Re: R4 Prešov, severný obchvat
Odoslané: 24. Okt 2022 18:00
Zvažoval max ekonomický prínos. Veď to je v poriadku.
Záznam určite je, veď pripomienky existujú, ale ak to už býva, alebo neviem kde žiješ nežiješ, tu sa nezverejňujú aj bežné zverejniteľné informácie, ale čakať, že by sa rozvádzali záležitosti okolo obrany štátu, to neviem kde niekto predpokladá. Mohlo by možno existovať, že sa vyčiernia texty - ako to robia na západe. Sem sa to nedostalo.. tu je lepšie celé dokumenty nechať nezverejnené aj keď s 97% nesúvisia s ničím prečo to niekto spraví. (od energetiky cez hospodárske záležitosti mimo energetiky, dopravu+telekom. po bezpečnosť)
Po zapracovaní dvoch možností - sa musel pôvodný koridor posunúť skutočne až ku Kapušanom. A on sa tým pádom vychýlil východným smerom. Čiže potom ten argument, že západný sa vychyľuje západne, ale nadväzuje na D1 a vnútroštátny tranzit etc. ale to nie je vec obrany, to boli dopravné hodnotenia. Ale jednoducho sa musel výrazne vychýliť východným smerom, čím "poškodil" možnú dopr. oblusžnosť 3. najväčšieho mesta. Obchvat vždy prenáša aj mestskú premávku a tu by nemal čo preniesť. Nemohol sa stočiť pred V. Šebestovou, respektíve by tam bola požiadavka napríklad na "prekrytie". A také prekrytie sa nedostalo ani v BA na M-S na D1 a v návrhu bolo. Ale tam sa nezrealizovalo. To znamená, že sa teda vybrala iná možnosť navrhnutá ale tým pádom sa to trasovanie skutočne odchýlilo.. bol by síce možno najkratší možný na PL a H, ale úplne obišiel PO bez akejkoľvek pomoci pre mestskú premávku. Ani v tom "severnom ponímaní mesta". Tento "historický" odklon znevýhodnil východ pred západom v meste Prešov. UHP (bez toho aby som komentoval tú inštitúciu, ktorá šetrí tak, že sa niečo len nezaplatí a zaplatí sa to o dva roky), chcelo posúdiť čisté ekonomické náklady.. lebo si povedali suma X pre mesto Prešov a bola tam potrebná suma X+5, tak hľadali kde ušetriť tých 5. Takže z tohto pohľadu je normálne že posudzovali všetky možnosti.. veď prečo nie? Aj keď len akože pekne s nejakou označkovanou analýzou posudzujú niečo čo je prebrané z 6 stránok už pred nimi.
To ale potom by sa aj tak museli postaviť privádzače a tá severná časť tam napojiť, aby ten Prešov mal z toho nejaký osoh. Zvíťazili dopravné argumenty ako pomôcť mestu. Je to tak ale preto kvôli tým objektom ktoré ten východný koridor limitujú. A to nie je len pozemná základňa ale aj nejaké koridory vo vzduchu. Tým pádom ak ja mám už obmedzenia na západe mesta, prírodno-urbanistické, tak nepokašlem ešte aj východné. Ak by trvala SSC/NDS na nejakom riešení, mohla, musela by zapracovať tú pripomienku. Čiže umelý tunel, možno alebo iné stavebné riešenie. Sme potom u ekonom. analýzy etc. a asi im to nevyšlo.
SK diaľnice pre územnú obmedzenosť (hory, lesy a zastavané údolia) logicky často musia ísť cez "sidlíská" a tým aj zvádzajú miestnu dopravu. Takých príkladov je viac, než len BA, PO a PB, len nesúvisia vždy s bezp. (tak napríklad aj DK)
Určite tu nie som jediný, kto o tom vie napísať viac.
Záznam určite je, veď pripomienky existujú, ale ak to už býva, alebo neviem kde žiješ nežiješ, tu sa nezverejňujú aj bežné zverejniteľné informácie, ale čakať, že by sa rozvádzali záležitosti okolo obrany štátu, to neviem kde niekto predpokladá. Mohlo by možno existovať, že sa vyčiernia texty - ako to robia na západe. Sem sa to nedostalo.. tu je lepšie celé dokumenty nechať nezverejnené aj keď s 97% nesúvisia s ničím prečo to niekto spraví. (od energetiky cez hospodárske záležitosti mimo energetiky, dopravu+telekom. po bezpečnosť)
Po zapracovaní dvoch možností - sa musel pôvodný koridor posunúť skutočne až ku Kapušanom. A on sa tým pádom vychýlil východným smerom. Čiže potom ten argument, že západný sa vychyľuje západne, ale nadväzuje na D1 a vnútroštátny tranzit etc. ale to nie je vec obrany, to boli dopravné hodnotenia. Ale jednoducho sa musel výrazne vychýliť východným smerom, čím "poškodil" možnú dopr. oblusžnosť 3. najväčšieho mesta. Obchvat vždy prenáša aj mestskú premávku a tu by nemal čo preniesť. Nemohol sa stočiť pred V. Šebestovou, respektíve by tam bola požiadavka napríklad na "prekrytie". A také prekrytie sa nedostalo ani v BA na M-S na D1 a v návrhu bolo. Ale tam sa nezrealizovalo. To znamená, že sa teda vybrala iná možnosť navrhnutá ale tým pádom sa to trasovanie skutočne odchýlilo.. bol by síce možno najkratší možný na PL a H, ale úplne obišiel PO bez akejkoľvek pomoci pre mestskú premávku. Ani v tom "severnom ponímaní mesta". Tento "historický" odklon znevýhodnil východ pred západom v meste Prešov. UHP (bez toho aby som komentoval tú inštitúciu, ktorá šetrí tak, že sa niečo len nezaplatí a zaplatí sa to o dva roky), chcelo posúdiť čisté ekonomické náklady.. lebo si povedali suma X pre mesto Prešov a bola tam potrebná suma X+5, tak hľadali kde ušetriť tých 5. Takže z tohto pohľadu je normálne že posudzovali všetky možnosti.. veď prečo nie? Aj keď len akože pekne s nejakou označkovanou analýzou posudzujú niečo čo je prebrané z 6 stránok už pred nimi.
To ale potom by sa aj tak museli postaviť privádzače a tá severná časť tam napojiť, aby ten Prešov mal z toho nejaký osoh. Zvíťazili dopravné argumenty ako pomôcť mestu. Je to tak ale preto kvôli tým objektom ktoré ten východný koridor limitujú. A to nie je len pozemná základňa ale aj nejaké koridory vo vzduchu. Tým pádom ak ja mám už obmedzenia na západe mesta, prírodno-urbanistické, tak nepokašlem ešte aj východné. Ak by trvala SSC/NDS na nejakom riešení, mohla, musela by zapracovať tú pripomienku. Čiže umelý tunel, možno alebo iné stavebné riešenie. Sme potom u ekonom. analýzy etc. a asi im to nevyšlo.
SK diaľnice pre územnú obmedzenosť (hory, lesy a zastavané údolia) logicky často musia ísť cez "sidlíská" a tým aj zvádzajú miestnu dopravu. Takých príkladov je viac, než len BA, PO a PB, len nesúvisia vždy s bezp. (tak napríklad aj DK)
Určite tu nie som jediný, kto o tom vie napísať viac.