vladik67 napísal:Na papieri to nezostávalo, lebo sa doťahovala R1. Potom prišli na to, že aspoň jednu poriadnú cestu a to D1, lebo začali už ako prioritu dostavbu D1 čo sľúbili pre KIU a nebola v 2006 dostavaná, hoci im to sľúbili. Tiež začali prioritne stavať D3 a peniaze naraz sa presunuli do okolia Žiliny a pre Oravu a juh Slovenska od Zvolena na východ ostali omrvinky. NA D1 uviazli a nebola ani do 2010 a teraz ani do 2026. Pokiaľ by juh pokračoval, mohol byť už hotový za štvrtinovú cenu D1 severom od Ziliny po Košice. Čiže objektívne zhodnotenie muselo prísť až po 12-tich rokoch?
Východná R2 doteraz nie je poriadne projekčne pripravená. To je už veľmi veľa času od toho, kedy sa doťahovala R1. Teraz Most pretláča východnú R2 tak ako kedysi SO PO sa projekčne potlačil za Figeľa, možno že teraz by sme sa o (ne)realizácii SO PO teraz ani nebavili. Znova napíšem, minulá vláda s niektorými úsekmi východnej R2 rátala až po roku 2030 resp. bližšie k roku 2040. To že na výjazdovom rokovaní vlády sa hovorí niečo iné je problém tých, ktorí tomu veria.
To že D1 možno nebude ani v 2026 netreba zhadzovať na D1 ale rozhodovanie mimo rozum prípadne s vidinou biznisu. Plus riešenie okolo ZA je zlé.
Na tie odrobinky je momentálne odkázaný aj SO PO a bude sa zrejme o ne deliť minimálne s R2 a R3 prípadne s inými projektmi R4, možno Turany - Hubová a D3... Závisí čo bude po 2020 s eurofondmi, či teraz ešte do OPII sa nejaké peniaze presunú a čo bude s SO PO II. etapa.
vladik67 napísal:Čo sa týka životného prostredia, spomenul som to okrajovo, lebo bezpečnosť tiež nikomu nič nehovorí, ale len intenzity. No napriek tomu, keď bolo bombardované Apolo pri BA, ďalšie záťaže na Devinskej Kobyle, a ďalšie v okoli BA, to len existuje Bratislavský kraj? Soroška, keďže je na východe a nie je až tak znečisťovaná, tak ešte vydrží a môže sa ešte znečisťovať či už ropnými látkami po nehodách kamionov tak aj y znečisťovaním ovzdušia v najvyššiom stupni ochrany prírody. Nie je to stále ešte horúce, ako pri vysokom spriemyselnení BA a TT kraja, až ďalej na TN?
Bezpečnosť mi hovorí. Lenže to do mňa môže napáliť hocikto aj na rovinke prípadne na okreske a pri vhej intenzite sa tá pravdepodobnosť zvyšuje.
Vrakuňu som vybral, lebo je to aktuálny príklad. Ale kľudne tam môžeme zaradiť aj Humenné - Vranov - Michalovce. Neviem prečo hneď tu na mňa ideš s BA krajom. Ja tu len dávam príklad, že každý má plné ústa životného prostredia a to je asi tak všetko...
Tu neďaleko kde bývam aspoň 2x do roka skončí auto v potoku, lebo vodič nerešpektuje zákaz odbočenia vľavo a zozadu to do neho napáli kamión. Čo navrhuješ? Ja dodržovanie značky a používanie rozumu.
Soroška sa znečisťovať ešte bude, lebo nie je projekčne pripravená. A sme späť pritom, akou skutočnou prioritou východná R2 bola...
vladik67 napísal:A ta negácia jednej vety oproti druhej, tak po lopate asi takto: D3 ľuďom nasľubovali po nátlaku a obmedzovaní dopravy nad Žilinou, len to nestihnú do parlamentných volieb, no u Prešovčanov po vzdoru a neposlušnosti, pre vysoku rozpracovanosť a čiastočne prefinancovanie nemôžu len sľubovať, lebo sa to dá aj reálne stavať pred parlamentnými voľbami. A vyškrtnutie tunela znamená to isté, o čom už polemizujeme na predošlých stránkach.
Yoggy52 a zamyslieť sa, čo sa stalo v roku 2006, netreba, máš to objasnené vyššie.
A odpovedal som si sám v sekcii Soroška, že tu asi naozaj záchrana na rozvoj juhu od Tornaľe cez Rožňavu vrátane Gelnice a pre okolie Košíc príde z Maďarska.
V tejto krajine sa sľubuje už hádam 25 rokov. Takže asi toľko, že vláda niečo sľúbila Kysučanom.
Nemyslím si, žeby R2 nejako vytrhla z núdze Rožňavu ale prosím.
Dendik napísal:To nas samozrejme netrapi ako jedine... Vsetci by sme chceli MK a to hned.
Ale od Teba by bolo cestne povedat nielen ze MK su dolezitejsie (to vieme aj sami) ale aj to ze ich uprednostnovanim by sme
o II. etapu R4ky prisli a MK by sme aj tak do 10 rokov nemali... Tvoje argumenty ked ich citam su pre mna dost tendencne...
Povies sice A (ze nam treba MK - a s tym vsetci suhlasime) ale nepovies B (ze ak prestaneme pozadovat dokoncenie II.etapy) nebudeme mat
ani jedno ani druhe
Ty si z Presova, resp. jazdis cez neho?
Všetci to viete roky a nič z toho. Smutné. Keď svojho času Mesto pretláčalo so SSC prerábku križovatky, myšlienkové pochody niektorých občanov boli zaujímavé. Roky trvala obyčajná Kuzmányho, roky sa vie, že križovatku pod Sekčovom je nutné upraviť a ide sa to robiť až teraz.
Podľa mňa sa II. etapa tak skoro nezačne (môj osobný názor, môže byť chybný), takže by mala odštartovať príprava MK. Aspoň od Dúbravy po Dukliansku, čo SO PO aj tak nevyrieši a Prešovu sa to veľmi zíde, tak nechápem, prečo to Prešovčania nepožadujú, nič by nestratili.
Už v PO nebývam ale poznám ho dosť dobre. Takže odomňa sa tu nedočkáš žeby som navrhoval riešenia ako Kovalčík. V PO prudko stúpol počet áut a je nutné to riešiť.
Ja tu vraj podsúvam "fakty", len bohužiaľ ja mám dojem, že vy tu dávate iba svoje pocity a nič viac. Aj analýzy HzP je nutné brať s kritickým rozumom, aj CBA, to máte niektorí pravdu, ale niektoré argumenty sú úsmevné. V podstate sa tu vadíme o ničom.
SO PO ako celá R4 je súčasť comprehensive TEN-T, ktorá má byť podľa priania EÚ hotová do 2050. Nie je súčasťou core TEN-T, ktorá má byť do 2030, sú na ňu vyčlenené väčšie financie a aj fondy CEF.
MK bude mať vyššie intenzity ako R4. Jak môže byť zaťaženejšia cesta riešená úspornejšie a tá menej zaťažená veľkoryso. To je podľa akej logiky?
Ak Okruhliak bude, uvidíme.
Vceliak napísal:Nezáleží na nameranej, alebo odhadovanej intezite budúceho obchvatu, na tieto úvahy už dávno vypršal čas. Ak niekto tvrdí niečo iné, buď tomu nerozumie, alebo nechce rozumieť.
Toto ako keby hovoril Fico svojím voličom
Nie si na politickej debate, aby si musel toto tvrdiť.
Čo je to za investíciu, keď nebude patrične využitá? Tiež tak investuješ? Je zábavné, keď tu niektorí voláte po objektívnom poradovníku projektov a potom sa tu dočítam toto.