Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2007 20:29
od Jurislav
Ako to vyzera s S19? Zacal sa uz stavat obchvat Rzeszowa?

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2007 15:40
od kvalitná dialnica
Veľa ľudí hovorí že je celá SČ R4 zbytočná....
Kto sa s týmto názorom stotožňuje?


No ja sa neztotožňujem... na R4 sú hladové doliny, ktoré vyrieši iba cesta alebo železnica....

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2007 18:05
od fh
kvalitná dialnica napísal:Veľa ľudí hovorí že je celá SČ R4 zbytočná....
Kto sa s týmto názorom stotožňuje?


No ja sa neztotožňujem... na R4 sú hladové doliny, ktoré vyrieši iba cesta alebo železnica....


Zbytočná určite nie je. Pomohlo by jej, keby sa z poľskej strany robilo rýchlejšie napojenie. Ale bude napojená aj na D1, čo je pre tento región dobré.

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2007 14:57
od Branco
Jurislav napísal:Ako to vyzera s S19? Zacal sa uz stavat obchvat Rzeszowa?


Ešte nie.

Bola však vyhlásená súťaž na dokumentáciu pre stavebné povolenie. Termín otvárania obálok je 21. september. Linka je tu: :arrow:
http://www.reprocentrum.pl/gddkia/024/

Rzeszow však už má malý obchvat, ukončený v roku 2005, je to však obchvat cesty prvej triedy. :arrow:
http://www.muratorplus.pl/images/obwodRzeszowa.jpg

S19 má však v poľských infraštruktúrnych plánoch aj naďalej prioritu. Keďže sa ale jedná o trasu s dĺžkou viac ako 400 km a nákladmi nad 2 mld. Euro, budujú sa, resp. sa budú stavať na začiatku najvyťaženejšie úseky, ostatné sa dobudujú postupne. Prioritu má úsek od Bialystoku k litovským hraniciam a úsek okolo Lublinu.

S19 kompletná projektová príprava - vyhlásenie tendra

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2007 22:39
od Branco
A zdá sa, že aj v príprave S19 sa niečo hýbe dopredu: 3. decembra GDDKIA vypísala tender na komplexnú prípravu úseku Lutoryż-Barwinek. Termín otvárania obálok je 14. január.

Pre nás je dôležité, že sa jedná prakticky o celý úsek od hraníc SR až k obci Lutoryz, kde sa S19 po nedávnorekonštruovanom úseku bude napájať na pravdepodobne už vybudovaný obchvat Rzesowa.

http://www.reprocentrum.pl/gddkia/053/

A z termínov spracovania jednotlivých častí projektu vyplýva, že realizácia by sa mala začať v rokoch 2010 -2011.
Vypracovabie dokumentácie pre ÚR 5 + 21 mesiacov
Získanie stavebného povolenia: 23 miesiacov
Vykonávacie projekty a tendrová dokumentácia: 23 miesiacov od dátumu podpísania zmluvy ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2007 22:44
od Dialniciar
Inak pozrite sa na mapu Slovenska. Ja vidím, že R4 (i keď peáž s D1) tak voľným okom na 1/3 trasy stojí. V r. 2015 bude stáť od Prešova na juh komplet a bude obchvat Svidníka a určite nejaký úsek sa rozostavia. De facto komplet, možno s problémom mesta Prešov. Jeden problém.

R3 ... tam sú 3 vetvy. Ani jedna nebude na plný profil. Južná bude mať max. obchvat Krupiny. Stredná stáť určite nebude. A severná len čo sa obchvatov týka. Asi je jasné, čo bude skôr, o desať-dvadsať rokov skôr, ako R3 ... jednoznačne R4. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2007 11:14
od i15
kde je vola, tam je cesta 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 11:44
od Dialniciar
i15 napísal:kde je vola, tam je cesta 8)


... kde sú peniaze, tam je vôľa ...

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 18:28
od i15
Este jedna poznamka k sevrnej R4. Intenzity tu sice na RC nie su, ale je to cesta kategorie "E" a nesplna ani len parametre cesty 1. triedy... skoro vsetky useky su v kategirii C7,5. Cize by tu bolo dobre uvazovat s polovicnym profilom rychlostnej komunikacie.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 18:35
od Dialniciar
i15 napísal:Este jedna poznamka k sevrnej R4. Intenzity tu sice na RC nie su, ale je to cesta kategorie "E" a nesplna ani len parametre cesty 1. triedy... skoro vsetky useky su v kategirii C7,5. Cize by tu bolo dobre uvazovat s polovicnym profilom rychlostnej komunikacie.


Uvažuje sa so súvislým 1/2 profilom od obchvatu Svidníka (vo výstavbe) po hranice s Poľskom do r. 2014. :wink: Úsek od obchvatu PO po Svidník do r. 2017, obchvat R4 Prešov do r. 2022.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 18:36
od Dialniciar
Na druhú stranu i15: niet tu väčších intenzít a myslím, že je dosť, že sa uvažuje s R4 ako s takou. Sú "E" cesty, kde sa neplánuje ani D ani RC. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 18:46
od i15
Dialniciar napísal:Na druhú stranu i15: niet tu väčších intenzít a myslím, že je dosť, že sa uvažuje s R4 ako s takou. Sú "E" cesty, kde sa neplánuje ani D ani RC. :wink:


ktore? E50 a E442 od hranic po D1 stratia na vyzname, ked bude hotovy koridor vytvoreny zo slovenskej R6 a ceskej R49, vyznamu E575 nejak nerozumiem.

inak podobna situacia je na severnej R3 a ta by sa mala samozrejme riesit ovela skor, nez R4

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 18:52
od Dialniciar
i15 napísal:inak podobna situacia je na severnej R3 a ta by sa mala samozrejme riesit ovela skor, nez R4


Aj sa bude. Poriešia sa obchvaty na trase a hraničný úsek.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2010 22:44
od duro_z_dediny
Súťaž: Vypracovanie technickej štúdie (TŠ) a zámeru EIA pre stavbu rýchlostnej cesty R4 štátna hranica SR/PR - Hunkovce.
http://www.e-vestnik.sk/EVestnik/Detail/18707

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2011 22:54
od duro_z_dediny
http://video.markiza.sk/archiv-tv-marki ... viny/52282 situácia na cestách v zime,
Televízne noviny 01, čas 15:03-16:45

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2012 13:47
od mirkobb
duro_z_dediny napísal:Súťaž: Vypracovanie technickej štúdie (TŠ) a zámeru EIA pre stavbu rýchlostnej cesty R4 štátna hranica SR/PR - Hunkovce.
http://www.e-vestnik.sk/EVestnik/Detail/18707

Mapa variantov úseku rýchlostnej cesty R4 štátna hranica SR/PR - Hunkovce z uvedeného materiálu EIA.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2013 23:09
od Kanky
http://www.youtube.com/watch?v=eS_4ydXIB3k

video: cesta I/73 od PL hranice V. Komárnik/Barwinek az na R4 obchvat SK...
po minulej zime bola cesta rozbita, az sa nikomu nechcelo verit, ze sa este da vobec platat...dalo sa, zvladli to, cakame dalsiu zimu :)

R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2018 21:24
od caicoo
Dnes v správach RTVS, bola reportáž o návšteve poľského predsedu parlamentu u nás, ktorý okrem iného spomenul ich prioritu v budovaní infraštruktúry a tou je S19 "Via Carpatia", len náš kapitán Danko točil o infraštruktúre okolo tatier a svojom mokrom sne Olympiáde :-D
Podľa slov poľského predsedu oni už prijali definitívne rozhodnutia a Via Carpatia je pre nich strategickou cestou prepojenia severu európy s juhom. No máme sa načo tešiť na našej 21-ke.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 03:30
od JaNY
polsky kapitan sa mi viac paci. cim sa on zaobera je realita dneska. nas je zase mimo.
ako to vlastne tu S19 cestu vnimaju oni a ako mi. zrejme to chcu stavat na full od Rzesova po Duklu. nasim to vychadza od hranice az po povedzme Lipniky na pol profil, lebo nie su a tak skoro ani nebudu dostatocne intenzity. Ich bruselsky JASPER je iny ako nas? Mam pocit ze vyzerame vsetci ako Dankovci pre poliakov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 11:17
od eric987
Ano, Poliaci nikdy neuvazovali o 1/2 profile na S19. Pre nich je to momentalne jeden z najvyznamnejsich tahov pre tranzit. Co sa tyka intenzit, na polskej strane su vyssie hlavne preto, ze cela oblast je jednak podstatne hustejsie osidlena a jednak cela oblast Krosna nie je na tom ekonomicky az tak mizerne nez SK. Dalsim dovodom nizsich intenzit (avsak iba na casti I/21) je to, ze pri Strocine sa tranzitny prud cleni - cast pokracuje na PO, cast smeruje po I/15 a I/79. No netreba zabudat aj na to, ze tie "nase" intenzity su take zvlastne a tym co vytrubuju ze tam nic nertreba robit lebo su take intenzity by som najradsej ulozil, aby si dennodenne skusili jazdit medzi vlacikmi kamionov. To by som bol zvedavy, ci aj potom by stale trvali na 4-5 tis. intenzitach.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 11:35
od svaco
Danko podľa mňa ani netuší, čo je to S19. Ale to, že 2. najvyšší ústavný činniteľ (v zmysle, že nie minister dopravy alebo niekto iný, kt. to má z princípu na starosti), pre nás znamená že v PL to myslia brutálne vážne(určite aj oni majú veľký problém vo východnom Poľsku a musia to riešiť), že by sme mali aj u nás čo možno najskôr rozbehnúť výstavbu na celom úseku R4 a to minimálne v polprofile severne od Prešova (i keď na PL a HU strane bude plný profil), ideálne v plnom profile, ale tu si nerobím ilúzie.

Pravdepodobne to skončí tak, že cca SO-R4-PO sa nejak dokončí snáď do roku 2025 (obe časti) a priebežne keď to bude už veľmi horúce (ľudia v dedinách a mestách po ceste budú zastavovať premávku, lebo budú mať problém prejsť cez cestu na 2. stranu v meste/dedine) vtedy to začneme riešiť a možno do 2030 bude existovať aspoň polprofil.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 11:51
od svaco
Ak sa dotiahne R4 až z Kapušany (tzn. SO-R4-PO bude hotová), stále je severne dosť dedín, ktorými pôjde tranzit. Lada, Lipníky, Podhrabina, Lúčka, Kračúnovce, Giraltovce, Francovce, Matovce, Soboš, Okrúhle, Radoma, Šarišský Štiavnik, Rakovčík, Stročín, Ladomírová, Hunkovce, Krajná Poľana, čiastočne aj Nižný a Vyšný Komárnik, to všetko na cca 62 kilometroch, pričom na tomto úseku je funkčný len obchvat Svidníka v dĺžke cca 5km.

Ako dopadne zvyšných 57km a zostávajúcich 19 dedín.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 13:55
od Dendik
eric987 napísal:Ano, Poliaci nikdy neuvazovali o 1/2 profile na S19. Pre nich je to momentalne jeden z najvyznamnejsich tahov pre tranzit. Co sa tyka intenzit, na polskej strane su vyssie hlavne preto, ze cela oblast je jednak podstatne hustejsie osidlena a jednak cela oblast Krosna nie je na tom ekonomicky az tak mizerne nez SK. Dalsim dovodom nizsich intenzit (avsak iba na casti I/21) je to, ze pri Strocine sa tranzitny prud cleni - cast pokracuje na PO, cast smeruje po I/15 a I/79. No netreba zabudat aj na to, ze tie "nase" intenzity su take zvlastne a tym co vytrubuju ze tam nic nertreba robit lebo su take intenzity by som najradsej ulozil, aby si dennodenne skusili jazdit medzi vlacikmi kamionov. To by som bol zvedavy, ci aj potom by stale trvali na 4-5 tis. intenzitach.


Preto ma štvu ludia z HzP, lebo susedom ani nenapadne tak dolezitu cestu stavat ako 1/2prof...

caicoo napísal:Dnes v správach RTVS, bola reportáž o návšteve poľského predsedu parlamentu u nás, ktorý okrem iného spomenul ich prioritu v budovaní infraštruktúry a tou je S19 "Via Carpatia", len náš kapitán Danko točil o infraštruktúre okolo tatier a svojom mokrom sne Olympiáde :-D
Podľa slov poľského predsedu oni už prijali definitívne rozhodnutia a Via Carpatia je pre nich strategickou cestou prepojenia severu európy s juhom. No máme sa načo tešiť na našej 21-ke.


Sak stačí kuknúť na mapu: NA z krajin EE, LV, LT, RUS (Kaliningrad, ale aj Moskva a St Petrohrad) FIN, BY, UA a PL pouziju Carpathiu a nie Balticu ak pojdu na bankan.
A naopak GR,TUR,SRB,SI,HR,BG,RO,HU kamiony pojdu do vyssie spomenutych severnych statov Europy cez PO na Barwinok... Uz o niekolko rokov :)

JaNY napísal:polsky kapitan sa mi viac paci. cim sa on zaobera je realita dneska. nas je zase mimo.
ako to vlastne tu S19 cestu vnimaju oni a ako mi. zrejme to chcu stavat na full od Rzesova po Duklu. nasim to vychadza od hranice az po povedzme Lipniky na pol profil, lebo nie su a tak skoro ani nebudu dostatocne intenzity. Ich bruselsky JASPER je iny ako nas? Mam pocit ze vyzerame vsetci ako Dankovci pre poliakov.


Presne kvoli tomu tu je a bude krik... :D My (Prešovcania) hladime 10-15 rokov dopredu a cakali sme uz dlho. Ako som minule pisal v cca 2022 bude HU usek hotovy
a 2025 bude mat Polsko S19 pekne rozostavanu. Dovtedy musi byt R4 PO I.+II. etapa hotova a musi sa tlacit na rychlu pripravu a tendre zvysnych usekov po PL. :!:

Najdolezitejsie bude sledovat kolko Kazimir uvolni penazi Ersekovi v septembri na dalsi rok 2019 v rozpocte. :wink: Arpi sice dôvodí ze bez fin.krytia nemoze vyhlasovat
sutaze, ale musi zabojovat o vacsi balik a my mu svojimi aktivitami musime pomoct vyvynut tlak na navysenie financovania mindop... Takze v SEPT. tohoto roka treba
Kazimirovi pripomenut ze poslednych 10 rokov platil cesty v nasich penazi len na dofinancovanie, po novom chceme nase odvody a dane pouzit na vystavbu D a Riek.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 14:04
od Dendik

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2018 15:05
od devil
Preto ma štvu ludia z HzP, lebo susedom ani nenapadne tak dolezitu cestu stavat ako 1/2prof...


intenzity lublin-rzesow: 15,5. 15,6, 14,8, 12,4, 10,6, 7,5, 9,2, 13,1, 7,6, 6,95, 10,2, 11,9, 9,2, 9,8, 14,7, 11,6, 14,2, rzesow-krosno 18,3 ,11, 11,2, 5,4, 8, krosno-dukla 12,4, 8,8 a dukla-komarnik 5,5 a 3,7. udaje 2015, v tisicoch aut.

intenzity PO-lipniky 22,3, 14,6, lipniky-strocin 7,5, 5,9, 5,8, 9,1 (giraltovce), 7,1, 3,9, 3,7 3,4, 3,8, strocin-komarnik 6,3, 3,6 (obchvat R4), 4, 2,5 2,7.

uplna blbost je stavat 2+2 na dukla - komarnik pri tej celkovej dlzke im je to asi jedno. nase cisla su o poznanie nizsie, iste napises ze vyluka 2015...ale zase scitanie sa dorabalo v 2016 a k tomu obchvat svidnika je to co je isto-iste tranzit.

k tej mapke, z varsavy na oradeu OK, ale uz na szeged a dalej na belehrad a temesvar je kratsie po E77 a ta odbocka na zahreb je uplne zabavna. :lol: