Vceliak napísal:Takže, ak som to správne pochopil, ty navrhuješ zahodiť investíciu do prípravy II. etapy severného obchvatu, a potom hľadať peniaze na prípravu MK.
Ak prižmúrim jedno oko nad financiami, tak ako vysvetlíš ľuďom, že sa o cca ďalších 14 rokov na prípravu MK odkladá riešenie tranzitu cez sídliska Prešova?
Áno, navrhujem okamžite začať s prípravou MK, aspoň nech to má ÚR. Nemusí to byť na úkor SO PO. Prešovu sa to zíde a dovolím si tvrdiť že oveľa viac ako SO PO, ale priority boli a zrejme sú iné...
SO PO II. etapa nie je na tom nejako inak. Tam sa tiež budú musieť nájsť peniaze najskôr na dotiahnutie prípravy a potom na výstavbu. Jediní momentálny rozdiel je pár rokov, t.j. SO PO II. etapa potrebuje dotiahnuť výkup pozemkov a SP, kým MK má tak akurát technickú štúdiu vypracovanú Mestom Prešov a teraz sa robí CBA. Ak sa škrtne tunel Okruhliak, tak ten rozdiel už bude menší aj keď stále v prospech SO PO. Na druhej strane MK pomôžu samotnému mestu oveľa viac. To je ale problém, ako sa tu koncepčne pracuje a myslí pri príprave už x rokov.
Dendik napísal:Praveže stratili! Prepac ale tento usudok nedava pre mna logiku. Odporujes si. Totiz R4ku musia stavat tak ci tak, tranzit NA obytnou zonou s 25.000 obyv
(sekčov -to je jedno priemerne okres mesto) dosiahol neunosmu mieru. MKy pozadujeme ale musime ist po poriadku: 1,Vylucit tranzit, 2) zpriechodnit PO.
Apropó, 18 a 68cka prechadzaju 50m od MPR
Čuduj sa svete: auta nemaju ako obist Presov. Asi treba zmenit retoriku a hovorit ze necheme MK ale preložky...
Musíme iba platiť dane a zomrieť
Problém je, že toho tranzitu je pomerne málo, aby sa tým odôvodnila výstavba SO PO. A keby sa naozaj v tejto republike rozmýšľalo, tak aj MK by dokázali prebrať tento tranzit, čo by mal využívať SO PO (teda okrem tranzitu západ - východ) a Sekčov by bol od tranzitu odbremenený. V Šebastovej by asi nadšení neboli, no to nie sú napr. ani v Žiline v Strážove a asi ani v iných mestách, kde ľudia žijú na vstupoch do týchto miest.
Tie dva body sa budú napĺňať tak 30 rokov.
S 18-tkou sotva niekto niečo robiť bude. S priecestím si nechcú dať rady, tak kto bude robiť nákladné preložky alebo zapúšťať cestu do zeme, lebo ide 50 m od MPR. Áno, tie MK sú vlastne preložky, ale mne je to jedno ako sa to volá, hlavne žeby to malo účel.
Dendik napísal:A to odkial mas ze na MK budu vyssie intenzity? MKy stacia uspornejsie preto ze sa tok aut na mestskych cestach ROZDELI... A momentalne sa s v PO nestava ziadna automobilka ani ina vacsia inesticia ci nejake slusne developerske projekty aby sa do PO nastahovali ludia z okolice - takze masivnejsi narast aut nehrozi...
Na R4 intenzity porastu... Mam za to, ze 2 roky po skompletovani R4 I. a II. etapa tam bude cez 20.000 denne. (Madari dokocnia M30,Poliaci cca 2025 budu mat S19
rozostavane v pokrocilom stadiu.) Ano Carpatia je "len" comprehensive, ale pozri mapu: baltic->balkan isto nepojde cez UA a ani zapadnym slovenskom hoci je core)
MK sú v meste a stali by sa kostrou cestnej siete mesta. Oveľa viac obyvateľov má potrebu sa pohybovať po meste ako ho obchádzať. MK by dokázala prebrať väčšinu áut zo Sabinovskej, ktorú SO PO z dlhodobého hľadiska nerieši a ako píšeš tok áut by sa rozdelil resp. MK by pri vhodnom navrhnutí veľa áut prebrali. Nie je moc vhodné to porovnávať, ale predstav si, žeby ZA bola bez okruhov, kde sú intenzity cca 30 tisíc a doteraz by čakali na D1 a D3. A hoci okruhy majú a používajú sa na presun v rámci mesta, lebo kto by stál na každom semafóre na mestských komunikáciách, samotné mestské komunikácie v centre sú pekne zaťažené, aj keď zasa nie je to nič hrozné... MK v PO by zrýchlili presun po meste, zvýšili kapacitu cestnej siete v meste atď. Ak aj vyženieš tranzit z mesta, uvoľnené kapacity miestny veľmi radi využijú. Preto mnohí hovoria, že D4 v BA toho veľa neporieši.
PO stále zaostáva s počtom áut za západom. To súvisí s tým, že v PO skapal pes. Ale už aj bez toho je dosť problém s parkovaním a počet áut citeľne za tých 10-15 rokov vzrástol. Do okolia sa ľudia nasťahovali, ale práve z mesta a tým sú ešte viac zaťažované vstupy a výstupy v meste v istých časoch. Okrem toho keď si z okolia, spoliehať sa na jednu linku MHD nebodaj SAD je o ničom, takže na pohyb v meste sa používajú zväčša autá, keď sú tie možnosti.
Nehrozí ani masívnejší nárast tranzitu. A už tobôž nie 20 tisíc na SO PO do 2 rokov od otvorenia. Odkiaľ by vznikala taká potreba tak masívne využívať SO PO, keď sa doteraz neprejavila v meste? Via Carpathia?
To by 90% áut na hlavných ťahoch v meste v súčasnosti tvoril tranzit prípadne by SO PO v rámci pohybu po meste používali samotní Prešovčania, čo je veľmi nereálne.
Čo sa týka R4 od Lipníkov ďalej na PL, riešil by som to ako cestu 1. triedy, presne tak ako písal expwy v inej téme. Takto sa len sľubuje niečo, čo dlho ešte nebude, z eurofondov sa vymení povrch na starej ceste a tvárime sa, že nič sa nedeje, pričom tá cesta je nebezpečná.
Dendik napísal:Jaro sorry ale KAZDA investicia v PO BUDE náležite využitá. Podla akej logiky o tom pochybujes? PO je diskriminovane v mnohych oblastiach, pohar trpezlivosti pretiekol, preto "toľko plačeme"
Tu ide o efektivitu. Jasné, že aj SO PO mestu pomôže, ale očakávania sú veľmi prehnané.
To že mesto bolo diskriminované tak trošku súvisí aj s tým, kto na jeho čele v minulosti bol. Presne ako TomasPO spomenul v téme PO, zrazu koľko vecí ide a dlhé roky to nešlo. Dlho sme sa načakali.
Dendik napísal: A nabuduce dajme :pivo:
Nemám problém
vladik67 napísal:A nezarátavaj do toho dialnicu D1 POzápad-POjuh, lebo ta by sa stavala tak či tak, ak vlada chcela splniť svoje prográmové vyhlásenie a urýchlenú dostavbu medzi Bratislavou a Košicami.
To, že sa to stavia práve teraz, je len zhoda náhod, lebo sa to mohlo stavať aj skôr, ale nikto by výstavbu tohto úseku nespochybnil. Toto je maslo iného.
Pomôže PO D1? Pomôže, aj keď tiež už len obmedzene. V takom prípade by sme Žiline nemohli rátať Brodno - Strážov ani D1. V tomto prípade je jediná chyba, že NK nebola postavená oveľa skôr, tá by PO pomohla už dávno a za lacný peniaz.
D1 sa mohla stavať aj neskôr. Mohla aj skôr, ale zrejme to nebola taká priorita žiadnej vlády, viď nebola ani v PPP, hoci problematický Turany - Hubová tam zaradený bol.
vladik67 napísal: Nateraz treba na MK zabudnúť minimálne do 2030, no ak to Prešovčania nemajú schválené v územnom pláne mesta, tak už teraz je neskoro. developeri si budú s nimi robiť čo chcú, hoci vedia zmeniť mocou peňazí aj územný plán mesta.
Nesúhlasím. Práveže najlepšie by bolo začať s prípravou a už pred 10 rokmi bolo neskoro. Hoci sa postaví SO PO tak aj o 20 rokov sa to Prešovu zíde, keď projekt bude ako-tak pripravený, aj keď Prešovu sa zišlo postaviť MK už tak pred 10 rokmi... No vtedy sme snívali, že raz budú postavené celkom jednoduché projekty ako NK, Kuzmányho atď. Jediná veľká chybička krásy MK je, že Mesto na takú preložku nemá peniaze, takže činiť by sa mala podfinancovaná SSC, ktorá sa roky vyhovára práve na drahé obchvaty PO. Chyba je v niekom, kto by mal kroky NDS a SSC koordinovať, no to by sme chceli veľmi veľa.