R4 Prešov - Svidník

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant v úseku R4 Lipníky - Svidník považujete za lepší ?

Modrý cez Hanušovce a Stropkov
34
50%
Červený cez Giraltovce
34
50%
 
Celkový počet hlasov : 68

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 12. Nov 2014 21:50

Nova EIA sa bude robit zrejme kvoli tomu ze povodny cerveny variant je od lipnikov az po strocin s prepacenim kus hnoja - zakruty s r pod 400m, 6% tne stupanie, 2 kratke ubocne tunely (plus este treti), caste zasahy do zastavanych uzemi obci, 20% trasy cez aktivne zosuvy, dasich 25 % cez uzemia vysoko nachylne na zosuvy; aby sa papierovo vyhlo demolaciam, boli tam navrhnute mosty priamo ponad RD a pod. Skratka povrchove Turany - Hubova su oproti tomu vrcholnou pracou traserov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2014 22:04

jarino napísal:Nechápem, prečo sa nevyčlení úsek Kapušany-Lipníky z tohto veľkého úseku. Lebo kým toto posunú na úroveň ÚR(asi až po ÚR to rozdelia na menšie úseky, že?), tak príde nová vláda, ktorá to možno zmení. A takto aj vari najdôležitejší podúsek zo (zatiaľ) dlhého úseku stále stojí na niečom, čo sa ho netýka, takže jeho príprava by sa mohla posunúť, keďže teoreticky a asi aj prakticky jeho trasovanie či už pre červený alebo pre modrý variant by malo byť rovnaké...

Ako je spomenute niekolko prispevkov dozadu, priprava nestoji, DUR sa aktualne pripravuje pre usek Kapusany-Hanusovce, v ktorom je zahrnuty aj dolezity usek Kapusany-Lipniky. Vzhladom na vysledok studie pojde zrejme do uzemneho konania len tento podusek.
eric987 napísal:Nova EIA sa bude robit zrejme kvoli tomu ze povodny cerveny variant je od lipnikov az po strocin s prepacenim kus hnoja - zakruty s r pod 400m, 6% tne stupanie, 2 kratke ubocne tunely (plus este treti), caste zasahy do zastavanych uzemi obci, 20% trasy cez aktivne zosuvy, dasich 25 % cez uzemia vysoko nachylne na zosuvy; aby sa papierovo vyhlo demolaciam, boli tam navrhnute mosty priamo ponad RD a pod. Skratka povrchove Turany - Hubova su oproti tomu vrcholnou pracou traserov.

Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.
ANDi napísal:V nejakej tej predoslej studii bolo, ze su porovnatelne... Samozrejme trasa cez Giraltove je kratsia. Ale cez Hanusovce/Stropkov zase lepsia obsluznost uzemia. Mne sa tiez viac pozdava ten modry variant.

Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod expwy » 12. Nov 2014 22:08

Nový červený variant je dosť odlišný od pôvodného červeného variantu. V rámci štúdie realizovatelnosti sa robil pomerne podrobný IGHP a modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod jarino » 12. Nov 2014 22:26

Andrej napísal:
jarino napísal:Nechápem...

Ako je spomenute niekolko prispevkov dozadu, priprava nestoji, DUR sa aktualne pripravuje pre usek Kapusany-Hanusovce, v ktorom je zahrnuty aj dolezity usek Kapusany-Lipniky. Vzhladom na vysledok studie pojde zrejme do uzemneho konania len tento podusek.

Díki za ozrejmenie. Už som to aj zabudol. Pamätám si, že bola vyhlásená súťaž na DÚR na tento úsek, myslím, že sa tam dačo zdržalo a nakoniec som bol v tom, že sa to zrušilo...no, bolo to už dávno. Takto potom beriem svoje predošlé slová späť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod ecce » 13. Nov 2014 00:01

expwy napísal:Nový červený variant je dosť odlišný od pôvodného červeného variantu. V rámci štúdie realizovatelnosti sa robil pomerne podrobný IGHP a modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.


je uz niekde aj mapka?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Vlados » 13. Nov 2014 00:21

expwy napísal:... modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.

nepríjemná správa, alebo niekto má v červenej trase pozemky na predaj.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod ecce » 13. Nov 2014 08:19

Sa tu bavime o trasovani, ale realne, ide o cestu, ktora sa (mozno s vynimkou prveho useku) len velmi tazko bude stavat skor ako v roku 2020, ak vobec.

z toho povodneho clanku:
Z neoficiálnych zdrojov sme sa dozvedeli, že ak v Bruseli vyhodnotia intenzitu dopravy na cestách I/15 a E371 ako priemernú (v porovnaní s inými regiónmi), s financovaním R4-ky z eurofondov nebude môcť Slovenská republika rátať.


Kolko tam je denne aut?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2014 09:14

Aj keby sa R4 stavala v r. 2030, tak je potrebne zadefinovat koridor v uzemnych planoch, aby sme si ho nezastavali.

Financovanie je problematicke v aktualnom prog.obdobi, kedze okrem nizkych intenzit su prioritou tahy core TEN-T. V buducom prog.obdobi a po naraste intenzit to moze byt realnejsie.

Neda sa zial stavat vsetko naraz. Najblizsi rok by sa mali upravit aspon najkritickejsie useky v okoli S.Stiavnika.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 13. Nov 2014 09:22

Kolko tam je denne aut?


Podla sčítania z roku 2010 pri hranici je intenzita 4000 vozidiel, z toho 2300 je nákladných, pri Lipníkoch, kde začína 1/73 je intenzita 8400 vozidie, z toho 3300 je nákladných, ak som to dobre odčítal z mapy.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2014 17:59

Intenzita dopravy hovorí len o to, že stačí polovičný profil. Cesta I/73 nevyhovuje kamiónovej premávke. Najhoršie úseky by sa mali budúci rok rozšíriť, ale stále to bude len C7,5.

expwy úsek Kapušany-Lipníky bude musieť počkať na opätovné posúdenie EIA? Alebo je použiteľná DÚR, na ktorej sa už pracuje?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 13. Nov 2014 20:04

takze sa vraciame o 10 rokov spat - ide giraltovsky variant. dovod - je lancnejsi, kratsi a da sa robit po etapach.
najprv pojde SO PO, potom Kapusany - Lipniky a obchvat Gir.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 13. Nov 2014 21:23

Co sa tyka useku Kapusany - Lipniky - Hanusovce, tam dojde len k zmene krizovatky Lipniky, dokumentacia sa isto spravi na oba "poduseky" (lipniky - hanusovce maju intenzity na plny profil dnes a je tam trz C 7,5 !!! ), akurat do UK pojdu samostatne. expwy - je prosim ta niekde link na tu studiu realizovatelnosti? rad by som si ju pozrel. Inak nechapem preco sa ani pri jednej studii za posledne roky neuvazovalo o navrate ku prvopociatkom tejto trasy kde bol navrhnuty asi najvhodnejsi variant (zial isty Vasil B. by sa asi nepreniesol, keby SK nebol ani na doplnkovej mape D) - cez BJ (poliaci ohladoch prihranicnych usekoch asi tz velmi nepokrocili takze pretrasovanie od Dukly na JZ by snad prezili)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 13. Nov 2014 21:40

Andrej napísal:Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.


V novej studii ak zochce byt vobec realna, bude sa musiet minimalne nanovo stanovit trasa medzi Lipnikmi a Giraltovcami ta tu bola zo vsetkeho najhorsia, uz v priebehu EIA sa dotknute obce zhodli, ze cerveny variant ano, ale v takejto podobe len cez ich mrtvoly. Takisto do neba volajucou sprostostou je trasovanie v okoli Matoviec a Sobosa, kde co vedie po povrchu vedie cez zosuvy, co v tunely tak rovnako v katastrofalnych podmienkach a v poriadnom stupani (jedna tunelova rura by musela byt 3- pruh). Tato trasa ma nizke intenzity preto, lebo kazdy kto tadial siel si weelmi dobre premysli ci tadial pojde aj druhykrat. Pritom ide o jednu z najpotencionalnejsich tras v ramci SR - najkratsie spojenie medzi pobaltim a vychodnym balanom cez EU. Staci raz si ju prejst, vecsina aut cudzia, najme PL, LT, RO, BY, ci v nasich koncinach exoti ako FIN, EST, LAT, BG, TUR, RUS. Este aj Svidnicania ju medzi Strocinom a Giraltovcami radsej obchadzaju po I/15 a na slovenske pomery velmi solidnej II/556, zvysnej lokalky je tu ako safranu, ved ide stredom kopcov.

P.S. To stupanie bude suvisle 1,5 km, pred nim budu dalsie 3 km 4,5 % :)

Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.

No hej nebude to R4 kategorie 22,5/100(80) ale I/18 kategorie 22,5/100(80) :D
Naposledy upravil eric987 dňa 13. Nov 2014 21:48, celkovo upravené 1 krát.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 13. Nov 2014 21:47

Tomas PO napísal:takze sa vraciame o 10 rokov spat - ide giraltovsky variant. dovod - je lancnejsi, kratsi a da sa robit po etapach.
najprv pojde SO PO, potom Kapusany - Lipniky a obchvat Gir.


Praveze modry variant by bol lacnejsi. V EIA bola sice pri nom vyssia cena, ale to len vdaka tlakom na projektantov, napr. zaradil sa tam tunel Petic, ktoreho max. nadlozie by malo cca 20m (zarez pri respektovani STN by mal max. vysku cca 12 m), len do modreho sa zapocitali naklady na niektore vyvolane investicie hoci boli spolocne pre oba (obchvat Kapusian na II/545, prelozka I/73 medzi Strocinom a SK), bol tu zaratany aj 4-km SO Stropkova na 2-ke do ML, Stropkov mal navrhnute 2 MUK atd.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod expwy » 14. Nov 2014 15:14

Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod expwy » 14. Nov 2014 15:22

Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2014 21:10

ako tak pozeram takcerveny variant v studii je iny nez cerveny variant ktory bol v EIA, minimalne R4 sa od I/18 odpaja pred Lipnikmi (ked som na tu mappku pozrel mysel som si ze sa mi to len zda no "MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18" z prispevku od expwy hovori zrejme za vsetko aj to ktory vyhral). Fialovy inak tz nevyzera zeby bol z nej prevzaty, lebo ten povodny cerveny EIA-variant sa okrutil okolo Cepcova skoro ako had okolo stromu...
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 16. Nov 2014 13:52

Niekde by sme sa vedeli dostat aj ku kompletnej studii?
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 18. Nov 2014 13:39

expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Vdaka, toto je velmi dolezita informacia (aj ked to tak v reale byt nemusi). Bude sa riesit aj prelozka alebo prestavba I/18 od Lipnikov na vychod ? Je mozne, ze by sa 1.usek Kapusany-Lipniky realizoval este v tomto prog.obdobi?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Ondra O.K. » 25. Nov 2014 22:12

Zdravim, pokud to tu jeste nebylo, doporucuji precist si zapis z 10. jednani komise pro dopravu presovskeho magistratu viz http://www.presov.sk/file/23030/zapisnica10-2014.pdf O R4 se mluvi hlavne o stavu pripravy resp. jejich problemech a taky o studii realizovatelnosti. Podle ni je tranzit jen cca 15-20% tudiz obchvat dopravu v Presove nevyresi a je tam k tomu i zapis z diskuze

Nicmene jiny clanek http://presov.korzar.sme.sk/c/7463489/z ... omoze.html zase zminuje ze Presov nema platny generel dopravy, tudiz ani platne a aktualni smerove pruzkumy dopravy, tak nevim na jak pevnych zakladech to stoji.
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2014 10:59

expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2014 11:00

Ondra O.K. napísal:Zdravim, pokud to tu jeste nebylo, doporucuji precist si zapis z 10. jednani komise pro dopravu presovskeho magistratu viz http://www.presov.sk/file/23030/zapisnica10-2014.pdf O R4 se mluvi hlavne o stavu pripravy resp. jejich problemech a taky o studii realizovatelnosti. Podle ni je tranzit jen cca 15-20% tudiz obchvat dopravu v Presove nevyresi a je tam k tomu i zapis z diskuze

Nicmene jiny clanek http://presov.korzar.sme.sk/c/7463489/z ... omoze.html zase zminuje ze Presov nema platny generel dopravy, tudiz ani platne a aktualni smerove pruzkumy dopravy, tak nevim na jak pevnych zakladech to stoji.

jaspers pre fesibility study robil velky smerovy prieskum v aprili 2014
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2014 11:09

Tomas PO napísal:
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?

Zrejme preto, ze expwy pisal vysledky FS pre usek Presov-Svidnik, ktory nezahrnal SO PO. Ten sa posudzoval zvlast v tejto studii
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... 618F2EA1F4
a vzhladom na jeho pripravenost moze ist do vystavby ako prvy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Sentilj » 01. Dec 2014 13:06

Tomas PO napísal:
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?


Tomas PO vies aj info, ci v ramci useku c.1 pocita aj s "miniobchvatom" Kapusian v smere na Bardejovskú II/545? Niekde som zachytil ze sa o tom uvazuje, ale ci ako integralna sucast vystavby v rezii NDS alebo ako doplnkovo "privadzac" cez SSC (ak by sa to realizovalo, aby sa neopakoval scenar s nitrianskym privadzacom R1 - I/51 - NR)?
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2014 13:29

MUK Kapusany sa mala preprojektovavat tak, ze sa uz nebude pocitat s docasnym napojenim na 1/18ku, ale s nadvazujucim usekom Kapusany-Lipniky. Ci je zmena projektu ukoncena, neviem.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.