
Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:
Predpokladaný začiatok výstavby: 12/2010
Predpokladané ukončenie výstavby: 12/2013
Štátna expertíza: 10.804.993.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 14030 m
Rýchlostná cesta R4 rieši napojenie diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R4 Kapušany - Svidník, čo zabezpečí odklonenie tranzitnej dopravy v smere Východ - Západ z centra mesta Prešov.
Tunely:
V rámci výstavby tohto úseku je projektovaná výstavba 2 tunelov:
- tunel Bykoš (690 m)
- tunel Okruhliak (1610 m)
Mosty:
Na úseku sa vybuduje celkom 11 mostných objektov, z toho:
- 8 na rýchlostnej ceste
- 3 nad rýchlostnou cestou
Križovatky:
Počet križovatiek: 3
Prostredníctvom 2 mimoúrovňových križovatiek bude zabezpečené prerozdelenie tranzitnej dopravy na komunikačný systém mesta. Križovatka Dúbrava zabezpečí vylúčenie tranzitnej dopravy v smere Sever - Juh z centrálnej mestskej zóny ako aj priame napojenie cesty I/68 na D1 a R4.
Životné prostredie:
V mieste prekročenia prípustnej hladiny hluku budú navrhnuté protihlukové steny dlhé 950 m. Odvedenie zrážkovej vody z vozovky je zabezpečené cestnou kanalizáciou, opatrenou pred vyústením do vodných tokov čistiacim zariadením. Za vyrúbanú zeleň bude vykonaná náhradná výsadba zelene.
Vyvolané investície:
Stavba si vyžiada preložky telefónnych vedení, VN a NN vedení, vodovodov, plynovodov.
Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=70