Vidím, že sa tu toho popísalo...
Podľa dopravného modelu vypracovaného pre NDS má byť na 2.etape SO PO v roku 2040 intenzita 12 tisíc vozidiel. Môžeme polemizovať, či je ten dopravný model správny, čo bral do úvahy atď. Ja neverím intenzite 22 tisíc vozidiel na 1. etape SO PO, to sú vysoké čísla, aj keď sa bavíme o roku 2040... Na základe týchto čísel správne NDS (nie Hodnota za peniaze nebodaj ja, čo sa ešte nedozviem
)usúdila, že stačí polovičný profil. Totiž je nutné si uvedomiť jednú dôležitú vec. Prešov je stále krajské mesto s ešte akou takou ponukou pre okolie, takže kopa áut na vstupoch jednoducho má cieľ v meste. Takže hoci na vstupe z východu nech je aj 40 tisíc vozidiel, čo nie je, aj tak SO PO nepreberie drvivú väčšinu intenzít (keby Prešov bol dedinka so 400 občanmi, bolo by to inak...). Tu ide o to a presne na to naráža Hodnota za peniaze, všetky štúdie a koniec koncov aj ja, že pre Prešov existujú lacnejšie alternatívy ktoré mu pomôžu oveľa viac. Presne o tom je Hodnota za peniaze, však je to v tom názve. SO PO mestu pomôže, ale bude to stáť kopu peňazí a nebude to mať taký želaný efekt.
Prešov má zásadný problém s kapacitou existujúcej infraštruktúry. Smer západ - juh dostatočne poriešila dobudovaná Nábrežná (určite sa situácia zlepšila) a definitívne vyrieši D1 obchvat. Máme problém, že hoci sa postaví 1. etapa SO PO, Sabinovská bude mať problémy naďalej. Všetkým je to jasné, riešením je mestská komunikácia. A v podstate keby sa spravia MK3 a MK5 nakomplet, tak aj ten tranzit by to využíval na 100%. Preto už mala dávno prebiehať príprava, aby výstavba začala čo najskôr.
A k tým intenzitám pri Žiline a neviem kde všade. Pri KNM pomôže postaviť už len samotný privádzač do závodu Schaeffler, čo už tvrdím dávno. Možno keby ste niektorí čítali celé fórum pravidelne, tak by ste prišli nato, čo tam kto píše. Lebo napr. devil je posledná osoba na tomto fóre, ktorá obhajuje infraštruktúrne projekty v okolí ZA...
S R2 pri Trenčíne sa neráta, však minule minister oznámil, že Štúdia realizovateľnosti tam nevychádza, tak sa to prerobí (to je už dávny fakt). Minister totiž presadzuje východnú R2, ktorá vychádza ešte horšie. Obchvat Zvolena je v príprave kdesi na začiatku, riešiť či plný alebo polprofil je teraz ešte kus predčasné.
Kriváň - Lovinobaňa je pre slabé intenzity stavať v plnom nie moc hospodárne, no zasa polprofilom vzniknú v podstate dve cesty 1 .triedy vedľa seba. V príslušnej téme sa to riešilo, nejdem to rozoberať.
D1 od Bidoviec na východ má odporúčaný začiatok výstavby po roku 2030, až na jeden úsek...
Kapušany - Lipníky má ešte hodne ďaleko do výstavby. A určite ten úsek má väčší zmysel ako SO PO. A ďalej pokračovať s cestou 1. triedy na Humenné. Presne na to by východniari mali tlačiť, dupľom keď D1 má byť na Zemplíne po roku 2030.
A k tým financiám. Na budúci rok sa v podstate ráta iba so začiatkom výstavby, takže až tak peňazí NDS nebude potrebovať. Problém je, že peniaze v OPII momentálne pre diaľnice nepostačujú, uvidíme ako sa to porieši. Ďalším chybným tvrdením v tejto diskusii je, že na RC je vyčlenených 500 miliónov. Bodaj by, nie je ani polovica z toho. Nevieme ako to bude s eurofondmi po roku 2020, to bude známe čo viem tento rok, narážam hlavne na to, že koľko peňazí Brusel zochce do dopravy dať, miera spolufinancovania, kto bude vyberať projekty atď. To že sa postavili diaľnice ako Brodno - Strážov alebo Svrčinovec - Skalité bolo iba z dôvodu, že boli pripravené projekty a čerpanie na projektoch pri Žiline a RK z istých dôvodov nebolo na takej úrovni ako malo, tak aby neprepadli peniaze, išlo to do výstavby. Teraz je situácia kus iná, k tomu štát plánuje mať vyrovnaný rozpočet v roku 2020, ktovie kedy príde ďalšia kríza, tak sa začína šetriť a Prešov je jeden z tých, ktorý si to na prvý pohľad kus odskáče.
Žiadna 5. automobilka do Piešťan nejde, totiž žiadne autá vyrábať nebudú. Po prvé nie je to ešte isté a po druhé ten podnik už na Považí pôsobí. Síce neviem prečo zrovna Piešťany, ale tak oni zrejme veľmi dobre vedia prečo práve tam.