Stránka 35 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 14:09
od milan_KM
Prax potvrdila, že reálne ceny dosahujú asi 70% odhadovaných nákladov. A keďže sme vlastne už dostali významnú zľavu z predpokladanej ceny, bude veľmi zaujímavé sledovať ponukové ceny.
Zvlášť % mieru zľavy/predraženia oproti úseku R3, ktorý je v súťaži a jeho predpokladané náklady vyzerajú byť dosť prestrelené.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 15:48
od i15
70% by znamenalo 28 mil € / km, to je OK vzhľadom ku náročnosti úseku
R3 sa obstaráva kartelistickým spôsobom (užšia súťaž), ale R4 je klasická verejná súťaž, ktorá sa na väčšiu zákazku použila naposledy za Figeľa

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 18:07
od jarino
Vo Zväzku 1 sa opisuje postup VO. Najskôr sa otvárajú obálky Ostatné (predbežne 27.2.2018). Následne sa budú otvárať obálky Kritériá pri ponukách, ktoré neboli vylúčené.

Sotva sa I.etapa bude prehodnocovať. Na Vydumanci sa robia vetvy R4, je to projekčne pripravené. Podľa mňa ak sa spojí NDS a SSC, tak dôjde k prehodnocovaniu projektov II.etapy a MK. Myslím že je jasné, ktoré je z toho efektívnejšie.
A k tomu vynechaniu tunela Okruhliak. Však v samotnej správe sa píše: "V štúdii uskutočniteľnosti boli investičné náklady druhej etapy v plnom profile bez tunelu odhadované na 204 mil. eur (úspora 110 mil. eur), projekt by však znovu musel prejsť posúdením vplyvov na životné prostredie. Výstavba druhej etapy by sa posunula najskôr na rok 2025." To už by MK mohli byť projekčne pripravené.
Netvrdím, že súčasné intenzity majú byť jediným merateľným ukazovateľom pri výstavbe diaľnic, ale ak sa postavila diaľnica za 330 miliónov pre cca 3000 vozidiel, tak sa stala niekde chyba(bez ohľadu ako chýbal, bola zmluva s Poľskom atď.), keď problémy sú niekde inde a na ich riešenie nie sú peniaze, niekedy smiešne sumy... 2+2 pre 10 tisíc vozidiel je taktiež zbytočnosť, prišlo sa na to až vtedy, keď sa idú financovať cestné projekty čisto zo štátneho rozpočtu, ktorý má byť v 2020 vyrovnaný :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2017 20:00
od vladik67
Toto je zo sekcie "Oblasť Prešova a Sabinova".

jarino napísal:K modernizácii úseku 1/18 Prešov - Lipníky:
Údaje zistené z CDB
Posudzovaný úsek cca 65 % vedie v extraviláne a cca 35% vedie v intraviláne - tvorí prieťah obcami NIŽNÁ ŠEBASTOVÁ, KAPUŠANY, LADA a LIPNÍKY. Na celej trase je 1 úrovňová križovatka s cestou II. triedy (II/545), 6 úrovňové križovatky s cestou III. triedy (III/3431, III/3432,III/3433, III/3434, III/3435 a III/3436 ).
Výškové usporiadanie trasy je plynulé, bez zásadného prevýšenia, pozdĺžny sklon neprekračuje ± 5 %. V úseku mimo obce sú 3 jednostranné zastávky hromadnej dopravy pričom autobus má vyčlenenú odstavnú plochu, v obciach je 9 jednostranných zastávok, pričom autobus v 2 stojí z časti v jazdnom pruhu cesty a 7 má vyčlenenú odstavnú plochu.
Ročné priemerné denné intenzity profilové: 27 844 jednotkových vozidiel
Skladba dopravného prúdu je nasledovná:
64 % osobné vozidlá,
35 % nákladné vozidlá s prívesom, resp. návesom,
1 % ostatné druhy vozidiel.

Povrch vozovky
Na základe vizuálnej prehliadky a dostupných meraní únosnosti povrchu je možné konštatovať, že na zvýšenie únosnosti povrchu v horizonte cca 5 rokov, bude potrebné vymeniť odhadom 30% ložnej a krycej asfaltovej vrstvy. Sanáciu zosuvov, výstavbu oporných a zárubnych múrov je potrebné vykonať v dĺžke asi 2 km.
Drsnosť vozovky v pozdĺžnom smere je nevyhovujúca na 44% dĺžky úseku.
Úseky s nevyhovujúcim stavom pozdĺžnej rovinatosti (IRI) sú v úseku km 691 a 695 - 697.

Predpokladaný návrh technického riešenia stavebných úprav - rekonštrukcie :
• výmena konštrukcie vozovky a podložia v nutnom rozsahu, podľa potreby vyplývajúcej z výsledkov meraní únosnosti vozovky a vývrtov konštrukčnej vrstvy vozovky
• výmena krytu vozovky
• odvodnenie cestného telesa, úprava priekop
• riešenie vodného režimu
• rekonštrukcia priepustov a mostných objektov č.I/18 - 453, I/18 -454, I/18-455, I/18-456 mostného zvršku a rekonštrukcia spodnej stavby, bezpečnostných zariadení, úprava vodných tokov pre ochranu mostných objektov podľa potreby. Súčasťou projektu bude zjednodušená diagnostika všetkých mostných objektov a prepočet ich zaťažiteľnosti.
• úprava križovatiek
• autobusové zastávky v extraviláne
• zjazdy na poľnohospodárske pozemky
• VDZ a ZDZ , návrh automatických sčítačov dopravy
• bezpečnostné zariadenia, ochrana pevných prekážok


Čo na tieto intenzity?

jarino napísal:K modernizácii úseku 1/18 Prešov - Lipníky:

Ročné priemerné denné intenzity profilové: 27 844 jednotkových vozidiel
Skladba dopravného prúdu je nasledovná:
64 % osobné vozidlá,
35 % nákladné vozidlá s prívesom, resp. návesom,
1 % ostatné druhy vozidiel.



Veď to je v plánovanej ceste R4, a intenzity vysoko prekračujú aj D3 ZA Stražov - ZA Brodno. Je to možné?
Tak nech podľa prepočtov SCC teraz niekto rieši ten kúsoček R4 nielen druhú časť obchvatu Prešova ale aj pokračovanie od Lady až po Lipníky. Veď tých šesť kilometrov plus, mínus je nič. To sa musí tisicpercentné finančne oplatiť. A kde sa všetky auta stratia, hádam nie v Prešove obzvlášť nákladne vozidla.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 09:58
od devil
ad3: polprofil na casti SO je blbost na n-tu, ktora vyplynula zo zjavne zdeformovanych vypoctoch (bod 2). Je uz teraz jasne, ze taketo riesenie by bolo stale drahe, neatraktivne a dlhodobo neudrzatelne. Aj sa ma postavit obchvat, ktory cestu pomerne dost predlzi, musi niecim motivovat vodicov, aby ho vyuzivali, Najcastejsie je to prave plynulost dopravy a uspora casu a PHM. Pri castych oblukoch je zrejme, ze tam bude z min. 3/4 plna ciara a by som bol zvedavy kto by bol ochotny ist o 10 km viac vo vlaciku po obchvate, ak moze ist o tych 10 km menej vo vlaciku skratkou cez mesto.


inymi slovami blizsie naokolo presova musi byt vykompenzovane stotridsiatkou. poloprofil znamena mozno 2-3 minuty naviac. pokial toto je problem tak cely SO straca zmysel. tymto si vlastne naznacil ze nie je az taky problem ist cez mesto so semaformy ci prechodmi pre chodcov ako sa tu predstiera. uspora 25% s tym ze stavba bude postavena s rezervou pre plny profil je pri tejto cene a tejto "navratnosti" dobre cislo. pre plny profil by mala plnit trosku prisnejsie kriteria. urcite nie naklady 30 mil za km pri intenzite 10.000 aut denne.

ad4: MK3 a MK5 nie su zly napad, avsak v dlhodobom horizonte. V kratkodobom horizonte su nerealizovatelne.


ak vobec, bud obchvaty alebo MK.

co sa tyka vlakov, na 30 km trase nie je podstatna max. rychlost ale kapacita. cize dva kolaje aj pri 80 km/h su lepsie ako jedna kolaj so 120 km/h.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 14:51
od mjk
Verejné obstarávanie bolo vyhlásené
17832 - MSP

Celková odhadovaná hodnota: 169 981 228,00 EUR bez DPH
Dĺžka trvania zákazky (v dňoch od zadania zákazky): 1340
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť: 27.2.2018

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 16:04
od Dendik
Aspon ze Ersek to vidi triezvo... Ma moje sympatie.
viewtopic.php?f=35&t=23055

Ak ZA-Brodno ma intenzity mensie nez 10k, tak na II. etape R4ky nie je o com debatovat
kedze sa intenzity blizia k 30k... To musi ist jednoznacne ako stvorpruh...

Aky fail by bolo stavat R2ku od Krivana ako 4-pruh a R4ku severny obchvat na trase TEN-T ako dvojpruh :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 17:11
od vladik67
U mňa v tom článku ma minister plus za to, že aspoň tunel by chcel presadiť úplny a nie polprofil v druhej fáze. Prešovčania by mu mali v tom pomôcť, aby aj tu prišiel Mág s Pokladníkom a odsúhlasili to, keď na nich platia len protesty.
Pokračovanie v polprofile po Lipníky by bol len benefit najmä pre ľudi z obci Lada, Lipníky, ale aj nepriamo Nemcovce a okolite obce tak ako som to uvádzal v sekcii "Oblasť Prešova a Sabinova"

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 18:04
od devil
R2 od krivana je 3x lacnejsia ako prva etapa a viac nez 2x ako druha v poloprofile. naozaj skvely deal. ale potom urcite budu intezity 2-3 vyssie cize okolo 20k. ak nie, to bude len fail...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 13:11
od vladik67
Ak chceš lacno stavať, tak nech stavaju najlacnejšie úseky na nížinach ako naposledy diskutované Pozišovce_hranica UKR, a žeby tiež úseky od Pozdišoviec k Dargovu? A nemusi ani v polprofile lebo sú ešte stale lacnejšie ako Tebou spomínane úseky.
No a podľa článkov ak prejdeš na intenzity, ktoré si čítal vyššie a nepozeraš na bezpečnosť, aj tak to vychádza v prospech Prešova a nie Kriváňa.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 14:15
od devil
plny profil by mal byt ekonomicky odovodneny. cena a intenzita su najdolezitejsie parametre. v tom vychadza krivan lepsie, ba ovela lepsie. pri poloprofile ide "len" o to ci ma zmysel stavat novu cestu popri starej pokial ide o obchvat tak odpoved je prakticky vzdy ano. cize mali by ste byt spokojny aj s poloprofilom. aj preto ze do D v PO kraji sa investovalo dost ale efekt nie je bohvieaky.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 17:18
od Dendik
RE:

Opodstatnenost 4 pruhov na II.etape:

- intezity priblizujuce sa 30.tis (a ich potencialny narast)
- corridor TEN-T (vsade stvorpruh len pri Presove dvojpruh :roll: )
- obchvat 90.tis urbanizovaneho mesta s najvyssou hustotou obyvatelstva (spadova oblast cca 160tis obyv.)
- planovany priemyselny pakr Grofske (kde zaciatkom 90" malo stavat BMW...) v trase II.etapy
- polprofil na R je nezmysel (nutnost dostavby druheho profilu o niekolko rokov za vyssie ceny)
- a HLAVNE: od uplne prveho odhadu zlacnela II.etapa o slusne peniaze, realna sutaz na plny profil
moze vygenerovat celkom normalne ceny.

Problem je vzdy kradnutie a kartel. Ak budu podmienky sutaze na II.etapu ferove a nevyhlasia tri sutaze naraz tak
fullprofil nebude problem... Penazi je dost. Radsej devil pindaj na nakupy obrnenych vozidiel nez setrit na nespravnom mieste.

Chod sa pozriet do Srbska jak stavaju dialnice tam. BEZ EU fondov :D Myslim ze je to chudobnejsia krajina ako SK.
Nejdem sa pustat do porovnania so sev. obchvatom ZA o ktorom taktne mlcis... A Krivan ani LC nie su krajske mesta...

Regionalne metropoly maju mat slusnu infrastrukturu hodnu 21 storocia.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 17:23
od jarino
30 tisíc na obchvate Prešova? To máš odkiaľ? Ani zďaleka... Cca také intenzity máš na Duklianskej, no z nej 100% vozidiel na R4 neprejde....
Ten TEN-T koridor je súčasťou doplnkovej siete, nemusí byť plný profil a zrejme od PO na hranice s Poľskom sa v plnom ani robiť nebude, no to je ďaleká budúcnosť.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 17:36
od devil
- intenzity su priamo v meste, smerovy prieskum preukazal ze tusim 2/3 aut su zdrojova-cielova doprava
- corridor TEN-T (vsade stvorpruh len pri Presove dvojpruh - to ale jednoducho nie je pravda, okrem toho ze uz len myslienkovy pochod ze by teoreticky mal byt fullprofil kvoli vymyslenej ciare na mape je nezmyselny.
- 90 tisic obyvatelov je velke mesto ?
- planovany priemyselny park - OMG :lol:
- kratke useky maju zmysel ako 2 pruhy a tu ide prave o kratky usek
- zlacnenie je vdaka poloprofilu. btw. na R3 a najma R2 aj pri takych nakladoch ako je tento po zlacneni tu vyskakovali patmetrov do vysky. pri PO su v pohode.
- expertizne ceny nie su generovane kartelmi, su proste dane tym co je naprojektovane
- penazi je dost. WTF ?
- v srbsko je super. len neviem preco je potom plno srbov okolo NR, GA ci SA. takze asi nie je super.
- SO ZA je este vacsia blbost ako plny profil R4. spokojny ?
- krivan je dedina, a LC je male mesto. a napriek tomu R2 vychadza lepsie cez hodnotu za peniaze, to su veci....

btw. PO sa stalo krajskym mestom za meciara.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2017 19:03
od vladik67
Tie intenzity máš z info od Jarina alebo presnejšie pozri si predošlý jeho príspevok skopirovaný o niekoľko príspevkov vyššie a to, žeby si už vymýšľali aj na SCC resp. v CBD?
Po ďalšie ako som už uviedol, že od Lipník po Prešov je len 35% z denného priemeru 27844 nákladných vozidiel, čo nie je ich cieľovou destináciou, čiže idú po celej trase, lebo od BJ nákladne vozidla jazdia sporadicky aj to len zásobovanie.
K tomu pripočitaj hoci len 20% osobných aut ako tranzit z tých zvyšných 64% a vyjde Ti oveľa väčšie číslo ako pri Kriváni. A o bezpečnosti ani nepíšem, lebo tá je hrozná najmä v pondelok, keď po nedeli je povolena jazdna nákladným vozidlám a navyše od hranic z PL. A zmeniš názor, že 2/3 sú zdrojová-cieľova doprava.
Prečítaj si aj sekciu "Oblasť Prešova a Sabinova".

viewtopic.php?f=8&t=9816&p=203409#p203409

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 11:16
od devil
lenze nie vsetky NA su tranzit. potom dalsich 20 percent OA...proste strielas od pasu.

celkovo tranzit moze byt vacsi ako pri krivani. lenze pomerne k cene bude krivan vychadzat aj tak lepsie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 15:28
od kaito2
devil
90 tis. obyvateľov JE veľké mesto - tretie najväčšie na Slovensku. Momentálne je to tretie najväčšie mesto s ale jednoznačne najhoršou dopravnou situáciou. Je to aj druhý najväčší kraj. Rozlohou aj počtom obyvateľov. Je to obrovská spádová oblasť a je to na tom meste aj vidieť. Je úplne jedno, či vznikol za Mečiara. Má svoje zásadné opodstatnenie.
Polprofil je zbytočný luxus. Druhý profil stavaný neskôr bude oveľa drahší. Ak stavať tak naraz.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 18:06
od BoroZA
Nie som z tejto oblasti, ale párkrát za posledné roky som mal možnosť prechádzať cez PO v smere na SK a nezdalo sa mi podľa reálnych intenzít na trase, že by plnoprofilový severný obchvat PO nemal opodstatnenie, práve naopak... Vzhľadom na budujúce sa prepojenie z maďarskej strany a plánované prepojenie z poľskej strany by malo viesť kompetentných k väčšej miere prezieravosti pri výstavbe R4 a nemali by sa snažiť "ušetriť" na výstavbe II. etapy severného obchvatu PO v polovičnom profile za cenu jeho zahltenia po dobudovaní maďarskej a poľskej časti severojužného prepojenia. ;)
A devil, PO je na slovenské pomery veľké mesto, ktoré nemôže z dlhodobého hľadiska fungovať bez odvedenia tranzitu (na úkor obchvatu pár dedín na trase R2 Mýtna - Lovinobaňa).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 19:50
od vladik67
Prepáč Devil za to strielanie od pásu ale.... Myslíš si, že Prešov je veľke priemyselné mesto, kde by malo končiť podľa prepočtov SCC a Tvojich 20% zhruba skoro 5000.- nákladnych vozidiel denne? To by Prešovčania museli veľmi veľa nakupovať aby boli hypermarkety takýmto množstvom zásobované, len sú najhoršie platení v rámci SK (priemerná mzda+nezamestnanosť). No nevadí. a tie osobné vozidla zo 60% vozidiel sa Ti vzdá 20% veľa? Ja si myslim, že som to aj podcenii, ale necham na Tvojej úvahe ale aj ostatných čitateľov. Ja sa tu nepotrebujem zviditeľňovať alebo nabíjať si počet príspevkov, už som z toho vyrástol. Je mi len ľúto, že za 28 rokov sme stále len v plienkach pri výstavbe dialnic, ktoré sú dôležite aj pre pracovné miesta. Ako som niekde čítal, maďari vybudovali za 20 rokov o polovicu viac a za posledných desať rokov okolo 700 kilometrov. Keby išlo na D a R severnou a južnou trasou v pomere 60 ku 40 ako sa diskutovalo pred niekoľkými rokmi dozadu, a stále zmeny a obštrukcie, tak by sme tak biedne nestáli. Dnes len politické vytlkanie zrušenia dlhovej brzdy a bez eurofondov nevieme stavať. Je asi niekde chyba, no Ty ani ja to nezmeníme ale spoločným tlakom všetkých áno. Ja už na veľa z nich si ani nezajazdím, lebo o chvíľu nebudem potrebovať len vodičák ale aj platné zdravotné prehliadky a možno, keď si zmyslia vo vláde tak aj psychotesty ale možno aj drahé, bezpečné a hlavne ekologické auto.

Podľa môjho názoru Prešovčanom treba obchvat v plnom profile a myslím si, že až po Lipníky. Obzvášť ak Poliaci a Maďari postavia svoje cesty, čo u Maďarov bude ukončené už v roku 2022. A nech sa stavia a nemudruje, lebo ako som už spomenul, ľahko je zrušiť stavbu a novu stavbu pripraviť a realizovať v trvaní cez dvanásť rokov.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 21:39
od i15
Neviem čo sa vám nepáči. Druhá etapa je pozastavená až kým nebudú dostatočné intenzity

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2017 20:09
od devil
Myslíš si, že Prešov je veľke priemyselné mesto, kde by malo končiť podľa prepočtov SCC a Tvojich 20% zhruba skoro 5000.- nákladnych vozidiel denne? T


na hranici s polskom ich je 1.700. aj z toho cast obchadza PO a ide po I/79. a je ich dost vid dlhorocna "afera" dvorianky. takze 5.000 NA jazdiacich na SO PO je dalsi blud z velkej rozpravkovej knihy o dohadoch, odhadoch a predpokladoch.


Ako som niekde čítal, maďari vybudovali za 20 rokov o polovicu viac a za posledných desať rokov okolo 700 kilometrov.


a cital si nieco aj tom ake useky a za take ceny ? ze nejaka M31 v kopcoch pri BP s prelozkami zeleznice a neviem cim vsetkym tusim pod 10 mil za km ? ked uz sa bavime co je velke mesto a o trase R4 taky miskolc s vyse 150k obyvatelmi ma jeden vychodny obchvat.

*R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2017 21:55
od KN.SK
devil napísal:... ked uz sa bavime co je velke mesto a o trase R4 taky miskolc s vyse 150k obyvatelmi ma jeden vychodny obchvat.
Keby M. ležal, takto https://www.google.sk/maps/@47.8876772, ... a=!3m1!1e3, mal by tiež dva, JO a VO. :D No a velikánsky Istvánmajor, časť Emődu ich má. A Emőd má spolu 4785 obyvateľov (1. jan. 2015). Vlastne i on ich má tie spomínané dva https://www.google.sk/maps/@47.9105583, ... a=!3m1!1e3. :wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2017 22:59
od Dendik

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2017 23:19
od svaco
Reakcia na Devila, na to čo vyvrátili ostatní už nereagujem:
Prešov ako aj Nitra, žilina, Trenčín a Trnava ako kraje vznikli počas 1. vlády M.Dzurindu, pôvodne ich malo byť až 16 (Nižňanského návrh) a mali kopírovať prirodzené regióny, ale vládna SDL zahlasovala s HZDS a ďalšími opozičními stranami za 8 krajov, tuším aj R.Fico hlasoval za 8.

Ak sú teraz podľa teba intenzity a NA malé, potom asi uznáš, že po dotiahnutí M30 až po hranice + R2 Šaca - K.Olšany (ktorú ako ambasádor R2 na tomto fóre asi veľmi protežuješ) sa tie intenzity logicky zvýšia aj v dôsledku väčšej preferencie R4 pred I/79 (osobne sa bojím, že prechod z i/79 na R4 môže byť aj v rozsahu 80 percent) .

Ja neviem, čo je vhodné na SO-R4 ale zdá sa mi divné, že dediny v SK budú mať 4-pruhové obchvaty a Prešov nie, pričom je vysoký predpoklad, že intenzity budú v horizonte 5rokov a viac zrejme rásť z vyššie zmienených dôvodov (a to sa ešte nespomína vplyv z PL, ak tam drozostavajú severo-južnú cestu až k hraniciam).

Ak by som bol minister skúsil by som možno vypísať 2 tendre, jeden na 2-pruh a jeden na 4-pruh a potom by som možno rozhodol.

Ale musím aj priznať Devil, že nie všetky tvoje poznámky sú od veci, no práve tie od veci znižujú tvoj odborný profil a status na tomto fóre. Skús len vytesniť svoju nenávisť k PO a viac sa odosobniť. Napíšeš 5 dobrých pripomienok a potom sa zhodíš 2 hlúpimy poznámkami.

Tento ako aj ďalšie moje príspevky môžu byť ovlyvnené tým, že žijem v PO a zažívam jeho denné zápchy, preto ak budete namietať moju zaujatosť, dokážem to pochopiť. Z toho dôvodu by mali hovoriť čísla a dôveryhodné prognózy, lebo to čo je dnes, môže byť o 2-3 roky krásna minulosť.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2017 09:31
od devil
8 krajov vzniklo za meciarovej vlady v roku 1996 na zaklade zakona:

http://www.zakonypreludi.sk/zz/1996-221

co sa tyka parametrov obchvatu uz aj teraz mame priklady ze okolo dedin je vacsia intenzita ako okolo miest, dovod je presne ten ze dedina nie je az taky zdroj-ciel dopravy. na R3 je npr. obchvat o. podzamku viac vytazeny ako obchvat trstenej, obchvat BN ci ZH je menej vytazeny ako pstrusa-krivan. co sa tyka I/79 tu obchadzaju z jednoducheho dovodu ze nechcu platit myto pricom maju cestu I. tr. a alternativny prechod cez SLNM. a cesty I. tr. predsa maju sluzi aj pre NA.
a este nieco, robim s ludmi kt. ked pocuju "presovcan" alebo ine podobne slova tak sa im otvara nozik vo vrecku. ja s vami nemam ziadny problem, dokonca som vas vela krat obhajoval. ale podla toho co tu citam o sebe mozno prestanem. aspon v niecom budete mat pravdu. ale co sa tyka ciest vzdy ma presvedcia fakty, najlepsie v kontexte. ale s prepacenim to nie je argument ze niekde sa chysta priemyselny park ani 30.000 aut na vypadovke. debatu uz uplne zabija nevedomost hraniciaca so zavadzanim. ze 8 krajov vzniklo za meciara sa da zistit par klikmi. ze dzurindovych 8 VUC (nie krajov) vzniklo presne na zaklade meciarovych krajov asi netreba zvlast dokazovat. zname je aj to ze povodnych regionov je asi 16. potom vobec nechapem argument ze treba R4 SO v plnom profile lebo PO neviem aky velky kraj.

Keby M. ležal, takto https://www.google.sk/maps/@47.8876772, ... a=!3m1!1e3, mal by tiež dva, JO a VO. :D No a velikánsky Istvánmajor, časť Emődu ich má. A Emőd má spolu 4785 obyvateľov (1. jan. 2015). Vlastne i on ich má tie spomínané dva https://www.google.sk/maps/@47.9105583, ... a=!3m1!1e3. :wink:


OK, tie dve dialnice sa krizuju blizko miskolca. tak skusim iny priklad co najblizsie. npr. debrecin. E79 ako M35 full profil, a pripojka smerom na rumunsko s cislom 481, neviem aky profil, tipujem 1/2. to je zapadny obchvat, no a potom CIASTOCNY SO smerom na sever cislo 354 a tu je vidiet ze ide o poloprofil. dokonca to vyzera na parameter 9,5, inac rovna cesta dokonca oplotena. debrecin ma asi 200k obyvatelov a ten SO c. 354 smeruje na dalsie mesto/kraj. nechce sa mi pocitat pocet obyvatelov ale stavim sa ze vacsi ako okresy na S a V od PO.

https://www.google.sk/maps/place/Debrec ... 21.6273124

na Sk je casto spominany priklad SO TT, kde si dovolim tvrdit ze vzhladom na polohu mesta ktore je mozno po BA a KE tretie najpriemyselnejsie su aj budu vyssie intenzity ako pri PO staci 1+1.