Stránka 14 z 25

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 22:44
od Yoggy52
Nechapem co tu miesas bratislavu...

Na soroske priemerka podla google maps 70km/h - nutnost tunela, v pripade polprofilu tam bude asi len 80km/h (pri sucasnej premavke)

Sarissky stiavnik 40km/h, nie je nutny tunel, v pripade polprofilu tam bude 100km/h...

a ak by sa nahodou nevedel ako vyzera tak: gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=36153 (toto je len polovica z neho, ale druha polovica, je sice so samymi zakrutami, ale 100-kou sa tam da ist :lol: )

A co sa tyka tej Bratislavy(ked uz ste to nacali), tak kym som byval vo Svidniku tak som si hovoril, ze ake tu mame problemy s tymi kamionmi atd. Dosiel som do bratislavy a uplne mi to zmenilo pohlad... A tak vidim aj teba (devil), byvas niekde v Jablonove a nadavas v krcme, ze ako vam ta premavka a kopec nici zivot :wink: Ale nikdy si nevysiel z tvojej zaprdenej dediny a nezistil, ze su aj vacsie problemy, ako v tej tvojej.

Sorosku by som riesil ako posledny usek na R2 :wink: Ako som uz spominal, staci tam spravit poriadnu rekonstrukciu... Aby sa tam oplatilo stavat tunel, premavka by musela byt dvojnasobna ako teraz

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2017 02:14
od DrX
Trapkovia, uvedomte si, ze Bratislava je polka Krakowa, a patina Mnichova, ktore nie su "hlavne mesta". Takze v kazdej normalnej krajine sa taky zhluk obyvatelov moze nazvat nanajvys tak "hlavnou dedinou".

A ked je niekto v tomto state trapny, tak presne dedincania, ktori doliezli do Blavy a myslia si, ze videli mesto a idu kvoli tomu rozdavat mudrosti. Chodte sa pozriet este 60km dalej do Viedne, a uvidite, ako to vyzera ked sa hlavne mesto nestara len samo o seba ale o rovnomerny rozvoj celej krajiny. Porovnajte si rozdiely v zivotnej urovni, hustote ciest, HDP medzi Viednou a regionmi a medzi Blavou a regionmi. A to je Vieden standardne najlepsim miestom na zivot na svete. Zjavne na to nemusi vyciciavat cely zvysok krajiny tak ako Blava so zvyskom Slovenska. Ked ste s tym ale spokojni, tak vam gratulujem (zjavne vam uz centristicke blavacke media dostatocne vymyli hlavicky).

A co sa tyka porovnavania Braniska a Sorosky, jednak zabudas, ze tunel aj skrati cestu, cize ak by aj bolo zvysenie rychlosti len zo 70kmh na 80, tak ti to da 20-30%, o samotnej narocnosti prejazdu, popadanych kamionoch, problemoch pri zatvoreni, v zime, ked treba pri nehodach obchadzat obrovskymi obchadzkami nehovoriac. A jednak ja som nikde nepovedal, ze Branisko nemalo byt a Soroska ma. Ja len zopakujem co opakujem cely cas: nech sa delia peniaze 60:40 (sever:juh) a Soroska uz by davno bola a megalomanie ako tie medzi Braniskom a Jablonovom (kde je prakticky 6-8 pruhov vedla seba, lebo 1-ka ide este paralelne s uplne prazdnou dialnicou) by proste neboli a obsluznost severneho naokolo blizsie by sa tym nijak neukratila. Ale proste, presovcania, podla zilinskeho vzoru, ak neberu vsetko tak ako by nedostavali vobec nic.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2017 03:37
od Yoggy52
:D Tie tvoje kecy, mi pridu ako od cloveka, ktory si nevedel najst pracu v Bratislave, tak pracuje niekde pri soroske v stajni kydaca za minimalku a nadava na bratislavu, ako ona moze za jeho po*rany zivot :lol:

Podla tvojej logiky od Trnavy neexistuju ziadne dialnice a nie ze by sa rozsirila siet na vychod, ale zla bratislava, si ide dovolit obchvat, ach ta nehoraznost :cry:

S tou hlavnou dedinou neviem co si chcel povedat

Ale na druhej strane je pravda, ze na slovensku je vsetko centralizovane v Bratislave, takze je pochopitelne, ze tam bude najlepsia zivotna uroven atd. Za druhe Nemecko a Rakusko su spolkove republiky, ked sa pozries na Francuzsko alebo Spanielsko, tak ten rozdiel medzi regionmi je tiez velky...

A ako ti "Blava" vyciciava zvysok slovenska? :shock: Ked to tu po dopravnej stranke vyzera horsie ako vo Svidniku, asi places na nespravnom hrobe...

Podla mojich skromnych vypoctov, skrati to cestu len o pol kilometra.

O tom, ze by dialnice nemali byt paralelne s jednotkami, som tu uz pisal viac krat, takze s tym suhlasim.

Po dostavani D1 po Budimir (chyba uz len usek Turany-Hubova) a ciastocne D3, sa cela pozornost presunie na R2/R3/R4/R7, radsej vybudovat jeden suvisly tah, ako kusky na dvoch frontoch, tie vase 60/40 si myslim, ze boli aktualne asi v roku 2000, teraz je uz trochu neskoro :shock:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2017 16:08
od zoom
Aj v Nemecku je regionalny rozdiel ohromny https://www.thelocal.de/jobs/article/upper-bavaria-boasts-lowest-unemployment-in-eu A porovnavávať veľkosť miest s krajinami ako Poľsko, Nemecko a kritizovať rozloženie je na poldecak..

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2017 17:09
od Maxx787
vecsina okresov na SK okrem hladovych dolin sa ma priblizne tak ako portugalsko ci juh spanielska, takze na tom so zivotnou urovnou niesme uplne niekde v afrike, ta tvoja patina mnichova, nemecko ma 80 mionov obyvatelov a mnichov ma tak 2 mil. teda je to 1/40 obyvatelstva. SK ma 5,5 miliona, z toho 450 000 zije v BA, co je cca 1/12 tina, trochu nepomer. ano BA je centralizovana a rozvinuta, pretoze je v zlatom trojuholniku Wien, BA, BP. a sme OT vdaka tebe.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 15:37
od devil
S tou hlavnou dedinou neviem co si chcel povedat


porovnavat sa s mestom mnichov v 80 mil. nemecku je nemiestne, ze DrX. :wink: . ale staci vidiet spomenutu vieden, prahu, budapest a potom BA...to je na zaplakanie. ale to sme OT.

a ak by sa nahodou nevedel ako vyzera tak: gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=36153 (toto je len polovica z neho, ale druha polovica, je sice so samymi zakrutami, ale 100-kou sa tam da ist :lol: )

A co sa tyka tej Bratislavy(ked uz ste to nacali), tak kym som byval vo Svidniku tak som si hovoril, ze ake tu mame problemy s tymi kamionmi atd. Dosiel som do bratislavy a uplne mi to zmenilo pohlad... A tak vidim aj teba (devil), byvas niekde v Jablonove a nadavas v krcme, ze ako vam ta premavka a kopec nici zivot :wink: Ale nikdy si nevysiel z tvojej zaprdenej dediny a nezistil, ze su aj vacsie problemy, ako v tej tvojej.

Sorosku by som riesil ako posledny usek na R2 :wink: Ako som uz spominal, staci tam spravit poriadnu rekonstrukciu... Aby sa tam oplatilo stavat tunel, premavka by musela byt dvojnasobna ako teraz


tak aby si mal v tom jasno aj ty, som z BB kraja a cez sorosku som uz nesiel niekolko rokov. ale ty si totalne mimo. ja viem ako sa ide cez PM, a tiez poznam kolony na PM a vzdy myslim na to ze kolko ludi ide SINGLE v 4-5 miestnom aute namiesto toho aby sedeli v MHD.

Na soroske priemerka podla google maps 70km/h - nutnost tunela, v pripade polprofilu tam bude asi len 80km/h (pri sucasnej premavke)


nikde som nenapisal ze treba plny profil. aj pri 1/2profile tam bude 90-100 km/h. skratenie trasy o 1-2 km, cize uspora 5-6 min. co je 35%+ menej oproti tomu co je tam teraz. to je slusne.

Po dostavani D1 po Budimir (chyba uz len usek Turany-Hubova) a ciastocne D3, sa cela pozornost presunie na R2/R3/R4/R7, radsej vybudovat jeden suvisly tah, ako kusky na dvoch frontoch, tie vase 60/40 si myslim, ze boli aktualne asi v roku 2000, teraz je uz trochu neskoro :shock:


hlupost, radsej kusky tam kde najviac treba a vznikne kvalitna cesta s 80-90 km/h, tj. za malo penazi vela muziky.

vecsina okresov na SK okrem hladovych dolin sa ma priblizne tak ako portugalsko ci juh spanielska, takze na tom so zivotnou urovnou niesme uplne niekde v afrike,


zevraj priem. plat v spanielsku je cez 2.000 eur v hrubom, neviem ake su ceny....pochybujem ze zakladne zivotne potreby su tiez 2-3x drahsie. a npr. spotreba energii v zime je urcite nizsia lebo maju vyssie teploty. akurat mame nizsiu nezamestnanost ako zopar starych clenov EU lebo sme ochotni makat za slovenske platy.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2017 15:39
od jarino
Kapušany - hranica SR/PR
Červený variant
plný: 1,45 mld. eur
polprofil: 962,5 mil. eur

Modrý variant
plný: 1,529 mld. eur
polprofil: 1,026 mld. eur

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2017 16:28
od Yoggy52
To bude drahsie ako D3 :lol:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 13:56
od DrX
Na madarskej hranici veselo: viewtopic.php?f=35&t=22871

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 21:29
od Vlados
mali by sme maďarom poďakovať za váženie kamiónov nakoľko my na to se**me a potom sa nestačíme diviť prečo sa nám rozpadávajú cesty od preťažených vozidiel

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 08:10
od tomenmen
chcel som sa opýtať na úsek vnútorného obchvatu Košíc .. je to vedené ako R4 že? .. nebolo by dobré zahrnúť to do nejakej témy? :D .. no a teraz postreh z Košického obchvatu .. videl som vybudované stĺpy so solárnym článkom a v ceste urobené slučky ako sa robia napríklad pred rampami alebo bránami aby sa otvárali automaticky .. môže byť že by išlo o nejaké počítadlo intenzity? alebo niečo také? nemáte o tom nejaké info?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 09:28
od Vlados
od Pereša po Južnú Triedu je to označené ako R2 a odtiaľ až po Budimír PR3.
mohli by to byť ščítače dopravy...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 10:22
od Yoggy52
https://petition.most-hid.sk/peticia_za_R4

Na tejto peticii stoji vystavba R4 :lol:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 12:16
od devil
fuha, tak to uz je iny level kampane....

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 13:00
od Dendik
Ja myslim ze Ersek uz tieto podpisy ma od sept. 2017!
Makalo na tom toto OZ - http://lepsipresov.sk

Dufam ze sa nimi inspiruju a zacnu pracovat na dokumentácii k tomuto useku. Je jasne ze R4ka
(Lipniky-PL hranica nebude) o 10 rokov v prevadzke, ak vobec vo vystavbe...

Naopak Madari to budu mat po slovenske hranice hotove, alebo Poliaci zrejme uz v pokrocilej vystavbe.
A zase tá makpa :- ) gallery/image_page.php?album_id=258&image_id=38939

Hádajte kadiaľ bude prechádzat medzinárodný (ťažký aj ľahký) tranzit zo severu na juh a opačne
keď štvorprudovky z HU a PL budu končiť na našich hraniciach?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 19:36
od Jano1
Hádajte kadiaľ bude prechádzat medzinárodný (ťažký aj ľahký) tranzit zo severu na juh a opačne
keď štvorprudovky z HU a PL budu končiť na našich hraniciach?


No predsa cez Kysuce :lol:

Poliaci budu stavat len polprofil ku hranici a bude to este dlllho trvat, tak 20 rokov nez to skompletuju po Barwinek a to som velky optimista. Poliaci pre 2-3 tisic v./24h plny profil nestavaju.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 19:47
od Lorenc
Ako teraz :-D Tá poloprofilová D3 za 400milionov priťahuje celú dopravu z Poľska k sebe. :-D Jedine by sa musel stať na Živčákovej nový zázrak. :-)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 20:04
od Yoggy52
Budu to vsetko plne profily, tie intezity su tam trochu ine ako na nasej strane. Posledny usek na S19 sa ma tendrovat uz v roku 2021 :wink: Realne by som ju do roku 2025 videl celu.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 21:48
od Jano1
Budu to vsetko plne profily, tie intezity su tam trochu ine ako na nasej strane.


Intenzity na 50 km v Polsku Barwinek - Lutcza:
3687, 5496, 8862, 8033,5436 - tumu hovoris intenzity na plny profil?

To na polprofile S69 (terajsej S1) bolo 9814 v./24h v roku 2015, teda okrem toho co este na I/69 zostalo. Spolu teda cca 1,5 nasobok maxima na Barwinek - Lutcza.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 08:18
od vladik67
Len aby si Jano1 nebol prekvapený, aby to Poliaci nevystavali v plnom profile, lebo im ide aj o bezpečnosť a neznečisťovanie prírody a nielen intenzity a EU im to aj zaplatí. Čo bude u nás v SR si neviem predstaviť, ale viem sa vcítiť do ľudí, ktorí tam bývajú najmä v Šariskom štiavniku, hoci mali zrekonštruované cesty nad obcou v serpentínach, ktoré za krátky čas po preťažených kamionoch budu v rovnakom stave ako pred rekonštrukciou.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 09:57
od Jano1
Bud si isty, ze budem viac ako prekvapeny, ak v roku 2021, ako tvrdi Yoggy52, budu tendrovat posledny usek na S19 (teda ostatne useky S19 uz budu postavene/vo vystavbe) a este k tomu vsetky useky v plnom profile. Nedavam tomu ani 5% sancu.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:08
od Yoggy52
Co z toho ze mas zrekonstruovane serepntiny, ked z domu ani nemozes vyjst. (ludia ktori byvaju na zakrute)

Jano1 napísal:
Budu to vsetko plne profily, tie intezity su tam trochu ine ako na nasej strane.


Intenzity na 50 km v Polsku Barwinek - Lutcza:
3687, 5496, 8862, 8033,5436 - tumu hovoris intenzity na plny profil?

To na polprofile S69 (terajsej S1) bolo 9814 v./24h v roku 2015, teda okrem toho co este na I/69 zostalo. Spolu teda cca 1,5 nasobok maxima na Barwinek - Lutcza.


Pozri si ruch tirow 2015 a preco jazdi kazdy cez pilsno...

Neviem ci je ok porovnavat polprofil s podpriemernou cestou.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:12
od Yoggy52
Jano1 napísal:Bud si isty, ze budem viac ako prekvapeny, ak v roku 2021, ako tvrdi Yoggy52, budu tendrovat posledny usek na S19 (teda ostatne useky S19 uz budu postavene/vo vystavbe) a este k tomu vsetky useky v plnom profile. Nedavam tomu ani 5% sancu.

why not? Do roku 2021 budu vsetky useky co su momentalne vo vystavbe postavene a v baliku je este "kopu" penazi a uz vela toho na stavbu nemaju. Povedal by som ze do roku 2030 by mohli mat postavenu celu siet.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 15:58
od Jano1
Yoggy52 napísal:Pozri si ruch tirow 2015 a preco jazdi kazdy cez pilsno...

Neviem ci je ok porovnavat polprofil s podpriemernou cestou.



A co ma Pilsno spolocne s S19, je to uplne ina trasa a aj tam su skutocne zavratne intenzity 9-14 tisic, sice podstatne viac ako v trase S19, ale hlavne ina trasa. Keby chceli velmi ist cez Barwinek, tak tam nebude intenzita 3 tisic na ceste kde nie su obmedzenia pre nakladnu dopravu. To na S1 je uz 30 km od hranice intenzita 18 tisic a samozrejme nieco zostalo na paralelnej I/69 a 60 km od hranice na I/1 okolo 40 tisic v./24h. V takej vzdialenosti od hranice je na trase S19 intenzita 11 tisic, tam mozno uz daju plny profil.


A toto mi zrovna ako podpriemerna cesta nepripada, iba ak intenzitou dopravy a mozno povrchom, ale na to treba rekonstrukciu a nie paralelnu stvorprudovku pre 3-6 tisic v./24h:

https://www.google.com/maps/@49.4949962,21.7021598,3a,75y,183.54h,75.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAifoS1e0CjY3hei0oU7i_w!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.4048519,21.7034269,3a,75y,182.6h,81.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5U0DBjBn9bFVRa_OxH896Q!2e0!7i13312!8i6656

Toto je podpriemerna cesta s nadpriemernymi intenzitami 4193 NA/24h:
https://www.google.com/maps/@49.4640288,18.7890015,3a,75y,26.08h,72.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRfhfQEo3cBXbNRiRLyfAGg!2e0!7i13312!8i6656

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 23:17
od Yoggy52
Neviem preco tu postujes useky zo slovenska, ked sa bavime o polsku, wtf? A tiez nechapem co s tym ma akoze S1...

A inak gratulujem, na I/21 si postol jeden z troch usekov ktore su vybudovane prelozky od WW2 (vysny komarnik, svidnik, chmelov) Ostatne casti maju zvacsiny najhorsie parametre z jednotiek na slovensku.

A aky je pilzno iny smer? Vyuziva sa to ako skratka nie len do krosna. Kedze je to menej kilometrov a casovo je to o 15minut menej, pokial ale bude S19 dokoncena po MP, jednoznacne to bude vyhodnejsie ist cez RZE ako Pilzno. Ruch tirow jasne ukazuje ze sa vyuziva v smere na Barwinek.

V lutcza je intenzita okolo 11,000... Nasledne drop na 5500 a potom zase increase na 8000 (aj ked ta hodnota sa zvysit nema z coho, kedze tam ziadny vyznamna cesta nie je, asi chyba. )

Inak neviem preco tu spominas nejake irelevantne data, ze kolko kilometrov od hranice je aka intenzita. :D

Pls presunte to do temy Poland. Danke.