Stránka 66 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2019 12:44
od caki
Podla mna na to nie su peniaze v rozpocte tak to posunuli na jesen 2020 a potom to posunie nova vlada na 2021. Ersek priamo nepovie, ze to posunie na 2021 lebo by to bilo do oci.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2019 14:06
od Yoggy52
Podla mna vsetko posuva, aby mohol vyhlasit sorosku :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 13:29
od Dendik
Takže Soroška nás predbehla...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 13:48
od aquila
vsak II etap sa mala vyhlasovat az koncom roka, takze ziadne prekvapenie alebo predbehnutie

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 14:11
od Yoggy52
*koncom roka 2020

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 15:08
od Lorenc
Ešte je pondelok pracovný deň.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 16:01
od jarino
Čo chcete vyhlásiť, keď nemáte podklady.
Akurát MDV SR predložilo na rokovanie vlády podklady, ktoré vláda schválila. Len v tých podkladoch predložených MDV SR neboli zahrnuté pripomienky HzP.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 10:12
od Dendik
Fíha, toľko dobroprajníkov :lol: Ale šak v pohode, ked praska Višnové tak treba sanovať jeho, ked Sorosku uz nebude moct v 2020 vyhlasit
lebo nemaju intenzity (tak hladova dolina by mala zase smolu) ja to chapem a prajem vsetkym okresom. Ale neropzumiem čo ste takí
nabrúsení kvoli Prešovu.

Pobavilo napriklad ze UHP chce hodnotit R8, alebo R1 od Vlčkoviec...ale hlavne že D1 na vychod sa nebude stavať najblizších 10 rokov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 10:28
od devil
Akurát MDV SR predložilo na rokovanie vlády podklady, ktoré vláda schválila. Len v tých podkladoch predložených MDV SR neboli zahrnuté pripomienky HzP.

Pobavilo napriklad ze UHP chce hodnotit R8, alebo R1 od Vlčkoviec...ale hlavne že D1 na vychod sa nebude stavať najblizších 10 rokov.

HzP pise:
Do hodnotenia nezahŕňame už rozostavané projekty, nezahŕňame ani obchvaty a cesty pre aglomerácie veľkých miest, ktoré je potrebné posúdiť multimodálne, v kontexte dopravy celého mesta.
v zozname nehodnotenych obchvatov je PO, KE, ZV, pokracovanie D4... ani R1 na vlckovce ani rozsirenie BA-TT. tak ake pripomienky ked sa to nema hodnotit ??

na druhej strane si (opat) neodpustim pripomienku ze sance II. etapy by zvysila redukcia na poloprofil.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 11:04
od jarino
HzP má mandát hodnotiť každý projekt pred vypísaním VO a v prípade nových projektov aj CBA. Len MDV SR si vydobilo, že hodnotenia nie sú záväzné. Takže keď niečo nevychádza, jednoducho na hulváta bez všetkého to predložia na rokovanie vlády, vyhlásia VO a pod.
Druhá etapa sa začala hodnotiť 2/2019. Dodaný bol dopravný model. HzP mala pripomienky k prognóze dopravy a alternatívam.

"Odporúčania ÚHP na prehodnotenie realizácie finančne nenávratných častí projektu MDV SR v niektorých prípadoch akceptovalo v minimálnej miere (napr. pri projekte ŽSR „Elektrifikácia trate Haniska – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou mesto“ a NDS „R4 Prešov – severný obchvat II. etapa). Tieto 2 projekty navrhlo MDV SR vláde SR schváliť s inými závermi, než bolo prezentované v odporúčaní ÚHP, a vláda ich schválila."

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 22:46
od Vlados
devil napísal:HzP pise:
Do hodnotenia nezahŕňame už rozostavané projekty, nezahŕňame ani obchvaty a cesty pre aglomerácie veľkých miest, ktoré je potrebné posúdiť multimodálne, v kontexte dopravy celého mesta.
v zozname nehodnotenych obchvatov je PO, KE, ZV, pokracovanie D4... ani R1 na vlckovce ani rozsirenie BA-TT. tak ake pripomienky ked sa to nema hodnotit ??

na druhej strane si (opat) neodpustim pripomienku ze sance II. etapy by zvysila redukcia na poloprofil.

HzP by malo zahŕňať aj obchvaty a cesty miest, nakoľko len nezávislý orgán dokáže poukázať na krútenie faktami. MinDop si presadilo D4/R7, ale nijako nezvážilo dopad tohto projektu na mesto Bratislava. Po dokončení sa zápchy presunú priamo do mesta. Na ich kompenzáciu bude musieť Vallo zaviesť platené parkovanie v meste a preto ani cena nebude nizka (5-10€/deň). Ľudia budú vrflať na Valla, ale on nie je pôvodca problému. 75% z celkovej sumy malo ísť do VHD a okolo 25% do riešenie cestnej siete vrámci mesta.

Ak keby mala byť II. etapa v polprofile, tak by sa to nemalo týkať tunelov. Prešov zažije rovnaké problémy a Bratislava.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 23:11
od devil
ale to nie je zrazu a kvoli R7. mozno pred rokmi namiesto rozsirovania D1 mali postavit tretiu kolaj na SC aj PK. hzp uvadza kapacitu dialnice 2x2 pri ktorej sa niekomu hlava zatoci. samozrejme poloprofil cestny a plnyprofil tunelovy, to je ako jekyll a hyde...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 01:00
od stavbar_po
Nema nahodou niekto cely clanok?
Vopred dik.

https://presov.korzar.sme.sk/c/22291372 ... lery_71891

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 09:32
od i15
devil napísal:
na druhej strane si (opat) neodpustim pripomienku ze sance II. etapy by zvysila redukcia na poloprofil.


intenzita dopravy a potenciál rastu je niekde úplne inde, ako na Soroške, takže tu sa plný profil neoplatí a štúdia aj potvrdila, že sa odporúča výstavba v plnom profile.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 09:54
od devil
pri schvalovani sa ale treba riadit tym co bude po spusteni a nie v 2040. ked ti zateka strecha najskor ju prioritne opravis a nebudes to spajat s rozsirovanim domu.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 10:08
od i15
No lenže pri Kapušanoch bude tá strecha, lebo tu bude začínať dlhá súvislá diaľnica na západ a juh. Už som to písal viac krát - Poliaci prepoja SK a Litvu, Maďari SK a Rumunsko a mi sa medzitým ako blbci hádame o počte pruhov na 10 kilometroch pri Prešove

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 11:16
od devil
madari su so svojou castou uplne inde ako poliaci a nasi politici sa budu podla toho chovat, kym poliaci nepridu ku hranici nebude pre ich via carpatia argument vid kapusany kde je priprava niekde na urovni dur. presovsky obchvat je o meste samotnom. vieme ze vo vyhlade tam bude dost aut na plny profil ale teraz je plny profil nieco na com sa novy setreniachtivy minister ci vlada mozu vyburit a tahat cas aby si to znovu cele zanalyzovali.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 12:11
od Jano1
devil napísal:pri schvalovani sa ale treba riadit tym co bude po spusteni a nie v 2040.


To teda urcite nie. Odhad intenzity 20 rokov dopredu je sice s velkou nepresnostou, ale D/RC sa stavaju urcite tak, aby zvladli intenzitu bez rozsirovaia/dostavby aj o 30 rokov. Preco sa potom stavala R2 pri DT na plny profil, ked tam bola intenzita 2016 8,6-8,7 tisic v/24h? Naco sa stavia dalsi usek R2 v plnom profile, ked tam nebude po spusteni intenzita ani 10 tisic. Polprofil bez urovnovych krizovatiek nema problem s 15 tisic v/24h, pokial tam nie je vyraznejsie stupanie.

Cize opat ako na R2, tak na sev.obchvate PO by polprofil nebol problem, ale staviame aj useky s nizsimi intenzitami ako 10 tisic v prvom roku prevadzky ako plny profil, . Hybe-Vazec pri prvom oficialnom scitani na plnom profile uz mal intenzitu 11362 v/24h (r.2005), Vazec - Mengusovce v prvom oficialnom scitani mal intenzitu 11114-13832 v/24h (r.2010).

Teda kym nevymysleli extremne malo uzitocny usek Strazov-Brodno, tak v ere samostatnej SR sa plny profil pre menej ako 10 tisic v/24h staval len na KE,BB a PO kraji. V BB a PO kraji je to aspon blizko 10 tisic, ale KE-Milhost? Ak bude realizovane scitanie 2020, tak aj D1 Rozhanovce-Bidovce budu pod 10 tisic.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 12:57
od devil
smerovy prieskum pre PO bol 9400 aut pre kompletny obchvat, II. etapa bude evidentne najmenej vytazena cast obchvatu cize zrejme este menej ako R2 medzi ZV a LC. teraz pozeram stanovisko HzP k SO PO s vyhladom do buducnosti:
V roku 2045 má po prvej etape severného obchvatu prejsť 22 tis. vozidiel denne, približne 60 % tvorí tranzitná doprava. Po druhej etape obchvatu má prejsť necelých 12 tis. vozidiel. Druhá etapa v polovičnom profile by tak mala kapacitne vyhovovať aj 20 rokov po odovzdaní do prevádzky.

poloprofil sa stavia tak aby ho bolo mozne rozsirit na plny profil, sirsie mosty a pod... aj preto nie je uspora polovicna ale mozno stvrtinova/tretinova. na rovine pri 100 milionoch/10km usetris okolo 30 mil. v horach pri 300/10 km mil usetris okolo 90 mil. v PO sa uvadza uspora 79 mil. pri redukcii na poloprofil na 10 km dlzke II. etape.

ked si zrovna vytiahol tvoju oblubenu R4 by pri poloprofile usetrila asi 25 mil. na dlzku 14 km. v prepocte na 10 km menej ako 20 mil.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 13:43
od Vlados
Zaujimavé, že v prípade R2 čísla prikresľuješ a v prípade D1/D3/R4 zámerne podhodnocuješ. Tí čo budú jazdiť len medzi ZV a LC si známku isto netúpia, lebo keď sa len 1/2 dopravy presunie na R2 tak I/16 zostane luxusne prejazdná.

Polprofil na rovine vychádza okolo 60% plného. Ak by mal stáť 3/4 tak by sa musel stavať ako bola maďarská M15.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 14:25
od devil
aj popod strecno bude cesta luxusne prejazdna ked odide polovica aut zato tu mame odhad o 19.000 autach denne cez visnove. a to popod strecno nie su ziadne obce a cesta je rozhodne sirsia ako pri mytnej. v skutocnosti ista cast lokalky ZA-MT ale aj ZV-LC si znamku kupi lebo bude mat 40 km suvislej R2 ktora usetri minimalne 15 minut. minimalne znamena aj cez sviatky ci vikendy.

nic som nepodhodnocoval. precitaj si smerovy prieskum, precitaj si hodnotenie. a vyhod si z hlavy dogmy a vecne nizkych intenziatach na juhu a vecne vysokych na severe.

ja neviem preco sa madarska M15 postavila ako poloprofil a neviem ani co si tym chcel povedat. a uz prezrad co je VT ??

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 14:28
od Dendik
stavbar_po napísal:Nema nahodou niekto cely clanok?
Vopred dik.

https://presov.korzar.sme.sk/c/22291372 ... lery_71891

Here you are

PREŠOV. O niekoľko rokov by si malo tretie najväčšie mesto na Slovensku polepšiť v rámci vnútromestskej dopravy.

Stavby obchvatov majú odkloniť tranzitnú dopravu, ktorá sa podpisuje asi najvýraznejšie pod kvalitu života na najväčšom prešovskom sídlisku Sekčov.

Západný obchvat a prvá časť severného obchvatu sú už aktuálne vo výstavbe, no druhá etapa severného obchvatu, ktorá by mala nadobro zamedziť prejazdu nákladných áut cez sídlisko, je ešte stále vo fáze prípravy verejného obstarávania.

Pôvodne sa počítalo s vyhlásením súťaže už v marci 2020, no podľa posledných informácií diaľničiarov sa termín posunie.

Západný obchvat dokončia o rok a pol
Stavba takmer osemkilometrového úseku diaľnice D1, ktorá bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov, sa začala ešte v lete 2017 a podľa zmluvy by sa mala ukončiť v júni 2021.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Stavby obchvatov Prešova počas sviatkov prerušia. Ako pokročili
Čítajte 
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke.

Obchvat s vyše dvojkilometrovým tunelom bude mať aj dve mimoúrovňové križovatky.

V prvej križovatke Prešov, juh, pri výjazde na Košice, bude diaľnica napojená na jestvujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír.

Druhá, oveľa zložitejšia mimoúrovňová križovatka, prepojí existujúcu diaľnicu smerujúcu na Poprad spolu so západným a severným obchvatom mesta Prešov.

Prvú etapu severného obchvatu dokončia v 2023
Prvú etapu rýchlostnej cesty R4 začali stavať ešte v lete v roku 2019 a podľa zmluvy ju majú ukončiť v marci 2023.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Obchvaty Prešova začínajú pripomínať bludisko
Čítajte 
Dovtedy by sa mal postaviť 4,3-kilometrový úsek od križovatky Prešov, západ vrátane 1,1-kilometrového tunela cez vrch Bikoš.

Táto časť rýchlostnej cesty vyústi pred mestom Veľký Šariš mimoúrovňovou križovatkou Prešov – sever (Dúbrava) s cestou I/68.

Súčasťou stavby prvej etapy severného obchvatu je aj preložka tejto cesty v dĺžke dva kilometre.

Počas posledných mesiacov sa vykonali prípravné práce ako výrub stromov, čistenie územia, pyrotechnický a arecheologický prieskum, výstavba dočasného mosta cez rieku Torysa, ale aj prvé prípravné práce k razeniu tunela.

Práce na samotnom razení by mali podľa plánov začať v júni 2020.

NAČÍTAVÁM VIDEO...
Prehrať video
Obchvaty odklonia tranzit
Druhá etapa rýchlostnej cesty R4 sa napojí na križovatke Dúbrava a bude priamym pokračovaním trasovania severozápadného obchvatu mesta Prešov.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Celý severný obchvat Prešova sa bude stavať v plnom profile
Čítajte 
Po konečnom rozhodnutí vlády z konca augusta 2019 by sa mal tento úsek taktiež stavať v plnom profile, teda ako štvorprúdová cesta.

Dokončenie celého severozápadného obchvatu mesta Prešov odkloní tranzitnú dopravu.

Podľa vypracovaných dopravných modelov sú niektoré komunikácie v meste zaťažené od 25 až do 35-tisíc áut za deň.

Ako konštatovala dôvodová správa na zasadnutí vlády, „hlavné komunikácie, ktoré sa nachádzajú v obytných zónach, sú preťažené a dochádza k prekročeniu hygienických limitov. V súčasnej situácii je takmer nemožné jazdiť po komunikáciách na bicykli a je značne sťažené pohybovať sa pri nich pešo“.

Sekčov by si mal vydýchnuť v 2024
Práve dokončenie druhého úseku R4 by mal nadobro odkloniť nákladnú tranzitnú dopravu cez ulicu Armádneho generála Svobodu.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Matematika nad politikou. Ako čísla rozhodli o obchvatoch Prešova
Čítajte 
Po dostavaní sa môže pristúpiť k zákazu prejazdu nákladnej dopravy cez sídlisko Sekčov, kadiaľ v súčasnosti prejdú desiatky kamiónov denne.

Pôvodne sa počítalo, že súťaž po konečnom rozhodnutí o počte pruhov sa spustí už začiatkom roka 2020.

Podľa posledných informácii z decembra sa tak nestane.

„Vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa druhej etapy prešovského severného obchvatu R4 predpokladáme v druhom polroku 2020, koniec stavby plánujeme na prvý polrok 2024,“ informovala Národná diaľničná spoločnosť.

Obchvat sa napojí medzi Kapušanmi a Ladou
Druhá etapa severného obchvatu sa napojí na križovatku Dúbrava, ktorá je vo výstavbe v rámci prvej etapy.

„Stavba začína hneď za križovatkou Prešov sever, ktorá je súčasťou I. etapy. Pokračuje tunelom Okruhliak, za ktorým sa trasa dostáva do údolia rieky Sekčov. Ďalej trasa prechádza okolo obce Fintice ponad rieku Sekčov, železničnú trať Prešov – Strážske, popod cestu I/18 pri vojenskom letisku Prešov, obchádza juhovýchodne obec Kapušany a končí mimoúrovňovou križovatkou na ceste I/18 medzi obcami Kapušany a Lada,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Na vyše desaťkilometrovom úseku cesty sa postaví 12 mostov, jedna mimoúrovňová križovatka – Kapušany a 1,8 kilometrový tunel Okruhliak.

V súčasnosti diaľničiari pripravujú podklady pre podanie žiadosti o stavebné povolenie a pripravujú sa aj podklady pre verejnú súťaž.

Hodnota zákazky by mala byť vo výške 263 miliónov eur a podľa predpokladov by sa stavba mala financovať zo štátneho rozpočtu.

„Predpokladaná cena bola znížená o cca 20 miliónov eur na základe priemerných cenových ukazovateľov z viacerých vysúťažených podobných stavieb v posledných rokoch,“ dodala Michalová.

Privádzač Grófske zatiaľ stavať nebudú
Severozápadný obchvat mesta by mali okrem tranzitnej dopravy využívať aj vodiči mieriaci do niektorej z častí mesta Prešov.

„Ak sa postaví diaľničný okruh a niekto bude chcieť ísť od Humenného na Sídlisko II alebo Sídlisko III, určite nepôjde cez centrum, ale vráti sa z Vydumanca, teda budúcej križovatky Prešov, západ. Zistili sme, že ak sa postaví obchvat D1 a R4 smerom na Šariš, tak naraz budú všetci jazdiť tadiaľto. Dokonca, až sa o dva roky otvorí západný obchvat D1, tak všetci prejdú z Veľkého Šariša do Malého Šariša a budú tadiaľ prechádzať,“ vysvetľoval model správania vodičov na nedávnej konferencii Jan Kašík z firmy NDCON, ktorá spracovala strategický dokument v oblasti dopravy a udržateľnej mobility pre mesto Prešov.

Súčasťou druhej etapy však nebude privádzač Grófske, ktorý navrhli tvorcovia dokumentu, aby umožnil výjazd na obchvaty aj v ďalšom úseku.

Privádzač by mal napojiť mestskú časť Nižná Šebastová s obchvatmi mesta a jeho predpokladaná cena podľa NDS je 13,5 milióna eur.

„Začiatok privádzača je plánovaný v križovatke Fintice a koniec v križovatke ciest I/18 a III/3432 (ul. Herlianska, Prešov – Nižná Šebastová). Predpokladaná dĺžka je približne dva kilometre,“ informovala Michalová.

Termín budovania a financovania zatiaľ nie je známy.

Čítajte viac: https://presov.korzar.sme.sk/c/22291372 ... lery_71891

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 14:46
od Dendik
Vlados napísal:HzP by malo zahŕňať aj obchvaty a cesty miest, nakoľko len nezávislý orgán dokáže poukázať na krútenie faktami.


Prepac ale po tom humbuku okolo prešovskej R4 nepovazujem HzP za objektivnu organizaciu. Problem je ze sme si zvykli na mantru:
Nie su peniaze musime setrit (myslene stavať diétne - viď kruháč na KE-vychod) a potom sa tu natahujeme ci stavat polprofily za 3/4 cien
plneho (dobrá blbosť nie?). Stacilo by eliminovat kradnutie na min, vnutra a obrany a rocne by sme mali viac o 2 miliardy Eur na cesty.

Devil, poliaci budu mat hotovu S19 po Barvinek (resp. nase hranice) priblizne v r. 2025/2026. Neviem ci vobec aspon jeden usek
medzi PO a SK bude dovtedy rozostavany. (neratam PO)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 16:03
od Vlados
devil napísal:aj popod strecno bude cesta luxusne prejazdna ked odide polovica aut zato tu mame odhad o 19.000 autach denne cez visnove. a to popod strecno nie su ziadne obce a cesta je rozhodne sirsia ako pri mytnej. v skutocnosti ista cast lokalky ZA-MT ale aj ZV-LC si znamku kupi lebo bude mat 40 km suvislej R2 ktora usetri minimalne 15 minut. minimalne znamena aj cez sviatky ci vikendy.

nic som nepodhodnocoval. precitaj si smerovy prieskum, precitaj si hodnotenie. a vyhod si z hlavy dogmy a vecne nizkych intenziatach na juhu a vecne vysokych na severe.

ja neviem preco sa madarska M15 postavila ako poloprofil a neviem ani co si tym chcel povedat. a uz prezrad co je VT ??

V 21. storočí pri značných bezpečnostných požiadavkách stavať tunel s obojsmernou premávkou je plytvanie, nakoľko sa ušetrí len 10-20% oproti dvom plnohodnotným rúram s jednosmernou premávkou, takže ani Višňové nemá zmysel stavať s jednu rurou s obojsmernou premávkou.
Istá časť môže byť až 10% lokálky. Ak majú problém s 50eurami ľudia z Jaroviec, Rusoviec, Čuňova, Marianky, Stupavy, Borinky... detto z okolia Nitry, tak nie som naivný že v okolí Žiliny, Zvolena či Lučenca to bude iné. Známku si kúpia len tí čo ju použijú na dlhšie trasy.

Na juhu chodím a vidím tie "vysoké" intenzity.

Oni postavili polprofil ale terénne úpravy realizovali na plný profil. Takto sme to na Slovensku nerealizovali ani na jednom úseku, ale % uvádzaš ako keby sme to tak robili.

Bol som taký láskavý, že som to hodinu pre tvojím príspevkom napísal. Som ťa viac krát požiadal než ukážeš scan intenzít z 1995 no doteraz si tak nespravil. Všetci vieme prečo...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 16:13
od Vlados
Dendik napísal:
Vlados napísal:HzP by malo zahŕňať aj obchvaty a cesty miest, nakoľko len nezávislý orgán dokáže poukázať na krútenie faktami.


Prepac ale po tom humbuku okolo prešovskej R4 nepovazujem HzP za objektivnu organizaciu. Problem je ze sme si zvykli na mantru:
Nie su peniaze musime setrit (myslene stavať diétne - viď kruháč na KE-vychod) a potom sa tu natahujeme ci stavat polprofily za 3/4 cien
plneho (dobrá blbosť nie?). Stacilo by eliminovat kradnutie na min, vnutra a obrany a rocne by sme mali viac o 2 miliardy Eur na cesty.

HzP išla Prešovu ukázať ako sa Prešovčania mýlia, že ich problémy vyrieši R4. Žiaľ oni nedokážu vrátiť čas, aby boli pripravené projekty MK, tie sa stavali ako prvé a nedokážu ani to čo sa postavilo bolo dokončné skôr (Pražská) alebo bolo postavené v konfigurácii 2+2 (Rusínska). Ak by sme mali o tie 2 miliardy viac, tak aspoň 1 by mala skončiť v zdravotníctve, školstve a sociálnych veciach.