DrX napísal:Cize na zaklade coho sa uprednostnil SO PO? (a dufam, ze uz tu nikdo nebude vypisovat bludy o "SOLANKE")
A ta prelozka I/68 je potrebna v ktorom pripade?
To je dosť dobrá otázka. Výber SO PO a jeho príprava predchádza založenie tohto fóra, takže sa to nedozvieme ani tu. Zjavne to bude snaha riešiť komplexne problémy mesta prostredníctvom diaľnic, z čoho v mnohých prípadoch vznikli riadne megalománie. Ale oficiálnu odpoveď pre Teba na túto otázku nepoznám a chcelo by veľa času študovať relevantné dokumenty (napr. EIA).
Tá preložka (inak nazývané aj MK-3 a MK-5) je potrebná v každom prípade. Minimálne cestu od Sabinova bude nutné preložiť tak či tak.
V Prešove to nikto nepripustí, ale tá preložka by toho poriešila viac ako všetky obchvaty.
Aký je problém v meste?
1) Prudký nárast automobilizácie a s tým súvisiaca nedostatočná kapacita súčasných ciest pod správou SSC.
2) Tranzit (smerové prieskumy ukazujú, že až tak veľa ho nie je, ale chcelo by to zverejniť ten Masterplan) prechádzajúci po tých cestách a prejazd cez obytné zóny.
Obchvaty dokážu poriešiť druhý problém celkom dokonale ale jednotku z dlhodobého hľadiska určite nie. To rozhodne nie je v duchu Value for money.
nonick napísal:jarino napísal:SO PO -> 570 miliónov eur. Modifikovaný SO PO -> 461 mil. eur.
Aky je rozdiel medzi modifikovanym variantom a povodnym? Menili sa aj parametre/trasovanie alebo je to len nejaka optimalizacia nakladov?
Škrtnutý tunel Okruhliak. Ak si správne pamätám, s tým súvisí zmena trasovania a určite aj iné sklonové pomery.
devil napísal:Namiesto D1 KE - MI nech spravia poriadne jedničky. Ak CBA úsek spochybňuje, tak je to z EU fondov v podstate nefinancovateľné.
a CBA vo svojej metodike zohladnuje pocet obyvatelov pripojenych na dialnicu ? lebo KE-MI je momentalne v tomto ukazovateli asi najvyssie. vyssie ako R2 pred LC ci D3 na CA.
CBA hľadí na mnoho parametrov. Aj také, ktoré sú nemerateľné. V tomto prípade by sme mohli pracovať s parametrom úspora času.
Najlepšie by bolo, keby kompetentní zverejnili všetky Štúdie realizovateľnosti. Tam by sme sa dozvedeli, s čím je problém -> ja tipujem intenzity.
A musia mať tí ľudia pripojenie na diaľnicu? Nestačí kvalitná cesta 1. triedy?