Prieskumy sa robili dva.
1) Smerový prieskum sa robil jeden deň od 6:00 do 18:00. Videokamerami sa urobil záznam a následne softvér spároval ŠPZ-tky na stanovištiach. Nie všetky ŠPZ boli rozpoznané, čo trošku skresľuje čísla, keď v smere na VT neprečítalo ŠPZ na cca 800 vozidlách z 8 tisíc vozidiel. Kamerami bolo počas vykonania smerového prieskumu na všetkých sčítacích stanovištiach v oboch smeroch zaznamenaných 64 878 vozidiel. Nerozpoznaných EČV bolo 3 066 (4,73%).
Smerové dopravné prieskumy umožňujú, na rozdiel od profilových dopravných prieskumov, zistiť smerovanie dopravných prúdov, čo umožňuje dopravným inžinierom efektívne určiť potenciál presunu dopravnej záťaže na novú infraštruktúru.
2) Profilový prieskum prebiehal formou ASD 24 hodín 7 dní v týždni, od 21. do 27. 9. 2015.
Cieľom profilového dopravného prieskumu bola identifikácia nasledujúcich dopravných charakteristík:
- úroveň intenzít dopravy na vybraných stanovištiach,
- skladba dopravného prúdu,
- smer jazdy vozidiel v profile,
- záťaž počas rannej a popoludňajšej špičky,
- týždenná variácia dopravy,
- ročná priemerná denná intenzita.
Hoci máte rôzne pripomienky, stále to nevychádza, len tak idem zo srandy rátať čísla (urobiť zo seba blba) z toho prieskumu plus Vaše pripomienky, hoci mnohé už boli zahrnuté v prieskume alebo sú to bludy...
RPDI:
Tranzit juh - východ: 2292
Tranzit sever - východ: 630
Tranzit západ - východ: 2016
-----
Dokopy 4938 vozidiel
----
Zohľadním, že všetky autá s nerozpoznanou ŠPZ na Stanovišti 4 tvoria tranzit
4938 + 1394 = 6332 vozidiel
----
Tvrdíte, že modernizácia cesty medzi PO a Svidníkom, tak zarátam všetky vozidlá na hranici, hoci mýto z 2013/2014 v CBA eviduje tak 2000 nákladných vozidiel na vstupe do PO a určite disponujú číslami, koľko vozidiel z Poľska tranzituje cez Slovensko či cez Prešov alebo Dvorianky...
6332 + 2737 = 9069 vozidiel
----
Hoci som dal už intenzity z toho prieskumu prepočítané na RPDI, tak zarátam rozdiel medzi smerovým prieskumom(12 hod.) a profilovým prieskumom(24 hod.)
9069 + 4299 = 13 368 vozidiel
To že dosť veľkú časť tranzitu tvoria osobné vozidlá prehliadnem hoci už vidím jak chodia okolo Prešova, keď to môžu seknúť cez Sekčov... Jak počítam, tak počítam a nahádzal som tam všetky Vaše opodstatnené aj neopodstatnené pripomienky, nedostal som sa cez 15 tisíc vozidiel. Skutočnosť tak delené 2.
Dajte ďalšie dôvody, prečo to nevychádza
Bohužiaľ SO PO nie je tak trasovaný, aby bol nejakou súčasťou prešovských komunikácii a teda by odobral niečo okrem tranzitu. A ten tranzit hoci mesto zahlcuje, v skutočnosti nie je taký veľký. Sú aj štatistiky migrácie obyvateľstva a hoci v PO je situácia aká je, stále tam má cieľ kopa ľudí z okolia...
Inak výstavbou I. etapy sa zvyšuje tlak na dostavbu II. etapy. Podľa mňa sa budú akurát tak viesť debaty, či s tunelom alebo bez a či plný alebo polprofil. Keby som chcel veľmi šetriť, škrtnúť tunel sa mi zdá na prvý pohľad rozumnejšie, ale ťažko hovoriť bez znalosti detailov. Chápem prečo prišla NDS s nápadom zosekať to na polprofil, ale asi by som to nerobil.
A keď sa tu argumentuje Sitinou atď, tak napríklad D1 DS - Turany síce odbremenila cestu I/18 ale pre miestnych je D1 nepoužiteľná a je to aj cítiť aj to v sčítaní napočítali. Dobre sa pamätám, ako jeden z diskutérov na tomto fóre odhadol intenzity na D1 dosť presne, aj to odôvodnil a ja som dovtedy odhadoval viac.