Stránka 13 z 25

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:41
od DrX
Pozrime sa, kto tu co mota:
- odkial ty beries, ze ja chodim cez Madarsko? Si moj osobny sofer?
- slovenska vlada/NDS nutia vsetkych (resp. minimalne vsetkych neznalych) chodit z BA do KE cez ZA-PO, ked uz v Blave je na vyjazde vycapene, ze "Kosice D1 462km" (a nie jednoducho Kosice 400km). Uved mi iny priklad na svete, kde statom umiestnena znacka posiela ludi ist naokolo, drahsie a viacej zasmradit svoje cele uzemie, ked ma do toho mesta naplanovanu RC o 60km kratsie a ked to naokoloblizsie tiez este postavene nie je!?!?!?!

Ci je najdolezitejsia Soroska, to nechavam na diskusiu (ja by som sa nebranil rozostavat okamzite plnohodnotny plny profil Kosice-Saca-Moldava). Iste je, ze R2 KE-ZV treba stavat vela usekov, a ze za cenu SO PO sa toho okamzite da poriesit na R2 ovela viac, a ziska tym aj Presov, ked ludia zo Zemplina prestanu jazdit do BA cez PO.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:49
od Yoggy52
Ano pretoze, pokial by sa postavil 20km usek na R2, tak hned by tam bola intenzita 20tisic... A btw. ked hovoris, ze useky na R2 su lacnejsie o 5-10x a napr. tebou spominany Janovce Jablonov stal cca 10mio na km, tak napis mi prosim ta, useky na R2, ktore sa stavaju za 1-2mio na km (plny profil)

A aut zo zemplina co chodia cez presov je kolko? 500max, tak to velmi pomoze Presovu ti poviem :roll:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:56
od DrX
Na Kosice-Saca-Moldava by bolo 20tisic okamzite, kedze na polke uz viac ako 20tis je, a je tam aj krasny semafor aj krasne 60-ky na "RC", aj hromada dedin s 50-kami. A je to cely usek na rovine, ktory by sa mohol staviat presne za 1-2mil EUR/km, kedze od KE po Sacu treba len doriesit mimourovnove krizovatky a Saca-Moldava by bolo maximalne 5mil EUR/km.

Kolko ludi zo Zemplina by sa presunulo je tiez na diskusiu. Iste je, ze hlavny tranzit v PO je R4, cize juhovychodny, a preto treba VO PO v polprofile.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 23:47
od Vlados
DrX napísal:Pozrime sa, kto tu co mota:
- odkial ty beries, ze ja chodim cez Madarsko? Si moj osobny sofer?
- slovenska vlada/NDS nutia vsetkych (resp. minimalne vsetkych neznalych) chodit z BA do KE cez ZA-PO, ked uz v Blave je na vyjazde vycapene, ze "Kosice D1 462km" (a nie jednoducho Kosice 400km). Uved mi iny priklad na svete, kde statom umiestnena znacka posiela ludi ist naokolo, drahsie a viacej zasmradit svoje cele uzemie, ked ma do toho mesta naplanovanu RC o 60km kratsie a ked to naokoloblizsie tiez este postavene nie je!?!?!?!

Ci je najdolezitejsia Soroska, to nechavam na diskusiu (ja by som sa nebranil rozostavat okamzite plnohodnotny plny profil Kosice-Saca-Moldava). Iste je, ze R2 KE-ZV treba stavat vela usekov, a ze za cenu SO PO sa toho okamzite da poriesit na R2 ovela viac, a ziska tym aj Presov, ked ludia zo Zemplina prestanu jazdit do BA cez PO.

niekoľko krát som to čítal na tomto fóre, niekedy aj vlakom.
rovnako ako všetkých vpravo do Budapešti. ak bude väčšina R2 dokončená tak značku upravia, len my sa toho nedožijeme :(

opäť megalómania... hneď plný profil.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 12:53
od Vceliak
Áno, plný profil hneď. Toto je šetrenie. Ak sa úsek rýchlostnej cesty alebo diaľnice postaví na začiatku "hneď" ako aspoň štvorprúdový , tak sa ušetrí minimálne 40%.
Do stavania polprofilov nás tlačia tí, čo si myslia, že na jednom úseku zarobia dvakrát.
Už som to písal: Dnes máme pridelené peniaze v tzv. Eurofondoch. Vláda plače, že už nemá, že všetko už je rozdelené, tak potom na čo nám je vláda, veď nič už nie je potrebné robiť?
Omyl. Máme vyše 14 miliárd v eurofondoch a na diaľnice je určených len niečo okolo 10 %. Ak si vláda myslí, že diaľnice sú menej dôležite, ako všetky ostatné programy z eurofondov, mali by Prešovčania, Kysučania, .. povesiť takýchto politikov (analytikov) na "kandelábre", a zvoliť si iných. Od toho je demokracia. :-)
PS: Idú župné voľby. Župania rozdeľujú aj na opravy ciest 1. triedy cca jednú miliardu. Koho budú voliť Prešovčania, Kysučania a ostatní, ktorím vadí nedostatočná infraštruktúra?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 13:02
od milan_KM
Prosím vás nech mi nikto netvrdí, že sa v rozpočte nedokáže nájsť 200 mil € na rok. Týmto by sme pokryli výstavbu 1 - 2 úsekov D/R. Viac aj tak nie je pripravených a stavalo by sa kontinuálne, nie vo vlnách čo len zdvíha ceny.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 13:21
od Vlados
@Včeliak, do celkového hodnotenia je na potrebné započítať aj prevádzkové náklady na druhý profil. Tie za 15-20 rokov nebudú nulové.
EÚ diktuje do ktorej oblasti môžeš maximálne koľko použiť. Môžeme vstúpiť z EÚ už nám EÚ nebude diktovať na čo použijeme to čo sme EÚ posielali ;)

@milan, pozri koľko dnes dávame na spolufinancovanie, výkupy pozemkov, dokumentáciu, posudky a pod. Nezabudni na platby za dostupnosť PPP2 a onedlho k tomu pribudne aj PPP4.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 19:39
od Vceliak
Vlados napísal:do celkového hodnotenia je na potrebné započítať aj prevádzkové náklady na druhý profil. Tie za 15-20 rokov nebudú nulové.
EÚ diktuje do ktorej oblasti môžeš maximálne koľko použiť.

áno, celkové náklady sú samozrejme väčšie, ale celkovo sa to dá plánovať dlhodobo a systémovo. Stačí sa pozrieť, ako naprojektovali D3, lepší príklad netreba.
EU síce diktuje objem v jednotlivých kapitolách programov, ale to neznamená, že je to nemenné! Máme už vlastnú skúsenosť z minulého programovacieho obdobia, že to ide. Netvrdím, že v ostatných programoch musíme ísť na nulu, ale ak by sme všetky ostatné programy "zoškrtali" o 10%, tak na diaľnice, cesty 1. triedy a železnice máme hneď šmahom pera dvojnásobok.
Ešte stále si myslíte, že nie je dosť prostriedkov na stavbu diaľníc? Koľko z tých 14,2 miliárd prepadne kvôli nevyčerpanosti na konci roku 2022?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 21:19
od Vlados
Aj KE budú mať svoju D3 (R2/R4)... kritický je len chýbajúcí úsek R4-Ľudvíkov Dvor, všetko ostatné postačuje polprofil. Keď niekto premrhal 100-vky mil. € na D3 tak prečo to nezopakovať v okolí pri KE? :shock:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 23:04
od Maxx787
najst 200 mil rocne podla mna nieje problem ked sa poupratuje, a financovanie polprofilov moze vyzerat aj tak ze 50% moze ist z EU a 50% zo SR. tm padom moze EU financovat polprofil a druhy si zafinancujeme sami :-)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2017 09:26
od mbrasko
Ešte k tomu navrhovanému privádzaču na R4 PO VO cez Ľubotice/Šalgovík, podľa tej mapy to vedie cez novú oblasť rodinných domov (novostavieb) a stavebných pozemkov, kde sa vo veľkom stavia. Jedná sa o jedny z najlepších a najdrahších pozemkov v Prešove. Ten modrý variant by išiel cez jednu radovku a desiatky domov, tak pochybujem, že by bolo možné ich len tak zbúrať, to by bolo súdnych sporov... Jedine tak červený variant (tunel) alebo estakáda ponad domy, ale potom tá finančná "úspora" oproti PO SO je prinajmenšom otázka, ak vôbec nejaká.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2017 09:49
od Vceliak
mbrasko napísal: k tomu navrhovanému privádzaču na R4 PO VO cez Ľubotice/Šalgovík

Tento variant je na území SR nerealizovateľný! Slúži len na odpútanie pozornosti. Nemá zmysel sa mu ani venovať. Vlastne, aj tento príspevok je zbytočný:-)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2017 16:22
od devil
zatial co vasa skvela soroska sa bude stavat pre sucasnu intenzitu cca 6tisic aut, kompletny obchvat presova ma obsluznost skoro 40tisic aut denne (priblizna intenzita zo vsetkych smerov deleno 2) :shock: a vy este pozadujete plny profil sorosky, no neda sa mi nezasmiat :lol: :lol: :lol:


40k na obchvate presova bude o 30-40 rokov ked bude stat cela R4 komplet aj S19 ci kolko na polskej strane.... alebo vobec nikdy. plny profil sorosky netreba. treba 1 rura tak ako na branisku sa stavala jedna rura ked boli intenzity nizsie ako su teraz na soroske. soroska usetri 5-7 minut, co je tretina-polovica oproti sucasnej ceste. to je slusna uspora.

EU síce diktuje objem v jednotlivých kapitolách programov, ale to neznamená, že je to nemenné! Máme už vlastnú skúsenosť z minulého programovacieho obdobia, že to ide. Netvrdím, že v ostatných programoch musíme ísť na nulu, ale ak by sme všetky ostatné programy "zoškrtali" o 10%, tak na diaľnice, cesty 1. triedy a železnice máme hneď šmahom pera dvojnásobok. Ešte stále si myslíte, že nie je dosť prostriedkov na stavbu diaľníc? Koľko z tých 14,2 miliárd prepadne kvôli nevyčerpanosti na konci roku 2022?


https://euractiv.sk/clanky/informacna-s ... vy-016597/

tu pisu ze toho casu sa presunulo 350 mil eur. to by urcite stacilo na jednu ruru sorosky ale na SO Presova v plnom profile by to nestacilo. takze tak.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2017 16:41
od Yoggy52
Ja som nepisal, aka intenzita denne tam bude, ale kolko potencionalnych aut moze prejst po obchvatoch :wink: (podla intenzit v sucasnosti v obsluhovanych smeroch), zatial co na soroske 6tisic :?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 07:56
od devil
si precitaj po sebe lebo dristas....a cela tvoja argumentacia je nezmyselna, soroska je bodova zavada ktoru treba vyriesit bez ohladu na kolko aut tam bude ci 6 alebo 16.k.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 10:45
od Vceliak
Soroška je typický príklad, kedy sa polovičný profil určite neoplatí. Nechce sa mi to teraz hľadať, ale bola uverejnená nejaká expertíza, ktorá v prípade polovičnej Sorošky uvádzala úsporu iba 10% , ako v plnom profile. Uvedomte si že ak je tunel obojsmerný, musí byť inak dimenzovaný a inak vybavený.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 11:59
od Yoggy52
:wink: Ved aj presov je "velka" bodova zavada :? Co je na tom nepravda, ze obchvaty Presova, maju vacsi prinos pre obyvatelov ako soroska? Soroska ma na vstupoch cca 3tisic + 3 tisic = 6tisic, presov ma dokopy na vstupoch 40tisic a teraz, co bude prinosnejsie postavit ako prve sorosku alebo obchvaty presova? Zatial co Soroska ovplyvnuje max 10tisic obyvatelov, v okoli presova je to okolo 100tisic

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 12:15
od devil
a preco bolo prinosne postavit branisko, preco bolo prinosne postavit obchvat svidnika ?

je uplne jedno kolko aut ma PO na vstupoch ked vacsina z nich ide do mesta. soroska preberie drvivu vacsinu aut jazdiach cez horu. ze ovplyvnuje 10.000 obyvatelov si ako vypocital. ako sucast tahu zapad-vychod ovplynuje viac ludi ako usek na tahu sever-juh.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 13:26
od Yoggy52
vacsina ide do mesta, ale nemusia vyuzit hned prvy vyjazd z dialnice/rc... takze aj ti co idu do mesta, vyuziju obchvat...

branisko ti neviem povedat a obchvat svidnika ma nezaujima, kedze uz dlhodobo zijem v BA a rodicia ziju este pred svidnikom, takze obchvat vyuzivam len par krat do roka, aj to len ked sa nudim a idem sa previezt...

popravde radsej idem mimo dialnice ako po nej, takze pre mna ani dialnice nemusia byt, ale v takom stave ako my mame jednicky, nemaju ani v bangladesi :wink: alebo R1 je vysnena "dialnica" pre mna, plno zakrut, kde ides na hraniciach svojich pneumatik :)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 13:38
od Vceliak
Tu nejde o to, čo je väčšia bodová závada, ale o to, čo je väčšou prioritou tohoto štátu na investovanie do cestnej infraštruktúry. Súhlasím s tým, že SO PO by mal mať väčšiu prioritu ako Soroška. Problém je v tom, že nezáleží na tom čo si myslím ja, alebo zopár iných občanov tohoto štátu (ktorí čítajú toto fórum), ale o tom, čo rozhodnú "úradníčkovia", ktorých sme si všetci spoločne zvolili. Ryba smrdí od hlavy.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 19:59
od Vlados
Soroška je určite menší problém ako SO PO, dokonca aj ako niektoré úseky I/16.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 13:53
od devil
branisko ti neviem povedat a obchvat svidnika ma nezaujima, kedze uz dlhodobo zijem v BA a rodicia ziju este pred svidnikom, takze obchvat vyuzivam len par krat do roka, aj to len ked sa nudim a idem sa previezt...


ja tiez nechodim ze sorosku takze mi moze byt ukradnuta. tak ako to ze kadial chodis do BA. to ze ty potrebujes SO PO je len a len tvoja vec. za tie peniaze co sa tam maju potopit na plny profil dialnice s tunelmi urcite treba aspon 20.000 aut denne.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 15:10
od Yoggy52
A na soroske stačí 5tisic na plny profil? Počúvaj, mne je to absolútne ukradnuté či sa to bude staviat, len keď sa to už bude stavať, tak nech sa to stava v plnom profile, lebo inak to neprispeje k ničomu, ako keby tie tunely mali po 5km každý.... ja tu nepíšem o tom, že ako každý deň stojím v zápchach, ale o tom aké by štát mal mat priority... U mna je najväčším problémom prístavný most... ale nepíšem tu o tom každý deň ako ty... a niekto tu spomínal, že keď sa postaví poloprofil sorosky, tak sa ušetrí len 10% času oproti priechodu, tak toto je bodová zaváda???? Keď to porovnám s so sarisskym stiavnikom, tak tam by len polprofil ušetril snáď minimálne 50% pôvodného času, to je bodová zavada... Jedine čo na soroske treba je poriadna rekonštrukcia.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 21:13
od DrX
V BA je najhustejsia siet dialnic pri akejkolvek statistike (aj na jedneho obyvatela aj na km2 plochy kraja), cize blavaci by mali fakt posledni knucat, ze sa u nich nieco nestavia.

No a cital si urcite zle, ak si niekde cital, ze polprofil.tunel usetri len 10% casu proti prejazdu vrchom. Skor mohol niekto pisat, ze to usetri len 10% penazi oproti plnemu profilu.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 22:03
od Maxx787
DrX uvedom si ze BA je hlavne mesto krajiny s vyrazne inou intenzitou dopravy ako zbytok krajiny. a to vobec niesom zastancom vsade autom politiky, ani suburbanizacie. na pristovnom moste je intenzita 100 000 v/ 24 hod. a kapacitne ako 2+2 nestaci nech sa snazis akokolvek. D1 pecna - bajkalska 90 000, dialnice treba, a samozrejme riesit verejnu dopravu a dalsie projekty. verim ze sme sa ale dostali konecne na vychod krajiny co sa tyka infrastruktury ci uz D/R, zeleznica, alebo cesty I. tr.