R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 27. Feb 2017 16:57

devil napísal:a co maju kosicke elektricky spolocne s dialnicnymi obchvatmi ? faktom je ze kosicky obchvat je lacnejsi pritom KE maju 240k obyvatelov a PO len 90k obyvatelov.

Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Pre cesty, železnice a verejnú dopravu je tam 3,5 miliardy eur. Ja sa na to dívam trochu inak a nie všetko je o D a RC. Preto tvrdím, že bez SO PO sa PO zaobíde, ak by sa investovali peniaze do iných projektov a nielen do ciest. Peniaze ale nie sú.
D1 Budimír - Bidovce 200
R2 Košické Oľšany - Šaca 400
Modernizácia električkových tratí v Košiciach 80
Obnova vozového parku električiek v Košiciach 20
To dáva 700 miliónov... Na R2 by som si ešte počkal, či ešte bude a ako to bude, cena je z Value for money.
V Prešove D1 obchvat 355, Nábrežná cca 50(neviem, koľko reálne sa preplatilo HANT BA DS) a trolejbusy 9 miliónov. Spolu 414 miliónov. Teraz ešte môžme pripočítať nejakú štúdiu pre dopravu, ktorá podmieňuje investície do infraštruktúry MHD, čo by bolo iba dobré.
A kľudne, kto má čas, nech tam započíta aj OPD a aj celé kraje. KE kraj vyzerá biedne keď berieme do úvahy diaľnice a RC. Nie som proti tým projektom, ale aby tu nikto nevykrikoval, že KE kraj nebodaj KE nič nedostali. Ja som napísal zoznam projektov, nebol tam SO PO, nemali by význam iba pre PO, viď Kysak - Košice, ale tie projekty nie sú reálne.

aquila napísal:o cene tu bolo nespocet prispevkov, ake to je stratove a keby davali do tych regionov kazdy rok 130 mio euro, tak maju luxusne obchvaty za 30 aj na polnych cestach, nieto ze na hlavnych tahoch ..
ano PO si to teraz schytava, ale radsej neskor ako nikdy.. a tiez pevne dufam, ze aj na D3 to prekreslia.. uz su tu tendecie, vzdat sa dialnic, ale ist do jedniciek...

Presne tak. 130 miliónov ročne do dopravy alebo do rozvoja regiónov, to by tu inak vyzeralo.
Tým jedničkám neverím. Nemôžu povedať, že nie sú peniaze.

devil napísal:NR a BB obchvat sa nedaju narocnostou porovnavat s PO D1-R4. a ano PPP v NR (resp. 90% trasy) kraji sa splaca 30 rokov. to je RC ktora sa postavila od 1980 co je tiez skoro 40 rokov. v PO kraji sa stavia od konca 90-ich rokov. v NR kraji je kolko R22,5 a kolko km D26,5 je v PO kraji ?

Ja vidím jedine tieto čísla.
V OP II 2014 - 2020 je na cesty, t.j. D, RC aj 1. trieda, 1,9 miliardy eur. PPP za tých 6 rokov vychádza na 750 miliónov eur.
Ja som proti uvoľneniu dlhovej brzdy. Peniaze sa nemali prehýriť a keď niekto chodí sľubovať do Rimavskej Soboty, na Oravu a neviem kde ešte, je to jeho problém.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Zipso » 27. Feb 2017 21:51

Inak pridam este jeden postreh, casto sa spomina ze doprave v PO by pomohlo ak by do PO chodilo viac vlakovych suprav. V PO je specificka situacia v tom ze kazda vlakova suprava blokuje Levocsku ulicu, hlavne ak ide z mesta von a spoji na stanici Presov mesto. Za 8 rokov co som jazdil PO-KE a nieje nas malo zeleznice nenapadlo vypravit jeden testovaci expres ktory by nezastavoval v dedinach. Dlho sa rozpravalo o realizacii vlakoelektriciek ktore by zachadzali primo do centra KE no padlo to. Stat by nemal nalievat prachy len do mestkych spolocnosti alebo sledovat zaujmy jedneho kraja ale dopravy ako celku. Autobus je v KE za 30 min ak niesu kolony a vlak to pod 45 min. neda a to nema ziadne prekazky. Kazdy kope za seba a potom to tak vyzera. Stanica v KE vynovena no frekvencie vlakov cca 2 hod a vrbaky jazdia ako za starych casov. Chcelo by sa inspirovat zahranicim ako aglomeracia sa snazia znizovat migraciu ludi ktory dennodenne dochadzaju do prace z okolotych miest. Moldava podobne dopadla ...
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 28. Feb 2017 12:52

R2 Košické Oľšany - Šaca 400


uslo mi nieco?

„Súťaž na výstavbu rýchlostnej cesty Šaca – Košické Oľšany s predpokladanou cenou okolo 240 miliónov eur vyhlásime do konca roka.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/8222006/ ... z4Zym2EiYp

240/21,5km je 11 mil/km. toto vyzera byt silne priechodne aj keby sa to mierne predrazilo. elektricky boli historicky len v BA a KE. dalsi dokaz ze tieto mesta su iny level oproti dalsim krajskym mestam. terajsi system 8 krajov je podstate pozostatok meciarizmu.

PPP je trosku zlozitejsie, mne staci tolko ze v NR kraji tymto nadobro skoncila vystavka akychkolvek D/RC na roky mozno desiatky rokov. snad sa postavia nejake obchaty ale vela ich urcite nebude.

Ja som proti uvoľneniu dlhovej brzdy. Peniaze sa nemali prehýriť a keď niekto chodí sľubovať do Rimavskej Soboty, na Oravu a neviem kde ešte, je to jeho problém.


tak vcera v spravach tvrdili ze opozicia je proti a kedze malo ist o az 5-7 mld. tak som proti aj aj. povodne sa tusim hovorilo o 2-3 mld. na to uplne najnutnejsie. 5-7 mld. je masivne zadlzovanie sa z 52 na 57% hdp.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 28. Feb 2017 13:55

ono keby sa zlucila NDS s SSC usetrilo by sa dost prachov a myto rozdelit tak aby sa z toho pokryla udrzba v plnej miere na D/R a I tr. a zbytok na vystavbu ciest I tr. a teraz davame ako spoluucast k eurofondom 15% financii co pri baliku stavieb za 1 mld je 150 mil. zo stat rozpoctu, tak tych 150 mil. rocne najst a vyclenit na stabu D/R je podla mna nielen mozne ale aj pomerne jednoduche bez toho aby doslo k uvolneniu dlhovej brzdy alebo nemoznosti vytvorit vyrovnany st. rozpocet. PPP uz stacilo, kym sa tie dva projekty nesplatia tak by sa nemali robit dalsie...vieme ale co to znamena.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 28. Feb 2017 16:31

V Denniku N pribudol rozhovor s Stefanom Kissom, kde spomina aj PO - obchvat.

clanok som dal do monitoringu ale len tu cast, kt. je pre neplatiacich

Ak niekto mate pristup (ja mam len na SME) dajte aj ten zbytok, mozu tam byt zaujimave info.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Čavo » 28. Feb 2017 19:01

čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 28. Feb 2017 21:51

devil napísal:uslo mi nieco?
„Súťaž na výstavbu rýchlostnej cesty Šaca – Košické Oľšany s predpokladanou cenou okolo 240 miliónov eur vyhlásime do konca roka.
Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/8222006/ ... z4Zym2EiYp
240/21,5km je 11 mil/km. toto vyzera byt silne priechodne aj keby sa to mierne predrazilo. elektricky boli historicky len v BA a KE. dalsi dokaz ze tieto mesta su iny level oproti dalsim krajskym mestam. terajsi system 8 krajov je podstate pozostatok meciarizmu.


Projekt: R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (I. a II. etapa)
Predpokladaná cena: 400
Dĺžka: 21
Cena/km: 19
Predpokladaná intenzita: 14 186
Stav prípravy: Proces staveb. konania
Zdroj: Value for money
Videl som už minimálne tri info o cene. Preto som napísal, že ešte by som si počkal.
Na RC v OP II máme zatiaľ 224 558 824 eur.

devil napísal:PPP je trosku zlozitejsie, mne staci tolko ze v NR kraji tymto nadobro skoncila vystavka akychkolvek D/RC na roky mozno desiatky rokov. snad sa postavia nejake obchaty ale vela ich urcite nebude.

Však keď sa v okolí Žiliny prípadne na Kysuciach všetko postaví, môžeme tvrdiť to isté...
Keď nabudúce niekto bude písať, ako v PO kraji sa postavilo x kilometrov diaľnic, napíšem mu v podobnom duchu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2017 23:00

Košice-juh - Košické Oľsany postačujú ako polprofil...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 28. Feb 2017 23:46

na 14 200 v/24h ti polprofil vychazda ako silno zatazeny, tam by plny profil bol lepsi, ak stupne doprava tak by polprofil mohol mat problemy a este v narazove dni by to mohlo byt upchate. bolo by to polovicate riesenie ktore by pomohlo ale plny vychadza, zase setrit na ukor technickych rieseni nie je vzdy dobry napad. radsej nech sa na korupcii a zbytocnostiach setri.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2017 00:02

Tej intenzite neverím, nebude tam ani 10t.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod duro_z_dediny » 01. Mar 2017 00:37

Celé je to OT, ale aspoň pre predstavu možných tokov smerom na PO:
Vlados napísal:nebude tam ani 10t

Nie je to príliš pesimistické ? Zoberiem len 3 smery zo sčítania v KE : JZ - I/50 Šaca 12800, J - Barca 10 tis., S - D1 - 23tis.
Ak vezmeme len polovicu z každého, už sme na 10 tis. a rýchlejšia cesta stiahne väčšinou viac dopravy. Plus nárast dopravy, kým sa cesta dostavia.
Od H - hranice až po PO bude D/RC, čo neskončí v KE, pôjde tadiaľ.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Mar 2017 06:41

:idea: zaujimave, ze taka logika neplati pri SO PO alebo D1 PO, ale pri kosiciach ano :?:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 01. Mar 2017 09:32

Však keď sa v okolí Žiliny prípadne na Kysuciach všetko postaví, môžeme tvrdiť to isté...


na rozdiel od NR kraja v ZA kraji su naplanovane D/RC pomaly do kazdej doliny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 01. Mar 2017 13:40

Naplánované môžu byť. Aj v NR kraji sú ešte R7 a R8. Celkovo je naplánovaného veľa, Kovalčík v tej debate ukazoval, aké sú predpokladané náklady na jednotlivé D a RC.
Z toho celkového zoznamu sa dá ešte veľa vyškrtať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 01. Mar 2017 16:25

lenze s R7 a R8 su daleka buducnost ak vobec na rozdiel od D3 a R3. ZA kraj je nenasytny gagor a ked sa nestavia min. jedna suvisla dialnica alebo aj 2 naraz tak je hysteria.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Mar 2017 16:55

:P pocet usekov vo vystavbe v ZA kraji nenapocitam ani na prstoch jednej ruky :lol:

ved aj R4 je daleka buducnost :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 01. Mar 2017 18:49

Yoggy52 napísal: pocet usekov vo vystavbe v ZA kraji nenapocitam ani na prstoch jednej ruky

Snad konecne ZA kraj po desiatkach rokov vyrazneho zaostavania v dlzke D/RC dobehne BB a PO kraj.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 01. Mar 2017 23:13

R7 zrusit od R3 po R2 a R8 zrusit celu, a R3 zrusit tu rozdvojku, ja osobne by som to tahal ku R2
a hned mame o 100 km na plane menej :-D R3 na orave stavat ako polprofil po DK a tam docasne skoncit, R4 sa tiez este cela nemusi stavat zatial. ono az tak vela toho riesit netreba nutne hned alebo najblizsich 10 rokov. hlavne bodove zavady a obchvaty miest hlavne miest. a potom podla penazi a cesty I triedy tlacit co najviac.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod fh » 02. Mar 2017 09:43

Jano1 napísal:
Yoggy52 napísal: pocet usekov vo vystavbe v ZA kraji nenapocitam ani na prstoch jednej ruky

Snad konecne ZA kraj po desiatkach rokov vyrazneho zaostavania v dlzke D/RC dobehne BB a PO kraj.


Problém je že ešte pred aktualizáciou dopravných tokov vybehli s analýzou kovalčíci a pridali sa aj z Hodnoty za peniaze. Nič proti nim,
česť Filkovi a jeho pamiatke že niečo také vymyslel a presadil u Kažimíra.

Jano1 a Yoggy52 pravdu máte :D ale profesionálnych klamárov a manipulátorov vôbec fakty nezaujímajú pokiaľ im nehrajú do karát.. Navyše podľa krajov to posudzovať je zavádzajúce, keď už tak podľa NUTS a sme inde. A že sa stavia najviac v prešovskom kraji je logické, D1 bola a je priorita a pokračuje tam.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2017 12:51

Zakladna crta "profesionálnych klamárov a manipulátorov": vytrhnut z kontextu nejake cislo a na nom postavit cely skreslujuci argument. Fakt este napiste nieco o tom, ako sa uz 20 rokov "neriesi" ZA kraj az na D1 pre KIU, PPP3, D3, zezeleznice, kilometrove megapredrazene megalomanske useky cisto na mostoch a "len" najdlhie tunely a "najvyssie" viadukty. Cize, ked sa ma staviat za 100mil EUR/km (co bola cena PPP3), tak hovorit o dlzke D/RC a nehovorit o tom, za kolko sa to stavia, je totalna manipulacia.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod fh » 02. Mar 2017 13:04

DrX napísal:Fakt este napiste nieco o tom, ako sa uz 20 rokov "neriesi" ZA kraj az na D1 pre KIU, PPP3, D3, zezeleznice, kilometrove megapredrazene megalomanske useky cisto na mostoch a "len" najdlhie tunely a "najvyssie" viadukty. Cize, ked sa ma staviat za 100mil EUR/km (co bola cena PPP3), tak hovorit o dlzke D/RC a nehovorit o tom, za kolko sa to stavia, je totalna manipulacia.



fakt je že PP3 nie je a ani nebude realizovaný, fakt je ale Pribina cez NR a BB kraj predražená realizovaná cez PPP, obchvat BB predražený realizovaný cez PPP.
Takže kto tu zavádza :lol:

A R4 v Prešove čaká na celkové vyhodnotenie aj s aktualizovanými dopravnými tokmi.

ostatné je chumáč hyperbolovaných slov, typu "totáneho megakina" :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2017 13:12

Fakt je, ze PPP3 bolo rozostavane a (nastastie) rachlo, lebo fico si uvedomil, ze by kvoli Ziline a par tunelarom nechal skrachovat cele Slovensko podla greckeho vzoru. A ze uz predtym sa celemu Slovensku 10 rokov masirovala hlava, ze ake je Visnove dolezite (kedy tam meciar prvy krat poklepal zakladny kamen???? 1996????)
Fakt je, ze Pr1bina bola pripravena na financovanie z eurofondov za cca 10tinu toho, za co sa nakoniec cez PPP2 postavila, zatialco tie eurofondy prepadli (cize ciste politicke predrazenie, ktore nema nic s tym, aka je cena tej cesty - prave naopak, Pribina sa z eurofondov vynala a presunula a presunula na PPP, len aby sa pri megapredrazenych PPP1 a PPP3 dalo povedat, ze aspon daco sa na PPP robi aj na juhu. Je uz len ironiou usudu, ze PPP1/3 nevedeli tunelari zafinancovat - a ze nastastie prisiel Figel).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pohodak » 02. Mar 2017 14:17

nechcem vam do tejto zabavnej diskusie velmi vstupovat, ale:
1) fico s krachom PPP3 nema spolocne nic, ten praveze stale dokola predlzoval termin na uzavretie financovania, cele to poslal do kytek az figel
2) nech to otacas ako chces tak fakt je len jeden - a to ten ze R1 sa predrazena cez PPP postavila, ale D1 okolo ZA nie cize trieskat tu dokola o tom co by stalo visnove cez PPP je nonsens zvlast pri cene za ktoru sa stavia dnes
3) neviem o tom zeby mociar poklepaval zakladny kamen visnoveho, maximalne tak prieskumnej stolne, ktora sa zacala razit za jeho vlady a dokoncila sa za mikivlady
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 02. Mar 2017 16:00

spravil som taky prepocet uspory casu keby bol vybudovany komplet D1 + R4 obchvat PO. Teraz od Kapusian (kde ma zacinat R4 SO) az po krizovatku PO Juh to bude pre IAD (sekcov + svaby) 14,5 km a google ukazuje, ze pri idealnej premavke to vraj trva 15 minut. Nakladna doprava musi ist cez Rusinsku alebo Solivarsku a teda 15,1 km idealne podla googlu za 16 minut. Vieme, kolko semaforov je na sekcove a ako su zladene takze oba casy su realne mozno o 1-2 minuty dlhsie no v spicke ovela viac.

R4 SO-PO + D1 budu mat dokopy cca 22 km. Nech IAD maju priemernu rychlost 125 kmh/h a ND 105 km/h. Autam obchvat bude trvat 10,5 minuty (uspora cca 5 minut). Pre ND mi to vychadza po obchvate za 12,5 minuty (uspora 3,5 minuty).

Takze realne ten obchvat bude pre tranzit PL-HU dlhsi o 7 km ale uspora voci terajsiemu stavu je urcite viac ako 5 minut. Samozrejme len pri plnom profile. Pol-profil usetri menej nehovoriac o tom ze teraz mozu ist auta 70-80% tejto trasy mestom po akej-takej 4-prudovke (Vranovska, Sekcov, Petrovianska) co je urcite prijemnejsie ako po polprofilovom obchvate za kamionom. Takze stavat SO PO ako polprofil by znamenalo, ze nestiahne tolko aut (IAD) z mesta.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 02. Mar 2017 16:35

Snad konecne ZA kraj po desiatkach rokov vyrazneho zaostavania v dlzke D/RC dobehne BB a PO kraj.


podla mna vyrazne zaostavanie ma akurat KE kraj. to ze mozu vyuzovat D v PO kraji je asi taky argument ze ved aj ZA vyuziva D v TN kraji.

ZA kraj bude mat najviac dialnic a najdrahsie dialnice. ale to je OK pretoze ZA kraj najviac prispieva do rozpoctu a z ceska aj polska tam vedu plnoprofilove dialnice. koniec ironie.

R7 zrusit od R3 po R2 a R8 zrusit celu, a R3 zrusit tu rozdvojku, ja osobne by som to tahal ku R2


OK, a D3 urobit ako v cesku I/11 a R3 pokial poliaci nebudu stavat S7 tak ako I/59A cize prelozku.

ved aj R4 je daleka buducnost :wink:


co sa tyka SO PO dufam, ale evidentne v PO si myslia ze sa najde 500 mil. v rozpocte.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.