R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 13. Apr 2023 08:02

Máš pravdu vymizli 1203 aj trambusky, vetresky, 105ky a podobne, no odvtedy keď si stretol 1 takéto auto za 2 hodiny je situácia iná. V tomto priesmyku občas zlyhávajú brzdy náklaďákom, ešte sa to stáva a o znečistení národného parku ani nehovorím, lebo tu sa môže a inde nie. Možno sa dožijem, že to uzatvoria aj Sorošku pre zvyšovanie stupňa ochrany obdobne, ako sa niekedy jazdilo obchádzkou cez Zádielsku tiesňavu. A tak odrežeme RV od Košíc a južnú spojnicu z východu na západ, lebo naokolo bližšie. A o tej dymovej clone si môžeš namýšľať, ale po 30 rokoch systému výstavby ciest a diaľnic sa skôr dočkáme tunela Karpaty a nie vo vysokom štádiu pripravenosti Sorošky.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 587
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 13. Apr 2023 08:10

Soroška bola všetko možné len nie pripravená. Je na tom rovnako ako kedysi Hubová-Ivachnová, len to nikto kompetentný neprizná.
Ak sa chceš baviť o ekológii tak takým vozidlám treba odobrať osvedčenie o EK. Problémov so životným prostredím máme, a sú oblasti života kde sú dopady na zdravie rádovo (desiatky násobne) väčšie. Už sme príliš OT.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 13. Apr 2023 08:44

no ked citam toto neverim vlastnym ociam...MPR je 90 km/h. soroska od konca tretieho pruhu pod zeleznicnym nadjazdom na KE strane po koniec 60-ky pri lipovniku je bezne 7km/7 min cize priemerna 60 km/h ked sa nic mimoriadne nestane. 60 kou bezne prejdes aj od konca dialnice pri dubnej skale po ZA, tak aky je problem ? soroska ma akurat to stastie ze 7 km je len kusok = casova strata je vdaka tomu mala.

A o tej dymovej clone si môžeš namýšľať, ale po 30 rokoch systému výstavby ciest a diaľnic sa skôr dočkáme tunela Karpaty a nie vo vysokom štádiu pripravenosti Sorošky.
dalsie roky urcite nie. ale po case si niekto mozno vymysli PPP projekt, potlaci sa to lobingom developerov a pod. pripravia sa studie ktore "zistia" ake je to prinosne...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 13. Apr 2023 10:14

Sorošku nemali zrušiť, bez ohľadu na to ako bol projekt pripravený.
Hladová dolina RV má zase svoj rozvoj o dekadu dve odsunutý...
Kde nie je cesta není život, ak tam neinvestuje štát,
určite nebude ani súkromník
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Kvík » 13. Apr 2023 11:15

Presne kvôli takémuto uvažovaniu sme tam, kde sme. Som úplný laik a nemám žiadne zákulisné info, ale podľa všetkých verejných zdrojov (skutočne *všetkých*, ktoré som videl) boli technická aj finančná príprava úplne žalostné a nešlo o nič iné ako o predvolebné vykazovanie aktivity od Érseka. Za takých okolností bolo zrušenie jediným príčetným východiskom a nie že ideme stavať cez mŕtvoly.

Inak za posledné roky som Soroškou prešiel možno 30× a ani raz som nezažil žiadny väčší problém, maximálne pomalý kamión, čo je otázka troch-štyroch minút. Zlyhanie bŕzd na náklaďáku je na kopci s celkovým prevýšením ~300 metrov je dnes už hádam tiež dosť ojedinelé (pred dvoma týždňami som zišiel súvislé 8% klesanie o 2400 výškových metrov a videl som, ako sa kamionisti trápia... čo by tam dali za Sorošku).

Spojiť polprofilom úseky pri Fige a Ožďany by vyšlo lacnejšie a podľa mňa prinieslo o dosť väčší efekt, aj keď žiaľ zjavne nebude ani to.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 13. Apr 2023 13:15

medzi aktivitami erseka bola aj R4. nebyt jeho nie je prva etapa a dnes sa nesutazi druha. JZO by zrejme bol aj bez neho, kazdopadne 3 casti obchvatu, kazda jedna s tunelom celkovo za vyse 800 mega. bolo nieco optimalizovane ? je treba plny profil na druhej etape ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 13. Apr 2023 17:18

Devil budem sa opakovat v 2023 sa bavit ci ma byt dialnica 1/2 ?? Ked cesty 1tr by mali uz 2+2 ?? Ved je to smiesne.. stalo to vela ? Asi ano, ale to je vysledok toho i com sa tu bavime roky...
Sam vies ze raz postaveny 1/2 sa nikdy nedocka dostavby..resp ta bude mozbo 3x tak draha..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 14. Apr 2023 07:40

tak sa pytam ze co to ma spolocne ? riadme sa zasadou zdraveho rozumu. poloprofil je vhodny na riesenie nejakej zavady kde nie su a tak skoro nebudu vysoke intenzity ale napriek tomu bude relevantna casova uspora aj zvysenie bezpecnosti a plynulosti dopravy. k tomu dalsi bonus je ak je usek drahy a poloprofil usetri slusnu ciastku. vieme ze druha etapa bude menej vytazena ako ostatne casto obchvatu PO. cize tento usek mi pride ako ucebnicovy pripad poloprofilu.

neviem preco by sa nikdy nedockal dostavby. vid obchvat ZC. zvysok je o hodnote penazi. bude to drahsie ale aj stat bude mat viac penazi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 14. Apr 2023 09:48

devil napísal:tento usek mi pride ako ucebnicovy pripad poloprofilu.

Nesúhlasím!
Akýkoľvek úsek, ktorý obsahuje tunel, alebo komplikovanú estakádu sa určite neoplatí v polovičnom profile. Pozrime si Branisko, doteraz kompetentní nevedia, čo ďalej. Akékoľvek zásahy do únikovej štôlne znamená odstavenie tunela. Akékoľvek vŕtanie tretieho tubusu odstrelom znamená odstavenie tunela. Ak budú "vŕtať" dva roky, budeme dva roku bez tunela Soroška? Tie isté komplikácie plus mínus by čakali aj iné úseky s tunelom.
Pol profil, podľa mňa, je vhodné stavať v málo dostupných miestach, napríklad cez národný park, dlhá vzdialenosť bez MUK-ov a iných finančne náročných stavieb. Ako prieťah neobývaného územia., a nie na miestach, kde je každých 10 km MUK.
Myslím, že po D3 už na Slovensku také lokality nie sú (tj.: kde potrebujeme rýchlostnú komunikáciu a nežijú tam ľudia, čo by si pýtali MUK).
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 14. Apr 2023 21:32

to urcite neoplati sa je vypocitane podla coho ? branisko 20 rokov funguje a setri cas v poloprofile pricom dodnes nie je prekrocena kapacita. kludne to nakoniec bude 30 rokov. ja odmietam ucel plneho profilu akoze aby bola funkcna polovica dialnice ked budu nejake opravy a rekonstrukcie druhej polovice. to je ekonomicky nezmysel. sam si protirecis ked pises o poloprofile na financne narocnych stavbach. tunely su financne narocne stavby, akurat tu pleties neobyvane uzemia namiesto toho aby si riesil nizke intenzity v tuneloch ako presov alebo soroska. lebo tam proste budu nizke intenzity a nevieme preukazat ze kedy bude 20.000 aut ked uz treba druhu ruru.

stavaju sa 4 velmi narocne useky a druha etapa PO bude piaty a vlastne aj kusok pri BB bude mat vysoke naklady na km, takisto D3 pri KM. same plnoprofilove tunely a estakady tak ako to chces. leju sa stamiliony rocne a skoro nic sa neotvara. okolo 2025 bude boom a potom nam zrejme ostanu posledne 3 menovane useky vo vystavbe cize nejakych 23 km. ako ked ista skupina ludi si uzije svoj prijem behom tyzdna a potom nastane vytriezvenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 14. Apr 2023 22:24

devil napísal:lebo tam proste budu nizke intenzity a nevieme preukazat ze kedy bude 20.000 aut ked uz treba druhu ruru

Toto je stará "pesnička": Čo bolo skôr, vajce alebo sliepka? Bez intenzít nie je diaľnica, bez diaľnice nie je intenzita.
Na Slovensku nie je problém, že chceme stavať, a nemáme za čo, ale aj by sme stavali, aj by zdroje boli, ale nevieme v normálnom čase pripraviť a vysúťažiť líniovú stavbu. Tak keď už, tak tak, aby sme sa k nej už nemuseli vracať.

PS: Jedna pracovníčka okresného úradu, ktorá mi už tretí krát poslala list, v ktorom mi vyvlastňuje môj podiel v pozemku, sa sťažovala, že koľko má práce, a aká halda papierov na ňu čaká. Ja som jej odpovedal, že keby si svoju prácu robila poriadne, moje odvolanie by nebolo nikdy úspešné, a ona by mala o dve tretiny práce menej. No, ale kto nemá v hlave, musí si to odpracovať ;-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Xisco » 15. Apr 2023 06:57

nevo83 napísal:Devil budem sa opakovat v 2023 sa bavit ci ma byt dialnica 1/2 ?? Ked cesty 1tr by mali uz 2+2 ?? Ved je to smiesne.. stalo to vela ? Asi ano, ale to je vysledok toho i com sa tu bavime roky...
Sam vies ze raz postaveny 1/2 sa nikdy nedocka dostavby..resp ta bude mozbo 3x tak draha..



Stavať polovičný profil je riadna blbosť, aj keď ako sa hovorí: Keď neprší, nech aspoň kvapká.

Raz keď sa postaví polovičný profil, tak druhú polovicu sa už nedožijeme (D1 Branisko, D3 Horelica, D3 Skalité, R3 Orava, ...).

Branisko 2003
Horelica 2003
Skalité 2017

A to sa ešte ani nehovorí o dostavbe druhej polovici ..
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 15. Apr 2023 09:15

Toto je stará "pesnička": Čo bolo skôr, vajce alebo sliepka? Bez intenzít nie je diaľnica, bez diaľnice nie je intenzita.
lenze teraz sa nebavime o suvislej R4 ale o 10 km kusku.

alebo inac. 100 km dialnica, komplet plny profil za 2 mld. cize 20 mil/k,. lenze teren je rozny asi tretina trasy zhltne cez polovicu nakladov kym 2 lahsie tretiny do polovice nakladov. je predpoklad narastu intenzit ale zatial plny profil netreba a nevieme presne ako rychlo budu rast

- mozeme postavit komplet cele a vyriesime vsetko na desiatky rokov, na to vsak potrebujeme prioritu vlady s tym ze inde tiez budu chciet to iste
- mozeme postavit tie 2 lahsie tretiny plny profil za miliardu a tu tazsiu tretinu poloprofil alebo ani to nie a upravit krizovatky a pod za par supov aby a zachovala ako tak plynulost. postavene 2/3 prinesu skokove a vyrazne zlepsenie viac ako 50 percent a naklady budu asi polovicne
- mozeme postavit tazsiu tretinu na plny profil a 2/3 v polovicnom profile alebo len vyriesime bodove zavady. zlepsenie bude max. polovicne zato naklady budu vyse polovicne
- mozene vyriesit len bodove zavady na lahkych 2/3 tretinach v polovicnom profile prip. aj na tazkej tretine tiez len v poloprofile. bude to stat malu ciastku oproti celej sume zato usetreny cas bude az polovicny

tu sa evidentne preferuje moznost 1 v kombinacii s moznostou 3, tak sa riesi D1 a tak chcu aj D3. vidime kam to vedie..... kombinacia moznosti 2 a 4 je R2. moznost 4 ma byt na R3. ktora moznost je najlepsia pre R4 ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Apr 2023 07:50

Vtipne (ked už sme opäť mimo temu) k tej R4ke je to že predtým "nemohla ísť cez Eurofondy"
ale čuduj sa svete (aby neprepadli) tak ich rychlo pouzivame na I. etapu, a vyzerá to že kludne až po PL
hranice by to šlo... ťakže opäť platí jediné že ak sa CHCE tak to ide. A kde sa nechce tam hladame dovody (intenzity) prečo nerobiť...
Devil aj by som suhôasil s tym čo píšeš, ale polprofily sa mali stavať tak pred 20-30 rokmi. Čech& su krasnym prikladom. To je ako ked niekto vyťahuje vychodný
obchvat PO, absolutne mimo časovú realitu žijú títo jedinci. Po revolucii:
- sa mali riešiť hlavne jedničky
- stavať dialnice rovnomerne podla krajov (rozloha, pocet obyv.)
- hodnotu za peniaze otrieskať o hlavu smerakom a nie hladovým dolinám, na ktoré mal prísť teraz ich rad :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Apr 2023 07:53

Neviete niekto čo je s tým odvolaním Hochtifu? Dali o 10 melonov vyššiu cenu, nerozumiem potom tomu ze
Doprastav ktoremu to ušlo o chlp nič neriešil, a tretí v poradí už mal asi odvolanku prichystanú vopred :roll:
Zase sa to bude len naťahovať... a rok zdržanie :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re:

Odoslaťod KN.SK » 17. Apr 2023 13:41

Dendik napísal:...
- stavať dialnice rovnomerne podla krajov (rozloha, pocet obyv.)
Rozloha (v tom sú aj lesy, vodné plochy a horské pásma bez ľudí,...) a počet obyvateľov to sú hrušky a jablká. Čo tak hustota zaľudnenia územia, aby sme mali aj duly. :D Ak by sa stavalo takto, bolo by to ako noty pre bubon, nesúvislé úseky. Hlavne pri tomto úžasnom tempe výstavby. 1873
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 17. Apr 2023 18:30

Ale nielen podla deformovanych krajov ale aj okresov. Co neznamena dialnice do kazdeho okresu. Pozname pocty obyvatelov okresov aj km aj casy, klasicky parameter 30 minutovej dostupnosti. Hustota obyvatelov je dobry ukazovatel len neriesi malo zaludnene okresy na velkej ploche. Proste spocitame okresy ktore su do 30 minut od D. Myslene cele alebo skoro cele a nielen okresne mesto. Mozno par najvacsich okresov by bol problem ked polovica je do polhodiny a zvysok uz nie.

Vela okresov a teda vela obyvatelov mimo bude len na vychode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 24. Apr 2023 10:17

Tunel PO 4 dni uzavrety, v centre jedna nehoda a cele mesto upchaté... :lol:
https://www.facebook.com/groups/dopravn ... 334896797/
druha nehoda vlak+kamion a opačnom konci, piatoček jak vyšitý
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 24. Apr 2023 10:19

To by Devil museli stavať na juhu a dolnom aj hornom zemplíne, no oni teraz musia pretlačiť 10km tunel pri BA a treba im miliardu
ktora by podla kľuča okresov a regionov pripadla hladovým dolinám...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 24. Apr 2023 13:00

ono zase na tvojom mieste by som neriesil imaginarny tunel karpaty za miliardu ked realne presovske obchvaty maju stat okolo 800 mega.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 24. Apr 2023 14:14

devil napísal:imaginarny tunel karpaty za miliardu ked realne presovske obchvaty maju stat okolo 800 mega

Porovnávaš neporovnateľné: Naša vláda sa zaviazala postaviť náš úsek Via Carphatia. Neviem o tom, že by niekto potreboval stavať tunel Karpaty, samozrejme okrem lokálnych developerov.
Diaľnica je od "spájania ďalekých cieľov" a nie na riešenie lokálnej zástavby :(
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 24. Apr 2023 15:38

VIa Carpatia vyzera na velky pruser. poprve presovsky obchvat je len mala cast tejto trasy ale zrejme najdrahsia cast cize R4 sa ide stavat stylom D3 a nie stylom vyriesit lacnejsie bodove zavady a potom ich pospajat. podruhe ked si vezmeme princip dostupnosti a pocty obyvatelov okresov tak MI, HE, SV, SO (ktorym by najviac pomohol usek dargov-pozdisovce) asi 5nasobne prevysuju SK a SP. a to nepocitam VT a TV.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 24. Apr 2023 16:50

devil napísal:ked si vezmeme princip dostupnosti a pocty obyvatelov okresov tak ..

Ty to stále nechápeš: Diaľnica sa nestavia prioritne pre tých, cez ktorých územie je vedená, ale pre všetkých tých, ktorý tade potrebujú jazdiť. To neznamená, že to nemôžu byť aj "domáci".
Pre domácich je hlavný prínos odľahčenie jednotiek (a nie len ich), a zníženie nehodovosti.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mirsi » 24. Apr 2023 17:29

Nove video:
https://www.youtube.com/watch?v=uyPqPO4ymfo
Stihnu to do konca Jula?
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pa3ck » 24. Apr 2023 19:08

devil napísal:a to nepocitam VT

Okres VT by som sem nepočítal, keďže ten vie obslúžiť aj R4 (z okresného mesta to bude na D1 20 minút a na R4 30). A je otázka, či vôbec bude nejaká časová úspora pri napojení sa na D1 pri Dvoriankách oproti v súčasnosti využívaným skratkám po trojkách cez Bačkov a Kravany/Višňov (samozrejme, myslím teraz len osobnú dopravu).
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.