Zaujímavé je, že ty v skoro v každom príspevku píšeš skoro to isté. Poliaci majú polovicu siete hotovej, to je pravda, ale aj napíš, že polovicu zafinancovali z fondov. My sme si fondy rozkrájali vždy inak, takže z fondov ide možno 20-30% na výstavbu dlhodobo a ten balík štát+fondy+PPP je extrémne nízky celé roky. Česi takisto a ich tempo donedávna nebolo nič moc, darí sa im posledné 3 roky mať viac. Srbsko takisto doteraz sotva poskladali základné osi a inak sa zadlžujú z Ruska, Číny, čo čítam. A aj zbroja a aj sa vyhrážajú na všetky strany. To, čo ty nazývaš bolestivou ranou, tak to nemá kto na Slovensku zrealizovať.
Lebo ako vidíš je úplne jedno KTO vládne, všetci majú diaľnice na háku. Zákony prijaté touto vládou sú, ale ich účinnosť platí neskôr. Najprv si o tom niečo preštuduj, potom mudruj. Dozaista úsek R4 Rakovčík - Radoma nebude tak skoro so základným kameňom, lebo je ďaleko viac potrebnejších úsekov.
Celkové investície štátu sú v úrovni asi 4% HDP. Susedia majú o 2-3% viac. To sa odráža potom na všetkom. Pomaly všetko pôjde do spotreby. Takže na radikálny rez by si musel prísť a vziať ľuďom všetko čo je zadarmo, vziať všetky sociálne pomoci aby si získal aspoň 2 investičné miliardy. Čo je inde je zbytočné písať, lebo každý má iné východiská a iný stav. Je fakt, že v Srbsku je tretina národa mafia, tretina mladýcheje vonku a posielajú domov peniaze, takže tam ušetríš na sociálnych výdavkoch a investuješ. To isté robí Albánsko, to isté robí Kosovo etc. My tu máme predsa len inú kultúru, takže z toho čo si popísal iba Poliaci žiaria posledné roky po tej dlhej dobe čo spali. No a je treba dodať, že masívne, ale naozaj masívne zbroja, takže uvidíme aké bude ich tempo výstavby po 2023. U Čechov je lepšie až s Babišom, ktorý nalial miliardy do dopravy, ale teraz na nej šetria. To čo prevádzkujú odpovedá nám, sme menší. Iba jejich výstavba je naozaj väčšia, takže to odpovedá práve tým posledným luxusným rokom, ale jedným dychom dodajme ten astronomický nárast dlhu u našich susedov. Vybúchali sa a tiež už to takto nepôjde. Lebo inak nepovažujem tú asi 20 miliárd Kč investíciu do renovácie D1 za zázrak, ani prepísanie rýchlociest na diaľnice, byrokratický úkon. D1 keby sa za to desaťročie aspoň rozšírila v celej dĺžke, keď už to teda na kompletku menili, ale to sa nestalo. A nemohli to tak rozšíriť, lebo by museli vyhotoviť novú EIA. V čom sú lepší tak zázračne lepší? Ak v tom, že ich východzia pozícia bola lepšia a aj lepší stav ciest a železníc, tak to beriem. Ale to je všetko. Sa pozri v akom stave majú okruh Prahy, v akom stave je prejazd Brnom a možnosti obchvatu, v akom je napojenie ČB, kde stojí stavba na Rakúsku na Morave etc. Zmodernizovali to, čo sa im už rozpadávalo. V tom sú popredu. A v jednotkách a obchvatoch, ale majú aj viac sídiel a tých dopravných problémov o dosť viac. Už len prihraničné mestá s nami ako vyzerajú dopravne, však to je holá katastrofa od Hodonína po Ostravu. Na Poľsko tiež závidia Poliakom
Aj ich rýchlosti v tuneloch, to tiež nie je nič na pochvalu. Dnes stavajú jedno PPP, ale spomeňme prvé PPP na Ostravu ako dopadlo. Sú na tom veľmi podobne ako aj my. Fakt neviem, v čom tam spočíva zázrak, z ktorého si máme brať príklad? Dovolím si tvrdiť, že máme aj lepšie DZ než oni.