Stránka 43 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 14:51
od vladik67
Nemienim sa s Tebou tu handrkovať, to je tvoj názor, ale ostatní Ti dávajú na vedomie, čo si o tom myslia, ale aj o Tvojich názoroch a pripomienkách. Nič si nevyvrátil a skôr hysteričiš Ty, ale to nech iní Ťa hodnotia a nie ja

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 15:07
od DR.DX
Netreba na to individum - devila reagovat.. je to ako decko, ktorému ked dojdu tie iste argumenty staaaale a staaaale a staaaaale dookola, tak sa vytrati prudit do inej oblasti, kde ho nechala dalsia frajerka.. proste len obycajny troll sa z neho vykluva.. A tym, ze ludia na neho reaguju, tak mu dvihaju jeho ego.. Odteraz devilove prispevky su pre mna IGNORE.. lebo ziadne relevantne prispevky k teme tam nepodsuva...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 15:47
od richie
poprosim najprv tu daj nejake rozumne prispevky (argumentacne aspon spolovice na urovni "devila") a az potom niekomu nadavaj do trolov ..
.. skoda ze sa neda obmedzit prispievanie teenedzerov ..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 16:12
od devil
iste, nestranny prispievatelia, z PO a okolia ktory silou mocou chcu mat svoj plny profil a stotridsiatku, lebo vsak vieme ze o tu ide.... :lol:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 17:18
od vladik67
Vidno z tvojho písomného prejavu, že si nestraný teenedzer a my len nestraní prispievatelia, richie (myslím, že to nebol preklep).
Dvakrát sa neopakujem, ale prezri si štyri päť strán dozadu a nebudeš mať pocit, že sa to tu neargumentovalo na úrovni.
Tebe je jedno, či už bolo vyhodených skoro 28 milionov € len tak, lebo nové riešenia a je to len 6% z celkovej výstavby. Ak áno daruj mi, veď s cudzieho krv netečie, čo?
Máme na to, aby sme sa stále vracali dozadu richie?
Obdobne reaguje tvoj favorit aj pri Sorožke, resp. Košice-Šaca - Košicke Olšany.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 17:49
od richie
vladik67 .. tak po prve moja reakcia bola na cerstveho prispievatela/ku s poznamkami "k veci" .. a po druhe, sledujem tu diskusiu (v ramci casovych moznosti) a nemam pocit, ze by devil pisal az tak strasne od veci .. som z KE a velmi rad by som videl kompletnu R4 v plnom profile (uz vcera bolo neskoro), ale niektore sucasne riesenia sa mi nepozdavaju ako idealne .. kedze sa v tom ale necitim dostatocne nad vecou a ani odborne (nestiham si vsetko prestudovat detailne) tak nereagujem/neoponujem (kedze neviem k veci) .. len sa snazim sledovat formu a obsah reakcii aby som si vedel spravit nazor ako na diskutujucich, tak aj na situaciu ..

a to ze nemusim suhlasit so vsetkym co pise devil (tak ako ani so vsetkym ci pises ty) tak mu (tebe) este nebudem nadavat do trolov ..

myslim, ze kazdemu tu je jasne, ze do par rokov (presne do 2020 - ked dokoncia M30) tu mame riadny prieser, ak nebude hotova R4 (aspon v nejakych parametroch) .. pretoze po tomto case, uz bude navigacia kazdeho zo severu Polska (Litvy/Lotysska/...) v smere na juh posielat touto trasou (teda ak pre ciel nebude vyhodnejsia Polska A1 - ale to bude problem Ceska a nie nas) ..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 19:44
od vladik67
Prepáč, ale ja som pochopil, že ty si reagoval nie len na predchadzajúceho diskutujúceho, ale aj predošle dva a chápal som to ako keby si ma označil za teenedzera, takže preto som sa cítil dotknuto.
Píš viac adresne, lebo obdobne sa stalo už aj mne a s jarinom hoci som nesúhlasil, postupne dokladoval materiály, ktoré som naštudoval a výsledok: dochádzalo ku kompromisom, či už u neho tak aj u mňa. devil celu našu diskusiu anuloval.
Ja som za tú zásadu, že ak už si nastúpil do vlaku, podmienky nemal by si nemal meniť, ak chceš sa dostať do cieľa a to tu ide.
Spústa peňazí investované a stále odsúvanie výstavby len predražuje výstavbu nieto ešte zmeny projektov kvôli "kvázi" šetreniu. Ak sa to spočíta po odloženej výstavbe a neskoršej dostavbe, výjde to ešte drahšie, zbytočná strata času a v tom vidím problém.
Treba meniť pokiaľ sú ešte len počiatočné náklady nízke a nie prehajdákané miliony. A ak niekto za prioritu má len intenzity, bez bezpečnosti a neberie do úvahy aj prefinancované prostriedky, tak čo mám na to povedať.
Pekný príklad je na D1 Turany - Hubová, kde spusta času bolo venované prípravam, výkupy pozemkov a teraz zmena, hoci už pri EIA bol lepší tunel, jednoducho politika a aj napiek zosuvom existuje partia , ktorá robí všetko proti tunelu.
Za ten čas mohli príslušní ľudia pracovať už na iných úsekoch a boli by sme ďalej.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 21:10
od Maxx787
dlho to tu sledujem a uz mi to neda, nemam sice skusenosti s dopravou v PO a celkovo na vychode.
ocakavane intenzity tu pocitate alebo su pocitane okolo 10 000 v/24h na druhom useku. podla mna je hlupost usetrit 80 mil € na polprofile ked su ocakavane pomerne slusne intenzity, tiez bolo spomenute, ze 11,5 m nie je dobry parameter pre intenzity ktore sa blizia, resp. prekracuju 10 000 v/24h (na tom useku mozu byt intenzity aj vyssie nez 10 000 v pracovne dni alebo v obdobi vacsich sviatkov.) v PO su intenzity na tych tahoch nad 20 000 aj ked prejde len 30% dopravy tak mame priemer 6 700. co by bolo na polprofil aj ako tak, ale zase neberieme do uvahy odchylky, peaky, alebo to ze tato cesta sa nestavia preto aby sme po 10-15 rokoch zistili ze sme sa pomylili ako v horelici a treba stavat plny.
preto ja osobne podporujem plny profil na SO PO v celej dlzke, dalej by stacil aj polprofil pravdepodobne.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 08:15
od Vceliak
Maxx787 napísal:dalej by stacil aj polprofil pravdepodobne.

Na dnešné pomeri určite. Ale rýchlostné cesty sa stavajú s výhľadom na desaťročie. Inak by stačila lepšia rekonštrukcia jednotky + obchvat dedín. Rozdiel ceny medzi polprofilom a plným profilom je hlavne pri tuneloch a pri MUK. Na severe od Prešova tunely nebudú, a ak na začiatku tam nebudú stavať zbytočné MUK, tak rozdiel v cene bude zanedbateľný a prínos k bezpečnosti obrovský.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 08:21
od devil
RC s vyhladom neznamena nutne plny profil ale aj poloprofil s predpripravou na plny profil, cize npr. most ponad tak dllhy aby sa pod neho zmestil dalsi pruh bez burania. toto je snad kazdemu jasne...alebo sa mylim ?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 09:11
od Dendik
Ano mylis sa Diable 8)
Polprofil na Rkach:

- je to ekonomicky nezmysel (dobudovanie na full je nerentabilne)
- je to bezpecnostny nezmysel (vysvetlovat snad netreba)
- je to politicky nezmysel (aby mohli dalej rovnako kradnut zacinaju "setrit" :roll: - co tak usetrit nakupmi na obrane a vnutre?)
- je to v porovnani s ostatnymi krajinami nekonzistentne kedze ci PL ci HU nikde v trase via karpatia neuvazuju s polprofilom
alebo sa mylim?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 12:28
od Vceliak
devil napísal:RC s vyhladom neznamena nutne plny profil ale aj poloprofil s predpripravou na plny profil, cize npr. most ponad tak dllhy aby sa pod neho zmestil dalsi pruh bez burania. toto je snad kazdemu jasne...alebo sa mylim ?

To je oxymoron: Rýchlostné cesta v polprofile je to isté ako cesta prvej triedy. Žiadne mosty, žiadne, nie to ešte širšie, MUK. Výhoda R-ky od cesty prvej triedy je iba v tom, že neprechádza intraviláňom obcí.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 15:17
od devil
aj bezna cesta moze byt postavena tak ze sa rozsiri na beznu cestu so 4 pruhmi - to je to co na Sk prakticky nie je povedomi.

ale ked je trasa R-ky tak kazdy obchvat dediny hoci s urovnovou krizovatkou bude oznaceny ako poloprofil R-ky. mozno je to nezmyselne takto oznacovat ale proste je to tak, stat si vylepsi statistiku postavenych RC. ekonomicky je to vyhodne lebo je to lacne a prinasa okamzity efekt. aj domy sa stavaju na 100 rokov a predsa nikto nestavia poschodovy barak lebo co ak deti budu chciet ako v 80-ich rokoch ked boli lacne stavebne hmoty. bezpecnostne aj R11,5 je lepsie ako 7,5 cez obce a kopce. je ekonomicke postavit plny profil ktory zacine a konci na starej jednotke a je bezpecne ked auta so 130 na smerovo rozdelenej ceste plynulo prejdu na cestu 1+1 ? vid cesta smrti NR-ZM pred 2011....

via carpatia je ciste politicky projekt. pre PO-komarnik je podstatne jedine to co postavia poliaci. M30 uz ma na nasej strane hotovu R4 a obchvat KE bude z fondov. ovela vacsia hanba je E77 varsawa-krakov-budapest-balkan. nas usek suverenne najhorsi hlavne juzna a severna cast.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 15:30
od Peťo_PO
Nedala by sa táto téma rozdeliť na I. a II. etapu, aby sa hodnotné informácie k realizácii I. etapy nestrácali v tomto balaste, či bolo skôr vajce alebo sliepka?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 17:53
od i15
preboha len to nie, lebo potom sa bude vo vlákne o 2.etape diskutovať o 1.etape a naopak. Plus všade obligátny offtipic o D3 a R2 :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 08:28
od vladik67
Tak, a máme to tu. Netreba sa tešiť pokiaľ niečo nestojí. Politika zasiahla. Žeby voľby do VUC ....???
Čiže intenzity su vybavené tzv. "po slovensky" na najbližších päť až desať rokov.

viewtopic.php?f=35&t=23190

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 10:08
od Dendik
Moze to niekto prosim vas postnut odomknute? dik.
Ale to nedava zmysel... Spravia prvu etapu a ukoncia ju velkolepou krizovatkou co nema pokracovanie? :?
Sme velmi blizko (zrealizovanim II.etapy) k tomu aby sa konecne vsetok tranzit jadran,balkan-baltik,russia dostal mimo mesta! :!:
A niekto to chce oddialit o 10 a viac rokov...?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 10:13
od Vlados
Presne ako na D1, kde budú vybudované veľkolepé vety pre R4. Mohol by si trochu potlačiť na pílu nech presunú tú veľkolepú križovatku do II: etapy ;)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 10:50
od Dendik
Re Vlados:
Ale ved ten obchvat ma zmysel len ked je kompletny. Co ma chytas za slovicka? Jasne ze tam krizovatku treba...
A k vydumacu: Krizuje sa predsa napojenie jednicky dvojky Rky a Dcky + vstup do mesta a obsluha... Geologicke podmienky si nevyberame :wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 11:04
od svaco
Som zvedavý čo urobia po dobudovaní 1. časti, keď zistia, že tranzit z SK, VT, BJ smerom na KE a PP chodí stále cez mesto. To akokeď vyrobíte auto a nedáte mu 4 kolesá len 3, to auto je nepoužiteľné.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 11:59
od courier

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 12:20
od jarino
vladik67 napísal:Tak, a máme to tu. Netreba sa tešiť pokiaľ niečo nestojí. Politika zasiahla. Žeby voľby do VUC ....???

Ja tomu hovoriem: netreba mať veľké oči...

Dendik napísal:Ale to nedava zmysel... Spravia prvu etapu a ukoncia ju velkolepou krizovatkou co nema pokracovanie? :?
Sme velmi blizko (zrealizovanim II.etapy) k tomu aby sa konecne vsetok tranzit jadran,balkan-baltik,russia dostal mimo mesta! :!:
A niekto to chce oddialit o 10 a viac rokov...?

Vidíš, to isté tvrdia aj na Ministerstve financií a pokým nebude II.etapa istá, tak navrhovali tú križovatku prerobiť na menej veľkolepú.
To veľmi blízko je veľmi relatívne. Ale bližšie ako Horná Nitra s R2, to je pravda...

svaco napísal:Som zvedavý čo urobia po dobudovaní 1. časti, keď zistia, že tranzit z SK, VT, BJ smerom na KE a PP chodí stále cez mesto. To akokeď vyrobíte auto a nedáte mu 4 kolesá len 3, to auto je nepoužiteľné.

A čo by sa akože malo urobiť? Podľa mňa by v PO mali byť kus radi aj za I. etapu (niekde nie je ani to), čo sa značne spôsobilo aj tým, že MÚK Vydumanec je nakomplet súčasťou D1, takže tie postavené vetvy križovatky len tak nenecháme stáť, je to pripravené a NDS nejakým neznámym spôsobom odhadla intenzity v roku 2040 cez 20 tisíc. A ako grátis je v I. etape zahrnutá križovatka Prešov-sever, ktorá tiež zrovna nie je najlacnejšia.
Nedávno som tu spočítal z toho smerového prieskumu, koľko tranzitu z východu na všetky ostatné smery napočítali...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 12:21
od Driver
Možno konečne dostanu rozum, celý severný obchvat je blud, uplne stači preložka I/68, a alt. východný obchvat pre tranzit.
Tam je jednoznačne chyba mesta, nakreslia megalomaniu cez vsetky tri kopceky okolo Prešova a potom plaču, cele zle :mrgreen:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 14:11
od vladik67
Neviem, prečo stále započítavajú finančne severojužný obchvat aj s dialničným úseko DI PrešovZapad-PrešovJuh. Veď ten by stal, aj keby nebol schválený severný obchvat. A tie dva pripojenia na Vydumanci nemohli tak podstatne predražiť stavbu. To, že bola vyhlásena súťaž na prvý úsek je milé, no čo s toho, keď pri druhom úseku sú už vyhodené finančné prostriedky podľa UHP 4 mil na projekt, a niečo z 19 mil na výkup pozemkov (keďže nie všetky sú vykúpené) otázne sú 5 mil na zabezpečenie stav. dozoru, či už neboli zazmluvnené, Ak od toho upustia teraz a v budúcnosti by chceli stavať, tak to bude dvakrát a možno aj viac drahšie. Ak by aj išiel dole materiál ale stúpnu náklady na pracovnú silu a nech nikto neoponuje s lacnou silou z tretích krajín. Keď sa toho dožijem a bude existovať toto fórum, som zvedavý na zhodnotenie toho. A východný variant, no dobré ráno, ale mesto Prešov nemôže určovať NDS a.s. lebo nie je ich nadriadeným a ten východný obchvat je len výmysel na odvedenie pozornosti. Určite bude východný obchvat o desať rokv lacnejší ake terajšia druhá časť obchvatu Prešova. len aby soľné bane neboli zase strašiakom ako v 80tých rokoch, priale aj pri rozhodovaní o svernom obchvate. Alebo si niekto myslí, že takto zokruhujú celý Prešov? Tak nech východný obchvat počká ete 30 rokov, lebo nie je až tak potrebný pri reálnom dokončení druhej etapy v najbližích piatich rokoch.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2018 15:03
od svaco
Driver napísal:Možno konečne dostanu rozum, celý severný obchvat je blud, uplne stači preložka I/68, a alt. východný obchvat pre tranzit.
Tam je jednoznačne chyba mesta, nakreslia megalomaniu cez vsetky tri kopceky okolo Prešova a potom plaču, cele zle :mrgreen:


Ak je Severný Obchvat blud, potom je celá R2 aj D3 tiež blud plus kopa ďalších R-iek.

Preložka I/68 je super, lenže aj keby začali teraz neviem, či v horizonte 10 rokov je možné ju ukončiť + aj tak nerieši kompletne tranzit (ala VIA CARPATIA), takže aj tak sa tie obchvaty nakoniec musia postaviť. Ak by bola preložka teraz hotová (akože nie je a ani nie je v blízkom výhľade) situácia pre PO by bola podstatne lepšia a obchvaty by možno (ale nie naisto) bolo možné odsunúť možno o 5 - 7 rokov neskôr, ale situácie je dnes iná a PO súrne potrebuje riešiť dopravu a odkloniť tranzit mimo mesta, aby sa uľavilo miestnym komunikáciám.

A čo sa týka mesta, tak obchvaty určite nie sú v jeho kompetencii, takže asi Driver klopeš na zlé dvere. Ale ak sa mýlim tak ma opravte.