Stránka 76 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2021 13:39
od t0m1t0
Zdravim ,sorry za OT ,ale vie niekto prosim vas ako to je teraz s R4 Presov vychod, bola to len alternativa k severnemu alebo sa planuje vystavba v buducnosti aj ked sa dokoncia oba serverne etapy ? Dakujem

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2021 09:01
od 4lien
Bola to len alternativa k zapad + sever (resp. skor k zapadnemu obchvatu nez severnemu by som povedal). Pokial viem tak s vystavbou do buducnosti sa nepocita.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 16:12
od Dendik
nechcu vyčleniť peniaze ani na II. etapu...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2021 22:38
od atlantis

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 15:53
od Dendik
Minister v odpovediach k R4 ii. etape povedal ze usek nevychadza.
od 24. min https://www.facebook.com/AndrejDolezalM ... 106452176/

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 18:45
od DrX
Dobry zgrc, tento minister. Povedal cca "usek nevychadza. Ale nebojte sa, ideme masirovat cisla a pridavat bulharske konstanty az dokym to nevyjde dobre. :-)"
Podobne ako pri Visnovom, aj tu je jedinym normalnym riesenim 2.usek SO PO zrusit a spravit vychodny obchvat po rovine bez tunelov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 20:33
od feci
DRX: Takže namiesto úseku za 250M by si staval úsek, ktorý bude stáť cca 300M a bude 10 rokov neskôr? + ten dražši úsek nezlepší napojenie východného SK na západné.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 20:42
od nevo83
DrX to co za blud si vypustil... To je ako povedat ze R2 obchvat Ke netreba stavat, staci rozsirit cestu cez Ke...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 21:26
od DrX
nevo83, nie:
- R2 obchvat KE sa stavia po rovine bez potreby jedineho tunelu, a za normalne peniaze.
- R4 obchvat PO sa stavia s 3 tunelmi severom, pricom by sa normalne dal postavit vychodny obchvat po rovine a bez tunelov (ked uz JZ s tunelom bude), a vsetky hlavne smery by boli poriesene rovnako dobre (smer na severozapad nie je ziadny tak vyznamny, ze by si vyzadoval dialnicu). Resp, teraz, ked sa uz stavia prvy usek SO PO aj s jednym tunelom, tak pri vychodnom obchvate by boli bez potreby dalsich tunelov rovno poriesene vsetky smery. A hlavny smer, tj smer R4 sever-juh, kvoli ktoremu dava EU na obchvaty PO peniaze, by bol porieseny o 20km kratsie nez cez aktualne naokolo-blizsie z juhu cez zapad a sever na vychod.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 04:34
od Pacho
už sa to x razy tuna písalo, že juhovýchodný obchvat prešova sa nedá normálne postaviť, tak ako to prezentuje google prjektant drx,

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 04:57
od nevo83
Pacho presne tak s
DrX: - nove vykupy v dlzke kolko 10km ?
- nova Eia
- nestabilne uzemie vdaka tazbe soli
- novy proces vsetkeho az po stavebko
- desiatky milionov do novej pripravy
- desiatky milionov zbytocne vyhodenych
- to je cca 10r do VO
- VO + vystavba optimisticky 5r
- nevraviac o hodnote penazi kt urcite porastie
- roky sa tu bavime co sposobi dostavanie M30+ Poliaci
na tranzit pre obyvatelov sidliska

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 07:56
od pa3ck
DrX, pri zbežnom pohľade na mapu s vrstevnicami mi nepríde, že V obchvat PO sa dá postaviť v rovnakom teréne, ako obchvat KE, ktorý vedie oblasťou sútoku Hornádu a Torysy.

Ale aby sme si nezávideli tunely, aj Košice by si aspoň jeden zaslúžili (privádzač Košice-Východ)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 08:15
od umk
Teraz už je neskoro nad tým plakať. To sa malo navrhnúť a pretlačiť pred cca 20-timi rokmi, keď sa robila technická štúdia. Toto najdrahšie riešenie - severný obchvat s 2 tunelmi sa vybralo len kvôli mestu Prešov, ktoré súhlasilo iba s variantom čo najďalej od mesta, aj za cenu najdrahšieho riešenia. Preto Prešovčania tak dlho čakali, nikto nechcel pustiť peniaze celkovo cca 800 mil. EUR. Boli aj iné návrhy bez tunelov, lacnejšie, s vyššou intenzitou a návratnosťou, ktoré počítali aj s vnútromestkou dopravou, nielen tranzitnou. A východný obchvat? Keby ho vtedy projektovali a vybrali, dnes by už stál a bol by lacnejší. V súčasnosti je nerealizovateľný, nie preto, že by išiel v poddolovanom území (všetko sa dá vyriešiť), ale kvôli zastavanosti okolo trasy, pribudlo veľa nových rodinných domov a cez tie rôzne petície by to neprešlo. Bohužiaľ. Bolo by to riadne skrátenie trasy R4.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 11:26
od Vceliak
umk napísal:Boli aj iné návrhy bez tunelov, lacnejšie, s vyššou intenzitou a návratnosťou, ktoré počítali aj s vnútromestkou dopravou, nielen tranzitnou.

Dovolím si nesúhlasiť.
Terajšie riešenie sa vybralo preto, lebo bolo jediné realizovateľné.
1) Severojužná časť D1 by musela byť tak či tak
2) Severná časť rieši aj prepojenie východ západ (vtedy to bol ešte jeden úsek)
3) Miestne komunikácie mali veľa rizikových vplyvov. Napríklad sa mali ťahať pozdĺž rieky, kde je momentálne umiestnené vedenie sieti, ktoré nie je kam "odpratať". Iné už boli spomínané: poddolované územie, plánované rozšírenie zástavby, eko koridory, .. .
4) Problém s mimoúrovňovým krížením miestnych komunikácií a železnice (teraz by sa to hodilo :-( ).
5) Projektanti nevedeli navrhnúť proces výstavby, aby sa celý Prešov nestal jedným staveniskom, kde by sa hromadná doprava pohybovala krokom medzi stavebnými strojmi.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 12:04
od DrX
Co su toto za pseudo argumenty?
1. nie je ziadna severojuzna cast D1. je ZAPADOJUZNA, a ta spolu s vychodnym (cize juhovychodnym) obchvatom by v PO vsetko poriesili.
2. vid 1.
3-5. "pobavili sme se". MEGAMETROPOLA presov by skolabovala, lebo by sa tam stavala jedna cesta :-)
Ale hlavne, vychodny obchvat by siel mimo mesta, takze ziaden problem.

Proste, za cenu tohto pazraveho riesenia PO teraz nebude dalsich 20 rokov na dostavbu R4. Ak by sa to spravilo vychodom, mohla byt z usetrenych penazi polka R4 po PL uz aj hotova. Ale vidim, ze idete podla zilinskeho vzoru - pre tunely aj cez mrtvoly.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 12:10
od feci
DrX: daj čísla, koľko by sa podľa teba ušetrilo, ak by sa od začiatku tlačil východný obchvat, oproti obom etapám severného obchvatu.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 12:14
od DrX
feci, orientacne si daj 10 (mozno 15) mil EUR/km dialnicneho obchvatu po rovine, prenasob potrebnou dlzkou JV-obchvatu, ked chces nejake cislo. SO PO mas cca. Alebo sa pozri do toho, co carovali UHP este za Erseka. Myslim, ze tam bol aj nejaky odhad JV obchvatu.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 12:20
od feci
Prepáč, ale nemýslím si, že je tam terén na 10M/km, aj 15M/km je málo, reálne pri sučasných cenách to vidím skor na 20M/km :( + na tej ceste by sa uživilo možno aj 5 MUK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 12:23
od Jonathan
Neviem ako vychodny obchvat obsluzi smer na Sabinov. Vsetky styri smery (Poprad, Sabinov, Kapusany, Kosice) su podobne vytazene, takze je potrebne poriesit vsetky styri.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 13:49
od DrX
feci, pozri si ceny R2 obchvatu KE. Malo by to byt podobne.
Jonathan, Sabinov je lokalny problem, ostatne 3 smery su medzinarodny(R4)/narodny(D1). A uprednostnit lokalny problem (Sabinov) pred europskym (R4), ktory sa teraz predrazene vyriesi ako obrovske naokolo blizsie, ked naviac peniaze na to su len kvoli tomu europskemu vyznamu, je riadny vysmech EU. Dalsi priklad ako *** prisli na to, ako s niekym vybabrat (zdanlivo). Akurat, ze aj tak tym skodime len sebe. Ale Sabinov urcite vyhral :-)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 14:45
od Jonathan
Aha, cize spojenie Kosice-Krakov je lokalne a preto je na tej trasy viac aut ako na Sorozke. A to tam maju este zakaz nakladiaky.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 14:55
od devil
Co su toto za pseudo argumenty?
najjednoduchsie je zlacnit druhu etapu. vyskrtat z projetku niektore objekty ktore nie su nevyhnutne a dat hoci aj poloprofil s jednou rurou tunela (tak ako sa to planovalo pri soroske). viem ze to je pre par ludi cervene sukno ale cena by isla dole a zrovna tato cast obchvatu bude najmenej vytazena.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 14:58
od DrX
Dialnicne spojenie Kosice(vychod)-Krakov(severozapadna Europa) je pre osobne auta cez Podspady (kde *** planovaci tvrdohlavo nechavaju trojku, len aby sa nevyuzivala). Inak, ak by sa tam spravil tunel, aby sa obisiel NP od Zdiaru po Podspady, to by bol jeden logicky tunel, ktory by bol na SK aj potrebny a vyriesil by vela.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 15:20
od pa3ck
Cesta č. 66 je presmerovaná na Jurgov, tu netreba zbytične hľadať nejakú sabotáž.

Avšak už som to tu viackrát písal, že tá trasa nie je vhodná pre tranzit, obzvlášť v zimnej sezóne (chcelo by to minimálne postaviť obchvat Białky a ideálne aj Ždiaru (aj keď ten aspoň čiastočný má) - úsek Veľká Lomnica - Spišská Belá sa musí riešiť určite aj bez zvyšku). Plus medzi Tatranskou Kotlinou a Ždiarom je úsek, ktorý asi šírkovo ceste prvej triedy neodpovedá... 66
https://maps.app.goo.gl/idJePyViiaXtXUfL7

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 15:33
od metelesku.blesku
cez Podspady (kde *** planovaci tvrdohlavo nechavaju trojku


stále len kecá a kecá, len aby kecal. https://sk.mapy.cz/s/lobocusuvu