by si MOOOOZNO stratil 15 rokov prieskumami a planmi a nakoniec aj tak postavil severnu trasu MOOOOZNO o dalsich 100mio drahsie.

Nie som zastancom drahych rieseni. Rovnako ako som za aspon polprofil (na orave radsej pojdem plynulo za kamionom na Rke 75kou, ako po obciach po 1tke. ale nech to ma zmysel. nie napr. ako meciarova D3 na kysuciach z pola do pola.
a na Teba som si uz zvykol. vedomosti mas, odbornost ale ide bokom, ked prezentujes (resp. skor pretlacas) svoje tvrdenia.
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 211
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 09. Nov 2018 10:37

svaco napísal:Presne tak aj Presov, o com stále točíš Devil, kľudne povedz ze neznášaš Presovcanov lebo ti raz jeden prebral frajerku alebo ze ti na diskotéke niektorý dal po papuli a vec je vyriešená, všetci pochopíme. Keby si niečo konštruktívne navrhol tak povedzme ze nezdieľam tvoje názory ale budem s tebou diskutovať ale takto človeka napadajú rôzne postranné myšlienky kedze vobec nechápem o com to vlastne točíš. Spamätaj sa, ide síce o veľa ale nie o život tvoj, maximálne o nejakých Presovcanov, ktorí tu uz skoro 30 rokov čakajú na zlepšenie a niektorí sa bohužiaľ nedočkali.
Zdravím ta a prajem vsetko dobre a hlavne svieži a zdravý rozum, nech sa ti darí a myslim to úprimne, len trochu uber z toho negativizmu versus PO.


znova to tu postnem (dik svaco) nech trochu klesnu hormony :D
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 149
Obrázky: 7
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 09. Nov 2018 14:52

ondrejko_t napísal:ako sam vravis, nikto nevie, kde a ake rizika su. ale rovnako, ako by si MOOOZNO usetril 200mio, tak by si MOOOOZNO stratil 15 rokov prieskumami a planmi a nakoniec aj tak postavil severnu trasu MOOOOZNO o dalsich 100mio drahsie.


Tak, aj zmanipulovana "analyza", podla ktorej je vych.obchvat zbytocny, nehovori nic o tom, ze by tam bol problem s podlozim. Vychodny obchvat sa moze stavat, aj ked oni ho odporucaju ako cestu 2./3. triedy, lebo pretlacaju severny. Ak by tito manipulatori mali akykolvek rukolapny argument, ze je problem s realizaciou tej stavby, urcite by ho vytiahli, vsakano...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 09. Nov 2018 15:13

Jezis DrX ako toto uz je MEGALOMANSTVO aby sa teraz este aj V slo stavat.... Hadam nechces teraz zrusit cele VO ktore teraz bezi.. a zbytok ktory sa bude ma sutazit v 2019 ,,zazimovat,, na min 15r... Z jednej strany chces stavat R2 a hadas sa kolko bude stat km/rovina, aby sa to co najviac dotiahlo do KE a na druhej ides v PO minat peniaze fest rozsafne.../nova EIA, nove projekty, vykupy atd/ a nakoniec by sa MOZNO usetrilo nieco ale sucasne preplatilo v case aj 3x...

V jednoduchosti PO je rad ze sa u nich konecne stavia a sutazi, tak chod do mesta a zahlas STOP Zapadnemu obchvatu.... tak ukamenuju
nevo83
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Nov 2018 15:19

Nebolo tam nahodou uvedene, ze ci popri SO sa oplati este VO? A nie ze namiesto SO spravit VO.

Lebo SO je uz v podstate hotova vec. Zatial co VO ani nezacata.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 618
Obrázky: 7
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 09. Nov 2018 15:23

nevo83, nova EIA, nove projekty, vykupy su vsetko zlomok ceny v porovnani s cenou vystavby SO PO. Ak sa da extra 2mil na tu pripravu, ale usetri sa 400mil na vystavbe, tak si 398mil EUR usetril, nie 2mil premrhal. Rozumieme si?
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Loe » 09. Nov 2018 15:31

Yoggy52 napísal:Myslim, ze kompromis typu Kde je viac ako 10 tisic tak postavit plny, kde je okolo 6, tak upravit jednotku, je celkom prijatelny. (Co sa tyka R2 a R4) Realne by sa postavil plny profil ZV- LC a PO - Lipniky. Len peniaze za Sorosku, by dokazali zrekonstruovat celu R2 a R4 do stavu kde by sa dost dhlych rokoch nemuseli robit ziadne upravy parametrov :)


Rekonštruovať R2 a hlavne R4 je predsa len predčasné :)
Loe
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 24. Apr 2018 22:20

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Nov 2018 15:33

Myslel som trasu kadial ma viest buduca R2,R4 prevazne jednicky. :)
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 618
Obrázky: 7
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 09. Nov 2018 20:34

Východný obchvat PO má spolu s privádzačom dĺžku 18,73 km. 100 miliónov euro sú nerealistické želania. Odhadované náklady sú na úrovni 280 miliónov eur. Je to zo štúdie realizovateľnosti.

Ten Masterplan by Mesto Prešov mohlo zverejniť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 876
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 09. Nov 2018 21:14

Dik, moja chyba. Uz si budem pamatat 280mil EUR. A, aby sme sa bavili o poronatelnych hodnotach, aka je cena SOPO zo studie realizovatelnosti?
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 09. Nov 2018 23:14

SO PO -> 570 miliónov eur. Modifikovaný SO PO -> 461 mil. eur.
Preložka I/68 -> 138 mil. eur.
Východný obchvat predražuje privádzač, ktorý mal dve varianty trasovania medzi sídliskom Sekčov a Ľuboticami, z toho jedna varianta počítala s tunelom, čo je nereálne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 876
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 09. Nov 2018 23:35

Cize ked vyjdeme len zo zakladneho porovnania (modifikacie sa dali a daju robit na jednom aj na druhom), tak vychodnym obchvatom by sa usetrilo 290mil EUR (570-280), aj ak by sa tam robil ten predrazeny privadzac. Cize na zaklade coho sa uprednostnil SO PO? (a dufam, ze uz tu nikdo nebude vypisovat bludy o "SOLANKE")

A ta prelozka I/68 je potrebna v ktorom pripade?
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vw30 » 10. Nov 2018 00:12

vw30
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 16. Okt 2017 12:41
Bydlisko: Prešov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nonick » 10. Nov 2018 08:00

jarino napísal:SO PO -> 570 miliónov eur. Modifikovaný SO PO -> 461 mil. eur.


Aky je rozdiel medzi modifikovanym variantom a povodnym? Menili sa aj parametre/trasovanie alebo je to len nejaka optimalizacia nakladov?
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 12:45

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 10. Nov 2018 20:12

Namiesto D1 KE - MI nech spravia poriadne jedničky. Ak CBA úsek spochybňuje, tak je to z EU fondov v podstate nefinancovateľné.


a CBA vo svojej metodike zohladnuje pocet obyvatelov pripojenych na dialnicu ? lebo KE-MI je momentalne v tomto ukazovateli asi najvyssie. vyssie ako R2 pred LC ci D3 na CA.

Myslim, ze kompromis typu Kde je viac ako 10 tisic tak postavit plny, kde je okolo 6, tak upravit jednotku, je celkom prijatelny. (Co sa tyka R2 a R4) Realne by sa postavil plny profil ZV- LC a PO - Lipniky. Len peniaze za Sorosku, by dokazali zrekonstruovat celu R2 a R4 do stavu kde by sa dost dhlych rokoch nemuseli robit ziadne upravy parametrov :)


lenze rozhoduju aj ine parametre a jeden z nich je cena. na R2 by som postavil 6 km mostov pri mytnej v poloprofile. tam by som usetril vela. zato od mytnej dalej na rovine je potencial setrenia daleko nizsi. 22 km na poloprofil je vela, to by bola hned po spusteni cesta smrti cize by sa nic nezmenilo.

ponechat sorosku tak ako je a namiesto nej riesit ine bola alternativa mozno pred spustenim tendrov na kri-myt-tom. dnes uz nie. lebo okrem sorosky su vacsie zavady len bakta a batka. a z toho mozno figa-batka moze byt riesena ako reko a R2 nebude treba.

kompromis na SO PO mal byt plny profil I. etapa a polovicny II. etapa.

Ked je postaveny plny profil, tak je atraktivita ovela vacsia, poloprofil je vlastne taky mackopes, mame dialnicu ale tiez nemame. Ked sa vybuduje tunel na plny profil, tak poloprofilovy usek zostane uz len usek na rovine, nie na "rovine" ako v pripade R2, uspora fakt velka :roll: Nehovoriac o tom, ze na plnom profile je vyssia MPR, co znamena, ze sa bude vyuzivat viac hlavne z jednej strany mesta na druhu. Pokial to bude len poloprofil, tak atraktivita bude mensia nehovoriac o bezpecnosti.


poloprofil je mackopes, to suhlasim. preto by som nestaval DLHE poloprofily na rozdiel od Vlados. R11,5 je objetivne nebezpecenstvo. su ale vyhodne ako prelozky, R11,5 je stale ovela lepsie ako prietah cez stred obce/mesta.

je to jednoduche. 2. etapu SO PO je dlzke asi 10 km si este viem predstavit ako poloprofil ale 22 km kri-tom si ako poloprofil neviem ani nechcem predstavit.

Zase tie vase okresy :mrgreen: Hlavne ze pri Giraltovciach sa stavaju 2 krizovatky prevazne pre OKRES Bardejov(pre cast vychodne od Bardejova, pre zapadnu cast budu sluzit Kapusany.) a OKRES Stropkov (pre skoro cely, kedze pre par obci bude vyhodnejsi sa napojit na R4 skor (Strocin alebo Hunkovce)), ja by som bol osobne za to, aby sa tieto dve krizovatky dali do jednej. (ale asi by to bolo drahsie)


aka krizovatka sa stavia pri giraltovciach ?

neviem co sa snazis dokazat tak ti zopakujem R2 priamo napoji okres LC a PT so 100k obyvatelmi. RS a blizke okolie co je cca 30k obyvatelov sa priblizi na 30 km od R2. tomu hovorim otvaranie uzemia. SO PO vyriesi tranzit a to bude asi tak vsetko.

Som rad ze aspon v niecom sa zhodneme, ze na vychodnom slovensku uprednostnujes KE-MI pred Soroskou :wink:


samozrejme. aj ty by si mal pred SO PO. okrem MI a TV aj VT a HE viac potrebuju napojenie na KE. KE su daleko dolezitejsie centrum ako PO.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 11. Nov 2018 14:33

DrX napísal:Cize na zaklade coho sa uprednostnil SO PO? (a dufam, ze uz tu nikdo nebude vypisovat bludy o "SOLANKE")
A ta prelozka I/68 je potrebna v ktorom pripade?

To je dosť dobrá otázka. Výber SO PO a jeho príprava predchádza založenie tohto fóra, takže sa to nedozvieme ani tu. Zjavne to bude snaha riešiť komplexne problémy mesta prostredníctvom diaľnic, z čoho v mnohých prípadoch vznikli riadne megalománie. Ale oficiálnu odpoveď pre Teba na túto otázku nepoznám a chcelo by veľa času študovať relevantné dokumenty (napr. EIA).
Tá preložka (inak nazývané aj MK-3 a MK-5) je potrebná v každom prípade. Minimálne cestu od Sabinova bude nutné preložiť tak či tak.
V Prešove to nikto nepripustí, ale tá preložka by toho poriešila viac ako všetky obchvaty.
Aký je problém v meste?
1) Prudký nárast automobilizácie a s tým súvisiaca nedostatočná kapacita súčasných ciest pod správou SSC.
2) Tranzit (smerové prieskumy ukazujú, že až tak veľa ho nie je, ale chcelo by to zverejniť ten Masterplan) prechádzajúci po tých cestách a prejazd cez obytné zóny.
Obchvaty dokážu poriešiť druhý problém celkom dokonale ale jednotku z dlhodobého hľadiska určite nie. To rozhodne nie je v duchu Value for money.
nonick napísal:
jarino napísal:SO PO -> 570 miliónov eur. Modifikovaný SO PO -> 461 mil. eur.

Aky je rozdiel medzi modifikovanym variantom a povodnym? Menili sa aj parametre/trasovanie alebo je to len nejaka optimalizacia nakladov?

Škrtnutý tunel Okruhliak. Ak si správne pamätám, s tým súvisí zmena trasovania a určite aj iné sklonové pomery.
devil napísal:
Namiesto D1 KE - MI nech spravia poriadne jedničky. Ak CBA úsek spochybňuje, tak je to z EU fondov v podstate nefinancovateľné.

a CBA vo svojej metodike zohladnuje pocet obyvatelov pripojenych na dialnicu ? lebo KE-MI je momentalne v tomto ukazovateli asi najvyssie. vyssie ako R2 pred LC ci D3 na CA.

CBA hľadí na mnoho parametrov. Aj také, ktoré sú nemerateľné. V tomto prípade by sme mohli pracovať s parametrom úspora času.
Najlepšie by bolo, keby kompetentní zverejnili všetky Štúdie realizovateľnosti. Tam by sme sa dozvedeli, s čím je problém -> ja tipujem intenzity.
A musia mať tí ľudia pripojenie na diaľnicu? Nestačí kvalitná cesta 1. triedy?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 876
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 11. Nov 2018 23:06

devil napísal:lenze rozhoduju aj ine parametre a jeden z nich je cena. na R2 by som postavil 6 km mostov pri mytnej v poloprofile. tam by som usetril vela. zato od mytnej dalej na rovine je potencial setrenia daleko nizsi. 22 km na poloprofil je vela, to by bola hned po spusteni cesta smrti cize by sa nic nezmenilo.

Tých 6km by som postavil v plnom profile (alebo odložil o 10 rokov) a tých 22km postavil v polprofile.

devil napísal:ponechat sorosku tak ako je a namiesto nej riesit ine bola alternativa mozno pred spustenim tendrov na kri-myt-tom. dnes uz nie. lebo okrem sorosky su vacsie zavady len bakta a batka. a z toho mozno figa-batka moze byt riesena ako reko a R2 nebude treba.

Ani postavením kri-myt-tom sa zásadne nezmení sitácia na Soroške. Sorošku by som odsunul ešte o 10 rokov. Za tých 10 rokov rozostaval/postavil napr. spomínanú Baktu a Bátku a hlavne ukázál postupnosť ako to bude ďalej s týmto ťahom. Na lokálne účely nemá opodstatnenie RC 2+2 a k tomu paralelná jednotka 1+1. Ak bude D1 súvislá po KE resp. po MI, tak z MI nebude mať zmysel ísť po jednotke I/16 v konfigurácii 1+1 s miestami kde bude paralelná R2. Ak by tam bola (takmer) súvislá R2 2+2 a R2+1 tak už je niečo iné.

devil napísal:poloprofil je mackopes, to suhlasim. preto by som nestaval DLHE poloprofily na rozdiel od Vlados. R11,5 je objetivne nebezpecenstvo. su ale vyhodne ako prelozky, R11,5 je stale ovela lepsie ako prietah cez stred obce/mesta.

R12,5 je minimálne drahší oproti R11,5 a podstatne lacnejší ako 24,5 resp 26,5. Pokiaľ budeme mať tisíce km jednotiek/dvojek v nevyhovujúcom stave tak stavať plné profily kde na to nie sú intenzity je luxus. na Slovensku žijú obyvatelia v oblatiach kde sa situácia sa nezlepší za 10, 20 a pravdepodobne ani 30 rokov. Títo obyvatelia môžu mať nebezpečné cesty aby zopár % iných malo bezpečné RC 2+2 aj keď na to tam nie sú intenzity?
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 12. Nov 2018 15:57

Stale si logicky odporujes, kedze sam pripustas, ze ked sa na R2 v parametroch RC2+2 (ciastocne 2+1 al 1+1) dostavia, tak tam tie intenzity budu - proste preto, ze cely juh od Sobraniec po BA bude jazdit po R2(+R1), a aj pre to, ze sa tam pritiahne ovela viac priemyslu (vid BMW).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 12. Nov 2018 16:54

Ak sa bude trvať na plnoprofilovej RC popri jednotke tak to dokončené a zaujímavé bude okolo roku 2070. Ak sa uskromníme a budeme stavať poprofil RC popri jednotke tak to bude dokončené a zaujímavé už 2050. Čím viac km bude v plnom profile tým neskôr to bude celé prepojené. Už za 10-20 rokov sa žiadne stroje nebudú vyrábať ľudmi reps. tých ľudí tam budú jednotky percent oproti tým čo tam pracujú dnes. Čiže ak sa budú platiť dane z robotov tam buď budú fabriky v "Nemecku" alebo niekde v "Severnej kórei".
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 12. Nov 2018 17:44

ach jaj... dane z robotov... a ak sa objavia ufoni, tak ti nas budu rozvazat zadarmo v lietajucich tanieroch kam chceme, ze...

Kazdopadne suvislu R2 v plnom + polovicnom profile cim skor treba dokoncit. Polprofily kde stacia su ok, casom sa dobuduje plny profil vsade.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vw30 » 12. Nov 2018 23:24

Pre drx a pod. Toto je vlakno R4 Prešov, severny obchvat, chodte si spamovat do svojho vlakna. Nas tu nezaujima akasi r2.
vw30
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 16. Okt 2017 12:41
Bydlisko: Prešov

Predchádzajúca

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.