Stránka 45 z 53

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 10:59
od Dendik
devil napísal:nijako, ludia si vybrali. ale s tym ze PO dostal stamiliony a na MK treba zabudnut.


Tak to teda nie, mily Devilku :mrgreen: Už aj niektore posledne dediny maju prelozky jedniciek poriesenie, takze 18tku a 68cku musíme vylúčiť z centra Prešova :!:
A k tým stáámilióoonom :D
To akoze D1 povazujes za investiciu "do" Prešova? Nie je to nahodou dialnica vychod zapad sťa-by prepojenie kostry dopravnej siete Slovenska?
Dokoncenim nabreznej dostal PO po 40!!! rokoch prvu mensiu investiciu do dopravy. Je to len náplasť. Prešov potrebuje zahojiť 8)
Protežuje sa zapad, (je k tomu kopec dokazov) som zvedavy ako zacne "RF developement" basnit o Rke k Topolcanom...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 11:28
od vladik67
devil napísal:nijako, ludia si vybrali. ale s tym ze PO dostal stamiliony a na MK treba zabudnut.


Aké stamilióny? Ešte nedostali skoro nič (pár milionov). Ešteže len prebieha súťaž na zhotoviteľa stavby, to neznamená že už bolo investovaných podľa predpokladu 189 milionov, čo môže byť aj menej.
Súťaž na zhotoviteľa úseku druhej etapy obchvatu je zatiaľ v nedohľadne, takže nepočítaj, že Prešovčania dostali aj 235 miliónov.
V skutočnosti dostali zo štátneho rozpočtu na projekty a vykúpenie pozemkov prvej etapy 17 miliónov a druhej etapy do cca 24 miliónov, lebo nie sú vykúpené všetky pozemky.

A nezarátavaj do toho dialnicu D1 POzápad-POjuh, lebo ta by sa stavala tak či tak, ak vlada chcela splniť svoje prográmové vyhlásenie a urýchlenú dostavbu medzi Bratislavou a Košicami.
To, že sa to stavia práve teraz, je len zhoda náhod, lebo sa to mohlo stavať aj skôr, ale nikto by výstavbu tohto úseku nespochybnil. Toto je maslo iného.

Ak by bol naplánovaný a vystavaný obchvat Prešova východom, aj tak by tento dialničný úsek sa staval a postavil sa. Tiež by sa musel riešiť obchvat mesta v smere východ-západ. Myslíš, že by to bolo juhom?
Obchádzka by bola tak či tak a stále nikto nevie čo s by bolo s geologiou pod soľnými baňami, čo by tiež predražilo prípravu výstavby dialnice nielen finančne ale aj časovo (ako tunel Okruhliak).
Alebo vymreli geológovia čo tvrdili , že na soľných baniach sa nedá tavať a ostali len tí, čo tvrdia že sa dá?

Prečo by sa to nemalo spojiť s D1 a vystavať podľa schválenej EIA, podľa schváleného územného a stavebného rozhodnutia, podľa vypracovaných projektov, vykúpených pozemkov?
Už po ixtý krát tvrdím, že v budúcnosti by to bolo iba drahšie a škoda úsilia a peňazí, ktoré už boli investované. pred rokom 2015 trebalo byť aktívne UHP s týmto ich prispôsobeným paškvilom a nie teraz.
A ak sa naozaj chystajú na uzavierku a rekonštrukciu cesty kapušany-Lipniky počas roku 2020, kedy je naplánované celoslovenské sčítavanie dopravy, niet o čom polemizovať (jednoducho lebo východ?)

A s jediným s Tebou súhlasim. Nateraz treba na MK zabudnúť minimálne do 2030, no ak to Prešovčania nemajú schválené v územnom pláne mesta, tak už teraz je neskoro. developeri si budú s nimi robiť čo chcú, hoci vedia zmeniť mocou peňazí aj územný plán mesta.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 11:43
od devil
ale ano, zaratavam aj JZO. a vies preco ? lebo bude sluzit nielen na odbremenenie mesta - masove protesty ako obchvat "vyriesi kolony" ale ako sa tu tvrdilo aj obsluhu lokalky. uz si nepamatate :?: ze programove vyhlasenie vlady :lol: tam je toho mrte....

cize PO dostal 350M na JZO - schvalena, vytendrovana a podpisana investicia cize nezvratna a bude mat SO 1. etapu co je skoro iste (uznavam nie na 100% ale tak 90%), to uz je vyse 500M. potom sa chysta dalsich 235M na 2. etapu. NR dostala R-ku po 30 rokoch a je to daleko dietnejsie prevedenie ako presovske D1-R4 lebo ujo arpi bol k vam milosrdny a na JZO netlacil na zostihlenie lebo nechcel tahat cas a chcel mat od vas aky taky pokoj.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 11:55
od vladik67
350M nedostalo mesto ale SR, to by sa stavalo tak či tak, lebo BA-KE.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 15:37
od devil
nikde nemas iste ze by sa stavalo teraz alebo o dalsich 5-10 rokov. D1 sa stavia hadam aj 40 rokov. tak ako aj dialnice na zapade ci v BA nie su mestske ani tie co idu priamo cez mesto.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2018 22:26
od Jaro
Pán minister sa dnes v o 5 minút 12 šikovne vyhýbal odpovedi na konkrétny termín vyhlásenia súťaže na druhú etapu SO, hoci ostatné termíny suverénne ohlasoval.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 19:30
od jarino
Tiež som si to všimol. Pritom nemal problém hovoriť o termínoch na Sorošku a Kriváň - Mýtna, ale to čo hovoril je kus nereálne. No ja to chápem, žeby silou mocou chcel tendre do konca roka, keďže MDV SR má istú výnimku vo výstavbe ciest od MF SR spomenutú v zákone o rozpočte na rok 2018, čo mi R2 Mýtna - Lovinobaňa a stanovisko HzP k nej potvrdzuje.

Posúva sa predkladanie ponúk na 26.3.2018.

Chlapi, dajte mi ešte kus času, kým Vám odpoviem aby sme v debate mohli pokračovať :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2018 15:10
od jarino
Vceliak napísal:Takže, ak som to správne pochopil, ty navrhuješ zahodiť investíciu do prípravy II. etapy severného obchvatu, a potom hľadať peniaze na prípravu MK.
Ak prižmúrim jedno oko nad financiami, tak ako vysvetlíš ľuďom, že sa o cca ďalších 14 rokov na prípravu MK odkladá riešenie tranzitu cez sídliska Prešova?

Áno, navrhujem okamžite začať s prípravou MK, aspoň nech to má ÚR. Nemusí to byť na úkor SO PO. Prešovu sa to zíde a dovolím si tvrdiť že oveľa viac ako SO PO, ale priority boli a zrejme sú iné...
SO PO II. etapa nie je na tom nejako inak. Tam sa tiež budú musieť nájsť peniaze najskôr na dotiahnutie prípravy a potom na výstavbu. Jediní momentálny rozdiel je pár rokov, t.j. SO PO II. etapa potrebuje dotiahnuť výkup pozemkov a SP, kým MK má tak akurát technickú štúdiu vypracovanú Mestom Prešov a teraz sa robí CBA. Ak sa škrtne tunel Okruhliak, tak ten rozdiel už bude menší aj keď stále v prospech SO PO. Na druhej strane MK pomôžu samotnému mestu oveľa viac. To je ale problém, ako sa tu koncepčne pracuje a myslí pri príprave už x rokov.

Dendik napísal:Praveže stratili! Prepac ale tento usudok nedava pre mna logiku. Odporujes si. Totiz R4ku musia stavat tak ci tak, tranzit NA obytnou zonou s 25.000 obyv
(sekčov -to je jedno priemerne okres mesto) dosiahol neunosmu mieru. MKy pozadujeme ale musime ist po poriadku: 1,Vylucit tranzit, 2) zpriechodnit PO.
Apropó, 18 a 68cka prechadzaju 50m od MPR :? Čuduj sa svete: auta nemaju ako obist Presov. Asi treba zmenit retoriku a hovorit ze necheme MK ale preložky... :wink:

Musíme iba platiť dane a zomrieť :wink:
Problém je, že toho tranzitu je pomerne málo, aby sa tým odôvodnila výstavba SO PO. A keby sa naozaj v tejto republike rozmýšľalo, tak aj MK by dokázali prebrať tento tranzit, čo by mal využívať SO PO (teda okrem tranzitu západ - východ) a Sekčov by bol od tranzitu odbremenený. V Šebastovej by asi nadšení neboli, no to nie sú napr. ani v Žiline v Strážove a asi ani v iných mestách, kde ľudia žijú na vstupoch do týchto miest.
Tie dva body sa budú napĺňať tak 30 rokov.
S 18-tkou sotva niekto niečo robiť bude. S priecestím si nechcú dať rady, tak kto bude robiť nákladné preložky alebo zapúšťať cestu do zeme, lebo ide 50 m od MPR. Áno, tie MK sú vlastne preložky, ale mne je to jedno ako sa to volá, hlavne žeby to malo účel.

Dendik napísal:A to odkial mas ze na MK budu vyssie intenzity? MKy stacia uspornejsie preto ze sa tok aut na mestskych cestach ROZDELI... A momentalne sa s v PO nestava ziadna automobilka ani ina vacsia inesticia ci nejake slusne developerske projekty aby sa do PO nastahovali ludia z okolice - takze masivnejsi narast aut nehrozi...
Na R4 intenzity porastu... Mam za to, ze 2 roky po skompletovani R4 I. a II. etapa tam bude cez 20.000 denne. (Madari dokocnia M30,Poliaci cca 2025 budu mat S19
rozostavane v pokrocilom stadiu.) Ano Carpatia je "len" comprehensive, ale pozri mapu: baltic->balkan isto nepojde cez UA a ani zapadnym slovenskom hoci je core)

MK sú v meste a stali by sa kostrou cestnej siete mesta. Oveľa viac obyvateľov má potrebu sa pohybovať po meste ako ho obchádzať. MK by dokázala prebrať väčšinu áut zo Sabinovskej, ktorú SO PO z dlhodobého hľadiska nerieši a ako píšeš tok áut by sa rozdelil resp. MK by pri vhodnom navrhnutí veľa áut prebrali. Nie je moc vhodné to porovnávať, ale predstav si, žeby ZA bola bez okruhov, kde sú intenzity cca 30 tisíc a doteraz by čakali na D1 a D3. A hoci okruhy majú a používajú sa na presun v rámci mesta, lebo kto by stál na každom semafóre na mestských komunikáciách, samotné mestské komunikácie v centre sú pekne zaťažené, aj keď zasa nie je to nič hrozné... MK v PO by zrýchlili presun po meste, zvýšili kapacitu cestnej siete v meste atď. Ak aj vyženieš tranzit z mesta, uvoľnené kapacity miestny veľmi radi využijú. Preto mnohí hovoria, že D4 v BA toho veľa neporieši.
PO stále zaostáva s počtom áut za západom. To súvisí s tým, že v PO skapal pes. Ale už aj bez toho je dosť problém s parkovaním a počet áut citeľne za tých 10-15 rokov vzrástol. Do okolia sa ľudia nasťahovali, ale práve z mesta a tým sú ešte viac zaťažované vstupy a výstupy v meste v istých časoch. Okrem toho keď si z okolia, spoliehať sa na jednu linku MHD nebodaj SAD je o ničom, takže na pohyb v meste sa používajú zväčša autá, keď sú tie možnosti.
Nehrozí ani masívnejší nárast tranzitu. A už tobôž nie 20 tisíc na SO PO do 2 rokov od otvorenia. Odkiaľ by vznikala taká potreba tak masívne využívať SO PO, keď sa doteraz neprejavila v meste? Via Carpathia?
To by 90% áut na hlavných ťahoch v meste v súčasnosti tvoril tranzit prípadne by SO PO v rámci pohybu po meste používali samotní Prešovčania, čo je veľmi nereálne.
Čo sa týka R4 od Lipníkov ďalej na PL, riešil by som to ako cestu 1. triedy, presne tak ako písal expwy v inej téme. Takto sa len sľubuje niečo, čo dlho ešte nebude, z eurofondov sa vymení povrch na starej ceste a tvárime sa, že nič sa nedeje, pričom tá cesta je nebezpečná.

Dendik napísal:Jaro sorry ale KAZDA investicia v PO BUDE náležite využitá. Podla akej logiky o tom pochybujes? PO je diskriminovane v mnohych oblastiach, pohar trpezlivosti pretiekol, preto "toľko plačeme" :D

Tu ide o efektivitu. Jasné, že aj SO PO mestu pomôže, ale očakávania sú veľmi prehnané.
To že mesto bolo diskriminované tak trošku súvisí aj s tým, kto na jeho čele v minulosti bol. Presne ako TomasPO spomenul v téme PO, zrazu koľko vecí ide a dlhé roky to nešlo. Dlho sme sa načakali.

Dendik napísal: A nabuduce dajme :pivo:

Nemám problém :D

vladik67 napísal:A nezarátavaj do toho dialnicu D1 POzápad-POjuh, lebo ta by sa stavala tak či tak, ak vlada chcela splniť svoje prográmové vyhlásenie a urýchlenú dostavbu medzi Bratislavou a Košicami.
To, že sa to stavia práve teraz, je len zhoda náhod, lebo sa to mohlo stavať aj skôr, ale nikto by výstavbu tohto úseku nespochybnil. Toto je maslo iného.

Pomôže PO D1? Pomôže, aj keď tiež už len obmedzene. V takom prípade by sme Žiline nemohli rátať Brodno - Strážov ani D1. V tomto prípade je jediná chyba, že NK nebola postavená oveľa skôr, tá by PO pomohla už dávno a za lacný peniaz.
D1 sa mohla stavať aj neskôr. Mohla aj skôr, ale zrejme to nebola taká priorita žiadnej vlády, viď nebola ani v PPP, hoci problematický Turany - Hubová tam zaradený bol.

vladik67 napísal: Nateraz treba na MK zabudnúť minimálne do 2030, no ak to Prešovčania nemajú schválené v územnom pláne mesta, tak už teraz je neskoro. developeri si budú s nimi robiť čo chcú, hoci vedia zmeniť mocou peňazí aj územný plán mesta.

Nesúhlasím. Práveže najlepšie by bolo začať s prípravou a už pred 10 rokmi bolo neskoro. Hoci sa postaví SO PO tak aj o 20 rokov sa to Prešovu zíde, keď projekt bude ako-tak pripravený, aj keď Prešovu sa zišlo postaviť MK už tak pred 10 rokmi... No vtedy sme snívali, že raz budú postavené celkom jednoduché projekty ako NK, Kuzmányho atď. Jediná veľká chybička krásy MK je, že Mesto na takú preložku nemá peniaze, takže činiť by sa mala podfinancovaná SSC, ktorá sa roky vyhovára práve na drahé obchvaty PO. Chyba je v niekom, kto by mal kroky NDS a SSC koordinovať, no to by sme chceli veľmi veľa.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 00:02
od vladik67
Je už 5. marca a čo je so súťažou na zhotoviteľa prvej etapy severného obchvatu Prešova-
Neviete či sa niečo zmenilo alebo niečo mi ušlo?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 00:41
od jarino
O 3 týždne sa možno otvárajú obálky Ostatné.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 12:02
od Jaro
Súťaž bola predĺžená do 26.3.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 19:41
od vladik67
Vďaka, no pekne od ministra.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 10:46
od Dendik
Arpi vraj bol na akutnom vysetreni... musi sa setrit. :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 12:16
od caki
Zmena lehot v sutazi:
Lehota na predkladani ponuk 16.04.2018 10:00
Otvaranie obalok "Ostatne": 16.04.2018 13:00

Zaroven je to aj datum na dorucenie ziadosti o vysvetlenie informacii takze sa moze stat a je to pravdepodobne, ze sa este posunie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 08:17
od Dendik
Tak to je blbe. Na pozadi sa nieco deje a nie je to zrejme nic pozitivne...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 10:57
od eric987
Nic sa nedeje. Je to bezna prax, ze sa posuvaju lehoty aby sutaziaci mali co najviac na pripravu podkladov a aby potom nemuseli byt vyluceni z "procesnych" dovodov. Pozri si ceske tendre (mimochodom, ovela mensie). Tam sa to oproti prvemu terminu predlzi niekedy az o rok. Vysledkom je vsak, ze pocet uchadzacov je takmer stale dvojciferny.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2018 12:09
od Tomas PO
Myslim, ze viaceri mate pravdu. MK-3 a MK-5 su dolezite stavby pre Presov. Ale pozrime sa na to realne, cize aj trosku financno-politicky.
Presov desiatky rokov trpel totalnym nezaujmom statu, typickym prikladom coho bola abnormalne parcializovana vystavba nabreznej. A pritom ludia, to je hlavny tah BA-KE (...ano viem, blizsienaokolo...). Co potom ostatne cesty, ostanme pri dolezitych jednotkach ako Sabinovska a Levocska? Na Sabinovskej nevie SSC ani domalovat odbocovaci pruh na Bjornsonovu, lebo v odstavnom pruhu je kanal, ktory by sa prejazdmi TIR prepadol (kuloarny postoj doveryhodneho zdroja z SSC). To kde sme?? :) Dalsia vec krizovatka Levocska/OM, ktora sa ide riesit az teraz, a aj to len kvoli smeru BA(PP)-KE.
Beruc v uvahu tento marazmus, ako ma mesto viac tlacit na SSC kvoli MK? (pozor, vsetky MK, aj existujuce, aj planovane (MK1-MK5) su cesty prvej triedy, teda nazov MK je zavadzajuci). Ved SSC teraz dokoncila nabreznu, po obrovskych peripetiach ci uz s majetkovymi problemami, alebo HANTom, uz robi KO pri OBI, vysutazena je Rusinska/AGS a OM/Levocska. Pri poslednych troch menovanych stavbach sa upravuje aj sirsie okolie. na OM sa vymeni povrch, detto na AGS az po Lubotice, to iste sa urobilo od NK/ZVL az po OBI a to vratane zmeny ZDZ a VDZ nielen obnovou, ale aj zmenou usporiadania pruhov (lepsieho). Mesto navyse hovori, ze MK-5 nemusi byt 2+2, co SSC pretlaca, ale staci 1+1... Proste problem je, ze vsetko naraz, lebo desiatky rokov nic. Ale to predsa vieme.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2018 13:00
od Dendik
Presne kvoli tomu je nerealne pozadovat vsetko naraz, podme pozadovat to co je NAJBLIZSIE k vystavbe
a tym je R4 II.etapa. Samozrejme Presov potrebuje aj tie prelozky jedniciek (ako pises mylne nazyvane MK)
ale ja myslim ze to do tohoto vlakna nepatri...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2018 18:29
od Tomas PO
MK-5 sem ciastocne patri, kedze v teoretickej rovine je mozne uvazovat o tom, ze MK-5 by sa stavala skor ako II. etapa R4.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2018 21:38
od Jaro
V teoretickej rovine možno, ale v praktickej by sa pri troche chcenia dal vyhlásiť tender na II. etapu R-4 do konca roka a na MK-5 do piatich rokov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2018 14:08
od alfonz16
Zajtra 16.4. o 13. hod. sa budu otvarat cenove ponuky: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/969340

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2018 09:41
od robertko
to sú len ostatné tj kým ešte príde na ceny tak ešte počkáme pol roka ... alebo bolo len jednoobálkové ?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2018 12:00
od pedro
Jaro napísal:V teoretickej rovine možno, ale v praktickej by sa pri troche chcenia dal vyhlásiť tender na II. etapu R-4 do konca roka a na MK-5 do piatich rokov.

Prešov je nateraz "vybavený." R4 PO SO - II. etapa: Prebieha MPV, ktoré bolo istý čas minulého roka dokonca pozastavené. Stavba bola v DSP naprojektovaná na plný profil. Na základe rokovaní s UHP má byť II.etapa pripravovaná a postavená v polovičnom profile, čo znamená prepracovanie DSP. Zároveň HMG uvažuje s dodaním DP a VO na zhotoviteľa až po vydaní stavebného povolenia. Zatiaľ to vyzerá na DSP do konca 12/2018 (aj to neviem či je podpísané - treba pozerať či sa podpíše dodatok k zmluve... SP 06/2019, DP koniec 2019 a následne VO + doba výstavby 3,5 roka :) a ako optimisti sme v roku 2024. Zdar boh.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2018 14:14
od nevo83
v 2025 sa dostava a 2027 prideme na to ze to vlastne mohol byt uz plny profil kedze nam stupne tranzit..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2018 10:01
od svaco
Ináč 2. etapa akoby vypadla z diskusií a vôbec sa nespomína, že by sa s ňou niečo v najbližšom čase riešilo. Aspoň na stránke NDS.