Stránka 8 z 25

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2012 19:48
od i15
zamer EIA na R4 hranica PL - Hunkovce vypracoval Dopravoprojekt:

http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... r-hunkovce

Bude to narocnejsi usek, lebo uzemie je nachylne na zosuvy, takze su potrebne spevnenia terenu a estakady. Cesta je navrhovana v kategorii R24,5/100, v prvej etape v polovicnom profile a urovnovo napojena na cestu I/73 pred hranicnym prechodom. Odporucany variant je modry, dlzka 7,9km predpokladane naklady 236,8 mil € (30mil. €/km)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2012 01:34
od michael89
Rok výstavby : 2069 :D

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2012 21:26
od Tomas PO
Na R4 pri Madarsku sa pekne maka, avsak krizovatka za Sebastovcami stale stoji. Strk navezeny v trase R4 konci tesne pred KO, takze sa caka len na vystavbu samotneho KO (co by nemalo byt extremne dlhe).
Madari na svojej strane nerobia nic (myslim ten 700 metrovy usek ako prepojka R4 a ich 3-ky). Mame presny planik, kde sa R4 napoji na povodnu cestu? Lebo z pohladu z auta sa zda, ze sa stary hranicny prechod, konkretne podjazdy, obidu.
3-ka na HU strane sa stava coraz horsou, neopravujuju, udrzba je zanedbana. Kazdym rokom horsie a horsie.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2012 19:11
od vladik67
Dnes som na radu „devila“ presiel niekolko dokumentov UVO (asi 245) tykajucich sa Narodnej dialnicnej spolocnosti.
Nasiel som aj dve predbezne opatrenia a z toho vyplyvajuce rozdelenie temy Presov - Svidnik na doplnenie minimalne dvoch sekcii a to Svidnik-Lomne a Lomne_Hanusovce nad Toplou. Tymto by som chcel poziadat admina alebo niektoreho z moderatorov tohto fora o doplnenie R4 o tieto sekcie s tym, aby ako prve clanky boli nizssie odkazy na predbezne opatrenia UVO. Dalsimi sekciami asi uz len budu Hanusovce nad Toplou-Lipniky a Lipniky-Presov zapad. Vie niekto potvrdit (mindop) taketo rozdelenie?

http://www.e-vestnik.sk/Vyhladavanie/Oz ... tail/33046

http://www.e-vestnik.sk/Vyhladavanie/Oz ... tail/32989

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2012 19:19
od i15
podla mna je zbytocne vytvarat temu, kym sa naozaj nezacne pracovat na DUR. V dohladnej dobe to "hrozi" len na useku Kapusany-Lipniky. Ak vyhra zdravy rozum, nasledovat bude rekonstrukcia a zlepsenie parametrov najhorsich usekov na I/73 a usek R4 od Lipnikov po Svidnik sa dostane na rad az okolo roku 2020

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2012 11:13
od DrX
ked sa R4 dostavia, aspon sa zredukuju taketo pripady
http://kosice.korzar.sme.sk/c/6376135/z ... icana.html

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2012 11:34
od i15
aktualny stav na R4:

Milhost-Kosice juh: vo vystavbe, ukoncenie 03/2013

Kosice juh - Kosicke Olsany (R2): prebieha vypracovanie DUR s terminom dodania v 08/2012

Kosicke Olsany - Budimir (D1): vypracovana DSP, prebieha majetkova priprava ku SP s terminom dodania 12/2013

Budimir - Presov juh (D1): v prevadzke

Presov juh - Presov zapad (D1): prebieha vypracovanie DSP s terminom dodania dokumentacie v 2Q / 2013

Presov zapad - Kapusany: prebieha majetkova priprava a vyber dodavatela DSP s terminom dodania dokumentacie 12 mesiacov

Kapusany-Svidnik: prebieha vyber dodavatela DUR s terminom dodania dokumentacie do 9 mesiacov

Svidnik obchvat: v prevadzke

Svidnik-Ladomirova-Hunkovce: vypracovana DUR

Hunkovce-Vysny Komarnik: prebieha proces EIA, zamer dodany v 02/2012

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 20:35
od LubosG
Pekne zosumarizované i15, vďaka. Takže v najbližších 5 rokoch nepribudne do úžívania motoristom, okrem úseku Milhosť - KE juh, nič nové na R4. Má šancu ísť nejaký ďalší úsek R4 aspoň do výstavby? Spomínal sa tu severný obchvat PO t.j. asi úsek PO západ - Kapušany, okrem neho asi nič, že?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 20:57
od Andrej
S obchvat PO je jednoznacne najlepsie pripraveny, mohol by sa dostat do priorit noveho OPD, t.j. od r. 2014. Velmi potrebny usek je este Kapusany-Lipniky, avsak ten vzhladom na stav pripravy pojde do vystavby najskor o 3-4 roky.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2012 09:50
od Andrej
Via Carpatia, ktora cez nase uzemie prechadza v trase R4, by chceli clenske krajiny EU zaradit do hlavnej siete TEN-T
viewtopic.php?f=35&t=17436

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2012 22:45
od horo100
jo jo, už sa teším ako sa budem prehánat do Bulharska a Grecka prave touto trasou. Konecne sa clovek vyhne Srbskym hraniciam.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2012 12:27
od Andrej
Nechcem kazit tvoju radost, ale kym sa to postavi, mozno bude Srbsko aj v EU ;-)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2012 14:24
od eucitizen
A urcite davno postavena cela dialnica v Srbsku a Macedonsku. :)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2012 17:38
od i15
nasa R4 je cela v TEN-T, nie? Teda aspon juzna cast sa stavia z prostriedkov KF

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2012 18:47
od Andrej
Ale zatial len ako doplnkovy koridor, nie CORE.

Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2013 13:31
od DrX
Minimalne 5 minut R4 usetri, co na 14km nie je zle (staci ked si zratas, aky dlhy je prejazt Senou a Kechnecom, kde je 50-ka a bude 130-ka). Ci si IBA KVOLI NEMU budu auta kupovat nalepku, o tom tiez pochybujem. Ale vsetky nakladiaky a vsetci ti, co nalepku uz budu mat, urcite pojdu po R4.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2013 17:32
od Kanky
2 x absolvovat MUK...pred MUK znizena rychlost...prave nakladiaky neusetria ani cas...

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2013 17:41
od DrX
Nakladiaky nepotrebuju usetrit cas. U nich je dolezite, aby nesli cez dediny, pokial nemusia. A to sa tu dosiahne na 100% - zvlast, kedze R4 pojde stredom PP Kechnec. Usetrit cas potrebuju osobne auta, a aj ho usetria.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2013 22:58
od FANUSIK
Kedze vy vychodniari asi ten usek KE -MILHOST lepsie poznate , tak viete ze mate dobru nahradu cestu 1 tr ale napr. usek na strednom Slovensku R 1 ZH -ZVOLEN nemas adekvatnu nahradu cestu ani 2 triedy a ides od ZH smerom cez tieto dediny po ceste3tr. Pila, jalna , Hronska Dubrava ,Zelezna Breznica,Trnie , Turova,Budca a az potom si konecne vo Zvolene...uplna parada....Takze keby ides po R1 ZH -ZV cesta trva 14 minut , a ked sa chces vyhnut platenym usekom tak je to az 41 min a hlavne ten zazitok :wink:

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2013 11:10
od Kanky
DrX napísal:Nakladiaky nepotrebuju usetrit cas. U nich je dolezite, aby nesli cez dediny, pokial nemusia. A to sa tu dosiahne na 100% - zvlast, kedze R4 pojde stredom PP Kechnec. Usetrit cas potrebuju osobne auta, a aj ho usetria.

je to obchvat jednej obce (Sena-Kechnec 2in1) + obchvat nebezpecnej krizovatky (Haniska)...na ten usetreny cas pre osobaky, vzhladom na to docasne riesenie (na par rokov), som dost zvedavy...:)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2013 13:36
od i15
Preto treba pockat na obchvat KE, mal by byt dost jednoduchy a lacny, takze myslim ze planovany zaciatok vystavby v roku 2015 je realisticky. Potom mozno zacnu Madari pripravovat predlzenie M30

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2013 15:24
od DrX
FANUSIK, ten pripad R1 ZH-Zvolen je ilustracia slovenskych nenormalnosti a protezovania D1. Popod spissky hrad je nasekanych 6 pruhov vedla seba pre nic za nic kvoli nejakym predpisom pre s biedou 10tis aut. Na R1 ZH-Zvolen sa na to veselo kasle, lebo R1. S R4 KE-Milhost to ale nic nema - tu sa stavia lacna 4-prudova rychlocesta, na ktoru v Madarsku nadvazuje polprofil rychlocesty s MPR 110km/hod. Cize ked madari urobia ten kusok napojenia od hranice, tak sa vlastne vytvori 40km dlhy suvisly usek RC s rychlostou 110-130km/hod. Resp, realne suvislo 110 az po tom co madari opravia rozpadajucu sa cast tej cesty.

Kanky, ako tradicne, nevie ale pise: zabudol si na Grajciar, cize na 14 km vyriesime 3 obce + jednu nebezpecnu krizovatku, kde bola 70-ka. Cize pre auta sa 5 minut hravo usetri. A o akom docasnom rieseni to splietas? Pokial ja viem, ta R4 tam takto bude na furt. Samozrejme, bodlo by, ak by sa v ramci tohoto vyriesil aj obchvat Sebastoviec, ale asi nemozeme chciet vsetko :-).

i15, preco je podla teba obchvat KE pre R4 taky dolezity? Vask cez KE maju auta v trase Madarsko-Presov kapacitny vnutorny okruh o ktorom som este nepocul, ze by bol niekedy zahlteny. Cize vobec nevidim dovod, preco by sa po dobudovani obchvatu Kosic zvysilo vyuzitie tejto R4. Kym? Kosicania, ktori si kvoli tomu nebudu chciet kupovat nalepsku, si ju nekupia ani pri obchvate (ktory naviac bude s velkou pravdepodobnostou nespoplatneny, aby odohnal auta z mesta.

Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2013 22:03
od FANUSIK
Jasne stat kasle na vela veci a hlavne sikanuje a pokutuje svojich obcanov .Na kazdom kroku caka hiadka policie a kontroluje dialnicne znamky....a lekarnicky a pod ...Normalne sme policajny stat ako za nejakej totalitnej moci a je uplne jedno kto je vo vlade....Ale inac dakujem DrX za info lebo na vychod az tak casto necestujem a ked tak do PP a Tatier... :)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2013 02:51
od Tomas PO
drx, obchvat cez jazero je ok, problem je barca a 50ka

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2013 08:30
od i15
DrX napísal:
i15, preco je podla teba obchvat KE pre R4 taky dolezity? Vask cez KE maju auta v trase Madarsko-Presov kapacitny vnutorny okruh o ktorom som este nepocul, ze by bol niekedy zahlteny. Cize vobec nevidim dovod, preco by sa po dobudovani obchvatu Kosic zvysilo vyuzitie tejto R4. Kym? Kosicania, ktori si kvoli tomu nebudu chciet kupovat nalepsku, si ju nekupia ani pri obchvate (ktory naviac bude s velkou pravdepodobnostou nespoplatneny, aby odohnal auta z mesta.


suvislych 50km od PO pritiahne tranzit, ktory jazdi inde, napr.cez Satorajujhely a zahranicnym osobnym autam sa uz oplati kupit si SK nalepku.