R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod 1mmortal2 » 30. Júl 2021 21:34

V sucastnej situaci moze navrhovat zruseni dokoncenia SO iba *** s ktorym sa nema ani vyznam bavit
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 02. Aug 2021 00:50

Tak záver aktualizácie Štúdie realizovateľnosti je napísaný podľa očakávaní.
Problém je, že čísla sú v prípade SO PO ešte horšie a v prípade východného obchvatu ešte lepšie ako pred dvomi rokmi...
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod feci » 02. Aug 2021 09:47

strana 7:

"Druhá etapa severného obchvatu mesta Prešov v plnom profile (Scenáre I a II) dosahuje síce nižšiu
ekonomickú efektívnosť, ale naďalej nad minimálnou hranicou ekonomickej rentability. Lepšiu ekonomickú
efektívnosť dosahuje Scenár I v porovnaní so Scenárom II. Z hľadiska absolútnych hodnôt ekonomických
indikátorov je za vhodné stavebné riešenie možné považovať Scenár VI (východný obchvat) a Scenár III (R4
Prešov – severný obchvat, II. etapa v polovičnom profile s privádzačom Grófske). Vo všeobecnosti však
celospoločensky návratné, a teda realizovateľné sú aj scenáre I, II a V.

Na základe uznesenia vlády 410/2019 pokračovala príprava R4 Prešov – severný obchvat v plnom profile
(scenár I). Z toho dôvodu je scenár I najlepšie pripravený na výstavbu. Ostatné scenáre neboli pripravované
vôbec alebo len čiastočne. Taktiež do prípravy scenára I boli vložené značné finančné prostriedky do
prípravy stavby. Na základe týchto informácií by v prípade realizácie iného scenára ako je scenár I došlo k
časovej strate zhruba 7 rokov a strate už vynaložených finančných prostriedkov na prípravu stavby a výkup
pozemkov. Na základe týchto skutočností sa javí realizácia scenára I ako najvýhodnejšia.
"
feci
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Založený: 19. Nov 2019 13:45
Bydlisko: Brno/ Prešov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod feci » 02. Aug 2021 09:49

strana 10:

"Na základe vyššie uvedeného a po zvážení všetkých aspektov vrátane vysokého stupňa stavu prípravy
(Dokumentácia realizácie stavby a pripravené podklady na vyhlásenie verejného obstarávania), takmer
kompletného majetkoprávneho vysporiadania a dopravno-ekonomického zhodnotenia navrhujeme
variant R4 Prešov – severný obchvat II. etapa - plný profil bez privádzača Grófske s parametrami 24,5/100,
s jednou MÚK Kapušany ako optimálne riešenie (scenár I) s ekonomickým výsledkom uvedeným nižšie"
feci
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Založený: 19. Nov 2019 13:45
Bydlisko: Brno/ Prešov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 02. Aug 2021 10:01

jarino napísal:Tak záver aktualizácie Štúdie realizovateľnosti je napísaný podľa očakávaní. Problém je, že čísla sú v prípade SO PO ešte horšie a v prípade
východného obchvatu ešte lepšie ako pred dvomi rokmi...

:lol: Vyborne, tie čísla k vychdonemu obchvatu pouzijeme ako argumetn ked bude stáť cely severný... dík :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 02. Aug 2021 11:04

Vlados napísal:Prosím, prestaň s tými drístami, že krajské mesto eurozóny. Krajským mestom ste to vďaka Mečiarovi. Bratislava je z pohľadu eurozóny väčšia dedina...
Ak majú Slovensko zasypať kamióny na trase sever-juh, tak Prešov určite nebude najužšie miesto na trase.
PS: Po otvorení prvej etapy sa určite nebude jazdiť ako si uviedol. Máš príliš mokré sny.

Trochu ucty k oponentovi poprosim... Presovsky je najludnatejší kraj, mesto PO v pomeroch SR je tretím najväčším. To su fakty.
Prešov má vyššiu hustotu obyvateľstva na km2 ako Bratislava. To je další FAKT!
Logicky doprava intravilánom negativne ovplyvnuje viac obyvateľov ako kdekolvek inde na slovensku (Svit ktory ma vyssiu zaludnenost neratam ten už D1 ma).
Presne tie uzke miesta ktore som sem dal SA BUDU používať bez spustenia druhej etapy, aj tebe by som doprial žiť na Obrancov mieru :-)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 02. Aug 2021 11:44

[OUT]
Sorry, vyplakávaš tu ako Matovič v médiach... tak som bol úprimný. Obrancov mieru už o pár mesiacov vyrieši D1 PO západ - juh, ale chápem treba zavádzať v téme PO severný obchvat, presne ako Matovič.
[/OUT]
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod cPalo » 02. Aug 2021 12:27

Dendik napísal:
jarino napísal:Tak záver aktualizácie Štúdie realizovateľnosti je napísaný podľa očakávaní. Problém je, že čísla sú v prípade SO PO ešte horšie a v prípade
východného obchvatu ešte lepšie ako pred dvomi rokmi...

:lol: Vyborne, tie čísla k vychdonemu obchvatu pouzijeme ako argumetn ked bude stáť cely severný... dík :D

Mňa skôr napadlo, či im tie čísla vyšli aj napriek prvej etape. Podľa mňa už po prvej etape musia zarátať aj tie náklady a to už ten východný obchvat by bola ďalšia megastavba.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 02. Aug 2021 12:35

Trochu ucty k oponentovi poprosim... Presovsky je najludnatejší kraj, mesto PO v pomeroch SR je tretím najväčším. To su fakty.
Prešov má vyššiu hustotu obyvateľstva na km2 ako Bratislava. To je další FAKT!
Logicky doprava intravilánom negativne ovplyvnuje viac obyvateľov ako kdekolvek inde na slovensku (Svit ktory ma vyssiu zaludnenost neratam ten už D1 ma).
Presne tie uzke miesta ktore som sem dal SA BUDU používať bez spustenia druhej etapy, aj tebe by som doprial žiť na Obrancov mieru
najludnatejsi kraj kvoli rozlohe asi, tretie najvacsie mesto ale asi ako 4. 5. 6 a nasobne menej ako BA a KE. ...... pozri si hustotu zaludnenia v trase R4 cize nielen PO ale aj okresy SK ci SP. cize velke intenzity by som necakal ani v buducnosti.

no a co sa tyka intravilanu tak skus navstivit mesta kde ide cesta stredom, niekedy aj cez hlavne namestie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 02. Aug 2021 15:26

CBA je zverejnená na stránke NDS: https://www.ndsas.sk/stavby/studie-realizovatelnosti
V prílohe hlavný dokument štúdie
B/C v prípade SO PO na úrovni 1,05 - 1,11 je veľmi málo. Naproti tomu polovičný profil má B/C 1,65 a východný obchvat cez 2,7.
Lepšie ako plný profil vyšiel aj prieťah mestom s polovičným profilom SO PO. Bez toho SO PO by to vyšlo ešte lepšie...
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 02. Aug 2021 20:35

Plný alebo polovičný profil by malo zmysel riešiť v štáte, kde máme pripravených v zásobníku ďalších 10 projektov žhavých na realizáciu. A nie v prípade, že štát nie je schopný vyhlásiť inú súťaž v horizonte rok, dva. Takto sa tie peniaze buď prestavajú, alebo ich Ma*ovič minie na ďalšie plošné testovania na jeseň a v zime.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 02. Aug 2021 21:18

a hlavne kde VO netrva cez 2,5r....

inak ozaj co sa moze hned spustit ako VO co D/R
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2021 10:00

Jedine SO PO II. etapa.
A potom neskôr Bátka - Figa, Zacharovce - Bátka a BB - Slovenská Ľupča.
Nič iné nie je pripravené a ani tak skoro nebude. Jedine žeby riskli žltý FIDIC na štýl železnice na Záhorí.
Výkupy pozemkov bežia ešte na Kysuciach, lenže tam je nutná nová CBA a aj posudzovanie vplyvov na životné prostredie je neaktuálne...

milan_KM napísal:Plný alebo polovičný profil by malo zmysel riešiť v štáte, kde máme pripravených v zásobníku ďalších 10 projektov žhavých na realizáciu. A nie v prípade, že štát nie je schopný vyhlásiť inú súťaž v horizonte rok, dva. Takto sa tie peniaze buď prestavajú, alebo ich Ma*ovič minie na ďalšie plošné testovania na jeseň a v zime.

Kým sa reálne bude SO PO II. etapa stavať...
Myslím že to skôr budú dva veľké nákupy testov na vytieranie z análu :lol:

cPalo napísal:Mňa skôr napadlo, či im tie čísla vyšli aj napriek prvej etape. Podľa mňa už po prvej etape musia zarátať aj tie náklady a to už ten východný obchvat by bola ďalšia megastavba.

Nerozumiem čo chceš povedať...

Dendik napísal: :lol: Vyborne, tie čísla k vychdonemu obchvatu pouzijeme ako argumetn ked bude stáť cely severný... dík :D

Tomu ani sám neveríš...
Trasiete sa o SO PO už tri roky.

nevo83 napísal:- cize vykupene pozemky, studie, projektove dokumentacie, platy ludi, atd atd v 2021 hodime do kosa, a zacneme vsetko od znova... nemas ani paru co znamena zcelovat pozemky a vyhladavat dedicov a pod..
- najdeme tam dalsich 5 ziab kt sme nevideli 80r, alebo inu zver a dojdeme ktomu ze predsa len ten sever je lepsi lebo enviroment a kulturne dedicstvo
- uprimne bud ten PO dostane obchvat teraz alebo mozno tak za 30r a za /moj tip 4x stavebne naklady/
- zivy priklad odsuvania do nekonecna je soroska a KE 2... to co malo uz stat ideme 3x prekreslovat, rozculovat sa nad novou EIA /D1 vychod myslim 3x/ atd


- v porovnaní so stavebnými nákladmi je to nič... Samozrejme to nič je o niečo menšie, lebo pozemky v okolí prešova nie sú zas tak lacné... Možno preto po novom potrebuje NDS na výkup pozemkov povolenie UHP :lol:
- všetko sa to dá riešiť... To nie sú prekážky
- štátu je to jedno
- Soroška je typický príklad, keď kompetentní vedia o probléme a neriešia ho. Nič nebránilo uvedenú vec riešiť. Len to by nebolo vypisovanie VO pred voľbami... KE majú problém s CBA. Keďže sa voči tomu ozýva JASPERS, tak by to neprešlo cez EK.

nevo83 napísal:DrX ty ma udivujes, takze vratime sa - 15r co do pripravy a náklady čo zdvojnasobime ci ztrojnasobime ??? Ta R4 ma vacsi uzitok ako tvoja R2..

Len akosi o tom nevieme presvedčiť tých s mešcom :lol:

svaco napísal:Človeče spamätajte sa, východný obchvat je dnes úplne pasé, je rok 2021 (pre istotu pripomínam) nie rok 2003 alebo 2005!

Úplne zaiste nie...

Dendik napísal:
jarino napísal:...To čo tvrdili kritici sa potvrdilo. Pred asi tromi rokmi sa argumentovalo, že nemá význam pripravovať niečo zmysluplnšie.
Čas utiekol a je to v stave, aký bol prognózovaný :)
Skutočne presvedčivé argumenty :o
Vyborne :lol: tak ešte čakajme dalších 10 rokov a kamiony sever-juh nas zasypu... Bez druhej etapy budu chodit cez PO tuto:
https://goo.gl/maps/MtEGvDzv7kfzvXvW7
alebo tuto:
https://goo.gl/maps/zXdET68C4FFRkErMA
alebo tunák:
https://goo.gl/maps/tz4dTfbuoxrqrsYp6
či tutak:
https://goo.gl/maps/ndgnE3ajnHNYqwMk8
alebo pikoška cez kruháčik
https://goo.gl/maps/gj37Sg4b85kRKwgt5

Po otvoreni I. etapy zas budu jazdiť tadiaľto:
https://goo.gl/maps/KkR6hVFyrdwqfi3n7
https://goo.gl/maps/y8iVrZkDjtNjYiRe8
Podla jarina v pohode úroveň 21 storočia na krajské mesto eurozóny... :roll:

Moje názory a dojmy sú irelevantné...
Nemusíš si dávať námahu mi ukazovať križovatky v PO, ja PO veľmi dobre poznám.
A preto si nemyslím, že SO PO vytrhne PO z biedy. Bude to lepšie, o tom niet pochýb.
Len sa bavím, keď tí čo akože lobujú za SO PO najskôr točia o obrovskom tranzite (ktorý v takom množstve neeexistuje), ktorý niči celé PO a jedine SO PO to zachráni. Potom si spomenú, že pri Finticiach je odpísaný privádzač, tak si opäť vycucajú z prsta iný argument... Zabila to nejaká štúdia z Poľska o 20 tisíc vozidiel čakajúcich v Poľsku len na to, kedy dostavajú cestu po hranice :lol: Tých 20 tisíc kľudne môže byť rok 2040 a obchvat okolo Rzeszowa... Poliaci až tak nepotrebujú čarovať s intenzitami, keďže oni na druhej strane hranice stavajú štvorprúdovku za 10 mil. eur/km a menej...

V zásade mne je to jedno. Mňa nikto presviedčať nemusí. Pre mňa ako nezainteresovaného pozorovateľa je na smiech, že doteraz nikto nevie hodnoverne odôvodniť SO PO...
Faktom je, že za tie tri-štyri roky čo ubehli by už mal východný obchvat alebo prieťah mestom EIA. Je zjavné, že kritici SO PO mali pravdu. Každý kto do toho kus vidí si myslel, že to takto dopadne...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod cPalo » 03. Aug 2021 19:39

jarino napísal:
cPalo napísal:Mňa skôr napadlo, či im tie čísla vyšli aj napriek prvej etape. Podľa mňa už po prvej etape musia zarátať aj tie náklady a to už ten východný obchvat by bola ďalšia megastavba.

Nerozumiem čo chceš povedať...

To že na prvú etapu sa minulo/minie X € a tie "musíš" prirátať k VO a až potom môžeš rátať pomer náklady/úžitok. A to nebude až také výhodné. Lebo to sa už reálne minie. ;)

Dendik napísal: :lol: Vyborne, tie čísla k vychdonemu obchvatu pouzijeme ako argumetn ked bude stáť cely severný... dík :D

Tomu ani sám neveríš...
Trasiete sa o SO PO už tri roky.

Myslím, že Dendik písal o tom, že po "dostavaní" celého SZO (vrátane 2.etapy) bude požadovať ešte k tomu aj VO ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 04. Aug 2021 21:42

Koľko "dobrosrdečnosti"... ale zavidieť je taka typicka slovenska vlastnosť, takže sa ani nečudujem :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 06. Aug 2021 11:16

Vlados napísal:[OUT]
Sorry, vyplakávaš tu ako Matovič v médiach... tak som bol úprimný. Obrancov mieru už o pár mesiacov vyrieši D1 PO západ - juh, ale chápem treba zavádzať v téme PO severný obchvat, presne ako Matovič.
[/OUT]

Vyborne dakujem ze miesta okrem Obrancovky si odobril, ale žial ešte 2 roky sa bude na Sabinov jazdiť tak ako píšem.
Sever juh bez druhej etapy bude jazdit este dva roky tak ako píšem!
Sever juh bez druhej etapy bude jazdit po dvoch rokoch (okrem Obra. mieru) tak ako píšem!
A niekto tvrdi že Prešov nebude úzkym miestom :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 06. Aug 2021 11:20

jarino napísal:Tak záver aktualizácie Štúdie realizovateľnosti je napísaný podľa očakávaní.
Problém je, že čísla sú v prípade SO PO ešte horšie a v prípade východného obchvatu ešte lepšie ako pred dvomi rokmi...

A to je ako možné? Asi klesla intenzita dopravy počas korony :lol:
Jasne že ta nikto nepresvedčí ked si už rozhodnutý...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 12. Aug 2021 00:26

Proces pripravy stavieb na Slovensku:
1. technicka studia
2. EIA
3. DUR
4. UR
5. DSP
6. MPV
7. akt.EIA
8. studia realizovatelnosti
9. UHP
10. uprava cisel ak nevyjde UHP
11. SP
12. vystavba , ak nie su zdroje hodime na 3krat drahsie PPP

je idealne ak sa stavba pripravuje min. 10 rokov, aby sme po strnastich rokoch pripravy skumali ci sa vobec este oplati stavat :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod crossroad » 12. Aug 2021 15:55

polovicu veci tam poskrtat prip zlucit a skratit na minimum co by mal zarucit novy stavebny zakon a zakon o VO ,tak ako je to napr v polsku abo madarsku
crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 12. Aug 2021 16:17

Frosbite preboha ved sa uz preber... ani jeden zakon z tych dvoch neprejde tak skoro ak vobec... Idu z posledneho a Kollar to v okt/nov polozi...
stavebny ma cca 5000 pripomienok len odbornej verejnosti a o VO to iste.. kto otvori VO je odsudeny na ,,palicu,, zo vsetych stran od UVO, koalicie, opozice, zdruzeni atd atd tam prichadzaju max kozmeticke zmeny kt nebudu mat extra vysledky...
kebyze sa aj rozhodli ze to v 2022 nachystaju co je 0,001p tak zakon zacne platit jan.2023 resp od 1.1.xxx nasleducjuceho roka kedy bol schvaleny..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod cPalo » 12. Aug 2021 17:39

:idea: To nemení nič na tom, že kvalitné zákony potrebujeme schváliť.
Aj keď pochybujem, že niečo také nás čaká v najbližšej budúcností. :wink:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 12. Aug 2021 17:53

CPalo: ale tak vidim na 2025 a vyssie a aj to len stavebny... ale dovtedy treba zit a stavat
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod crossroad » 12. Aug 2021 20:06

podla akych zakonov idu v polsku? ako to ze tam to funguje a u nas nie? tam tiez robili v parlamente ked sa islo schvalovat a menit zakony z cias komancov taketo drahoty a cirkusy? a co v madarsku akoze to tam schvalili a funguje to tam vsetko a u nas nie? stale sa u nas len hladaju dovody preco nie a preco sa takto bojime zmien? a inde sa nebali a neboja?
crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 13. Aug 2021 08:59

Frosbite preboha ved sa uz preber... ani jeden zakon z tych dvoch neprejde tak skoro ak vobec... Idu z posledneho a Kollar to v okt/nov polozi...
ale tu sa nebavime len o nejakom stavebnom zakone. frostbite sa spravne pyta ako je mozne ze u susedov to bezi rychlejsie. su tiez v EU takze si nemozu dovolit opomenut vsetky tie papiere. ty pises typicky text ako sa to neda. a velka cast fora rovnako. vlada, politici a urady su verny obraz spolocnosti a to vidime aj v praxi lebo toto su tiez neschopaci tak ako boli smeraci.

susedia si mozno uvedomili ze ide o formality a tak to prisposobili. urobi sa prva EIA co je asi najtazsi krok lebo sa vlastne vybera trasovanie a potom idu povolenia (v takom rakusku tusim EIA a UR ide v jednom)....npr. nastavia to tak ze nie je moznost aby sa do konani prihlasil aktivista typu slavik ktory nebyva v blizkosti stavby ergo nemoze nou byt poskodeny. mozno zamedzia aj tomu aby sa ucastnik konania v EIA stal ucastnikom v dalsich krokoch. ak aj ano skratia sa lehoty na jeho vyjadrenie a/alebo urady su naucene zamietat obstrucne odvolavacky.

aktualizacia EIA a studia realizovatelnosti si povedzme narovinu ze su vacsinou formalita, ibazeby sa totalne zmenila trasa a technicke riesenie ale to je zriedkave, takze zase sa to da urychlit. co naozaj zaberie cas je MPV. dalej UHP bud vobec nemaju alebo je to dalsia formalita podriadena aktualnemu alebo dlhodobemu planu ciest. cize sa mozno este okresu parametre ale postavit sa to proste musi.

cize sa vyda stavebne a vysutazi sa tender. mozu byt prisnejsie podmienky aby sa nemohla prihlasit nejaka "garazova" firma.

10 rokov pripravy je v pohode ked to neponahla. ale pre pripady ked to ponahla musia byt nastavene zakony a ich uplatnenie tak aby sa usetrilo par rokov casu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 13. Aug 2021 10:36

Devil to je taka otazka ako a preco nemame platy na urovni priemeru Eu, preco nemame trestne zakony ako v anglicku, atd atd dosad si co potrebujes..

Preco- lebo nie je politicka vola... dala sa nadmoc vsetkym obcianskym organizaciam, ten co sutazi ma vacsie prava ako ten co to plati..
Ok suhlasim ze sa daju zlucit niekt procesy ale to gro bude fungovat rovnako.
Dalsi problem vidim v tom ze nas stavebny zakon ma 60r a chciet ho zmenit uplne je nemoznr
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: milosD a 8 hostí.