Stránka 49 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2018 19:22
od Yoggy52
fatalista napísal:Podla Trendu sa do sutaze prihlasili kazaši - Integra a Todini. Cena nie je znama ale predpokladam ze bude velmi vyhodna, mozno aj nerealna. Postol by som cely clanok ale neviem ci sa zamknute clanky mozu pridavat.

kludne to mozes postovat.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2018 20:02
od fatalista
Toto je 9 štátnych zákaziek, ktoré môžu ovládnuť tajomní Kazachovia. Trh sa bráni
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23713

Kazašskí dravci krúžia nad Slovenskom
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23710

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 18:38
od Dendik
fassa :roll: tak preto sa to tam tak natahuje...
Cas asi zase bude hrat proti nam.

Ak by ti KZ boli seriozni a suma ktoru nukaju (moj odhad je cca 146mil) na prvu etapu by bola konecna bez dodatkov a s odovzdanim nacas a
podla projektu, tak to fassa by nebolo negativne myslene...

To by druhu etapu vedeli postavit za cca 256mil a tak cely severny PO obchvat by bol okolo 0,4mld... Spolu s D1 PO zapad-juh by to bolo cca
0,75mld co znamena o 150mil menej oproti povodnemu odhadu HzP (0,9mld).

Ostava len verit ze to nebude HANT ver2.0

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 14:32
od svaco
Tvoj odhad 146m to je pocitové číslo, alebo má aj nejaký reálny základ?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2018 09:56
od Dendik
odpoviem ti ked ho zverejnia :D (ale nie je pocitove,to ti poviem aj hned)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 08:30
od Dendik
svaco napísal:Tvoj odhad 146m to je pocitové číslo, alebo má aj nejaký reálny základ?


oni zvycajne idu na cenu 20% pod expetrizu :-)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 08:38
od Dendik
Bravo, p. Ersek, som rad ze ste neustupili tlaku "setrenia". Najme ak sa setri na nespravnom mieste... :?

To by bolo divne: stavat svorpruh na R2ke k LC s intenzitami pod 10k ako full-profile, a obchvat (sťa-by peage
Via carpathia vedla) krajskeho mesta s tranzitom Mediteran-Baltic ako dvojpruh :roll:
https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=38939

Zaujimave je ze aj p. Majernicek z pravdy vidi ze ide o "boj". To fakt nam niekto zavidi obycajnu Rku?
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-presova/

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 11:40
od devil
nebolo by to divne. R2 je lacnejsia ci porovname cele useky alebo len ciastkove. a vyrazne. akurat POLOPROFIL druhej etapy SO je prakticky rovnaka cena (234 resp. 235 mil) ako samotna kri-myt v PLNOM.

https://nasadoprava.sk/nds-vyhlasila-su ... 4/page/68/

https://www.cas.sk/clanok/713143/vyhlas ... tent=cross

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 15:29
od vladik67
A čím to je? žeby tunel a nie mosty? ide o potrebu a nie štatistiky. Len škoda, že neobchádza aj Kapiušany výhľadovo na budúcnosť Bardejova a ich blízkych
kúpelov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 21:03
od nonick
Podla viewtopic.php?f=35&t=23748

cena plneho profilu 286 milionov. Teda cena druheho profilu 50 mil. - 5 mil./km. To fakt nie je o com.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2018 23:49
od Vlados
Odkiaľ máš cenu za druhý profil? a odpočítal si časť úseku kde bude plný profil?... asi to nebude len 5mil./km ;)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2018 08:22
od nonick
Obsahuje aj polprofilovy variant cast useku v plnom profile?

Logicky ak sa to stavia naraz, tak cena druheho profilu = cena za plny profil - cena za polprofil. V sucasnosti to je 50 mil., ak sa bude druhy profil stavat samostatne bude to stat kolko? 100 milionov? 150?

Ak zoberieme konzervativny odhad 100 milionov, poziciavame si za 1% p.a., vychadza z toho, ze ak planujeme v najblizsich 70-tich rokoch dostavovat plny profil, je vyhodnejsie postavit teraz oboje naraz.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2018 08:53
od Vlados
Tunel a stovky metrov pred portálmi bude v plnom profile.

Sa pýtam odkiaľ máš cenu 50 mil. Možno bude stáť len 60-65mil.

1. Úrok nie je 1% p.a.
2. Nezapočítal si cenu za údržbu a po 30 rokoch aj rekonštrukciu

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2018 10:58
od nonick
Urok dlhopisov: https://www.nbs.sk/sk/statisticke-udaje ... vej-krivky

Cenu 50 mil. mam ako 286 mil. (link vyssie) minus 235 mil. (devil). Mame nejaky zdroj, ze tych 235 zahrna aj tunel v plnom profile?

Do 30-tich rokov uz bude davno potrebny aj druhy profil, a udrzba, ak na tisice kilometrov ciest 1. triedy davame na udrzbu rocne 40 mil., tak udrzba niekolko kilometroveho polprofilu (navyse bez tunela, ako tvrdis) je nula cela nic. Na druhej strane, pocital som s nulovou inflaciou, cim vyssia, tym vyhodnejsie pozicat si a postavit to teraz.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2018 19:02
od Vceliak
V súčasnosti sa už diaľničné tunely v polovičnom profile nikde vo vyspelom svete neplánujú. Dôvody sú dva:
1) rozdiel v cene je minimálny čítal som že 10% z obstarávacích nákladov (pozor, nie len z ceny realizácie), pričom pri dobudovaní na plný profil je potrebné raziť tretiu "rúru", alebo odstaviť tunel počas dostavby na plný profil.
2) Bezpečnosť. Míňanie sa aut v úzkom profile tunela v protismere môže vyvolať paniku u ľudí so sklonom ku klaustrofóbii. Nepomáha ani to že dnes sa už od udalosti v Caprune nepožíva živicový povrch v tuneloch (zmeny hladiny hluku, tlak v strednom uchu, ..).

PS: Slovensko, minimálne ministerstvo dopravy, ešte nepatrí do vyspelého sveta, lebo oni (my) plánujú Sorošku v polovičnom profile!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 00:25
od babar
Vceliak napísal:V súčasnosti sa už diaľničné tunely v polovičnom profile nikde vo vyspelom svete neplánujú. Dôvody sú dva:
1) rozdiel v cene je minimálny čítal som že 10% z obstarávacích nákladov (pozor, nie len z ceny realizácie), pričom pri dobudovaní na plný profil je potrebné raziť tretiu "rúru", alebo odstaviť tunel počas dostavby na plný profil.
2) Bezpečnosť. Míňanie sa aut v úzkom profile tunela v protismere môže vyvolať paniku u ľudí so sklonom ku klaustrofóbii. Nepomáha ani to že dnes sa už od udalosti v Caprune nepožíva živicový povrch v tuneloch (zmeny hladiny hluku, tlak v strednom uchu, ..).

PS: Slovensko, minimálne ministerstvo dopravy, ešte nepatrí do vyspelého sveta, lebo oni (my) plánujú Sorošku v polovičnom profile!


Tiez som nad tym rozmyslal, nie je to nahodou tak ze aj pri polovicnom profile vlastne musia razit aj tak 2 rury kvoli unikovej sachte?
Jasne ze unikova sachta je uzsia atd, ale je ta uspora naozaj az tak vyrazna ze to stoji za to??

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 01:43
od Vlados
Buď musia byť dve rúry, ale jedna väčšia rúra kde v hodnej časti jazda vozidlá a v spodnej úniková. Toto je veľmi zjednodušené.
Pri obojsmernom tunely je vždy komplikovanejšie vetranie oproti dvom jednosmerným.

Vceliak, minister tlačí sa Sorošku a chce byť pekný na všetky strany - tým čo preferejú juh že stavia Sorošku a tým ostatným že ju stavia len v polovičnom profile.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 06:12
od Vceliak
Vlados napísal:minister tlačí sa Sorošku a chce byť pekný na všetky strany

To nemení nič na fakte, že spomínaný minister je mimo! Buď sa má stavať tunel v plnom profile (nemusí celý úsek, stačí tunel), alebo vôbec!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 10:45
od DrX
Minister is mimo jedine v tom, ze nechava vyplieskavat stovky milionov eur na megapredrazene megalomanie pri PO. Uz to, ze pustil JZ obchvat PO na D1, ako najdrahsi usek tejto dialnice, s nezmyselnymi komplikovanymi krizovatkami atd, je na povazenie (coskoro budu Zilincania moct Presovu ich megalomanie moct zavidiet :-)). Ale to, ze miesto jednoducheho rovinateho JV obchvatu vobec pusta SO s neviem kolkymi tunelmi, je v krajine, ktora "nema na dialnice peniaze" totalny vysmech.

Soroska aj SO PO v polprofile na dlhe desatrocia budu stacit. Tak uz len nech tu Sorosku zacne sutazit.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 13:25
od devil
ide o potrebu a nie štatistiky.


hodnota za peniaze ma vyjadrovat potrebu. stavat podla statistiky = je vela aut cez tretie najvacsie mesto.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 17:50
od Vceliak
DrX napísal:miesto jednoducheho rovinateho JV obchvatu vobec pusta SO s neviem kolkymi tunelmi, je v krajine, ktora "nema na dialnice peniaze" totalny vysmech

S tým vyplakávaním meškáš, tak 20 rokov. Vtedy si mal pripomienkovať trasovanie. V dnešnom štádiu prípravy už vychádza lacnejšie severný obchvat s dvoma tunelmi. Bohužiaľ, sme na Slovensku.
DrX napísal:Soroska aj SO PO v polprofile na dlhe desatrocia budu stacit.

Na papieri určite. A čo tak bezpečnosť? Koľko ľudí ešte musí umrieť pri autonehodách, aby sa už konečne rozhodlo, že ak stavať, tak v plnom profile?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 19:10
od Vlados
Vceliak napísal:
Vlados napísal:minister tlačí sa Sorošku a chce byť pekný na všetky strany

To nemení nič na fakte, že spomínaný minister je mimo! Buď sa má stavať tunel v plnom profile (nemusí celý úsek, stačí tunel), alebo vôbec!

technicky aj štátnicky je mimo, ale je in ak ide o svojich.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 19:12
od jarino
Lebo pri plnom profile smrťáky nebývajú... Ja byť ministrom, tak so Soroškou počkám, keďže nie sú intenzity.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=54&image_id=40652

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 19:30
od Vlados
na Soroške nie sú nielen intenzity ale ani zápchy či zdržania. ako som dávnejšie písal, počkať minimálne 10 rokov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2018 20:41
od DrX
Presne naopak: tak ako ked sa v 90tych rokoch zacalo robit Branisko - neboli intenzity ani nic. Cize podla rovnakej logiky, ked sa dostavia Soroska + tie tri dalsie planovane useky na R2, potom sa mozeme bavit o porovnavani intenzit.