R4 Prešov - Svidník

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant v úseku R4 Lipníky - Svidník považujete za lepší ?

Modrý cez Hanušovce a Stropkov
34
50%
Červený cez Giraltovce
34
50%
 
Celkový počet hlasov : 68

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 01. Dec 2014 16:27

Tomas PO napísal:MUK Kapusany sa mala preprojektovavat tak, ze sa uz nebude pocitat s docasnym napojenim na 1/18ku, ale s nadvazujucim usekom Kapusany-Lipniky. Ci je zmena projektu ukoncena, neviem.


a prečo by tam nemohlo byť trvalé napojenie? odbočka na okresné mesto s 30000 obyateľmi nepotrebuje MUK?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2014 20:39

bardejov by si urcite zasluzil jednicku. dokonca sucasnu dvojku by stacilo preklasifikovat, a odstranit zopar bodovych zavad
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2014 22:06

Bardejov uz jednu "jednicku" ma, ale asi si myslel II/545. Avsak prosim, uz ziadne ciastkove riesenia. Idealne bude konecne preklasifikovat celu cestnu siet, ako to nedavno ukazal expwy. II/545 by v nej bola sucastou statnych ciest.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2014 22:12

ano, myslel som II/545. lokalka BJ-PO je silna, rovnako je to smer na PL, ktory by si tuto kategoriu zasluzil. najma svojimi parametrami na niektorych miestach: https://www.google.sk/maps/@49.1153217, ... CVFanw!2e0
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod mareks96 » 01. Dec 2014 22:27

Hlavne by mohli byt vsetky cesty pod jednou organizaciou ako jeden celok ci uz su to D,R,1,2,3(samozrejme nech tam nie su mestske komunikacie). Nie ako je to teraz ze clovek ani nevie kto ma co v sprave a potom je problem aj s udrzbou atd.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 16. Dec 2014 21:48

Podľa najnovšej mapy: http://www.ndsas.sk/mapa-dialnicnej-siete-ewu/44907s
sa ustálilo trasovanie, alebo proste zase to nemá žiadnu výpovednú hodnotu.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2014 00:41

Oproti predchadzajucej mapy tu nie je ziadna zmena.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod caki » 25. Máj 2015 16:03

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/rychlostna-cesta-r4-svidnik-kapusany
zacina nove posudzovanie na zaklade vyslekov studie realizovatelnosti - je tam kopec materialov. nemam vsetko precitane ale v skratke - vypustil sa modry variant a posudzuje sa len cerveny (cez Giraltovce) a fialovy (vedený prevažne v súčasnom koridore cesty I/73, ktorý počíta s jej úpravami). Takze pri fialovom len spravia obchvaty dedin na existujucej ceste + pristavaju dalsie 2 pruhy. :shock:
- modry variant (cez Stropkov) sa nebude posudzovat
- oba varianty bez tunelov
- cerveny variant (R24,5/100) v celej trase, fialovy vacsinou R11,5/80
- celkove investicne naklady cerveny vs fialovy - 1 147 mil vs 460 mil

Mam len ja pocit, ze nasilu nieco pretlacaju ked vypustili modry variant?

A musim citovat:
Odporúčame realizovať variant č. 1 (červený), ktorý spĺňa podmienky ekonomickej
návratnosti investícií a spĺňa aj ostatné požiadavky pre doporučenie k realizácii. Vzhľadom
k jeho vedeniu v koridore cesty I/73 tiež umožňuje etapizáciu výstavby, ktorá zaistí
prednostné a včasné riešenie problémových častí ťahu.
Stavba variantu č.1 (červený) v plnom profile je výhodnejšia pre realizáciu ťahu rýchlostnej
cesty R4 preto, že:
– má potrebné prioritné postavenie a je umiestniteľná do hodnoteného územia,
– je realizovateľná s prijateľnými technickými parametrami,
– môže splniť požadovaný dopravný účel a vyhovuje sociologickým hľadiskám,
– bude mať priechodnosť územím z hľadiska životného prostredia,
– prispeje k rozvoju štátu a daného regiónu,
– je realizovateľná z hľadiska financovania a bude ekonomicky prijateľná z hľadiska
nákladov a prínosov.
Variant č. 2 (fialový) je z ekonomického hľadiska najvýhodnejší, zaostáva však za červeným
z hľadiska sociálnych, dopravných i environmentálnych efektov a rizík do takej miery, ktoré
vyvažujú, ba až prevažujú jeho ekonomickú efektivitu.


Na základe vykonaného hodnotenia vplyvov činnosti na životné prostredie a už uvedených
skutočností odporúčame v ďalšom stupni EIA hodnotiť variant č. 1 (červený).
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 25. Máj 2015 17:32

Po uzavretí cesty cez Šarišský Štiavnik pozorujem výrazné zvýšenie počtu kamiónov a zahraničných áut na I/79 VT-TV. Takže ak sa tento rok bude robiť sčítanie dopravy, v koridore R4 cez Giraltovce vyjde stagnácia, alebo pokles počtu vozidiel a až do spracovania výsledkov za rok 2020 nebude šanca obhájiť výstavbu R4 :?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Peterman » 25. Máj 2015 18:12

Zdá sa mi, že trasa (modrá) cez Hanušovce n/T a Stropkov by lepšie obslúžila územie severovýchodne od PO. Možno je o niečo dlhšia a nie tak priamo vedená v smere sever juh, ale by prevzala vačšiu časť dopravy z oblasti (Samozrejme nerátam tranzit sever - juh, pre ktorý je toto vybočenie nepodstatné) a sucasne tým, ze je od PO ťahaná v smere na východ by umožňoval aj dobre napojenie na VT a Humenné


Tuším teraz NDS hľadá riešenia ako všetko zjednodušiť za každú cenu - vidia ake su problémy s tunelmi, atd.,...
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod ANDi » 25. Máj 2015 18:22

Bude dalsi minister, bude dalsia zmena...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 25. Máj 2015 20:28

Ten cerveny variant, ktory vysiel zo SR je zrejme novy, povodny cerveny bol v useku Lipniky-Giraltovce posunuty viac vychodne, t.j. zhruba tam, kde je fialovy. Avsak pri spracovni povodnej TS (tusim 2005) bol aj znamy tak niekolko postrehov: povodny cerveny sa mal pretlacit cez mrtvoly. Vysledkom mala byt taka priemerna jednotka v buducnosti rozsiritelna na 4-pruh, ktor by parametre RC splnala len vdaka vynimkam - tiahle, niekolko km dlhe 6% stupania atd. Zato modry by plne splnal R11,5/100, vyhladovo R24,5. Obluky v udoli Ondavy by vacsinou vyhovovali dokonca navrhovej 120-ke. Ze povodny cerveny variant vysiel lacnejsie (a aj enviromentalne vyhodnejsie) bol vysledok ucelovych manipulacii:
-do ceny modreho sa zapocital aj V obchvat Kapusian (II/545), do cerveneho nie, hoci by sa staval pri oboch
-prekonanie HS Petic razenym tunelom, hoci realne by sa tam robil zarez, resp. hlbeny tunel (aj preto uz teraz na stranke NDS nie je)
-3 MUK pre SP v modrom variante
-vedenie modreho variantu v subehu so zeleznicou namiesto lacnejsieho juzneho obchvatu
-nezapocitanie nutnych demolacii pri cervenom variante
-nezaratanie nutnych sanacii svahov v cervenom variante do vyslednej ceny (cca 30% podlozia cerveneho variantu tvorili bud existujuce alebo vysoko poencialne zosuvy)
Prakticky cely usek Lipniky-Giraltovce je v novej podobe, to je dobre, pretoze prave tento v povodnom cervenom nestal slusne povedane za nic. Zaujimalo by ma ale, ako si predstavuju vedenie medzi Giraltovcami a Okruhlym bez tunela, aj za najtvrdsej anitunelovej lobby bolo jasne, ze tam budu musiet byt min. 2. Zrejme zapadne od Giraltoviec povedie dlha a vysoka estakada nasledne hlboky zarez. Dalsi usek Okruhle-Strocin (odklon dopravy zo Stiavnika) je vlastne dlhodobo stabilizovany, tam velmi niet co vymyslat.

Inak zaujimave ze nikoho nenapadlo navrhnut uplne novy (a vlastne najstarsi uvazovany) variant - okolo BJ
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod caki » 26. Máj 2015 09:22

pridane intenzity zo studie realizovatelnosti na tomto useku
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=27805
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 02. Jún 2015 12:23

hm, intenzity nic moc, okrem PO-Lipniky.
inak meni sa povrch na 1/73ke na Chmelovskom kopci v oboch smeroch. zacali strednym pruhom a idu aj hlboko do podlozia
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 02. Jún 2015 12:25

viete pridat aktulizovane variantne reisenia do galerie?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod caki » 02. Jún 2015 14:33

nieco pridane ale pre lepsie rozlisenie najlepsie stiahnut a pozriet z enviroportalu pdf. Tam su este podrobnejsie detaily s krizovatkami.

cely usek s oboma variantami
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28051

PO-Giraltovce
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28052

Giraltovce-SK
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28053
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod bodrik » 11. Júl 2015 00:40

Som trochu nezorientovany v tomto, ako to vlastne vyzera s tymto usekom? Je uz rozhodnute ci sa bude stavat variant Hanusovce - Domasa - Stropkov, alebo variant Giraltovce? V akom je to stadiu?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod ANDi » 11. Júl 2015 07:44

Co minister to zmena, posledne sa zase priklonili k variantu cez Giraltovce. Kym sa to zacne realne stavat, tak sa to este parkrat pomeni...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 21. Sep 2015 11:51

http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestn ... B980E9F371
NDS vyhlasila tender spravu o hodnoteni v ramci EIA ako aj DSZ a DUR pre useky Kapusany - Lipniky, Kukova - Giraltovce a Radoma - Rakovcik, cize zatial kazdy 2. usek medzi Kapusanami a SK. Ak si to zhrnieme, delenie usekov po novom by malo byt nasledovne

1. Kapusany - Lipniky (+ obchvat Lipnikov I/18 - byv. R9)
2. Lipniky - Kukova (priprava zatial nepokracuje, jeden z menej potrebnych usekov, kvoli viacerym vysokym mostom ho navyse ani nema vyznam stavat na 1/2 profil)
3. Kukova - Giraltovce (obchvat Giraltoviec, priprava pokracuje, zo vsetkych, co sa zatial pripravuju je najmenej potrebny a aj najnarocnejsi)
4. Giraltovce - Radoma (priprava zatial nepokracuje, podla mna potrebnejsi nez predosly, ale budiz)
5. Radoma - Rakovcik (obchvat Stiavnika - asi najpotrebnejsi z celeho useku Lipniky - SK, priprava pokracuje)
6. Rakovcik - SK (priprava nepokracuje, momentalne najmenej potreby usek z celej R4)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod sv3853 » 14. Dec 2015 18:27

Zaujimave informacie ze R4 ma ist cez Giraltovce. Nechapem preco NDS ma na svojej stranke ze Kapusany - Hanusovce zaciatok vystavby 2016.
sv3853
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 14. Dec 2015 18:23

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod jarino » 31. Aug 2016 22:14

eric987 napísal:http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/311657;jsessionid=2A7747A00CCE36D98970D6B980E9F371
NDS vyhlasila tender spravu o hodnoteni v ramci EIA ako aj DSZ a DUR pre useky Kapusany - Lipniky, Kukova - Giraltovce a Radoma - Rakovcik, cize zatial kazdy 2. usek medzi Kapusanami a SK

Dokumentáciu pripraví združenie firiem Alfa 04 a Dopravoprojekt.
Termíny pre Kapušany - Lipníky:
Správa EIA - 120 dní,
Koncept kritérii pre hodnotenie variantov - 90 dní,
DÚR - 180 dní od doručenia výzvy na dodanie,
Koncept smerového a výškového vedenia stavby - 40 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Projekt geologickej stavby - 45 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Návrh záverečnej správy IGP - 160 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Koncept technického riešenia mostov a križovatiek - 120 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Koncept majetkovej hranice, hranice dočasných záberov - 160 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
DSZ - 180 dní od doručenia výzvy na dodanie DSZ,
Pre ostatné stavby sú termíny v zmluve.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod caki » 11. Apr 2017 09:18

nova EIA pre tento usek je hotova: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/rychlostna-cesta-r4-svidnik-kapusany
kedze sa posudzoval len cerveny variant vs. fialovy (takmer v koridore terajsej cesty 1, triedy) tak samozrejme odporucaju cerveny variant, ktory sa bude mierne modifikovat pri obci Luzany pri Topli
Na základe komplexného posúdenia očakávaných vplyvov navrhovanej činnosti - rýchlostnej cesty R4 v úseku Svidník – Kapušany na životné prostredie v hodnotenom území a podmienky splnenia opatrení na prevenciu, elimináciu, minimalizáciu a kompenzáciu vplyvov na životné prostredie, považujeme realizáciu stavby v modifikovanom variante 1 červený (s modifikovanou trasou v km 13,600 až 17,425 pri obci Lužany pri Topli) za jednoznačne prijateľnú a z hľadiska vplyvov na životné prostredie výhodnejšiu ako nulový variant.

dlzka useku: 38,67 km
7 MUK, 53 mostov s celkovou dlzkou 12,548 km,
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Ister » 11. Apr 2017 11:36

dobre som si vsimol v tom buletine, ze zaciatok vystavby rok 2021 a ukoncenie 2040 :shock: :shock: :shock:
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2017 13:34

no a to su este velky optimisti si myslim
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Miro » 11. Apr 2017 13:56

To sú úplne nezáväzné čísla :)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.