R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2018 10:30

Vceliak napísal:
Vlados napísal: Prešov primárne nepotrebujete obchvat, ale mestské cesty.

Diaľničný obchvat Prešova (D1+R4) nie je postačujúcou podmienkou riešenia problémov na cestách Prešova, ale nutnou. Bez obchvatu a odklonenia tranzitu nikdy nikto by nevedel zaviesť napríklad Buspruh. Dnes sa musí mesto prispôsobovať tranzitu, ale ak bude odklonený, potom si budú môcť Prešovčania riešiť lokálne problémy.

A prečo nezačať s riešením pre 2/3 dopravy, ale začínať s tou 1/3? Aby Prešov zážíval utrpenie dlhšie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 05. Nov 2018 11:10

Ako si budú môcť riešiť Prešovčania lokálne problémy, ak hlavné ťahy patria SSC, t.j. štátu? Mesto Prešov ani Prešovčania nemajú žiadne kompetencie (a ani peniaze) s tými komunikáciami niečo robiť...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 05. Nov 2018 11:41

na vstupe do Prešova bude billboard s ospravedlním pre tranzitujúcich vodičov: "prepáčte, že ste po 500 km zišli z diaľnice, ale obchvat mestu nepomôže"


obchvat treba aj bude, otazka je len kedy a akom profile. cim drahsie tym vacsi problem zohnat peniaze. to ze akekolvek velke investicie (MK) su pase na roky az desatrocia je tiez jasne. PO si vybral dialnice.

jak vam ide to pocitanie v meste kde ste v živote neboli vyborne, hlavne ze lc je najvacsi dopravny problem slovenska


lebo PO je tak vynimocne mesto a neexistuje ziadna paralela s inymi mestami. zrejme si este nebol v TT ani NR.

Je take tazke zadat sutaz tak, ze chcem ponuku jak na pol profil tak aj plny a potom sa rozhodnut na zaklade cenoveho rozdielu? Inak som za plny, myslim ze odchvaty takto velkych miest si to zasluzia a intenzity budu urcite vacsie ako 6000. Kolko bol odhad intenzit na R1 a aka je realita?Kolko bol odhad intenzit na R1 a aka je realita?


na trase R1 sa prakticky naraz odstranili 2 velke stuple (l. vieska a NR) a namiesto kuskov vznikol suvisly usek okolo 150 km. v PO sa prakticky predlzi D1 od PP o 14 km obchvat mesta s tym ze v bode PO zapad sa intenzity rozdelia na 3 prudy.

argument intenzity porastu tiez pouziva DrX ale to je samozrejme blbost lebo intenzity rastu len tam kde si to poniektori prajete.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Nov 2018 13:09

i15 napísal:Rozdiel medzi plným a polovičným profilom je taký malý preto, lebo tunel Okruhliak sa tak či tak plánuje stavať ako dvojrúrový. Čiže bavíme sa len o tom, či sa oplatí stavať úsek od Okruhliaka po Kapušany v polovičnom profile. Zdravý rozum hovorí, že nie


super to iste tvrdim aj ja, nechapem toho kto pretláča opak...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Nov 2018 13:13

devil napísal: evidentne si na nieco zabudol, alebo to nechapes, aj polovicny profil sa stavia s moznostou rozsirenia na plny. npr. nadjazdy pod ktore sa zmesti dalsi dvojpruh, mnohe zemne prace a dalsie prvky. takze to nie je 20-30 percent vyhodenych do luftu.


ha ha ha - dostavba druheho pruhu bude na Slovensku realitou niekedy tak v roku 2495 :D
a apropo, myslis ze dostavba by bola potom cenovo tak vyhodna ze celkovy naklad za dostavbu by bol do sumy rovnajucej
sa sucasnemu nakladu za 2x2? Asi tazko nie? Tak co je potom lacnejsie?

Cize intenzity nie su dolezite?


devil napísal: su len jeden udaj v mozaike.


No vidis, pred rokom a pol boli v tvojich tvrdeniach najdolezitejsie :)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Nov 2018 13:14

Driver napísal:
konkretne 27 percent co je pri intenzite 22.000 asi 6.000 aut denne. co je menej ako ocakavana intenzita na R2 pred lucencom.


super takze vsetci ostatni sa budu radsej trepat cez mesto, kde je kazdych 200m semafor, zatrepana cesta od cintorina po lidl, kde sa ma stavat dalsie obch.centrum, vsetci smer sb,sl, polsko pp+zapad nepojdu cez obchvat lebo devil a kovalcik z ineko to tak vypocitali a to je svata pravda :D


si zabil :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda » 05. Nov 2018 13:40

I tunel Okruhliak se mi jeví zbytečný na dva tubusy. Přijde mi nereálné, že by v historicky dohledné době dosáhl intenzit, jaké má dneska Branisko. Za podstatně důležitější považuji stavbu Lipníky - Kapušany, tam je čtyřpruh nezbytně potřeba.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 05. Nov 2018 13:50

No vidis, pred rokom a pol boli v tvojich tvrdeniach najdolezitejsie :)


????

ha ha ha - dostavba druheho pruhu bude na Slovensku realitou niekedy tak v roku 2495 :D
a apropo, myslis ze dostavba by bola potom cenovo tak vyhodna ze celkovy naklad za dostavbu by bol do sumy rovnajucej
sa sucasnemu nakladu za 2x2? Asi tazko nie? Tak co je potom lacnejsie?


aj D1 na spisi na robila najskor ako polo a potom na plny. ale je pravda ze dostavba na plny profil v kratkom case by nebola vyhodna. ale v dlhsom case by to bola vyssia suma ale aj nizsia hodnota penazi, cize ked dnes nieco stoji 100 eur a o 10-15 rokov 120 eur tak tych 120 eur moze mat vtedy nizsiu hodnotu ako dnes 100 eur.

a prave kvoli vela semaforom cez mesto je iste ze tranzit prejde na obchvat bez ohladu ci bude plny alebo polovicny profil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2018 13:54

Jarda napísal:I tunel Okruhliak se mi jeví zbytečný na dva tubusy. Přijde mi nereálné, že by v historicky dohledné době dosáhl intenzit, jaké má dneska Branisko. Za podstatně důležitější považuji stavbu Lipníky - Kapušany, tam je čtyřpruh nezbytně potřeba.


Presne tak. Na R4 je hromada usekov, kde su potrebne polprofilove obchvaty. Ak sa na tom SO PO dokaze usetrit 50-100mil EUR, ktore sa presunu dalej na R4, tak to pre R4 moze znamenat ovela vacsi pokrok. Ten aktualny system, ze prichadzame s najdrahsimi riesenia, a potom sa divime, ze jak to ze nie su peniaze, je fakt na zaplakanie.

PS: Samozrejme ale, najlepsie riesenie je este stale spravit vychodny obchvat a hotovo. Mimochodom, z toho smeroveho prieskumu vyplyva, ze zo severu ide do Presova najmenej tranzitnej dopravy. Cize tie tunely na SO PO fakt prakticky nikomu nepomozu (kedze smer Poprad-Vranov by sa poriesil aj cez JZ+V obchvat).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda » 05. Nov 2018 14:56

Proč vůbec peáž R4 po D1 od Košic nekončí už na MÚK Prešov-jih a R4 nepokračuje kolem Prešova východně?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Loe » 05. Nov 2018 15:56

devil napísal:
No vidis, pred rokom a pol boli v tvojich tvrdeniach najdolezitejsie :)


????

ha ha ha - dostavba druheho pruhu bude na Slovensku realitou niekedy tak v roku 2495 :D
a apropo, myslis ze dostavba by bola potom cenovo tak vyhodna ze celkovy naklad za dostavbu by bol do sumy rovnajucej
sa sucasnemu nakladu za 2x2? Asi tazko nie? Tak co je potom lacnejsie?


aj D1 na spisi na robila najskor ako polo a potom na plny. ale je pravda ze dostavba na plny profil v kratkom case by nebola vyhodna. ale v dlhsom case by to bola vyssia suma ale aj nizsia hodnota penazi, cize ked dnes nieco stoji 100 eur a o 10-15 rokov 120 eur tak tych 120 eur moze mat vtedy nizsiu hodnotu ako dnes 100 eur.

a prave kvoli vela semaforom cez mesto je iste ze tranzit prejde na obchvat bez ohladu ci bude plny alebo polovicny profil.


Dovolím si upozorniť, že D1 a polovičný profil v úseku Poprad - Prešov je veľmi zlý príklad. O tejto koncepcií sa síce veľa hovorilo hlavne v nultých rokoch, reálne to ale dopadlo celkom inak. Ak opomenieme Branisko tak na Spiši v polovičnom profile boli rozostavané iba dva úseky a to cca.5km Jablonov - Studenec, ke bola výstavba druhého profilu zahájená prakticky ihneď po dokončení prvého profilu, druhým úsekom je Poprad/Východ - Jánovce, cca. 11km, kde bola dostavba druhého profilu zahájená pokiaĺ si spomínam správne ešte počas výstavby prvého profilu.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2018 15:59

Jarda napísal:Proč vůbec peáž R4 po D1 od Košic nekončí už na MÚK Prešov-jih a R4 nepokračuje kolem Prešova východně?


Lebo by to bolo normalne riesenie. A normalne riesenia sa na Slovensku nerobia.
Okrem ineho, z toho smer.prieskumu vyplyva, ze zo vstupu od PP ide 15% aut na KE, a 14% na Vranov. Cize, ak by sa robil juzny+vychodny obchvat, ten tunel na D1 by aspon mal opodstatnenie, lebo 30% premavky by sa presunulo na JZ cast. A vych. uz by bol v pohode, kedze by to bol lacny povrch.variant, a bol by vytazeny tiez, premavkou KE-Vranov aj PP-Vranov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 05. Nov 2018 18:22

DrX napísal:kedze by to bol lacny povrch.variant

Odkiaľ beriete stále túto mantru, že cez podkopané územie by bolo lacnejšie stavať, ako tunel na juhozápade? veď to nie je ničím podložené, neexistujú na to štúdie, územný plán, vyjadrenia baníkov, jednoducho nič. Len gúgl mapy :-(
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2018 18:48

Vieme za kolko sa na rovine stavia vsade po celom Slovenku a vieme za kolko sa stavaju tunely. Zeby prave tento usek malo byt nejak vynimocne tazke postavit, a ze by to malo byt drahsie ako tie tunely, o tom sa da velmi velmi pochybovat. A to uz nehovorim o tom, ze ini zastanci SO PO praveze hovoria, ze problem z vychodnym obchvatom je, ze sa to uzemie uz zastavuje regulernou zastavbou. Cize, ak tam nie je problem postavit dom, asi nie je problem ani s cestou. Ci? Cize nie gugl mapy, ale doterajsie slovenske stavby.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 05. Nov 2018 18:56

DrX napísal:ak tam nie je problem postavit dom, asi nie je problem ani s cestou. Ci?

No veď práve to "či". Platí aj prvé aj druhé. Spomínaný úsek východného obchvatu by mal ísť aj zastavaným územím aj poddolovaným územím. Celá táto myšlienka je postavená na vode, a to doslova: Na slanej vode. Totižto, ak Ti je jasné, že tadiaľ diaľnica (rýchlostná cesta) nepôjde, prečo by som na susednom pozemku bránil v individuálnej výstavbe?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nonick » 05. Nov 2018 19:13

Druha etapa severneho obchvatu ma stat v plnom profile 280 mil. €. Kolko by stalo 15 km vychodneho obchvatu na poddolovanom uzemi? 200-250 mil.? O moc vyhodnejsie by to nebolo, vystavba by sa odlozila min. o 10 rokov a navyse by to znacne predlzilo trasu v smere V-Z a S-V.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 05. Nov 2018 19:17

To snad nemyslis vazne, ved to je na rovine, to musi stat max 50mio v plnom profile. R4 pri Kosiciach je toho dokazom :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda » 05. Nov 2018 20:26

Já to tam neznám, tak nevím, jak tam vypadá podloží. Podloží může být takové, že domek na základové desce se udrží a nepropadá se, stejně tak málo zatěžovaná asfaltová cesta, ale silnice dálničního typu by se bez nákladných úprav podloží brzy začala propadat a vlnit.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 05. Nov 2018 20:46

poddolovane uzemie ako je Presov alebo Kremnica je riskantna pre strategicke stavby. zoberme si ze tie doly su storocia stare, ani nevieme kadial presne vedu, ako hlboko kolko je urovni, ako su zabezpecene, mnohe dzia len silou vole a take veci ako prepad pody sa moze stat aj pri tych domoch co tam stavaju nie to este pod dialnicou, sanacia niecoho takeho je drahsia ako razit novy tunel.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2018 21:13

Cize je jasne, ze vobec nemate paru ake to podlozie je, lebo ziaden realny prieskum sa nespravil. Ale uz vyvadzate zavery o tom, ake je hrozne. Pritom nikto neuviedol ani len to, ze kolko percent tej trasy je v nejakom banskom uzemi. A pre tu cast, kde to podlozie neiste je, sa normalne spravia prieskumne vrty, a uz sa vie, ake je podlozie a kde ho treba spevnit. Na Soroske sa pri prieskumnych vrtoch prevrtali cez hromadu novoobjavenych krasovych jaskyn a ziaden problem. Ked sa niektore budu pacit, tak ich mozno aj spristupnia.

No ale, sme na zvastovom fore, takze tu sa beru nicim nepodlozene "argumenty" a zbozne zelania su "dokazom".
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 05. Nov 2018 21:24

DrX napísal: sa normalne spravia prieskumne vrty,

V Prešovskom prípade to neplatí. Tam nie sú prázdne jaskyne, ale zatopené soľankou. To je agresívne prostredie aj pre železo-betón. V minulosti sa soľ ťažila klasicky ako uhlie, až myslím v minulom storočí to celé zaplavilo, a tým pádom sa stratila možnosť akokoľvek to sondovať. Pokiaľ si pamätám, to bol hlavný argument, prečo to ani nepreverovať. Ale naozaj neexistujú žiadne oficiálne dopadové štúdie, technologické postupy, návod, jednoducho nič, iba konštatovanie, že je to riskantné! A či by to bolo lacnejšie, kto si to zoberie na svedomie?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2018 21:28

Chcem vidiet vyhlasenie NDS alebo MD, ze to skumali, a ze kvoli tymto "argumentom" to zavrhli. Ukaz mi jeden clanok. Ja zatial vidim, ze sa argumentuje napojenim I/68, pricom z tej ide skoro vsetka doprava len rovno do PO, a tranzit tam ziaden nie je.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 06. Nov 2018 13:11

DrX napísal:Chcem vidiet vyhlasenie NDS alebo MD, ze to skumali, a ze kvoli tymto "argumentom" to zavrhli. Ukaz mi jeden clanok. Ja zatial vidim, ze sa argumentuje napojenim I/68, pricom z tej ide skoro vsetka doprava len rovno do PO, a tranzit tam ziaden nie je.


pocuvaj,
na R4 su uz vykupene pozemky a stavebne povolenie na prvu cast, tam bezi sutaz, uvidime ako KZ zamiesaju karty ci pozitine
ci negativne. 2 etapa ma ist do sutaze bud rok, neviem co tu riesis vychodny obchvat?

Presovcania uz nemozu cakat dalsich 10-15 rokov ak by sa aj naozaj zacal stavat. Cize aj keby dali kopec penazi na prieskum (co na SVK asi
tazko realne ak je vysledok neisty) a zistilo by sa po 5 rokoch ze sa tam neda stavat tak co, mame cakat po tých 5tich rokoch
dalsich 5-10 rokov a ist znova do severneho obchvatu? Kto si to vezme na zodpovednost v state kde je toto slovo zjavne nepohodlne?

a k tomu tranzitu ("tam ziaden nie je") ta pozyvam na sidlisko sekcov-obytna zona aby si tu prisiel byvat aspon na jeden den a povinne by som
ti dal manualne pocitat vsetky RU,EE, LV, LT,FIN, UA, PL, BY, HU, RO, SRB, SI, BG, TUR a slovenske kamiony :D

Jarda napísal:I tunel Okruhliak se mi jeví zbytečný na dva tubusy. Přijde mi nereálné, že by v historicky dohledné době dosáhl intenzit, jaké má dneska Branisko. Za podstatně důležitější považuji stavbu Lipníky - Kapušany, tam je čtyřpruh nezbytně potřeba.


Tento tranzit: https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=38939 by chodil jednym tubusom ako je to
aj v branisku. Ja cezeň chodim casto a poviem ti, ze som vzdy rad ked som z neho von, pretoze kazdy nakladiak rutiaci sa 85-90km/h moze
byt moj hrobar...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 06. Nov 2018 13:56

V normalnej krajine, pokial sa zisti, ze sa neposudili primerane alternativy, a ze sa vdaka tunelarskej lobby zas ide stavat megalomanske drahe naokolo blizsie, tak sa sutaz okamzite zastavi, a za zneuzitie verejnych financii idu zodpovedni uradnici/politici pred sud.

Kazdopadne, ja vidim na vychod od Presova krizom krazom hromadu lokaliek do tych dedin tam: https://www.google.com/maps/place/Pre%C ... 19!5m1!1e4 . Cize preco by tam nemohla byt este jedna cesta, teda obchvat???

A ten obrazok, to si kreslil ty, ci nejake 5-rocne decko v materskej skolke? Kazdopadne, ked sa bojis jazdit s nakladakmi v protismere, tak asi by si na cestu radsej nemal ist. Este raz ti zopakujem, ze SO je nutny len pre napojenie I/68 od Starej Lubovne (ostatne smery sa daju riesit juhom/vychodom s jedinym tunelom), a od SL je tranzit velmi maly.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 06. Nov 2018 14:05

bozemoj zase ta mapka ma dokazovat akoze co ? taku mapku ti nakreslim po E77 kde poctom obyatelom, priemyslom, sluzbami krakow prekryje rzesov a vsetko naokolo a na BP prekryje niekolkonasobne cele SV madarsko s miskolcom aj debrecinom. mate siroko daleko jediny prechod do polska pre ND a mate tam cez 1500 kamionov. tak sa netvar ze tadial chodi cele polsko.
Dovolím si upozorniť, že D1 a polovičný profil v úseku Poprad - Prešov je veľmi zlý príklad. O tejto koncepcií sa síce veľa hovorilo hlavne v nultých rokoch, reálne to ale dopadlo celkom inak. Ak opomenieme Branisko tak na Spiši v polovičnom profile boli rozostavané iba dva úseky a to cca.5km Jablonov - Studenec, ke bola výstavba druhého profilu zahájená prakticky ihneď po dokončení prvého profilu, druhým úsekom je Poprad/Východ - Jánovce, cca. 11km, kde bola dostavba druhého profilu zahájená pokiaĺ si spomínam správne ešte počas výstavby prvého profilu.


super, potom neexistuje priklad kde postavili poloprofil a za 1-2 ci 3 roky prisli na to ze bol treba plny. to ze tento usek by sa staval s pripravou na plny profil beriem ako samozrejmost. ale je to vasa vec, nielenze nebudu MK vo vnutri mesta ale znizujete si sancu aj na kapusany-lipniky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.