Stránka 18 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 01:37
od Tomas PO
pravda, aj ked je nezvyk, ze sa tema nebude volat tak, ako aj stavany usek. ale suhlasim, zbytocne vela tem.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2017 13:35
od jarino
Voči povoleniu stavby bol podaný rozklad

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2017 22:13
od Tomas PO
este som ho necital, co je dovodom?
tu je link: http://egov.presov.sk/FileOutputHttpHan ... 1NUg%3d%3d

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2017 08:02
od eric987
Nejaky manzelsky par ma pozemky nad tunelom Bikos a ide sa handrkovat ze nemaju tieto pozemky vysporiadane. Akosi pozabudli, ze pre podzemne stavby sa pozemky nevysporiadavaju (vlastnik "vlastni" iba povrch, to co je pod nim je stale majetkom statu). Cize zasadne rozkladova komisia a nasledne to cele na jej navrh minister zamietne ako nedovodne.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 10:57
od caki
viewtopic.php?f=35&t=22212
Severný obchvat na rýchlostnej ceste R4 vyčíslili kompetentní na ďalších 535 miliónov. Sám Kažimír píše, že kilometer D1 na obchvate vyjde na 45 miliónov, v prípade úseku R4 to bude 39 miliónov za kilometer

vyzera, ze matematika Kazigrafovi nejde:
SO PO 14,5 km - http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ny-obchvat
535 mil / 14,5 km = cena za km 36,9 mil./km a nie 39 ako uvadzaju. Stavba obsahuje 2 tunely spolu cca cca 3km, 22 mostov, reko cesty I/68 v dlzke cca 1,9 km (tusim prelozka na 2+2 to bude),...
Stale sa vsak bavime o statnej expertize, co je max. cena. Sutaz moze priniest aj prekvapenie...

Podobne parametre ma HP-LL - tunely celkovo ca 3 km, 11 mostov a celkova dlzka 11,3 km - cena 427 mil => 37,78 mil./km
A tu nikomu nevadila cena???

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 12:33
od devil
aj ked hp-ll vychadza lepsie pretoze tam bude vyssia intenzita ako na SO PO aj spolu s JZO ...je to spravna pripomienka...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 16:30
od aquila
HP - LL bola bohuzial predrazena .. bol tam efektivne jediny ucastnik tendru a netendrovala to Skanska .. netrab zabudat, ze HP - LL vychadza drahsie aj ako narocnejsie visnove hned vedla .. kazdopadne je pevne dufam, ze tento trend analyz value for money pojde dalej

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:19
od caki
mozno by mohli analytici spocitat kolko by stal cely SO v parametroch cesty 1. triedy. Pozemky su nachystane usetrilo by sa cca 50% nakladov a keby nebol spoplatneny mytom, lahsie by na nu odklonili kamiony z PL smerom na zapad aj na juh :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:48
od Ister
"Verejné obstarávanie na pripravovaný severný obchvat Prešova na rýchlostnej ceste R4 po Kapušany v dĺžke takmer 15 kilometrov by sa podľa Érseka mohlo začať do konca tohto roku. Stavba je momentálne v procese stavebného konania. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. plánovala začať s výstavbou tohto úseku ešte v minulom roku, no doteraz nevyhlásila súťaž na zhotoviteľa." http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... ch-planov/


.... tak to som fakt zvedavy, sa mi zda, ze Ersek tie terminy nejak hadze bez rozmyslu, kade chodi tade slube, ze tento rok sa nieco zacne .. napr. orava R3 a teraz R4

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 14:45
od juancarlos
Je niekde mapa kade by mala viesť upravená trasa?

viewtopic.php?f=35&t=22231

Ináč celkom fasa tuto na Slovensku, pred vydaním stavebného povolenia sa ide meniť trasa. Keď vidím koľko humbuku je pri predĺžení tunela pri Ružomberku o 1,5 km a čo všetko je k tomu potrebné, tak tomuto úseku dávam tak termín niekedy po roku 2025, ak vôbec.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 15:14
od TV Lopata
Oni chcú naozaj upraviť tento úsek len s jedným tunelom a dvojprudovku ???!!!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 15:29
od DrX
Druhe najlepsie riesenie, hned po tom uplne ten severny obchvat zrusit.
Dufajme, ze usetria dost penazi na to, aby zacali v polprofile pripravovat aj vychodny obchvat, ktory z dlhodobeho hladiska bude tak jak tak treba.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 15:33
od mb1000
Ak by bolo PO-zapad - PO-sever 2+2 s tunelom a PO-sever - Kapusany 1+1 bez tunela, tak by som to este pochopil (aj ked netusim ci myslia toto a ako by to realizovali, nechajme sa prekvapit).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 15:58
od svaco
Ja som len zvedaví kde použijú tie ušetrené prachy, či v PO na napr. MK3 MK5 alebo to je len ofake a zas chcú Presovcanov odrbat. Ak by sa urobili tie MK potom by som tom akože bral, ale velmi tomu neverím.

Ináč riadne sa masíruje verejná mienka čísla sa len tak sypú. Pri sume 535mil sa všade uvádza popis akože cena a nie predpokladaná cena, ktorá teoreticky môže padnúť aj na 400mil, boli totiž aj ďaleko väčšie prepady cien v minulosti a tu sa pritom šermuje s akýmisi hypotetickymi číslami.

Pri obchvate BA sa cely polrok pre vyhlásením súťaže písalo o Aky podvod ide a ked skončila súťaž a ceny boli zverejnené všetkým padla sánka a zrazu bol každý spokojný a predtým chceli ten tender zrušiť.

Ale co je dovolené bohovi nie je dovolené volovi staci si len zameniť postavy za bratislavcana a Prešovčana.

No nic ako hovoril taticek Masaryk Toš budeme sedlad, v prešovských realitách to znamená začíname blokovať cesty nech si kamióny začnú trebárs lietať.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 16:33
od juancarlos
No ja by som do toho Bratislavčana neťahal, stačí si pozrieť pár príspevkov tu na fóre (napr. 2 príspevky nad tvojim) a zistíš, že poniektorí ehm "z východu" by najradšej zrušili aj celý Prešov nielen obchvat.
Ináč s tými cenami máš úplnú pravdu, keď sa súťažila D4 tak som aspoň 100x počul v médiách veľaváženého Stromčeka ako si treba počkať na ponuky a uzatvorenie súťaže. A teraz Kazigraf zaveštil z gule, že takto to bude a nijak inak.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 16:43
od aquila
juancarlos napísal:Je niekde mapa kade by mala viesť upravená trasa?

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22231

Ináč celkom fasa tuto na Slovensku, pred vydaním stavebného povolenia sa ide meniť trasa. Keď vidím koľko humbuku je pri predĺžení tunela pri Ružomberku o 1,5 km a čo všetko je k tomu potrebné, tak tomuto úseku dávam tak termín niekedy po roku 2025, ak vôbec.


ak som to spravne pochopil, vratia sa k povodnemu variantu 1 prelozky cesty I/18.

na tejto mapke to je znazornene. terajsia R4 resp severny obchvat nie je nic ine, len premenovana prelozka I/18, nieco na styl I/66 v BB, len v presove to pimpli na dialnicne parameter. je tam aj ideovy vychodny obchvat.

357

inak povedane, tato prva cast severneho obchvatu sa zrejme bude realizovat ako ja v tom EIA navrhu, akurat v polprofile. a dalej sa to bude klukatit ako klasicka jednicka. a stavat sa to bude mozno 2040+

osobne si myslim, ze je to krok spravnym smerom, ale dufam, ze sa to bude na slovensku uplatnovat plosne a skonci konecne dialnicny hype a budu sa robit aj kvalitne cesty prvej triedy ..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 16:52
od juancarlos
To potom ale bude treba prerobiť MÚK Prešov-západ, či?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 16:59
od aquila
nie, lebo ak si vsimnes variant 1 vychadza z MUK presov zapad. variant 2 vychadza z MUK, ktora mala byt za malym sarisom, v podstate to je pekne vidno na tejto povodnej ortofoto k useku svinna - presov zapad, kde mala MUK presov zapad iny tvar a je tam aj naznacena MUK maly saris.

71

celkovo by som to zhodnotil, ze fico, kazimir a ersek vykazuju tymto cinnost a tvartia sa idu usetrit peniaze, ale podla mna na D1 sa nezmeni nic, lebo tam sa uz len caka kedy prejde EIA. prvy usek R4 sa temer nezmeni. a co sa bude menit bude R4, kde sa vratia k staremu trasovaniu severneho obchvatu I/18 ..

cize realne sa nic hned neusteri, len teoreticky v buducnosti ..

kazdopadne ako PR a medialny virvar je to dobre :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 17:06
od juancarlos
Aha, už rozumiem. Vďaka.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 17:17
od rastislav5
Ked neprsi, aspon kvapka. Velke pozitivum je, ze Kazimir sa zastal timu Hodnota za peniaze na jeho vlastnom vychode a aspon nieco sa usetri. To je dobre znamenie do buducnosti, minimalne sa bude dat odvolavat na tento precedens pri dalsich stavbach. A dufam, ze Presovcania budu pri posudzovani stavieb v inych castiach Slovenska rovnako prisni, ako je su ministerstva prisne na Presovcanov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 17:46
od svaco
Chcelo by to ešte vedieť o koľko sa skráti/predlži trasa R4-SO oproti pôvodnemu variantu.

Pri tých všetkých negatívach (vychádzam z toho že ide o ODRB, postaví sa D1 a R4 sa odsunie o X rokov, lebo bude všetko potrebné prepracovať, ale rád sa nechám pozitívne prekvapiť) je tu aj jedno pozitívum a síce vo variante 1 na tej mapke je zakreslená aj MUK niekde v oblasti toku rieky Sekčov medzi Kútmi a priemyselnou zónou Širpo, a ak by sa postavila, tak by to mohlo spriechodniť vnútromestskú dopravu, ak by sa to ešte nejako rozumen napojilo na cestu I/18, vtedy by sa smery od SB a Sidl.3 do tejto časti PO a opačne úplne vyhli centru Mesta. Napr. cesta Sidl.3 - OC-MAX by sa tiež takto dala zrealizovať veľmi krásne s vyhnutím sa množstvu križovatiek. Akurát ta MUK vyzerá akoby v poli, takže som zvedavý, na ďalšie info.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 21:07
od eric987
aquila napísal:
juancarlos napísal:Je niekde mapa kade by mala viesť upravená trasa?

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22231

Ináč celkom fasa tuto na Slovensku, pred vydaním stavebného povolenia sa ide meniť trasa. Keď vidím koľko humbuku je pri predĺžení tunela pri Ružomberku o 1,5 km a čo všetko je k tomu potrebné, tak tomuto úseku dávam tak termín niekedy po roku 2025, ak vôbec.


ak som to spravne pochopil, vratia sa k povodnemu variantu 1 prelozky cesty I/18.

na tejto mapke to je znazornene. terajsia R4 resp severny obchvat nie je nic ine, len premenovana prelozka I/18, nieco na styl I/66 v BB, len v presove to pimpli na dialnicne parameter. je tam aj ideovy vychodny obchvat.

357

inak povedane, tato prva cast severneho obchvatu sa zrejme bude realizovat ako ja v tom EIA navrhu, akurat v polprofile. a dalej sa to bude klukatit ako klasicka jednicka. a stavat sa to bude mozno 2040+

osobne si myslim, ze je to krok spravnym smerom, ale dufam, ze sa to bude na slovensku uplatnovat plosne a skonci konecne dialnicny hype a budu sa robit aj kvalitne cesty prvej triedy ..

To pochybujem. Preco by vypustali kratsi a relativne bezproblemovy Bikos, a ponechali sakramensky problemovy a dlhsi Okruhliak? Skor po MUK PO-S to pojde v povodnej trase a nasledne v trase MK5, v udoli Sekcova sa to stoci popod Kuty, dalej, v medzere medzi Finticami a Niznou Sebastovou k povodnej trase okolo Kapusian. BTW, ak toto chcu stavat v 1/2 profile, radsej nech spravia plnoprofilovu D1 Bidovce-MI, to PO aj celemu vychodu pomoze viac ako takyto paskvil.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 21:32
od svaco
Nevypustia Bikoš ale Okruhliak. skús lepšie čítať.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 21:47
od BoroZA
Smutné, ako to nakoniec s R4 vyzerá v tomto úseku... Value for money podľa mňa v tomto prípade úplne zlyhalo, keď povýšilo "peniaze nad hodnotu". Ak sa vybuduje severný obchvat Prešova len v polprofile, bude to podľa mňa na dlhé desaťročia definitíva v tom smere, že dostavba na plný profil nebude. Možno ani v tomto storočí nie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 22:01
od aquila
nie, je to konecne rozumne hospodarenie s peniazmi a skoda ze sa nezacalo skor.. aj oststne usek by sa radikalnd museli osekat a aspon by sa mohlo stavat viac usekov jedniciek.

eric, este raz si topozri. ten navrh je docela rozumny , ale vacsi problem vidim v tom, ze kedze sa zbytocne vyplieskali peniaze inde , tak ani osekana verzia nebude skorej ako 2030...