Stránka 17 z 25

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 07:40
od Dendik
Presne tak, len samotnym "spojenim" usekov by sa dalo podla mna usetrit na cene 5-10% co je pri pol miliarde 50melonov
kludne na riesenia ciest v niektorom krajskom meste... To by ale nesmela byt tak silna lobby okolo ciest. Zaujimave ze
madarom to ide a nemyslim ze by tam tiez zaujmove skupiny neboli...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 12:11
od nonick
Zase s tym setrenim opatrne, v takom Nemecku ci Francuzsku je vacsina projektov do 10 km, asi to teda nie je take jednoznacne.

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... stcount=13

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2019 18:33
od mareks96
O menšie zákazky sa môžu uchádzať aj menšie firmy a teda viac firiem, čím sa znižuje riziko kartelu

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 07:59
od vladik67
Kedy bude obdobná petícia za R4? Via Carpathia nie je akože tiež dôležitá, lebo intenzity a čo po niejakých cezhraničných spojeniach na východe? Východ je horší ako Kysuce?

viewtopic.php?f=35&t=24485&p=223723#p223723

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 08:43
od Yoggy52
A kto by tu peticiu asi spravil? Ked vsetci su minimalne v Bratislave :mrgreen:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 09:09
od vladik67
Ak sa hlásiš, tak ty.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 11:28
od Dendik
Myslim že to tu už bolo, teba to oprášiť.
tu:
https://presov.korzar.sme.sk/c/20652668 ... vlady.html
alevo tu:
https://www.teraz.sk/ekonomika/doprava- ... lanok.html

sept. 2017, staci dar vyhladavat: #petricia #R4 #32 #tisic #podpisov

Hlavne starostovia na trase a VUCka by sa mala aktivizovať... ...myslim na prechodoch pre chodcov:-)
Inak Ersek v 2018 godu podpisal medyivladnu zmluvu s poliakmi o dokonceni R4 ku hraniciam v r 2028.

https://www.topspeed.sk/minister-doprav ... Nuhf6a-h2o

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 11:39
od Yoggy52
Tak ja by som povedal, ze 2028 je celkom realny termin dokoncenia. :wink: Takze naco peticie?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 11:56
od svaco
z tohto fora mám skúsenosť, že platí vzorec reálny rermín dokončenia = ministrov termín dokončenia + koeficient (bulharská konštanta, ktorá priebežne mení svoju hodnotu a nikdy nebola/nebude rovná 0)

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 12:02
od Driver
este by mohli tu peticiu podpisovat polski kamionisti :D
ale to by sme museli vyhlasit medzinarodny problem č.2 :lol:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 21:11
od Jarda Retarda
Ako som z vychodu, a som rad za kazdu novu cestu, co sa u nas postavi. Ale objektivne podla mna Kysuce maju ovela horsi problem s dopravou a v takom rozsahu (cela I/11), ze taky problem nikde na vychodnom Slovensku nie je. A potom nasleduje R3 od Martina na juh nejakych cca 30 km. To ale neznamena, ze na vychode sa nema investovat do infrastruktury. Akurat nemusi byt To by sa malo rovnomerne vo vsetkych castiach Slovenska. Akurat nemusi byt vsade dialnica. Dobry priklad, ako na to, je CBA na I/68, ktora za od Presova na sever. Ak sa pojde podla nej, za relativne malo penazi ziskame vela muziky a ani dialnicu tam netreba...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2019 21:55
od Jano1
Jarda Retarda napísal:Ale objektivne podla mna Kysuce maju ovela horsi problem s dopravou a v takom rozsahu (cela I/11), ze taky problem nikde na vychodnom Slovensku nie je.

Dakujem, jedinemu z vychodu, co objektivne uznal, ze Kysuce maju problem, ktory na vychode nie je.

Jarda Retarda napísal:To ale neznamena, ze na vychode sa nema investovat do infrastruktury. Akurat nemusi byt To by sa malo rovnomerne vo vsetkych castiach Slovenska.

PO kraj ma tretui najdlhsiu siet D/RC spomedzi krajov, takze si nemyslim, ze je nejako ukrivdeny, zvlast ked som presvedceny, ze prave D1 v PO kraji je pre kraj najdolezitejsia ako spojenie na zapad a ako cesta s najvyssimi intenzitami. Mala sa namiesto D1 v PO kraji stavat R4, kde su intenzity, kde je 1+1 mimo 6 km Kapusany - Lipniky, velmi nizke?

A samozrejme mimoriadny dlh v obchvatoch na cestach I.triedy pretrvava a nevyzera, ze by to niekoho z kompetentnych vyraznejsie zaujimalo.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2019 09:00
od PK
Jarda, zapchy v Cadci a Kysuckom Novom Meste sa daju bez problemov vyriesit aj za sucasneho stavu, len zmenou krizovatiek za par Eur.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2019 09:28
od Driver
Kde sa minuli peniaze na diaľnice a termíny dokončenia úsekov podľa Národnej diaľničnej spoločnosti:

Úsek Celkové náklady Príspevok z EÚ Dokončenie
D1 Lietavská Lúčka — Dubná skala* 410 miliónov eur* 332 miliónov eur* december 2019*
D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka** 427 miliónov eur 280,5 milióna eur február 2019**
D1 Prešov západ — Prešov juh 356 miliónov eur 267 miliónov eur jún 2021
D1 Budimír — Bidovce 197 miliónov eur 148 miliónov eur december 2019
D1 Hubová — Ivachnová 289 miliónov eur 79 miliónov eur jún 2022
D3 Žilina, Strážov — Žilina, Brodno 255 miliónov eur 255 miliónov eur november 2017
D3 Čadca — Svrčinovec 239 miliónov eur 85 miliónov eur december 2020
D3 Svrčinovec — Skalité*** 154 miliónov eur 154 miliónov eur september 2017
Spolu 2,3 miliardy eur 1,6 miliardy eur


z 8 projektov 6 v žilinskom kraji

ale treba vyplakat furt vo vsetkych vlaknach na fore jak je zbytok Slovenska nepodstatný, vsak Janko :D

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2019 22:03
od metelesku.blesku
PK napísal:Jarda, zapchy v Cadci a Kysuckom Novom Meste sa daju bez problemov vyriesit aj za sucasneho stavu, len zmenou krizovatiek za par Eur.

Pri použití rovnakého metra by sa teda na R4 už nemuselo minúť ani euro.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2019 22:45
od Jano1
Driver napísal:
Kde sa minuli peniaze na diaľnice a termíny dokončenia úsekov podľa Národnej diaľničnej spoločnosti:

Úsek Celkové náklady Príspevok z EÚ Dokončenie
D1 Lietavská Lúčka — Dubná skala* 410 miliónov eur* 332 miliónov eur* december 2019*
D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka** 427 miliónov eur 280,5 milióna eur február 2019**
D1 Prešov západ — Prešov juh 356 miliónov eur 267 miliónov eur jún 2021
D1 Budimír — Bidovce 197 miliónov eur 148 miliónov eur december 2019
D1 Hubová — Ivachnová 289 miliónov eur 79 miliónov eur jún 2022
D3 Žilina, Strážov — Žilina, Brodno 255 miliónov eur 255 miliónov eur november 2017
D3 Čadca — Svrčinovec 239 miliónov eur 85 miliónov eur december 2020
D3 Svrčinovec — Skalité*** 154 miliónov eur 154 miliónov eur september 2017
Spolu 2,3 miliardy eur 1,6 miliardy eur


z 8 projektov 6 v žilinskom kraji

ale treba vyplakat furt vo vsetkych vlaknach na fore jak je zbytok Slovenska nepodstatný, vsak Janko :D


Sa divim, ze si nevybral iba projekty v ZA kraji.

D3 Strazov - Brodno mal byt na D3 stavany bezpochyby ako posledny a kludne aj za dalsimi 30 usekmi na D/RC.
HP-LL a LL-DS aj Hu-Iv kym nie su v prevadzke, pre vodica ako keby ani neboli, teda treba "vyplakavat", ze keby to uradnici nezbabrali tak uz je to davno v prevadzke, lebo len tender LL-DS zase trval 2 roky a vybrali firmu o ktorej sa vedelo, ze na to nema kapacity, dokoncenie sa posunulo na 12/2019, a vyraznym usilim uradnikov sa to o niekolko dalsich rokov posunie.

Cize keby boli uvedene useky D1 v prevadzke a na D3 v prevadzke potrebnejsie useky nez tie ktore stat postavil, tak nie je vazny dopravny problem ani na Kysuciach, ani na trase D1 v ZA kraji. Je to o uradnikoch, ktori to dokazali umyselne zbabrat tak, ze na uvedene useky D1 sa bude roky cakat a na trase D3 budu este roky zapchy.

Ale plne chapem, ze je to uplne zbytocne vysvetlovat niekomu, kto nema znalosti o dopravnej situacii a len nezmyselne vyryva. Dristy o tom, ze sa minuli peniaze, ked este neboli vyfakturovane, zial aj takyto primitivny ludia ziju na Slovensku.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2019 09:17
od Dendik
:lol: fakty=vyrývanie

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2019 12:37
od Jano1
Dendik napísal: fakty=vyrývanie

Fakty su nieco, co je Tebe totalne cudzie a nedokazes rozlisit svoje vymysly od faktov.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2019 14:14
od PK
metelesku.blesku napísal:
PK napísal:Jarda, zapchy v Cadci a Kysuckom Novom Meste sa daju bez problemov vyriesit aj za sucasneho stavu, len zmenou krizovatiek za par Eur.

Pri použití rovnakého metra by sa teda na R4 už nemuselo minúť ani euro.


Na Kysuciach su problem bodove zavady v podobe semaforov. Na R4 od Presova semafory neboli, snad az teraz pribudol v Lade. 2+2 cestu mimo dedin a miest treba na oboch miestach.
Vyriesit bodovu zavadu v podobe semafora v Kysuckom Novom Meste treba prioritne teraz, potom tam bude situacia rovnocenna s R4 nad Presovom.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2019 18:52
od EmBe
Z FB skupiny Severný obchvat Prešova R4 od používateľa D.É.:

Odpoveď z PSK na otázku, či už je známe finančné krytie R4 pre najbližsie kolo EU fondov:

Dobrý deň,
na základe Vašej otázky Vám zasielame nasledovné:
Zástupca Prešovského samosprávneho kraja sa v dňoch 19.-20.11.2019 zúčastnil Zasadnutia Slovensko-poľskej pracovnej skupiny pre cezhraničné dopravné prepojenia.
Na tomto rokovaní zástupca Ministerstva dopravy a výstavby SR prezentoval priebeh prác na rýchlostnej ceste R4 „Via carpatia“ v ktorom bližšie špecifikoval proces výstavby R4 a to:
• úsek hranica PL/SK – Hunkovce - v procese ZS EIA
• úsek Hunkovce - Ladomirová - v procese DSP
• úsek obchvat mesta Svidník - v prevádzke
• úsek Svidník - Rakovčík úsek - v procese ZS EIA
• úsek Rakovčík - Radoma úsek - v procese DUR
• úsek Radoma - Giraltovce - v procese ZS EIA
• úsek Giraltovce - Kuková - v procese DUR
• úsek Kuková – Lipníky - v procese ZS EIA
• úsek Lipníky – Kapušany -v procese DUR
• úsek II. et. sev. Obch. Prešov -v procese DSP, súťaž na zhotoviteľa v roku 2020
• úsek I. et. sev. Obch. Prešov -vo výstavbe dokončenie plánované na rok 2023

Zástupca Ministerstva dopravy odprezentoval aj zámer, že rýchlostná cesta v úseku štátna hranica PL/SK – Lipníky bude v polovičnom profile. Zástupca PSK vyslovil požiadavku kedy sa na úseku začne pracovať. Nato dostal odpoveď, že práce na rýchlostnej ceste R4 idú podľa harmonogramu a Ministerstvo dopravy a výstavby SR hľadá finančné prostriedky na výstavbu ďalších úsekov. Z tohto dôvodu na vašu otázku: Je už známe, ktoré úseky R4 budú financované v najbližšom kole EU-fondov? Je potrebné sa obrátiť na Ministerstvo dopravy a výstavby SR poprípade na Národnú diaľničnú spoločnosť.
Treba tiež spomenúť, že do konca roka 2019 bude mať Prešovský samosprávny kraj sfinalizovaný hlavný strategický dokument pre oblasť dopravy – Plán udržateľnej mobility Prešovského samosprávneho kraja – v rámci ktorého je kladená náležitá pozornosť rozvoju cestnej dopravy. V tomto dokumente je zaradená aj požiadavka na výstavbu R4 v plnom profile.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2019 09:47
od Dendik
...hej a na stranke NDS su už všetky vo faze DUR :lol:
https://ndsas.sk/stavby/priprava-stavie ... CtsJDcXMN4

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2019 10:09
od Yoggy52
Akoze v prvom rade nechapem preco sa pytal PSK :o

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2019 14:59
od Yoggy52
Dendik napísal:napr v trase R4 nikdy nevijde navratnost..

Hmm a preco by nevysla? Kapusany - Lipniky urcite vyjde na plny profil, obchvat Giraltoviec by tiez nemal byt problem...

Inak je celkom zaujimave, ze Stropkov si na zaklade intenzit z roku 2015 presadil obchovat :mrgreen: To presunutie celej dopravy z I/21 bolo ucelove, inak mi to nevychadza :wink:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 22:08
od bongi111
kapusany potrebuju obchvat urcite a samozrejme aj s krizovatkou na bardejov mimo obce, ta premavka tam je strasna. lada a lipniky su preplnene, aj cesta tam je velmi uzka a prejst na druhu stranu je obcas skoro nemozne. chmelovsky kopec je nastastie dvojpruh, tam sa to da. dedinky az po giraltovce maju aspon dost soiroku cestu, tam to az tak neboli. najviac vsak zdrzuju giraltovce. cesta od giraltoviec na svidnik je z pohladu vodica velmi neprijemna. ona by bola celkom fajn na vyblaznenie, lebo az po sarissky stoiavnik sa klukati udolim s minimom prevyseni lenze presne z toho dovodu je tam minimum moznosti na predbiehanie, lebo aj ked natrafis na trosku prehladnejsi usek, je oproti tebe kamion (inak minule sa ma jeden exot pustil obiehat presne v takom useku, cez plnu a zrazu tam ten kamion bol....ale mali sme stastie). kopec sarissky stiavnik je uz ina liga, tam ked sa chyti jeden kamion, vezies sa az pred svidnik, hore kopcom tak 30 km/h. a zo zasady ten kamion nie je jeden, ale vzdy aspon 3 v kolone. dole kopcom to iste, lebo taky kolos sa nemoze dole pustit rychlo. a ked si musia davat v serpentinach kamiony prednost, ktory pojde prvy....
dalej za svidnikom az na hranicu sa to celkom da, kamiony si z toho spravili rychlostku aj cez obce, tam treba lutovat domacich, obcas si treba velmi rozmysliet, kde chcu prejst cez cestu

R4 štátna hranica SR/PR – Kapušany, aktualizácia CBA

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 20:08
od jarino
Doba realizácie: 36 mesiacov
Náklady: 435 tisíc eur
Zámer rieši zabezpečenie aktualizácie už existujúcej štúdie realizovateľnosti pre úsek rýchlostnej cesty R4 štátna hranica SR/PR – Kapušany, ktorá bola spracovaná v roku 2014.
Túto štúdiu realizovateľnosti je potrebné aktualizovať na základe nasledovných dôvodov:
- zapracovanie výsledkov celoštátneho sčítania dopravy zroku 2015
- zapracovanie výsledkov celoštátneho sčítania dopravy zroku 2020
- aplikácia aktuálnej metodiky pre spracovanie analýzy nákladov a výnosov (CBA)
- spracovanie migračných štúdií, inventarizácie biotopov a štúdií týkajúcich sa NATURA 2000 v rámci daného koridoru a ich zohľadnenie v aktualizovanej štúdii realizovateľnosti
Aktualizácia sa bude týkať najmä:
- dopravného modelu
- analýzy nákladov a výnosov
- ďalších častí tejto štúdie realizovateľnosti