Andrej napísal:Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.
V novej studii ak zochce byt vobec realna, bude sa musiet minimalne nanovo stanovit trasa medzi Lipnikmi a Giraltovcami ta tu bola zo vsetkeho najhorsia, uz v priebehu EIA sa dotknute obce zhodli, ze cerveny variant ano, ale v takejto podobe len cez ich mrtvoly. Takisto do neba volajucou sprostostou je trasovanie v okoli Matoviec a Sobosa, kde co vedie po povrchu vedie cez zosuvy, co v tunely tak rovnako v katastrofalnych podmienkach a v poriadnom stupani (jedna tunelova rura by musela byt 3- pruh). Tato trasa ma nizke intenzity preto, lebo kazdy kto tadial siel si weelmi dobre premysli ci tadial pojde aj druhykrat. Pritom ide o jednu z najpotencionalnejsich tras v ramci SR - najkratsie spojenie medzi pobaltim a vychodnym balanom cez EU. Staci raz si ju prejst, vecsina aut cudzia, najme PL, LT, RO, BY, ci v nasich koncinach exoti ako FIN, EST, LAT, BG, TUR, RUS. Este aj Svidnicania ju medzi Strocinom a Giraltovcami radsej obchadzaju po I/15 a na slovenske pomery velmi solidnej II/556, zvysnej lokalky je tu ako safranu, ved ide stredom kopcov.
P.S. To stupanie bude suvisle 1,5 km, pred nim budu dalsie 3 km 4,5 %
Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.
No hej nebude to R4 kategorie 22,5/100(80) ale I/18 kategorie 22,5/100(80)