Stránka 34 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2017 22:57
od medima
Slavime tu, diskutujeme ale nejako sa neviem dopatrat k podrobnej mape tej prvej etapy. Niekto nehodi link alebo priamo uploadne co sa to vlastne ide stavat a akym uzemim povedie, kde konci atd.? Dik

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 06:57
od Dendik
Vizializacia:
https://uloz.to/!dOMlRVSPTGkr/r4-vizualizacia-mp4
heslo: Dialniceinf0
(posledne je nula)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 09:12
od eric987
Myslim, ze je najvyssi cas upustiti od emocii a sustredit sa na fakty, takze:

ad1: uz som to raz pisal, ak existujue alternativa bez tunela Okruhliak treba ju preverit a pripravit. Pre PO bude velkou vyhrou aj 1. etapa, aj ked riesenie prinesie az cely SO. Ako clovek fungujuci v Presove som za to, aby sa nejaky ten rok este pockalo, ale postavilo nieco menej problemove a hlavne plnohodnotne.

ad2: Na tej analyze pekne vidno, ze cely utvar hodnoty za peniaze pracuje ako Kovalcik, t. j. s bulharskymi konstantami, ktore pri stipke logiky neobstoja. NEEXISTUJE, aby rozdiel v intenzitach medzi 1. a 2. etapou bol 8 tis. aut/den, ak so smeru od SB vyuzije SO len 16 % aut.

ad3: polprofil na casti SO je blbost na n-tu, ktora vyplynula zo zjavne zdeformovanych vypoctoch (bod 2). Je uz teraz jasne, ze taketo riesenie by bolo stale drahe, neatraktivne a dlhodobo neudrzatelne. Aj sa ma postavit obchvat, ktory cestu pomerne dost predlzi, musi niecim motivovat vodicov, aby ho vyuzivali, Najcastejsie je to prave plynulost dopravy a uspora casu a PHM. Pri castych oblukoch je zrejme, ze tam bude z min. 3/4 plna ciara a by som bol zvedavy kto by bol ochotny ist o 10 km viac vo vlaciku po obchvate, ak moze ist o tych 10 km menej vo vlaciku skratkou cez mesto.

ad4: MK3 a MK5 nie su zly napad, avsak v dlhodobom horizonte. V kratkodobom horizonte su nerealizovatelne.

ad5: Ano, jedna z mala pravd (alebo skor polopravd) je, ze miesto PO vo vlakovej doprave sa musi zmenit. Neviem, ako je to z vytazenostou spojov na SB, ale na trati PO-KE vlaky praskaju vo svikoch, a to napriek tomu, ze ZSSK tam posiela najvacsi hnoj aky ma k dispozicii (vsak nove supravy treba tak do cetra galaxie, ZA-CA), a ze pri kazdej moznej prilezitosti sa vlaky od PO skracuju po Kysak, kde sa prestupuje na osobaky PP-KE plne "opalenych"- Ak sa ma nieco robit s vlakovou dopravou, najprv treba nasadit moderne a kapacitne vlaky medzi PO-KE ASPON v hodinovom intervali. Je potrebne tiez nieco spravit s touto tratou, ktora je asi rovnakou hanbou SR ako zeleznicne spojenie BA-NR (akurat s tym rozdielom, ze tam sa hovori aj na oficialnej urovni o novej trati a medzi PO-KE sa planuje akurat reko menej problemovej casti KE-Kysak, aj to len na 140 a zachovani dvojkolajky). A taktiez treba nejako vyriesit trat napriec PO, pretoze tych X priecesti je absolutne neudrzatelnych. Pri sucasnej trati, jej stave, kapacite a vytazenosti bude vobec uspech, ak sa podari zaviest slubovane Rex (ktore tu uz davno mali byt).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 10:18
od svaco
Neviem, ale ak by mal byť polprofil, potom je lepšie riešiť to cez MK3 + MK5 ale tu je zase problem časový. Aspoň podľa info MK3 je väčší problém.

Neviem, či zatiaľ niekoho nenapadlo riešiť SO-R4 2. etapa spolu s MK5, kde by sa vyriešilo viac vecí naraz a časť úseku by bola v jednej ceste.
niečo v takomto zmysle by bolo pre R4 http://www.gmap-pedometer.com/?r=7178675
a toto pre MK5 http://www.gmap-pedometer.com/?r=7178676
kde za 2. kilometrom by sa to rozdvojilo.

Podotknem, že to trasovanie je len názorné, určite by sa to muselo vyladiť, a berte to skôr ako námet do diskusie.

Výsledok by bol taký, že prínos omnoho väčší, vyriešil by sa výstup od Sídl.3, čím by sa tam doprava výrazne zlepšila, zároveň priame napojenie severného konca sídl. 3, šidlovca a Dúbravy a sev.konca Sabinovskej v podstate na všetky smery. Zároveň by sa cca 2km cesty využili spolu v zdieľaní medzi R4 a a MK5.

Samozrejme boli by tu i problémy a to v tom, že frekventovaná cesta by tu viedla v relatívnej blízkosti rod. domov v mieste jej kríženia s I68, ale k tomu by sa asi mali vyjadriť odborníci.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 10:29
od rexino
Mňa by zaujímalo. Oni chcú postaviť I. etapu a následne skúmať, či nebude lepší východný variant? To nedá ani trošku logiky... veď to potom bude I. etata cesta nikam :D
Pričom ten východný je samozrejme blbosť kvôli tomu, že sa tam stavajú domy a zároveň že to ide cez problematické solivary. Ale uznávam na papieri a v exceli to musí vyzerať dobre.

2. etapa je kľúčová pre odľahčenie AGS a Levočskej. Ak to má byť ten polprofil tak čo už, hlavne že niečo. Mohli by ušetrené peniaze radšej vložiť do MK-3 a 5 aj v plnom profile. Taký deal by som bral.

K vlakom sa môžem ako takmer každodenný cestujúci vyjadriť. Trať PO-KE je katastrofa. Na trase PO-Kysak idú vlaky iba 80 čo je v roku 2017 čistá hanba. Samozrejme tam by sa trebalo pustiť do aspoň 3KM tunelu ličartovce čo nie je sranda. Ale je to potrebné a zdvojkoľajenie by taktiež prospelo, lebo čakanie na oproti idúci vlak v Ličartovciach je každodenný zdroj meškania. Aspoň ten Kysak - KE nech spravia. Tam sa tuším nakoniec rozhodli pre 160, ale kto vie kedy to bude lebo modernizácia od Žiliny na východ je v nedohľadne. A ešte aj vlak na 160 :D . Celá trať je posiata výlučne pantografmi. Ešusi pokiaľ viem si štát objednal, aby vedeli ísť 160... len to by tu prve museli byť.
K priecestiam.... tam nevidím riešenie ani za 30 rokov. To by chcelo masívnu preložku trate (s ktorou by sme ale stratili luxusné zastávky PO-mesto a výhľadovú zastávku PO-Dúbrava), alebo riešenie tejto trasy v podobe estakát a hlbených tunelov (lol).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 10:46
od nonick
Vie niekto, ci sa bude v ramci prvej etapy rozsirovat I/68 v ramci krizovatky na styri pruhy alebo to osekali?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 12:12
od Dendik
Re: nonick - to je dobra otazka... Ja myslim ze komplet s reko.
Re: rexino - nema zmysel II. etapa v polprofile ako pise eric a to prave kvoli tym pokrivenym cislam...
Je jasne ze v roku 2045 nebudu intentity take ako pisu majstri cislari ale vyssie. Prave kvoli hustote obyvatelstva a rastu motorizacie...

Svaco tu dal paradny navrh, realizovatelny, asi za najnizsich nakladov vypustenim Okruhliaka!
Inak pokial sa v tej strase vykupovali pozemky tak zabijeme 2 muchy jednou ranou (pod tunelom sa predsa nic nevykupovalo)

A nezabudajme ze ceny este ISTO pojdu dole, sutaz je predsa presne o tom... A z uspory sa mozu zlepsit komunikacie v ramci mesta.
Jedine ze v pozadi bezi aplikakcia... (myslim priprava nejakeho kartelu) :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 12:49
od i15
svaco napísal:Neviem, či zatiaľ niekoho nenapadlo riešiť SO-R4 2. etapa spolu s MK5, kde by sa vyriešilo viac vecí naraz a časť úseku by bola v jednej ceste.
niečo v takomto zmysle by bolo pre R4 http://www.gmap-pedometer.com/?r=7178675
a toto pre MK5 http://www.gmap-pedometer.com/?r=7178676
kde za 2. kilometrom by sa to rozdvojilo.


To nie je príliš atraktívne pre tranzit a vytvára sa tam nebezpečná peáž na Sabinovskej. Môj návrh na predchádzajúcej strane je jednoduchší 8)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 13:34
od Dendik
i15, si z Presova? lebo cast cesty od krizovatky v Luboticiach po novy kruhovy objazd je uzemim kde su mokrade a zahradkarska oblast so stovkami malych pozemkov na vysporiadanie... Preto je realnejsi ten severnejsi variant...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 13:59
od i15
medzi Finticami a Šarišskými lúkami žiadne záhradky nevidím... a ten zvyšok sa volá MK-neviemakéčíslo, ktorú tu často spomínate

a keď variant s tunelmi vyzerá reálnejšie, ako cesta popri potoku Sekčov... tak O.K. :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 17:52
od Dendik
i15.Ano tie zahradky a mokriny su v casti MK3...
A ja prave pisem ze svacov navrh BEZ tunela Okruhliak je realnejsi,t.j. Mk5+modifikacia ii etapy...skus si este raz precitat moj predch.prispevok. Asi mi ma nepochopil.
Preto je dobre ak ludia kt.navrhuju riesenia v Ba poznaju realie mesta,nie len hladia na mapu a excel...inak je to zmes vsakovakych napadov...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 18:02
od i15
na spojnici Sabinovskej a Bardejovskej je tiež tunel.. To skôr zamrzne peklo, ako SSC postaví preložku cesty 1.triedy s tunelom a ešte k tomu v Prešove :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 19:56
od caki
zo sutaznych podkladov som vytiahol vizualizaciu, tusim ze este nebola zverejnena: https://www.youtube.com/watch?v=S1TtzV3wnqU&t=4s

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 20:57
od andel011
Trocha mimo temy ale zasmiat sa mozme.su to predsa tiez presovcani. https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=C2dctoD8rAk

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 21:33
od granite01
eric987 napísal:Myslim, ze je najvyssi cas upustiti od emocii a sustredit sa na fakty, takze:

ad1: uz som to raz pisal, ak existujue alternativa bez tunela Okruhliak treba ju preverit a pripravit. Pre PO bude velkou vyhrou aj 1. etapa, aj ked riesenie prinesie az cely SO. Ako clovek fungujuci v Presove som za to, aby sa nejaky ten rok este pockalo, ale postavilo nieco menej problemove a hlavne plnohodnotne.

ad2: Na tej analyze pekne vidno, ze cely utvar hodnoty za peniaze pracuje ako Kovalcik, t. j. s bulharskymi konstantami, ktore pri stipke logiky neobstoja. NEEXISTUJE, aby rozdiel v intenzitach medzi 1. a 2. etapou bol 8 tis. aut/den, ak so smeru od SB vyuzije SO len 16 % aut.



Jediní, ktorí majú aspoň trochu rozumu sú Kovalčík a analytici z Hodnoty za peniaze.
Konečne aspoň trochu ich počúvajú.
Ak nebudú ich, potom betónová lobby bude mať raj....samozrejme to znamená menej km ciest a menej praktických riešení, ktoré skutočne pomôžu ľudom žit.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 22:05
od granite01
rexino napísal:Mňa by zaujímalo. Oni chcú postaviť I. etapu a následne skúmať, či nebude lepší východný variant? To nedá ani trošku logiky... veď to potom bude I. etata cesta nikam :D
Pričom ten východný je samozrejme blbosť kvôli tomu, že sa tam stavajú domy a zároveň že to ide cez problematické solivary. Ale uznávam na papieri a v exceli to musí vyzerať dobre.

2. etapa je kľúčová pre odľahčenie AGS a Levočskej. Ak to má byť ten polprofil tak čo už, hlavne že niečo. Mohli by ušetrené peniaze radšej vložiť do MK-3 a 5 aj v plnom profile. Taký deal by som bral.

K vlakom sa môžem ako takmer každodenný cestujúci vyjadriť. Trať PO-KE je katastrofa. Na trase PO-Kysak idú vlaky iba 80 čo je v roku 2017 čistá hanba. Samozrejme tam by sa trebalo pustiť do aspoň 3KM tunelu ličartovce čo nie je sranda. Ale je to potrebné a zdvojkoľajenie by taktiež prospelo, lebo čakanie na oproti idúci vlak v Ličartovciach je každodenný zdroj meškania. Aspoň ten Kysak - KE nech spravia. Tam sa tuším nakoniec rozhodli pre 160, ale kto vie kedy to bude lebo modernizácia od Žiliny na východ je v nedohľadne. A ešte aj vlak na 160 :D . Celá trať je posiata výlučne pantografmi. Ešusi pokiaľ viem si štát objednal, aby vedeli ísť 160... len to by tu prve museli byť.
K priecestiam.... tam nevidím riešenie ani za 30 rokov. To by chcelo masívnu preložku trate (s ktorou by sme ale stratili luxusné zastávky PO-mesto a výhľadovú zastávku PO-Dúbrava), alebo riešenie tejto trasy v podobe estakát a hlbených tunelov (lol).


Ja teda nie som každodenný cestujúci, ale: pri vlakovej doprave vo všeobecnosti na Slovensku nie je žiadna poriadna koncepcia. Na západ od nás (Švajc, Nem.) už dávno zistili, že tie hlavnejšie trate majú byť dvojkoľajné. Žiaľ Slovensko 100 rokov za opicami. Netreba blúzniť o preložke Kysak - Drienovská N.Ves. To ani neočakávam. Omnoho lepšie výsledky by sa dosiahli tým, že by sa zdvojkoľajnil úsek Drienovská Nová Ves obec - Prešov, ďalej Prešov - Kapušany a Prešov - Sabinov. Pomohlo by to ku eliminácii potenciálnych meškaní vlakov. samozrejme mierne narovnanie oblúkov a zvýšenie rýchlosti aspoň k 100-120km/h-1. Aj to by výrazne pomohlo. Verte mi. Je rozdiel, či máte jednokoľajku na celom 17km úseku Kysak - PO, alebo povedzme len na 7km. Druhým pozitívnym opatrením by malo byť aplikácia taktovej dopravy tak, ako ju vymysleli na západe. Teda osobák KE-PO raz za 1 hod a RE (regional express) najlepšie tiež raz za 1 hod (ak ekonomika nepustí tak aspoň raz za 2 hodiny). Takto som to zažil na trati Biel/Bienne - Bern (CH). Z Bielu (je to dôležitá železničná križovatka + tam žije cca 55 tis.obyv) je takt RE raz za 1 hod., + raz za 1 hod. tvz linka S (ako Regional). Odchody -striedajú sa v polhodinových intervaloch.
Snáď sa v dohľadnom čase aspoň niečo bude v tomto smere meniť, avšak čo sa týka zdvojkoľajnenia, nie som veľký optimista. Predsa, stálo by to trochu peňazí a ako iste viete, na investície na Slovensku štát vôbec nemyslí a všetko hodil len na "eurofondy".

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 22:36
od medima
Preco ak sa bavime o useku, ktory o chvilu pojde do vystavby, o tej etape, tak sa bavime o nej ako o prelozke I/68? Nikdy nikde este ziaden usek RC alebo D nenahradil cestu I. triedy! Ak sa aj urobili dialnicne obchvaty miest a presunuli na seba tranzitnu dopravu, nestali sa tak peazou k starej statnej ceste. Po trase dialnice moze viest medzinarodna trasa, ktora sa na nu prelozi, ale nenahradi jedničku. Co je to za sprostost? Aka prelozka 68?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 04:37
od JaNY
But to myslia ze ta 68 po dostavani prvej etapi SO PO povedie ako paez R4 a nasledne D1 na Kosice mimo mesta ( neviem ako by sa mala vratit naspet za mestom pri Haniske) alebo zbytocne zvelicuju to, ze ta 68 v priestore krizovatky Dubrava bude mat ine trasovanie. Ale to sa jedna o zmenu ktora ozaj nestoji za zmienku vzhladom na tie rozmery tej MUK Dubrava.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 05:16
od JaNY
rexino, neber prvy usek SO PO tak ze povedie do pola. Riesi vstup do mesta zo severu. A az ho postavia ( sam som prekvapeny ze to ma taky rychly spad) vyvola tlak zeby sa dostavala druha cast SO PO a tiez si myslim ze moze vyvolat situaciu, ze poliaci budu chciet schadzat cez Mnisek n/p na juh z vecsou tonazou NA ako doteraz (samozrejme neziaduce pre dediny na trase, ale lakave pre vyberanie myta).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 22:34
od vladik67
"Caki" nevieš o vizualizácii videu z druhej etapy, pokračovania trasy? V Korzári zo zverejnených 24 fotiek sú fotky z oboch úsekov vrátane konca úseku MUK za Kapušanmi pri Prešove.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 22:42
od caki
nie, toto som nasiel pri sutaznych podkladoch. NDS to este nemala nikde zverejnene, takze na druhu cast si musime pockat

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2017 10:39
od i15
caki napísal:zo sutaznych podkladov som vytiahol vizualizaciu, tusim ze este nebola zverejnena: https://www.youtube.com/watch?v=S1TtzV3wnqU&t=4s


dúfam, že preložka I/68 bude až po Veľký Šariš... podľa vizualizácie preložka končí pri Šariš parku (asi 500 metrov od križovatky Kanaš/Veľký Šariš)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2017 16:37
od jarino
Predpoklad začatia prác: 1.10.2018
Doba výstavby: 1340 dní
Predkladanie ponúk: 27.2.2018
Financovanie: ŠR

Míľniky:
1. míľnik: Ukončenie výstavby So 804-00 Provizórne premostenie Torysy - 100 dní od začiatku lehoty výstavby
2. míľnik:Ukončenie výstavby nosnej konštrukcie SO 219-00 Most na prístupovej ceste k severnému portálu tunela Bikoš nad potokom Dzikov - 180 dní od začiatku lehoty výstavby
3. míľnik: Zahájenie prác na hlbinnom zakladaní SO 201-00 Most na rýchlostnej ceste v km 1,350 na údolím a poľnou cestou - 180 dní od začiatku lehoty výstavby
4. míľnik: Ukončenie výstavby SO 601-00(preložka 2x110 kV) a SO 614-00(preložka vzdušného vedenia) - 300 dní od začiatku lehoty výstavby
5. míľnik: Ukončenie nosnej konštrukcie SO 203-00 Most na R4 v km 3,67 nad cestou I/68 na križovatke Prešov-Sever - 750 dní od začiatku lehoty výstavby
6. míľnik: Ukončenie razenia na SO 401-00-04 – Razený tunel - 900 dní od začiatku lehoty výstavby
7. míľnik: Presmerovanie dopravy do novej trasy minimálne v polovičnom profile SO 111-00 Rekonštrukcia cesty I/68- 1000 dní od začiatku lehoty výstavby
8. míľnik: Ukončenie výstavby na SO 401-00-08 Vozovka a chodníky - 1200 dní od začiatku lehoty výstavby

Pokuty za nesplnenie míľnikov:
Míľnik č.1: 30 000 €
Míľnik č.2: 30 000 €
Míľnik č.3: 80 000 €
Míľnik č.4: 30 000 €
Míľnik č.5: 150 000 €
Míľnik č.6: 50 000 €
Míľnik č.7: 300 000 €
Míľnik č.8: 70 000 €
Míľnik č.9: 40 000 €

Výkopy: 1 393 823 m^3
Násypy: 1 049 611 m^3
Násypy nákup: 394 833 m^3
Prebytok zeminy: 739 045 m^3

Súčasťou stavby je celkom 9 mostných objektov stavby s označením 201-00 – 203-00, 214-00, 217-00, 219-00 a 231-00 – 233-00 a ďalej jedno provizórne premostenie 804-00. Najvýznamnejšími a technicky najnáročnejšími mostmi stavby sú 201-00, 202-00 a 203-00.
Rozdelenie mostov :
- na rýchlostnej ceste R4 sú 3 mosty, z toho 1 most nad železničnou traťou a riekou
- na vetvách križovatky sú 3 mosty
- na ceste I. triedy 1 most
- na prístupových cestách k portálom tunelov 2 mosty

Obsahom objektu 106-00 je zabezpečenie dočasného pripojenia navrhovanej rýchlostnej cesty R4 na rekonštruovanú cestou I/68 (smer Sabinov) SO 111-00 s možnosťou príjazdu do rekreačného areálu „Šariš park“ s výhľadovým prepojením na mimoúrovňovú križovatku ciest I/68, III/543011 a III/543001 v obci V. Šariš.

201-00 MOST NA R4 V KM 1,350 NAD ÚDOLÍM A POĽNOU CESTOU
Most je súčasťou rýchlostnej cesty R4. Pozostáva z ľavého a pravého mosta. Premosťuje hlboké údolie a poľnú cestu SO 121-03.
Mostný objekt je tvorený dvomi samostatnými mostami. Každý most je 7-poľový s rozpätiami 34,0m+5 x 45,0m +34,0m. Nosná konštrukcia pravého mosta je zrkadlovým obrazom ľavého mosta. Mosty sú monolitické, dodatočne predpäté s dvojtrámovým komorovým prierezom s konštantnou výškou a šírkou prierezu. Hrúbka stien a spodnej dosky, ktoré tvoria komoru je premenná.
Predpokladaná výstavba: 8.1.2020 - 17.1.2022

202-00 MOST NA R4 V KM 3,10 NAD RIEKOU TORYSOU, TRAŤOU ŽSR A CESTOU I/68
Mostným objektom sa premosťuje poľná cesta, rieka Torysa, prístupová cesta 122-00 k tunelu Bikoš s mostným objektom 217-00, jednokoľajná trať ŽSR Prešov - Plaveč a cesta I. triedy I/68 Prešov - Sabinov.
Šírkové usporiadanie na moste je v súlade so šírkovým usporiadaním komunikácie R4 mimo most a zodpovedá kategórii R 24,5/100.
Mostný objekt 202-00 bol navrhnutý ako osempoľová spojitá monolitická konštrukcia z dodatočne predpätého betónu, realizovaná letmou betonážou, s rozpätiami polí v osi mosta 36,0+53,0+82,0+87,0+58,0+58,0+48,0+32,0 m. Priečny rez mosta je 1 komorový.
Základné parametre oboch mostov sú rovnaké: dĺžka premostenia je 451,60 m, dĺžka nosnej konštrukcie je 455,60 m, celková dĺžka mosta predstavuje 468,30 m.
Predpokladaná výstavba: 30.10.2018 - 31.5.2021

203-00 MOST NA R4 V KM 3,67 NAD CESTOU I/68 NA KRIŽOVATKE PREŠOV – SEVER
Mostný objekt sa nachádza na križovatke Prešov – Sever na ceste R4 v km 3,67 R4.
Mostný objekt pozostáva zo štyroch samostatných nosných konštrukcií. Vnútorné mosty prevádzajú rýchlostnú komunikáciu R4. Vonkajšie mosty prevádzajú kolektory križovatky na vetvy križovatky.
Dĺžka premostenia je 96,14m – 96,27m. Dĺžka nosnej konštrukcie je 100,96m – 101,145m. Celková dĺžka mosta je 113,55 – 113,795m.
Voľba nosnej konštrukcie vyplynula z prekonávanej prekážky (cesty I/68 v križovatke Prešov Sever) a prevádzanej komunikácie (rýchlostná cesta R4). Nosná konštrukcia je monolitická predpätá betónová dosková konštrukcia s konzolami konštantnej výšky 1,4 m. Výstavba NK sa zrealizuje na pevnej skruži.
Predpokladaná výstavba: 1.3.2019 - 1.1.2021

214-00 MOST NA VETVÁCH 3 A 4 KRIŽOVATKY PREŠOV – SEVER NAD POTOKOM DZIKOV
Mostný objekt je klenba zo železobetónu s rozpätím 23,75 m. Výstavba na pevnej skruži.

217-00 MOST NA PRÍSTUPOVEJ CESTE K SEVERNÉMU PORTÁLU TUNELA BIKOŠ NAD RIEKOU TORYSOU
Nosná konštrukcia pôsobí 6-poľový spojitý nosník. Celková dĺžka nosnej konštrukcie je 246,00m. Rozpätie polí je 32,18+4x45,245+32,18m.

Predpoklad razenia tunela od 1.3.2019 do 25.2.2021

---
Hodnota za peniaze iba pracovala s poskytnutými údajmi. Keby fungovali skôr, tak neviem ako by prešlo Brodno - Strážov. Jedine žeby dopravný model hovoril o intenzitách vyšších ako 20 tisíc vozidiel.
Po obchvate má v roku 2045 prejsť 22 tisíc vozidiel. Zároveň dopravný model rovnaké intenzity uvažuje na hlavných mestských komunikáciách ako Levočská alebo gen. Svobodu. To sa mi nezdá moc realistické. A na II.etape pri intenzite 11 tisíc vozidiel v roku 2045 je plný profil vyhadzovanie peňazí, presne ako Brodno - Strážov, načo už evidentne prišli v NDS, keď oni prišli s takým návrhom.
Preložku Sabinovskej bude nutné spraviť tak či tak. Zdá sa mi, že tunel už bol nahradený zárezom. Aj tak až keď bude Technická štúdia a EIA budeme vedieť viac, čo už malo byť spravené dávno...
MK pozdĺž Sekčova nemôže byť taký problém. Ani močariny, veď sídlisko Sekčov je postavené na podobnom a ani rozdrobené parcely, ktoré možno predĺžia proces MPV.
Križovatka na Veľký Šariš má byť podľa podkladov súčasťou nasledujúceho projektu pod SSC.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 08:34
od vladik67
Tak začatie stavby 1.10.2018, pekné. Dovtedy to ešte môžu prehodnotiť vzhľadom k druhej neekonomickej etape ako to poniektorí tvrdia (lebo opäť intenzity)? Myslel som tým úvahy o šetrení a výstavbe polprofilu resp. aj predošlé úvahy pisateľa pod informáciou pre suťažiacich na zhotoviteľa. Niekto zabúda, že zrušiť sa dá rýchlo ale naštartovať ďalšia výstavba po tych všetkých povinných predstavebných procesoch ale aj možnych pravnych obštrukcii veľmi dlho. Len čas od schválenia výstavby po prísľub peňazi od MF SR bol aký dlhý?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 12:36
od i15
tender bez zabezpečeného financovania je taký nenápadný signál pre stavebné firmy, aby do súťaže neši s ponukou na úrovni 95-105% štátnej expertízy ;) ak budú chcieť stavať príliš draho, nepostavia nič, lebo tender sa zruší

A čo sa týka Veľkého Šariša - verím, že SSC nebude s tou MÚK čakať 10 rokov. Intenzita dopravy 15800 vozidiel denne je porovnateľná s Kysucami