R4 Lipníky-Kapušany

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod aquila » 03. Nov 2021 08:55

uff, ked este nemaju 4 roky od DURky uzemko, tak to je hanba. to ozaj na to kaslu .. ach jaj. ja ze to uz uzemko davno ma. no co uz no, bol som naivny. pritom toto je ozaj lacny, rychly usek, ktory by poriesil zase raz niektore veci
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 541
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod jarino » 18. Nov 2021 15:17

Sekol som sa. Tri roky. Aj tak je to hanba.

Na ministerstve dopravy opäť niekomu kvapká na karbid.
Že zjednotiť prípravu na celej R4, vykúpiť pozemky a stavať formou PPP.
To akože k čomu bude tento postup dobrý?
Okrem toho, že ešte viac času sa namiesto prípravy potrebných úsekov (Kapušany - Lipníky, Šarišský Štiavnik) jednoducho preserie ehm bude čakať...
Fakt by ma zaujímalo, ktorému idiotovi niečo takéto "geniálne" prišlo na rozum. Nič dobré sa tým nezíska.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod devil » 20. Nov 2021 13:21

mozeme si lahko domysliet. dlhova brzda...cize opat PPP ktorym oklameme EU ze sa to nezapocita do celkoveho dlhu + celu vystavbu zaplati iny. naozaj sa nic nezmenilo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod jarino » 20. Nov 2021 19:08

Je to jedno z vysvetlení.
Ja som zo srandy ťukol na stránke INEKO na úseky R4 a zistil som, že sa dosť značne posunuli termíny R4 mimo úsekov, pri ktorých sa zazmluvnila príprava DÚR ešte za šermiara (jedna z dobrých vecí čo sa za neho spravila).
Prakticky to znamená, že na úseky Lipníky - Kuková, Giraltovce - Radoma a Svidník - Rakovčík má byť dodaná DÚR až v polovici roka 2024 s tým, že územné rozhodnutie bude v roku 2025.
Čo je veľmi zaujímavé v spojení s tým, čo rozpráva pán minister, že chcú spustiť PPP, no najskôr musia všetky úseky byť narovnako pripravené, t.j. mať územné rozhodnutie.

Vysvetlenie pre laika: Ak sa ponechá PPP, tak výstavba na žiadnom úseku R4 od Kapušian hore skôr ako v roku 2027 nezačne. Aj to je optimistický scenár.
No zároveň je to do budúcnosti pre kompetentných veľmi dobrá výhovorka, prečo sa na R4 nič nerobí. A to aj na naozaj potrebných úsekoch.
Takýto nápad môže dostať iba chorý magor.
Aspoň dúfam, že Kapušany - Lipníky by v tej somarine zvanej PPP nezahrnuli, keďže so začiatkom výstavby tohto úseku niekedy v rokoch 2025/2026 počíta Harmonogram výstavby. Skrátka bolo by to minimálne ročné omeškanie. V realite aj viac.

Snáď na MF SR bude niekto dosť rozumný, aby im povedal veľmi jasne a zreteľne názor na celé PPP v spojitosti s R4.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod pppoposition » 27. Nov 2021 14:59

PPP projekt nedokáže urýchliť prípravu úsekov. Jeho jediným prínosom je možnosť výstavby na dlh aj v situáciách kedy priame financovanie nie je k dispozícii.

Ak by na Slovensku bolo napríklad 5 úsekov ktoré sú plne pripravené na vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa ale kvôli chýbajúcim financiám sa vyhlásenie musí odkladať, tak by dávalo zmysel zamyšľať sa nad vytvorením PPP projektu. Avšak toto sa na Slovensku dlhodobo nedeje. Neplatí to ani pre D1 alebo D3 a už vôbec nie pre R2 alebo R4.

Môj dojem je, že k najväčšiemu zdržiavaniu prípravy dochádza v tých štádiách, za ktoré sú zodpovedné ministerstvo dopravy a NDS. Financií zo štátneho rozpočtu nie je veľa. Ale financií z EÚ je toľko, že ich Slovensko nestíha míňať.

Čo sa týka R4, tak hlavným strategickým cieľom rôznych záujmových skupín okolo Via Carpathia vo viacerých európskych krajinách je jej integrácia do siete TEN-T Core Network Corridor. To by umožnilo jej financovanie z fondov EÚ, čo zatiaľ na jej slovenských úsekoch možné nie je.

Do konca roku 2023 sa však má vykonať prehodnotenie súčasných plánov rozvoja siete TEN-T. Práve tam má Slovensko príležitosť preukázať vysoké štádium pripravenosti aspoň časti týchto úsekov a aj tým zdôvodniť oprávnenosť jej zaradenia do siete TEN-T. To je aktivita, ktorej by sa podľa mňa ministerstvo dopravy v súvislosti s R4 malo intenzívne venovať.
pppoposition
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Obrázky: 0
Založený: 18. Júl 2011 13:32

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod cPalo » 28. Nov 2021 11:54

Prečo Maďari a Poliaci aj pri nízkych intenzitách dostali EU fondy na Via Carpathia a na Slovensku to nie je možné?
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod devil » 28. Nov 2021 14:00

lebo si to dokazali presadit. aj pri R3 sa hovorilo ze sa nedaju na nu ziskat fondy kvoli blizkosti D3. a zrazu ked potrebovali minut fondy tak sa dalo. cele CORE je taka mantra ktora vyhovuje len tomu silou mocou presadzuje D3 a R3 cez MT
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod sarisan » 29. Nov 2021 00:34

smutne ze poliaci to dokazu a my nie.. to sme vazne tak neschopni? OMG! preco doprdele nejdu menezeri z NDS ci z nasej vlady lobovat v EU za eu fondy pre celu R4? za co do riti beru ten plat? ked nic poriadne nedokazu.. kde su zakony na urychlenie priprav na vystavbu co maju uz davno schvalene poliaci? a my nic, stale len spinkame.. dokedy to takto mienime konzervovat tento stav "neschopnosti" sa pohnut z miesta vyraznejsie dopredu
sarisan
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 08. Okt 2021 16:53

Re: R4 Lipníky-Kapušany

Odoslaťod metelesku.blesku » 29. Nov 2021 10:23

cPalo napísal:Prečo Maďari a Poliaci aj pri nízkych intenzitách dostali EU fondy na Via Carpathia a na Slovensku to nie je možné?

Zmes viacerých faktorov.
Zjednodušene: Od neschopnosti MDVSR a NDS, cez nezmyselne nadhodnotené štátne expertízy až po JASPERS, ktorý vďaka "transparentným výberovým konaniam" a z nich vyplývajúcich koncových cien diaľnic sa pozerá na SK omnoho kritickejšie, ako na okolité štáty, t.j. s menšou ochotou spolufinancovať projekty, ktoré neprinášajú veľký úžitok (nízke B/C) ako u susedov.
Takže treba začať najprv u seba v NDS a na MDVSR a potom bude väčšia ochota aj "v Bruseli". Len to začínanie u seba stále nejako zadrháva a preto sa tu radšej živia rozprávky o PPP.

Na R3 aj I. etapu SOPO R4 sa presunuli EU fondy len vďaka tomu, že na projekty pod 75 mil. Eur sú voľnejšie pravidlá prideľovania peňazí.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Predchádzajúca

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron