Stránka 5 z 56

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 16:28
od Adaios
devil napísal:
Zrekonstruovana cesta po r. 2010 kapacitou stacit nebude


To znamena niekolkonasobne vacsie intenzity min. cez 10 000 v/den, lebo dnes je tam mala premavka.

Ak sa niekolkonasobne zvacsi intenzita, bude to aj s titulu hospodarskeho efektu pre velku cast vychodu, nie len z akehosi jazdenia. Dokonca hospodarsky efekt by som ocenil najviac, pretoze okolo 2010-2015 uz nebudeme taky atraktivny pre investicie...budu novy clenovia EU s este nizsimy mzdami a mozno aj danami. priklad: Kechnec by sa rozvijal aj keby sa do severnej ci juznej trasy neinvestovala ani koruna.


Hospodarsky rozvoj je prioritou pre SR a az potom zlepsenie jazdnych moznosti formou vystavby dialnice. Toto SR aj dokazuje v praxi.

Nemyslim si, ze r. 2010-2015 budu nejakou krizou pre SR, skor az obdobie 2015-2020 a realne az po r. 2020. Ale tu zalezi aj od rozvoja v r. 2006 na Slovensku. Rumunsko a Bulharsko a mozno Chorvatsko+Macedonsko pridu do EU, ale kvalifikacia pracovnej sily a infrastruktura budu chybat v spolocnej kombinaci v tychto statoch. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 16:38
od Adaios
sorgo napísal:
Adoas napísal:Bude tomu tak najskor v r. 2014-2015. Skor nie. A len od tohoto bude zalezat hospodarsky rozvoj KE a okolia. Pridu mozno nejaky investori aj skor, ale az slovenske spojenie miest dialnicou prinesie ten skutocny rozvoj. Dovodom je fakt, ze na Slovensku realne 4 roky dialnicna vystavba stala, preto to nebude r. 2010. Mohol byt, ale nebude. :wink:


Skusime spocitat miliardy korun, ktore boli darovane sukr. investorom? Tusim Ruskove cislo, ktorymi sa chvalil na billboardoch bolo 35000 prac. miest. Nie je to nejak malo? (Tusim to vychadza, aspon podla dostupnych informacii na nejaky milion a pol na 1 pracovne miesto). Podla novych pravidiel investicnych stimulov - so zohladnenim efektivity a lokality - by (tusim) velki hraci ako KIA a PSA nedostali ani korunu. Viete si predstavit, kolko km dialnic by mohlo byt za tie peniaze?... A keby sme usetrili aj inde, BA-KE mohli byt spojene uz 2008...


sorgo,

nejako mi unikla situacia ... SR by bez PSA a bez KIA bola na to velmi zle aj nadalej. Toto su spolocnosti, ktore rozhybu ekonomiku SR. Ta je dost mala, 5,4 mil. narod vyprodukuje (HDP) 40 mld. EUR. To je velmi malo. Rast je 5-6% rocne, ale aj tak by to bolo velmi malo. A prijmy vasho rozpoctu su velmi nizke, len cca. 7,5 mld. EURO, vydavky su stale na urovni cca. 9 mld. EURO. Atd. ...

Neda sa ubrat na podpore investorom, pretoze by stupala nezamestnanost atd. a dialnice by nebolo z coho financovat. Dobre citas - po r. 2010 tieto automobilky budu "hybat" SR tak ako dnes VW Slovakia, ktory ovlada 20-25% vasej slovenskej ekonomiky. To su dane, platy, rozvoj.

A este vecne. KIA ma podporu 200 mil. EUR priblizne. O PSA neviem, ale je to menej. Potom su tu mensi investori atd. - lenze to nie je vsetko financna pomoc, ani zdaleka. Dialnic by sa za to vela nepostavilo, bola by to suma 4-5 mld. SKK. Co to je? :?:

A SR nema kde inde usetrit a hlavne sorgo, tieto investicie SR dala, ale efekt z nich bude az po r. 2007/08.

To by si ty ako Slovak mal vediet lepsie. Vy budete automobilova velmoc sveta. :wink:

obchvat M0 Budapesta

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 20:15
od kikimor
eucitizen napísal:Sorgo, myslim ze sa stavia obchvat M0 Budapesta medzi M3 a M5, tak to bude potom este rychlejsie cestovat. :lol:

Vdaka tomu obchvatu bude mozne sa uplne vyhnut Budapestu a bude potom este rychlejsie cestovat. Nasiel som na tuto temu zaujimavy link:
http://www.nol.hu/cikk/383484

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 23:05
od aquila
kikimor napísal:
eucitizen napísal:Sorgo, myslim ze sa stavia obchvat M0 Budapesta medzi M3 a M5, tak to bude potom este rychlejsie cestovat. :lol:

Vdaka tomu obchvatu bude mozne sa uplne vyhnut Budapestu a bude potom este rychlejsie cestovat. Nasiel som na tuto temu zaujimavy link:
http://www.nol.hu/cikk/383484


pozn. admin: link upraveny na originalny zdroj. povodny link bol na nepresny preklad :)

p.s. feroslav, aspon bud chlap a prihlas sa cez svoj login ;) alebo pouzivaj lepsi anonymizer :lol:

Nechapem, preco to treba cenzurovat

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 00:35
od kikimor
aquila napísal:
kikimor napísal:Vdaka tomu obchvatu bude mozne sa uplne vyhnut Budapestu a bude potom este rychlejsie cestovat. Nasiel som na tuto temu zaujimavy link:


pozn. admin: link upraveny na originalny zdroj. povodny link bol na nepresny preklad :)

p.s. feroslav, aspon bud chlap a prihlas sa cez svoj login ;) alebo pouzivaj lepsi anonymizer :lol:


Link [pozn. admin: tu bol link na klamlivy a zavadzajuci preklad ]
a pretoze nie vsetci su tu Madari ako aquila, bude lepsie tam nechat aj "nepresny" preklad.

pozn. admin: p.s. nie som madar, ale ty mesik sa obcas spravas ako madar ;) a maj tolko chochmesu, stoj si za slovom a postuj tu pod nickom feroslav ;)

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2005 21:40
od Adaios
Ja mam asi nejasnu situaciu. Je (podla mna) uplne zbytocne davat do suvislosti vystavbu R4 na 1/2 profil s tym, ze existuje dialnica v Madarsku. Od Miskolca po hranice so SR tak nie je a nebude min. do r. 2010-2015 a cesta ktora tam je, je sice opravena + nejake obchvaty, ale to je vsetko a cesta za 5 rokov tiez bude pretazena.

R4 juzna vetva by nemala byt podmienovana vystavbou na madarskej strane. Pretoze v takom pripade odporucam radsej investovat do sucasnej cesty I. triedy. Investorom to postacovat bude. A motoristom tiez. Podobne ako na madarskej strane.

SR chce stavat R4 z dovodu posilnenia hospodarstva medzi mestom KE a priemyselnym parkom Kechnec. Je tu predpoklad na vyrazny narast premavky a teda je predpoklad ze nebude stacit sucasna cesta.

R4 teda nesuvisi s rozvojom dialnicnej siete v Madarsku. To je naivne si mysliet. A aj argumenty typu: V Madarsku netreba dialnicu, ale na Slovensku R4 treba su uz uplne absurdne. Treba totiz realne ratat s datumami pri trvani vystavby - zaciatok a koniec stavieb a realnym vyvojom aj na slovenskej aj na madarskej strane. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 10:51
od Lenny
V jakém profilu bude stavba postavena? Pedpokládám, že v polovičním, nebo se pletu?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 11:13
od Adaios
Lenny napísal:V jakém profilu bude stavba postavena? Pedpokládám, že v polovičním, nebo se pletu?


R4 juzna vetva by sa mala stavat na 1/2 profil a predpokladane naklady su cca. 3 mld. SKK.

Teraz by sa to vsak dalo roznym sposobom upravit. Zalezi kadial R4 bude skutocne trasovana a ci sa zohladni aj potreba stavat zemne prace a mosty atd. tak ako keby sa stavalo na plny profil a takisto zalezi od dalsich nakladov (projektova dokumentacia, ktora uz bola spracovana, ... vyvolane investicie), ze by mohla byt cena aj viac ako 3 mld. SKK, teda realne 4-5 mld. SKK - ale to uz je pri stave takom, ze potom by dostavba na plny profil stala ovela menej penazi. :wink:

Hranicny prechod

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 11:36
od mel
Podla tohoto clanku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2480 to vyzera, ze starosta Kechneca pochopil, kde je problem s R4 :) ...

Tvrdi, ze rokoval s ludmi z Madarskeho velvyslanectva a v posunuti HP o viac ako 150m problem nevidi...

Neprekvapuje ma slovenska realita, ked starosta malej obce vie vyjednat viac ako ministerstvo ... aspon podla toho co tvrdi v clanku ...

Okrem toho sa v clanku nachadza informacia, ze podla zmluvy s Getrag Ford sme sa zaviazali, ze R4 KE-Milhost bude stat v roku 2008 ...

Ja sa musim priznat, ze starostovi v jeho snahe drzim palce a vyhrazky ministerstva, ze to moze skoncit ako v PB su trapne a absolutne nehodiace sa danej situacii...

Mne osobne zacina dochadzat trpezlivost a verim, ze po volbach, keby nahodou bolo sdku vo vlade, nebude uz dalej ministrom sucasny.

Re: Hranicny prechod

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 12:32
od Koksolam
mel napísal:Podla tohoto clanku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2480 to vyzera, ze starosta Kechneca pochopil, kde je problem s R4 :) ...

Tvrdi, ze rokoval s ludmi z Madarskeho velvyslanectva a v posunuti HP o viac ako 150m problem nevidi...

Neprekvapuje ma slovenska realita, ked starosta malej obce vie vyjednat viac ako ministerstvo ... aspon podla toho co tvrdi v clanku ...

Okrem toho sa v clanku nachadza informacia, ze podla zmluvy s Getrag Ford sme sa zaviazali, ze R4 KE-Milhost bude stat v roku 2008 ...

Ja sa musim priznat, ze starostovi v jeho snahe drzim palce a vyhrazky ministerstva, ze to moze skoncit ako v PB su trapne a absolutne nehodiace sa danej situacii...

Mne osobne zacina dochadzat trpezlivost a verim, ze po volbach, keby nahodou bolo sdku vo vlade, nebude uz dalej ministrom sucasny.


Suhlasim s Tebou ze sucasny zmrzlinar stoji za nic, ale Konkoly nie je tiez ziadny baranok. Ozval sa zase az ked je pomaly neskoro. Problemy s uzemnym rozhodnutim boli skor, respektive trasovanie bolo, oni ale dali stavebne povolenia na tie nove domy, benzinku a co ja viem co este. Podla mna nie je problem problem v rozdeleni parku, bude bo stranach Rky, ziadna firma nekupila cely park, ziadnu halu trasovanie neohrozi. Zase vidim suvislost s tym, ako to dopadlo ako v PB, samosprava chce jedno, ministerstvo druhe a madary nemaju zaujem nic posuvat (dobre, tak 150 metrov). jedine mi je luto tych ludi v novych domoch, mam pocit, ze si to zliznu aj za zmrzlinara a aj za Konkolyho. Inac drzim Kechnecanom palce, nech park rastie, aj ked prave tie firmy co tam su, nic moc (okrem Getragu), myslim tym platovo pre zamestnancov. (nie je tam nahodou Molex??)

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 12:44
od mel
Koksolam,

myslim, ze to riesi samotny starosta bez ministerstva a ministerstvo bez starostu ... ak starosta povie, ze clovek z madarskeho ministerstva sa vyjadril, ze problem s posunutim o viac ako 150 m nie je, tak by som si to s nim ako minister vybavil, lebo mne madari povedali ine ... a to je ten problem. Tato Rka tak nehori ako D1 v PB, preto by som to neporovnaval.

To ci trasa ide tam alebo tam je pre mna nie prilis podstatne, ide o useky 1-2 km, cize handrkovat sa nie je podla mna na mieste. Na konci z R4 bude musiet byt kvalitny pripoj na priem. park, cize skor by som sa zameral na to.

Skutocne drzim starostovi palce, ak ma pravdu v tom, ze madari nemaju az taky problem s posunutim HP ako tvrdi ministerstvo. To by ale bolo trapne, ak by mal starosta pravdu a nie minister, preto by som to ja na jeho mieste nerozoberal cez media, lebo teraz uz asi minister necuvne ... keby hej, ukaze, aky je neschopny, ze starosta vie vyjednat viac ako on...

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 12:55
od Koksolam
mel napísal:Koksolam,

myslim, ze to riesi samotny starosta bez ministerstva a ministerstvo bez starostu ... ak starosta povie, ze clovek z madarskeho ministerstva sa vyjadril, ze problem s posunutim o viac ako 150 m nie je, tak by som si to s nim ako minister vybavil, lebo mne madari povedali ine ... a to je ten problem. Tato Rka tak nehori ako D1 v PB, preto by som to neporovnaval.

To ci trasa ide tam alebo tam je pre mna nie prilis podstatne, ide o useky 1-2 km, cize handrkovat sa nie je podla mna na mieste. Na konci z R4 bude musiet byt kvalitny pripoj na priem. park, cize skor by som sa zameral na to.

Skutocne drzim starostovi palce, ak ma pravdu v tom, ze madari nemaju az taky problem s posunutim HP ako tvrdi ministerstvo. To by ale bolo trapne, ak by mal starosta pravdu a nie minister, preto by som to ja na jeho mieste nerozoberal cez media, lebo teraz uz asi minister necuvne ... keby hej, ukaze, aky je neschopny, ze starosta vie vyjednat viac ako on...


Mas pravdu, drzim palce aj ja. To pripojenie beriem ako samozrejmost. A to ze cesta nesuri, tiez suhlasim, za "Muftiho" som tam ako student osobne pocital auta :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 22:36
od Adaios
Tak som si precital vasu diskusiu mel a Koksolam.

A ja mam skor taky nazor, ze sam starosta obce Kechnec je sikovny clovek co sa tyka obce a jej rozvoja, ale podla mna si prilis dovoluje ohladom R4 - tak ako tu mali nejake zaujmy z VUC tak su tu aj z tejto obce.

A ohladom Madarska - starosta Kechneca nie je ten kto podpisuje medzistatne zmluvy - takze toto je skor take tvrdenie ako "nic v praktickom zivote". Inak spor tu je, ale by som teda spon zacal stavat severnu cast juznej vetvy R4 KE-Madarsko. Ani k tomuto tu nie je politicka vola.

Uz sa zacina hovorit o r. 2008-09, to uz nie je pozitivny vyvoj. :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 22:49
od Koksolam
Adoas

Ono sa ani netreba divit, BA KE hori, je to vidiet aj na Skalitom aj na Ke _ Milhost, ze nie su priority a nikto tomu nema poriadne cas venovat ani cas a ani peniaze, je to teraz okrajova vec. Podla mojho nazoru su na tomto useku prilis male sucasne intenzity nato, aby sa nejako s tym pohlo v sucasnej dobe a myslim si, ze pred volbamy sa toho uz vela nezmeni.

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:07
od Adaios
Koksolam napísal:Adoas

Ono sa ani netreba divit, BA KE hori, je to vidiet aj na Skalitom aj na Ke _ Milhost, ze nie su priority a nikto tomu nema poriadne cas venovat ani cas a ani peniaze, je to teraz okrajova vec. Podla mojho nazoru su na tomto useku prilis male sucasne intenzity nato, aby sa nejako s tym pohlo v sucasnej dobe a myslim si, ze pred volbamy sa toho uz vela nezmeni.


Intenzity tu praveze su. Dalej je tu zaujem EU. Dalej je tu prislub pre investora Getrag Ford a dalsi prichadzaju do priem. parku Kechnec.

V tomto pripade odporucam aby si si presiel tuto temu a aj dalsiu temu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1625

... takze tak ... toto je kratky usek, lahky usek a treba ho postavit co najrychlejsie aby na vychode vznikla dobra hospodarska zona KE-Kechnec. A sucasna cesta - chybaju jej obchvaty. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:13
od Koksolam
Adoas

Co sa tyka inenzit, vychadzal som z osobnych skusenosti. (oficialne su bud nadhodnotene alebo nie, podla toho aky je zaujem, bol som toho svedkom, na to nazor nezmenim)

Suhalsim s tym, ze kechnecky park treba napojit, ale aj je podla mna priorita KE BA.

Potom mozu byt ine useky. Toto je moj bezvyznamny skromny nazor na vec. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:19
od Adaios
Koksolam napísal:Adoas

Co sa tyka inenzit, vychadzal som z osobnych skusenosti. (oficialne su bud nadhodnotene alebo nie, podla toho aky je zaujem, bol som toho svedkom, na to nazor nezmenim)

Suhalsim s tym, ze kechnecky park treba napojit, ale aj je podla mna priorita KE BA.

Potom mozu byt ine useky. Toto je moj bezvyznamny skromny nazor na vec. :wink:


Tak mame ine nazory, lebo v tomto pripade ja tvrdim, ze 3-5 mld. SKK nemoze a nehra ziadnu rolu. A tento usek je strategicky pre celu oblast.

Samotna D1 BA-KE pracu neprinesie a ak tak az po r. 2015. Ale tento usek mohol byt v r. 2009 dostavany a praca mohla byt po r. 2010.

O toto ide. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:22
od Koksolam
Adoas napísal:
Koksolam napísal:Adoas

Co sa tyka inenzit, vychadzal som z osobnych skusenosti. (oficialne su bud nadhodnotene alebo nie, podla toho aky je zaujem, bol som toho svedkom, na to nazor nezmenim)

Suhalsim s tym, ze kechnecky park treba napojit, ale aj je podla mna priorita KE BA.

Potom mozu byt ine useky. Toto je moj bezvyznamny skromny nazor na vec. :wink:


Tak mame ine nazory, lebo v tomto pripade ja tvrdim, ze 3-5 mld. SKK nemoze a nehra ziadnu rolu. A tento usek je strategicky pre celu oblast.

Samotna D1 BA-KE pracu neprinesie a ak tak az po r. 2015. Ale tento usek mohol byt v r. 2009 dostavany a praca mohla byt po r. 2010.

O toto ide. :wink:


Z hladiska toho, ze KE BA najskor 2015 (fuj, je mi az zle ked to pisem :cry: ) mas pravdu. Ale zase musime uznat vsetci, ze samotna dialnica "pracu nikom neprinesie" . len sancu na teoreticke investicie do danej oblasti. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:24
od Adaios
Koksolam napísal:Z hladiska toho, ze KE BA najskor 2015 (fuj, je mi az zle ked to pisem :cry: ) mas pravdu. Ale zase musime uznat vsetci, ze samotna dialnica "pracu nikom neprinesie" . len sancu na teoreticke investicie do danej oblasti. :wink:


Lenze Kechnec tie pracovne prilezitosti prinasa uz teraz, Koksolam.

Rozpravame sa o 100-150 mil. EUR - a tu je moznost cerpat aj EU fondy alebo min. uver od EIB. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:30
od Koksolam
Adoas napísal:
Koksolam napísal:Z hladiska toho, ze KE BA najskor 2015 (fuj, je mi az zle ked to pisem :cry: ) mas pravdu. Ale zase musime uznat vsetci, ze samotna dialnica "pracu nikom neprinesie" . len sancu na teoreticke investicie do danej oblasti. :wink:


Lenze Kechnec tie pracovne prilezitosti prinasa uz teraz, Koksolam.

Rozpravame sa o 100-150 mil. EUR - a tu je moznost cerpat aj EU fondy alebo min. uver od EIB. :wink:


Ano, prichodom Getrag sa to konecne moze volat park. Ale len taky dodatok na zaver, ten park s tymi firmamy teraz , za tu mzdu by si tam nedal robit ani svojho najhorsieho nepriatela, to mi ver. Verim ale, ze getrag nebude taky "stedry" ako Molex a spol a da aspon ludom priemernu slovensku mzdu :wink:

Moj nazor

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 23:33
od Adaios
Koksolam napísal:Ano, prichodom Getrag sa to konecne moze volat park. Ale len taky dodatok na zaver, ten park s tymi firmamy teraz , za tu mzdu by si tam nedal robit ani svojho najhorsieho nepriatela, to mi ver. Verim ale, ze getrag nebude taky "stedry" ako Molex a spol a da aspon ludom priemernu slovensku mzdu :wink:


Koksolam,

vies - ja nehodnotim regiony: pre mna park ako park, praca ako praca a je lepsie mat pracu nez sediet doma.

Ten park sa ale rozvija od r. 2000. A U.S. Steel ma tiez svoju vahu, nakoniec Ford to je USA.

Jednoducho R4 juzna vetva je presne taka ista ako D3 - sluby slovenskych politikov non-stop vykazovane na papieri a stale sa meniace s tym ako idu roky. A to je ta hroza systemu. :roll:

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2006 13:09
od mel
Adoas,

jasne, ze si dovoluje ... otazne je, ci vie vyjednat nieco co nedokaze minister ... to je cosi co stve mna ... takto by to nemalo byt ... na druhej strane si myslim, ze ide o 1-2 km, cize nic podstatne ... a rozseknutie Priem Parku je nic, lebo ide o napojenie na park, bez ohladu na to kde je RC.

Ako som povedal, ... ked ma pravdu v tom, ze madari by suhlasili s vacsim posunutim HP, drzim mu palce ... uz len z principu. Ale nie je 100% panom Kechneca ... ma tam aj stat nejake prava a tie by mal akceptovat.

Proces je nastaveny tak, ze Kechnec musi povedat ano ... zial pre stat ... teda mali by sa prestat obvinovat navzajom a sadnut si k stolu ... obaja musia byt pripraveny na kompromis ... a ja by som to este spojil aj s Madarmi, aby to vyriesili rychlo ... :)

Pointa je ... treba riesit veci medzi sebou a nie cez media... (ten clanok v Korzari ma na svedomi podla mna starosta). Je to podla mna maly problem globalne na R4, velky lokalne pre Kechnec. Preto by sa mal snazit starosta ... a vyzera ze sa snazi ... rokuje s madarmi, lebo mu povedal minister, ze to kvoli nim sa neda ... teraz hovori da sa a caka co minister ... a mozno to len cele vyzera horsie ako to v skutocnosti je... :)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2006 22:37
od Adaios
mel,

asi to uz vidim inak nez ty v niektorych otazkach a problemoch keby som to napriklad porovnal na svoj stat.

jasne, ze si dovoluje ... otazne je, ci vie vyjednat nieco co nedokaze minister ... to je cosi co stve mna ... takto by to nemalo byt ... na druhej strane si myslim, ze ide o 1-2 km, cize nic podstatne ... a rozseknutie Priem Parku je nic, lebo ide o napojenie na park, bez ohladu na to kde je RC.


Podla mna nie je spravne ak starosta vyjednava cokolvek s inym statom a pritom sa jedna o statnu zalezitost vacsieho vyznamu - diplomacia, infrastruktura, armada atd. - toto podla mna jednoducho nespada do pravomoci starostov v akomkolvek state a naviac predsa toto su take zasadne zalezitosti, ktore podpisuju hlavne vladne organy a predstav si inu situaciu: Co ak by nieco nevyjednal (a ak vobec to tak je) alebo by nieco zle dohodol - co potom, kto by niesol zodpovednost. Chapes?

Proces je nastaveny tak, ze Kechnec musi povedat ano ... zial pre stat ... teda mali by sa prestat obvinovat navzajom a sadnut si k stolu ... obaja musia byt pripraveny na kompromis ... a ja by som to este spojil aj s Madarmi, aby to vyriesili rychlo ... :)


Toto je tazky vyber: Ci ma alebo nema mesto/obec nejake pravo pri rozohodovani pri vystavbe dialnicnej siete a ak ma mat pravo tak ake a kolko. Odkial je to statny zaujem a odkial regionalny a ked uz to je regionalny zaujem, tak je tu najprv VUC.

A dalej - ako sa da menej obvinovat, ked starosta obce nespolupracuje s ministerstvom - ...

Ak je starosta Kechneca ten schopnejsi tak by to mal vediet dokazat tak ze si uvedomi kde su jeho moznosti a kde su moznosti statu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2006 08:29
od devil
Nie som si isty ci ministerstvo v Hu skutocne chcelo zalobovat o posunutie hranicneho prechodu (ci to len tak spomenuli, ze nejaky starosta hovoril ze chce to a to), a hoci za cestu je zodpovedne ministerstvo, Kechnec je zodpovedny sam za seba. Tiez porovnavat situaciu v Kechneci s PB je dost prehnane...tak ohladom hustoty premavky aj topografie. Nie je to prvy pripad ze ministerstvo nakreslilo trasu tak ze sa proti nej protestuje. Suma sumarum, Kechnec aj park budu fungovat aj tak, dokonca ak ta cesta ma ist tak ako tvrdi starosta, tak by to skor zhorsilo stav.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 20:50
od Adaios
devil napísal:Nie som si isty ci ministerstvo v Hu skutocne chcelo zalobovat o posunutie hranicneho prechodu (ci to len tak spomenuli, ze nejaky starosta hovoril ze chce to a to), a hoci za cestu je zodpovedne ministerstvo, Kechnec je zodpovedny sam za seba. Tiez porovnavat situaciu v Kechneci s PB je dost prehnane...tak ohladom hustoty premavky aj topografie. Nie je to prvy pripad ze ministerstvo nakreslilo trasu tak ze sa proti nej protestuje. Suma sumarum, Kechnec aj park budu fungovat aj tak, dokonca ak ta cesta ma ist tak ako tvrdi starosta, tak by to skor zhorsilo stav.


Trasy nekresli ministerstvo.

Tu nejde o zodopvednost za cestu - ak starosta Kechneca nechce pristupit na podmienky statu, ze stat je ten kto ma hlavne slovo pri vystavbe a trase dialnice tak potom bude Kechnec musiet byt pripraveny aj na nieco ine ako je slusne jednanie. :wink: