R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Mar 2021 10:45

Jedna vec je, čo je v RADIČOVEJ vládou schválenom materiále vyhotovenom na základe ŠTÁTNYCH EXPERTÍZ a druhá vec je čo sa REÁLNE vysúťažilo.

A ty mi tu ideš vyhadzovať na oči ceny z vládneho materiálu a porovnávať ich s reálnymi cenami dosiahnutými za FICOVEJ vlády? Neviem, či si pochopil, čo sa v roku 2010 na tú 1,5 ročnú chvíľu udialo a aký to malo dopad v danom čase na VYSÚŤAŽENÉ ceny.

Napoviem ti. Na tú chvíľu boli všetci zosratí až za ušami, či náhodou za alobalové ponuky nepôjdu sedieť, tak chodili do súťaží bez rôznych zákulisných dohôd a podsúvania obálok. Na tú chvíľu sa po 20tich rokoch ukázalo, za koľko sa dá reálne stavať (vtedy ešte o ďalšie percentá znížené z dôvodu krízy). A ak si to doteraz nepochopil, tak "madam transparentná" srala aj svojich (hlavne Mikiho s Ivanom), ktorí z toho systému tiež dovtedy profitovali a preto robili všetko preto, aby nebola na svojej pozícii celé 4 roky.

No a čo také ekonomické, inflačné alebo pracovno-právne sa stalo medzi rokmi 2012 a 2013, že zrazu ani jeden tender neskončil s viac ako 5% nižšou cenou oproti štátnej expertíze? Pokiaľ ja viem, tak nič. Iba sa zmenila vláda.

Stále tu vyťahuješ dumping na DS-TUR, ale rovnako dumpingové černoprdelníkové diaľnice v prešovskom kraji, ktoré fungovali úplne normálne, nespomenieš. Inak, to sú tie, ktoré spomínal jarino ako porovnateľné s R4.

OK, ale jarino napisal ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a severna D1 su aj zilinske tunely. keby napisal "D1 v presovskom kraji". tak to samozrejme beriem.

Kto CHCEL pochopiť, čo jarino porovnával, pochopil. Kto NECHCEL, nepochopil.

to je pravda. ale uz x-krat opakujem ze eurofondy sa posunuli na R2 zv-krivan, ruskovce-pravotice a na jednotky ako npr. obchvat galanty, neresnickej MUK vo zvolene atd. min ta R2 by dnes nebola. R1 mala stat o 10 rokov skor ale meciar preferoval svoju bastu okolo trencina, slota okolo ziliny a maly fuzaty biciklista poprad.

No a teraz si predtav, že by sa R1 postavila z EU fondov, a štátny rozpočet by nebol v mínuse 130 mil. ročne, čo by sa dalo za tie peniaze postaviť. Ruskovce-Pravotice 90mil., ZV-Pstruša 100mil., Pstuša-Kriváň 178mil., Galanta 42 mil., Nerestnicka 7,4 mil. To sú 3 ročné splátky na zvlnenú R22,5 za Nitrou.

No a teraz si položme otázku, čo by sa mohlo postaviť za tých zvyšných 7 ročných splátok, ktoré sme už doteraz zaplatili. Mne to vychádza odhadom približne na celú severnú R4 z Lipníkov až po hranice SK/PL.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 04. Mar 2021 13:22

A ty mi tu ideš vyhadzovať na oči ceny z vládneho materiálu a porovnávať ich s reálnymi cenami dosiahnutými za FICOVEJ vlády? Neviem, či si pochopil, čo sa v roku 2010 na tú 1,5 ročnú chvíľu udialo a aký to malo dopad v danom čase na VYSÚŤAŽENÉ ceny.
nic ti nevyhadzujem na oci len pisem ze tie vysoke sumy sa tam objavili uz za radicovej vlady a smeraci po nich len prebrali agendu. takze odhad 900 mil za ll-ds nebola tvorba smerakov.

Napoviem ti. Na tú chvíľu boli všetci zosratí až za ušami, či náhodou za alobalové ponuky nepôjdu sedieť, tak chodili do súťaží bez rôznych zákulisných dohôd a podsúvania obálok. Na tú chvíľu sa po 20tich rokoch ukázalo, za koľko sa dá reálne stavať (vtedy ešte o ďalšie percentá znížené z dôvodu krízy). A ak si to doteraz nepochopil, tak "madam transparentná" srala aj svojich (hlavne Mikiho s Ivanom), ktorí z toho systému tiež dovtedy profitovali a preto robili všetko preto, aby nebola na svojej pozícii celé 4 roky.
neviem co myslis...aj 20 rokov pozadu boli lacne useky aj drahe useky. vacsinou podla toho aky bol teren. ja verim aj to ze dobra sutaz urobi vela ale za hlavny dovod povazujem ze tych 1,5 roka akurat spadlo do casu najhlbsej krizy a k tomu ked po zruseni PPP stavebne firmy nevedeli co so sebou - to bol dalsi sok. davali sa nizke ponuky, aj sirokostav ich zrazu dal, tak potom silna zahranicna skanska si detto moze dovolit davat ponuku aj hlboko pod cenu. to je normalny jav vo svete.

No a čo také ekonomické, inflačné alebo pracovno-právne sa stalo medzi rokmi 2012 a 2013, že zrazu ani jeden tender neskončil s viac ako 5% nižšou cenou oproti štátnej expertíze? Pokiaľ ja viem, tak nič. Iba sa zmenila vláda.
smeraci dotahovali tendre ktore zdelili. moc novych ale nemali. uviedol si str-bro a hp-ll, urcite mohli byt lacnejsie. ale stale sa bavime o drahych usekov, ja dam aj treti priklad pstrusa-krivan za 17 mil/km. to tu vtedy skakali po plafon. predrazeny usek na juhu (to boli tusim tiez stavebne naklady pribiny) samozrejme hned to porovnali s dumpingom na severe. sam pises "D1 HP-LL 427 mil. Lebo to, čo šlo rok pred touto súťažou postaviť za 30mil/km (2012), o rok neskôr už stálo 40." ...lebo akoze pri 30/km mame skakat od radosti?? tak toto je to co ja nikdy nebudem robit.

No a teraz si predtav, že by sa R1 postavila z EU fondov, a štátny rozpočet by nebol v mínuse 130 mil. ročne, čo by sa dalo za tie peniaze postaviť. Ruskovce-Pravotice 90mil., ZV-Pstruša 100mil., Pstuša-Kriváň 178mil., Galanta 42 mil., Nerestnicka 7,4 mil. To sú 3 ročné splátky na zvlnenú R22,5 za Nitrou.No a teraz si položme otázku, čo by sa mohlo postaviť za tých zvyšných 7 ročných splátok, ktoré sme už doteraz zaplatili. Mne to vychádza odhadom približne na celú severnú R4 z Lipníkov až po hranice SK/PL.
ale k tomu si polozme aj otazku ci by bola vola to dat do ciest. a podla mojho nazoru vobec nie. a tym padom nam ostava len dojemna starostlivost o statnu kasu...tych 130 mil sa da npr. aj rozkradnut. :wink: to by bolo lepsie ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2021 10:41

Presúvam debatu tu, keďže s Poľskom to nemá nič spoločné
devil napísal:
Mali by sme postupovať ako Poliaci, t.j. zmluvné podmienky naprojektuj a stavaj. Nič nebránilo za Érseka takýmto spôsobom spustiť aspoň Ladomírová - Hunkovce... Keď sa mohli pozemky vykupovať pri Bátke, mohli sa aj pri Svidníku, keďže boli cca na rovnakej úrovni prípravy, chýbala iba vôľa. Zvyšok by bol na zhotoviteľovi. So zvyškom severnej R4 by to bolo horšie, ale aj to by sa dalo riešiť...
ano ale na to treba vyclenit par sto milionov. preco ich nevyclenil dolezal ?

Pár sto miliónov? Načo? Na výstavbu? Čoho? Veď doteraz podľa mojich vedomostí mimo Hunkovce - Ladomírová nemá žiaden projekt vydané územné rozhodnutie...

devil napísal: nebyt erseka neurobi sa ani len I. etapa PO.

Ja to tak nevidím...
Nemal moc na výber čo iné stavať, projekt sa dal pred ÚHP odôvodniť a takisto umlčal PO.

devil napísal:.....akoze ked sa dali vykupovat pozemky pri batke tak sa akoze mohli aj na xy dalsich usekoch....tomu snad ani sam neveris.

Prečo xy? Toľko ich nie je.
Hovorím o jednom jedinom úseku. Hunkovce - Ladomírová.

devil napísal:tomu snad ani sam neveris. vykup pozemkov je jedna z najvacsich ak nie najvacsia polozka pripravy. pre ilustraciu pozemky obchvatu SA stali vyse 7 mega.

Závisí kde vykupuješ.
Pri Rimavskej Sobote alebo Svidníku to nebude nič extra...
Podľa INEKO stáli pozemky v prípade Bátka - Figa 2 milióny eur. Pri Hunkovce - Ladomírová je odhad 3 milióny eur.
Zato 17 miliónov na BB - Slovenská Ľupča sa našlo a výkupy/vyvlastnenia fičia ďalej. NDS už zabezpečuje dočasné zábery atď, viď zmluvy na CRZ. Pri tomto projekte vidno pekný ťah na bránku teda stavebné povolenie.

devil napísal: cize ak niekto chce rozbehnut aspon 100 km tak potrebuje desiatky mil. len na pozemky a to je velka polozka. to sa inde zabezpecuje ako vladna priorita a nieze mindop si to ma niekde nasetrit.

Bavíme sa o jednom jedinom úseku. Ten sto kilometrov zďaleka nemá.


devil napísal:ale coby nepustila....

No nepustí...
Jedine žeby v NDS vynašli stroj času.

devil napísal:....alebo ma to byt ako na D3 kde prednost dostalo to co nemalo.

Kvôli zúfalému aktu vyčerpania eurofondov...
Avšak Hunkovce - Ladomírová sotva môžeme porovnávať so Skalitým. Intenzity možno rovnaké, avšak náklady by mali byť oveľa menšie...

devil napísal:darmo sem tahas R2 ako nejaky ad-hoc rozmar ministra.

Nemusím nič ťahať, keďže to rozmarom je...

devil napísal:s batkou sa povodne pocitalo uz v OPD 2007-13

Počítalo? Veď na Bátka - Figa získali územné rozhodnutie v roku 2010. Výstavba v tom období bola absolútne nereálna...
To že nejaký dokument spomínal aj tento projekt nič neznamená.


devil napísal:a mal ist este skor ako mytna

To je pravda, avšak určite nie z OPD...
Na príprave Mýtnej sa pokračovalo aj za smeráckych vlád. Tu sa riadili výsledkami štúdie realizovateľnosti, že projekt je nutný čím skôr. Bátku hodili na rok 2035.

devil napísal:siroko-daleko najhorsi usek

Nepopieram

devil napísal:ze za smerakov sa viac pripravovala soroska je len dalsi dokaz ako sa pretlacaju tunelove useky pred lahsimi.

Soroška bola len unáhlený akt pred voľbami. Prípravou značne zaostávala za Mýtnou aj Bátkou...
Opäť dopredu začatý výkup pozemkov na príkaz ministra.
Podľa mňa by bolo lepšie spustiť tender na Bátku a Sorošku nechať poriadne pripraviť.

devil napísal:a to mame aj na R4.

Síce DSP bola dodaná za Smerákov, no SO PO tlačil Figeľ...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 04. Aug 2021 09:24

Pár sto miliónov? Načo? Na výstavbu? Čoho? Veď doteraz podľa mojich vedomostí mimo Hunkovce - Ladomírová nemá žiaden projekt vydané územné rozhodnutie...
tak preco ten projekt nezabezpecuje dolezal ?

Ja to tak nevidím...
Nemal moc na výber čo iné stavať, projekt sa dal pred ÚHP odôvodniť a takisto umlčal PO.
nemusel stavat vobec nic navyse fondov a nieze nemal na vyber.

Hovorím o jednom jedinom úseku. Hunkovce - Ladomírová.
opakujem, naco je ladomirova-hunkovce ? aby sa zalepili oci ? aj keby bol tento jeden usek nie je to adekvatne suvislej polskej S19.

Podľa INEKO stáli pozemky v prípade Bátka - Figa 2 milióny eur. Pri Hunkovce - Ladomírová je odhad 3 milióny eur.
batka figa je 6 km a obchvat sale tusim asi dvojnasobok. stale sa bavime o milionoch. ja neviem aky je rozpocet nds na pripravu D/RC a neviem aky je rozpocet SSC na pripravu ciest. myslim si ale ze nie moc velky a vykupy pozemkov su znacna ciastka a aj preto tie vykupy su doslova brzdou pripravy vseobecne. a minister to zrejme pochopil a sustredil na uplne minimum co sa dalo.

Bavíme sa o jednom jedinom úseku. Ten sto kilometrov zďaleka nemá.
ty sa bavis o jedinom useku a ja sa bavim o celej severnej R4. jeden usek navyse nie zrovna najpotrebnejsi je len zalepenie oci.

Kvôli zúfalému aktu vyčerpania eurofondov...
ale na R4 taky stav nie je...

Počítalo? Veď na Bátka - Figa získali územné rozhodnutie v roku 2010. Výstavba v tom období bola absolútne nereálna...
lebo smeraci na to kaslali, co viem eia bola 2003 alebo 2005 a rozhodnutie EIA 2005, dovod aby trvalo uzemne konanie 5 rokov ked tam neboli problemy neexistuje. to soroska mala iba zamer EIA v roku 2008 a ten zamer ja mam u seba takze viem....takze soroska sa pripravovala viac za smerakov ako batka....

Podľa mňa by bolo lepšie spustiť tender na Bátku a Sorošku nechať poriadne pripraviť.
to som uz napisal aj ja takze suhlas.

Síce DSP bola dodaná za Smerákov, no SO PO tlačil Figeľ...
ano vieme, volicska baza KDH v PO kraji sa ale tak nevytahuje tiez sa nevytahuje volicska baza hzds, sns a smer na povazi a kysuciach.....len ten juh stale...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Dec 2021 19:48

Do konca roka ma GGDKIA v polsku odovzdat do uzivania chybajuce useky S19 medzi Lublinom a Rzeszowom. Zrychli to prejazd o cca 50 minut az hodinu. (pokial ste ale turba vodic a nebudete dodrziavat 110km/h tak aj viac :D )

Madari sprevadzkovali M30...

Viem ze davnejsie sme sa tu bavili o pomyselnej trase Warszawa - Budapest, tak podme sa pozriet na to, ako to teraz vyzera.

Warzsawa - Brno-Bratislava - Budapest = 8h 51m - 858km
Warzsawa - Zilina - Komarno- Budapest = 8h 58m - 778km
Warszawa - Zilina - Zvolen - Budapest = 8h 25m - 719km
Warszawa - Dolny Kubin - Zvolen - Budapest = 8h 30m - 702km
Warszawa - Poprad - Kosice - Budapest = 8h 40m - 835km
Warszawa - Svidnik - Kosice - Budapest = 9h 1m - 788km (po otvoreni M30 uspora cca 20minut)

Cize uz zaciatkom roka bude najrychlejsia trasa na smere Warszawa - Budapest prave trasa cez Svidnik a po trase buducej R4 a to s dobou prejazdu 8h 11m...

Do roku 2026 sa planuje dokoncenie aj S19 na usekoch medzi Rzeszowom a hranicou slovenska, kde by sa mohlo usetrit dalsich 30min, taktiez obchvat Kosic usetri asi cca 10 min.. Cize v roku 2026 by sa tato trasa mohla jazdit uz za 7h a 30minut...

Som celkom zvedavy ci nastane nejaky narast intenzit na I/21 :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod svaco » 02. Dec 2021 11:09

Reálna úspora po otvorení M30 je cca 30 min (pre rýchlejších aj viac), čiže odpočítaj -10.

Po dokončení celého SO R4 mínus minimálne 10 min, ale 2. etapa sa ešte ani netendruje, takže ak by to stihli vyhlásiť do konca roka ako to MD vyhlasuje a ak by všetko išlo hladko, t.j. u nás normálne (čo asi nepôjde), teoreticky by koncom 2026 mohol byť hotový aj obchvat PO.

A po dobudovaní celej R4 si odpočítaj mínus ďalších cca 50 min a sme niekde na 6:30 čo je momentálne nedostižné.
Ale tie časy, ktoré si tu hodil sú asi z nočných hodín, lebo teraz hádže úplne iné a najvýhodnejšie to vychádza cez Brno 8h 40min a to tam vidím na ceste kopec opráv (len v CR je to 8 úsekoch a v PL asi na 4)

Cez Svidník to teraz ukazuje 10h 15 min okolo obeda.

Radšej si treba počkať na dokončenie úsekov a potom to opäť zmerať. A tiež treba rozlišovať jazdu v noci a cez deň, lebo to môže dramaticky zmeniť parametre. Zaujímavé to začne byť až okolo roku 2026, dovtedy zrejme ten nárast nebude skokový ale postupný v línii našej neexistujúcej R4 severne od PO
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod JaNY » 03. Dec 2021 00:46

Je dobre co tu Yoggy postol ale nezabudajme ze europske trasy su tiez a mozno viac pre NA a teda rychlejsi ( no neviem ci rychlejsi, ked NA ma rovnaky limit aj na D) presun tovarov. Jazdenie kadejakych manazerov na rozne mitingy sa dnes znizuje a bude to klesat, vdaka video konferenciam.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 03. Dec 2021 03:33

svaco napísal:Reálna úspora po otvorení M30 je cca 30 min (pre rýchlejších aj viac), čiže odpočítaj -10.

9h 1m je aktualne, to v zatvorke som myslel, ze po otvoreni useku sa na tejto trase usetrilo cca 20 min, to iste sa da povedat aj o trase cez Poprad.

Vsetky casy su za idealnej premavky.

Aktualne pre TIR ukazuje ako najlepsiu trasu cez Brno a Bratislavu (14h 39m - 866km)
https://maps.openrouteservice.org/#/dir ... 32,208,0,0

Najkratsia je cez DK a ZV (16h 12m - 655km)
https://maps.openrouteservice.org/#/dir ... ,208,208,0

Cez Svidnik je to aktualne (15h 12m - 798km)
https://maps.openrouteservice.org/#/dir ... ,120,116,0

---------------------------------
Aktualna doba jazdy pre TIR medzi Lublinom a Rzeszowom su 3h 8m na useku dlhom 148km
https://maps.openrouteservice.org/#/dir ... ,120,116,0

Cize ak vezmeme do uvahy bulharsku konstantu priemernu rychlost TIR cca 85km/h na useku dlhom 148km, tak nam vyjde ze TIR by vedel tuto trasu spravit za 1h 44m. Co je zlepsenie o cca 1h 25m, cize po otvoreni S19 medzi LUB - RZE by mal TIR trasu Warszawa - Svidnik - Kosice - Budapest prejst za 13h 47m, co je rychlejsie oproti Brnu o 50 minut, nehovoriac o tom, ze trasa je o cca 70km kratsia...

Vsetko su to ale bulharske konstatny, cize plus minus autobus. Som velmi zvedavy ako sa to prejavi na intenzitach na I/21...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Dec 2021 18:41

Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 16. Dec 2021 21:22

Super sprava. Cize, ked dobre rozumiem, Kosice+Presov su teraz sucastou 3 europskych koridorov, najviac zo vsetkych slovenskych miest. Pridal sa totiz koridor Baltic-Black_Aegean sea.
Akurat z tej mapy nie je jasne, co z toho sa planuje pre cesty a co pre zeleznice. A uvidime, ci to bude mat nejaky realny dopad na hej.. infrastrukturnu politiku.
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Dec 2021 23:33

Uhm... pocet koridorov sa nezmenil, akurat R4 sa presunula z comprehensive do core.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2021 00:37

No neviem. Tu https://transport.ec.europa.eu/transpor ... k-ten-t_en vidim staru mapu koridorov. A koridor z Tricity do Varsavy, Kosic, Aradu az do Aten tam proste nie je. Je tam koridor z Hamburgu cez Vieden do Aradu (hnedy). Ten je teraz posunuty z Aten cez Belehrad do Viedne. A ten fialovy v starej mape proste nevidim.
No a co sa tyka toho ako to bolo doteraz, tak ani zdaleka nielen R4 by sa presunula, ale minimalne vsetko od Rzeszowa cez Kosice a Miskolc do Aradu (teda podla tejto mapy https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... L%2015.pdf toto vsetko bolo comprehensive).
Podla tvojej novej mapy cez Kosice prechadzaju koridory:
- Baltic - Black - Agean Seas (fialova)
- Baltic Sea - Adriatic Sea (modra)
- Rhine - Danube (svetlomodra)
A Kosice su tam aj explicitne vyznacene, zatialco v starej cez Kosice/Vychod prechadzala len svetlomodra ciara, nic viac.
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Dec 2021 01:08

Ak sa bavime o core koridoroch, tak ano, ich pocet sa zmenil, ale to len presunutim z comprehensive... Ziadne nove nevznikli, akurat sa len premenovali a presunuli.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2021 13:10

Neviem co mas na mysli tym "presunutim z comprehensive", ked comprehensive koridory neexistuju. Existuju koridory, ktore spolu vytvaraju CORE NETWORK. A potom je comprehensive network, co je vsetko ostatne. Pozrel som si to este raz, a vychadza mi to tak, ze celkovy pocet koridorov sa nezmenil, bolo ich 9, ako su uvedene v tejto interaktivnej mape:
https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... /maps.html
Ale vyrazne sa zmenilo ich trasovanie aj sa premenovali. A Kosice-Presov su teraz sucastou 3 z nich, na com maju samozrejme zasluhu hlavne Poliaci a Madari, kedze *** vlada to nema ani v pazi.
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 12. Jan 2022 19:14

Tu je presne vidieť kompetentnosť a kreativitu MD a NDS (presne ako na R2)...takáto dôležitá info pre SK...budú na to EU zdroje a oni...nič, mlčia
aj keby sa táto info týkala iba železnice tak už mali dávno štartovať svoje mozgy ako na to
zvR7
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 12. Jan 2022 19:32

zvR7 napísal:.budú na to EU zdroje a oni...nič, mlčia

Toto je obľúbená praktika zástupcov NDS. Je to prejav nekompetentnosti, amaterizmu a managerskej obmedzenosti. Dúfajú, že vďaka tlaku médií, respektíve potreby stavať, im prejde všetko. Plytvajú našim časom.
PS: Mám s tým niekoľkonásobné osobné skúsenosti.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 436
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 13. Jan 2022 01:03

Oni by rady stavali formou PPP. Najmenej sa s tým narobia a všimné bude plynúť desiatky rokov... no zlatá baňa.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod cepheus » 10. Máj 2022 21:49

konecne nieco noveho od MD ohladom dalsich usekov R4 najma Kapusany-Lipniky vyzera ze su na rade(kiezby) https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=627F04E1
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 92
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron